Урок - семінар "Імунні реакції організму"

Про матеріал
Методична розробка уроку - семінару містить одну з форм узагальнення знань учнів . В процесі групової роботи . з використанням попередньої роботи, навчальних таблиць , презентацій і відеоматеріалів , біологічного диктанту , знання учнів поглиблюються і систематизуються, звертається увага учнів на вплив здорового способу життя на формування імунітету. .
Перегляд файлу

Урок – семінар

«Імунні реакції організму»

Мета: На конкретних прикладах інфекцій, алергій, СНІДу показати проявлення

             імунних явищ в організмі, поглибити  і закріпити знання учнів про

             імунітет; здійснити гігієнічне, екологічне виховання; переконати

             учнів в необхідності збереження свого здоров’я , довкілля, ведення

            здорового способу життя.

Обладнання: комп’ютер, інтерактивна дошка, таблиці «Кров», «Кровоносна

                         система», «Лімфатична система», «Інфекційні хвороби».

Методи: індивідуальна  і групова робота, «Мозковий штурм» , біологічний

                  диктант .

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

                                        Хід уроку.

І .Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель:

Впродовж століть людство стикалося з такими проблемами, як:

  • Численні інфекційні хвороби;
  • Алергії;
  • Рак.

В останній час з’явилася проблеми СНІДу та трансплантації тканин і органів. Давайте подумаємо:

                «Мозковий штурм»

  • Що  об’єднує ці проблеми?
  • Чому в останній час вони стали більш гострими?
  • Чи є залежність між імунітетом та екологією?  

   Саме ці проблеми ми сьогодні і будемо розглядати.

ІІ. Вивчення нового матеріалу – семінар.

  Учні поділяються на групи:(на попередньому уроці проводиться поділ, учні готують відповідні повідомлення)

Теоретики – імунологи.

Інфекціоністи.

Лікарі інших спеціальностей: терапевти, онкологи, алергологи, хірурги.

Екологи.

Теоретики.

 Учні надають присутнім підготовлену інформацію, ілюструють свої повідомлення за допомогою презентацій і відеоматеріалів.

   В своїх повідомленнях виділяються такі питання:

  1. Теоретики – імунологи:
  • Визначення видів інфекцій, збудників, періодів хвороби, загальних симптомів;
  • Пояснення теоретиків про природу інфекцій та імунної відповіді організму на них;
  1. Інфекціоністи:
  • Запобігання інфекцій;
  1. Алергологи:
  • Види  алергій;
  • Природа алергії та алергічних реакцій;
  • Фактори, що впливають на алергію та запобігання її.

       Позитивні фактори:

Загартовування, фізична культура, здоровий спосіб життя, чисте довкілля.

         Негативні фактори:

Погана спадковість, порушення обміну речовин, ендокринні порушення, неврози, недостатнє харчування, брудне довкілля.

  1. Онкологи:
  • Імунітет проти раку.
  1. Імунологи:
  • Природжений та набутий     імунодефіцит;
  • СНІД;
  1. Екологи:
  • Екологія і імунітет.
  1. Теоретики:
  • Проблеми трансплантації.

ІІІ.  Узагальнення знань.

                Закінчити фразу:

  1. Властивість організму до захисту від інородних тіл    -                       імунітет
  2. Інородні тіла, які проникають до організму -                                        антигени
  3. Поглинання їх       -                                                                                      фагоцитоз
  4. До якого виду імунітету належить фагоцитоз -                              клітинний
  5. Він був відкритий -                                                                              Мечніковим
  6. Крім клітинного імунітету є -                                                           гуморальний
  7. Він був відкритий   -                                                                                     Ерліхом
  8. Білки, що виробляються при імунітеті  -                                                антитіла
  9. Крім гуморального імунітету є            -                                                 клітинний
  10. Активний імунітет виробляється за допомогою -                                   вакцин
  11. Пасивний – за допомогою -                                                                   сироваток
  12. Імунна реакція миттєвої дії -                                                                       алергія
  13. Її викликають   -                                                                                          алергени
  14. Недостатність імунітету -                                                                імунодефіцит.

 

Підсумок уроку.

 

 

 

doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
14 січня
Переглядів
63
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку