Урок - семінар "Імунні реакції організму"

Про матеріал
Методична розробка уроку - семінару містить одну з форм узагальнення знань учнів . В процесі групової роботи . з використанням попередньої роботи, навчальних таблиць , презентацій і відеоматеріалів , біологічного диктанту , знання учнів поглиблюються і систематизуються, звертається увага учнів на вплив здорового способу життя на формування імунітету. .
Перегляд файлу

Урок – семінар

«Імунні реакції організму»

Мета: На конкретних прикладах інфекцій, алергій, СНІДу показати проявлення

             імунних явищ в організмі, поглибити  і закріпити знання учнів про

             імунітет; здійснити гігієнічне, екологічне виховання; переконати

             учнів в необхідності збереження свого здоров’я , довкілля, ведення

            здорового способу життя.

Обладнання: комп’ютер, інтерактивна дошка, таблиці «Кров», «Кровоносна

                         система», «Лімфатична система», «Інфекційні хвороби».

Методи: індивідуальна  і групова робота, «Мозковий штурм» , біологічний

                  диктант .

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

                                        Хід уроку.

І .Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель:

Впродовж століть людство стикалося з такими проблемами, як:

  • Численні інфекційні хвороби;
  • Алергії;
  • Рак.

В останній час з’явилася проблеми СНІДу та трансплантації тканин і органів. Давайте подумаємо:

                «Мозковий штурм»

  • Що  об’єднує ці проблеми?
  • Чому в останній час вони стали більш гострими?
  • Чи є залежність між імунітетом та екологією?  

   Саме ці проблеми ми сьогодні і будемо розглядати.

ІІ. Вивчення нового матеріалу – семінар.

  Учні поділяються на групи:(на попередньому уроці проводиться поділ, учні готують відповідні повідомлення)

Теоретики – імунологи.

Інфекціоністи.

Лікарі інших спеціальностей: терапевти, онкологи, алергологи, хірурги.

Екологи.

Теоретики.

 Учні надають присутнім підготовлену інформацію, ілюструють свої повідомлення за допомогою презентацій і відеоматеріалів.

   В своїх повідомленнях виділяються такі питання:

  1. Теоретики – імунологи:
  • Визначення видів інфекцій, збудників, періодів хвороби, загальних симптомів;
  • Пояснення теоретиків про природу інфекцій та імунної відповіді організму на них;
  1. Інфекціоністи:
  • Запобігання інфекцій;
  1. Алергологи:
  • Види  алергій;
  • Природа алергії та алергічних реакцій;
  • Фактори, що впливають на алергію та запобігання її.

       Позитивні фактори:

Загартовування, фізична культура, здоровий спосіб життя, чисте довкілля.

         Негативні фактори:

Погана спадковість, порушення обміну речовин, ендокринні порушення, неврози, недостатнє харчування, брудне довкілля.

  1. Онкологи:
  • Імунітет проти раку.
  1. Імунологи:
  • Природжений та набутий     імунодефіцит;
  • СНІД;
  1. Екологи:
  • Екологія і імунітет.
  1. Теоретики:
  • Проблеми трансплантації.

ІІІ.  Узагальнення знань.

                Закінчити фразу:

  1. Властивість організму до захисту від інородних тіл    -                       імунітет
  2. Інородні тіла, які проникають до організму -                                        антигени
  3. Поглинання їх       -                                                                                      фагоцитоз
  4. До якого виду імунітету належить фагоцитоз -                              клітинний
  5. Він був відкритий -                                                                              Мечніковим
  6. Крім клітинного імунітету є -                                                           гуморальний
  7. Він був відкритий   -                                                                                     Ерліхом
  8. Білки, що виробляються при імунітеті  -                                                антитіла
  9. Крім гуморального імунітету є            -                                                 клітинний
  10. Активний імунітет виробляється за допомогою -                                   вакцин
  11. Пасивний – за допомогою -                                                                   сироваток
  12. Імунна реакція миттєвої дії -                                                                       алергія
  13. Її викликають   -                                                                                          алергени
  14. Недостатність імунітету -                                                                імунодефіцит.

 

Підсумок уроку.

 

 

 

doc
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
14 січня 2020
Переглядів
618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку