Календарно – тематичне планування з біології для 7 класу

Про матеріал

Календарно – тематичне планування з біології для 7 класу на 2022-2023 н.р Вчитель: Бабич Є.А. Складено згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів, БІОЛОГІЯ 6– 9 класи. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 Підручник: Біологія 7 клас - Остапченко, Балан Матяш, Мусієнко, Славний, Серебряков, Поліщук, - Генеза - 2015 рік - підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з біології для 7 класу

(70 годин – 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервних)

Складено згідно навчальної програми «Біологія  для  6 – 9  класів загальноосвітніх навчальних закладів» затвердженої  Міністерством освіти і науки України (наказ від 07.06 2017 №804)

К-ть

годин

у темі

№п/п

уроку

Тема уроку

Лабораторні,практичні роботи, дослідницькі практикуми

Домашнє завдання

Дата уроку

Для

нотаток

Вступ (4 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

розпізнає:

- клітини, тканини, органи, системи органів тварин;

описує:

- будову тіла тварин, використовуючи опудала, муляжі, вологіпрепарати, колекції;

характеризує:

- типи живлення: автотрофний та гетеротрофний;

порівнює:

- клітини тварин, рослин, грибів

Терміни:

- тварини, автотрофний організм, гетеротрофний організм

називає:

- середовища існування тварин;

- прояви життєдіяльності тварин;

- ознаки тваринної клітини;

- тканини тварин, органи, системи органів та їхні функції;

пояснює:

- відмінності тварин від рослин та грибів

Підприємливість і фінансова грамотність

(орієнтує на практичне використання тварин у фермерському господарстві, розвиток лідерських ініціатив)

1

1

Тварина - живий організм

 

Опрацювати § 1      

 

 

2

2

Основні відмінності тварин від рослин та грибів. Особливості живлення  тварин.

 

Опрацювати § 2      

 

 

3

3

Будова тварин: тканини.

 

Опрацювати § 3    

 

 

4

4

Органи та системи органів   тваринних організмів.

 

Опрацювати § 4      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 1. Різноманітність тварин (26 год. + 6 р.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

розпізнає:
- тварин на зображеннях, у колекціях (на прикладі зазначених у змісті груп тварин);

характеризує:

- пристосування тварин до життя у воді;

- пристосування тварин до життя на суходолі;

- пристосування тварин до життя у ґрунті;

- пристосування тварин до польоту;

- пристосування тварин до паразитичного способу життя (на прикладі паразитичних червів та членистоногих);

установлює зв’язок

- між будовою тварин і способом життя;

вдосконалює уміння

- роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

дотримується правил

- особистої гігієни для попередження зараження паразитичними безхребетними тваринами

Терміни:

- вид, безхребетні, хордові

називає:

- середовища існування та способи життя тварин;
- особливості зовнішньої будови, які відрізняють тварин зазначених груп серед інших організмів;

- рідкісні види тварин України та свого краю;

наводить приклади:

- тварин зазначених груп;
- видів тварин, поширених в Україні та своїй місцевості;

- видів тварин, що є паразитами людини та переносниками збудників хвороб

Здоров’я і безпека

(орієнтує на формування у школярів ціннісного ставлення до власного здоров’я)

 

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та відповідальності за збереження тварин)

 

1

5

Поняття про класифікацію тварин.

 

Опрацювати § 5      

 

 

2

6

Кишковопорожнинні. Гідроїдні поліпи. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування

 

Опрацювати § 6     

 

 

3

7

Різноманітність кишковопорожнинних, роль у природі та значення в житті людини.

Міні-проект (за вибором)

Як утворюються коралові острови?

Опрацювати § 6   

 

 

4

8

Кільчасті черви. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування Різноманітність кільчастих червів, роль у природі та значення в житті людини.

Лабораторне дослідження №1: Зовнішня  будова та  рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника)

Опрацювати § 7     

 

 

5

9

Членистоногі. Загальна характеристика та різноманітність Членистоногих.

 

Опрацювати § 8   

 

 

6

10

Ракоподібні: визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування.

 

Опрацювати § 9    

 

 

7

11

Різноманітність ракоподібних, роль у природі та значення в житті людини.

 

Опрацювати § 9    

 

 

8

12

Павукоподібні, визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування, різноманітність.

 

Опрацювати §10      

 

 

9

13

Комахи. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування.

 

Опрацювати §11     

 

 

10

14

Комахи. Різноманітність комах.

 

Опрацювати §12     

 

 

11

15

Клас Комахи.

 

Практична  робота№1

Виявлення прикладів пристосувань до способу життя комах.

Опрацювати §12     

 

 

12

16

Молюски. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування.

Лабораторне дослідження №2: Будова мушлі черевоногих та двостулкових молюсків

Опрацювати §13     

 

 

13

17

Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини.

Міні-проект

Як утворюються перлини?

Опрацювати §13     

 

 

14

18

Паразитичні безхребетні тварини. Паразитичні плоскі черви.

 

Опрацювати §14     

 

 

15

19

Паразитичні безхребетні тварини. Паразитичні круглі черви.

 

Опрацювати §14   

 

 

16

20

Паразитичні та кровосисні членистоногі.

 

Опрацювати §15   

 

 

17

21

Узагальнення і систематизація знань з теми «Різноманітність безхребетних тварин»

 

Повторити тему   

 

 

18

22

Хордові (загальна характеристика).

 

Опрацювати §16   

 

 

19

23

Риби. Кісткові риби. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування.

 

Опрацювати §17   

 

 

20

24

Риби. Хрящові риби. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування.

 

Опрацювати §17   

 

 

21

25

Амфібії. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості.

 

Опрацювати §18

 

 

22

26

Рептилії. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості.

 

Опрацювати §19

 

 

23

27

Птахи. Визначальні ознаки будови,   біологічні особливості, середовища існування.

 

Опрацювати §20

 

 

24

28

Птахи: розмноження та розвиток. Сезонні явища в житті птахів. Основні групи птахів, їхнє значення  та охорона.

 

Опрацювати §21

 

 

25

29

Різноманітність птахів. Їхня роль у природі та житті людини.

 

Опрацювати §22

 

 

26

30

Птахи.

Практична робота №2

Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів

Опрацювати §22

 

 

р

31

Ссавці. Загальна характеристика. Біологічні особливості, середовище існування.

 

Опрацювати §23

 

 

р

32

Різноманітність ссавців: яйцекладні, сумчасті, комахоїдні, рукокрилі.

 

Опрацювати §24

 

 

р

33

Різноманітність ссавців: гризуни, зайцеподібні, копитні.

 

Опрацювати §25

 

 

р

34

Різноманітність ссавців: хижі, китоподібні, примати.

Міні-проект (за вибором)

1.Тварини рекордсмени

2.Тварини будівельники

Опрацювати §26,27

 

 

р

35

Ссавці.

Практична робота №3 Особливості зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.

Опрацювати § 23-27

 

 

р

36

Узагальнення знань з теми «Різноманітність тварин»

Контрольна робота № 1

 

Повторити матеріал по темі

 

 

 

Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (16 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

розрізняє (на зображеннях):

- системи органів тварин;

- типи симетрії тіла тварин;

- типи кровоносної системи;

- типи розвитку тварин;

характеризує:

- різноманітність травних систем тварин;

- транспорт речовин у тварин різних груп;

- радіальну та двобічну симетрії тіла;

- способи пересування тварин;

- різноманітність покривів тіла тварин;

- особливості нервової системи та органів чуття в різних груп тварин;

- форми розмноження, запліднення тварин;

- прямий та непрямий розвиток;

порівнює:

- органи та системи органів в різних груп тварин;

- прояви життєдіяльності у різних груп тварин (живлення, травлення, дихання, виділення);

дотримується правил:

-роботи з натуральними об’єктами та лабораторним обладнанням;

вдосконалює уміння:

- порівнювати, робити висновки

Терміни:

- живлення, дихання, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст, розвиток

називає:
- процеси життєдіяльності тварин: живлення, дихання й газообмін, транспорт речовин, виділення, рух, подразливість, розмноження, ріст і розвиток;

- органи травлення, дихання (газообміну), кровообігу, виділення;

- основні функції крові та типи кровоносних систем;

- види скелета;

- типи симетрії тіла;

- органи чуття;

- форми розмноження;

- статеві клітини;

- типи розвитку;

пояснює:

- значення живлення, дихання, газообміну, транспорту речовин, виділення, розмноження, покривів тіла, нервової системи та органів чуття для організму

 

1

37

Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і  травлення.

 

Опрацювати §28

 

 

2

38

Різноманітність травних систем.                                                                                                            

 

Опрацювати §29

 

 

3

39

Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.

 

Опрацювати §30

 

 

4

40

Транспорт речовин  у тварин.   Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції.

 

Опрацювати §31

 

 

5

41

Кровоносна система.

Практична робота№4

Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин.

Опрацювати §31

 

 

6

42

Виділення, його значення для організму. Форми  виділення у тварин. Органи виділення тварин.

 

Опрацювати §32

 

 

7

43

Опора і рух. Види скелету. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин.

 

Опрацювати §33

 

 

8

44

Опорно-рухова система хребетних тварин.

Практична  робота №5 Порівняння будови скелетів хребетних тварин.

Опрацювати §34

 

 

9

 

45

Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.

Лабораторне дослідження №3: Вивчення особливостей покривів тіла тварин.

Міні-проект

«Маскування тварин»

Опрацювати §35

 

 

10

 

46

Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин. Подразливість як загальна властивість тварин.

 

Опрацювати §36

 

 

11

 

47

Нервова система.

Практична  робота №6

Порівняння будови головного мозку хребетних тварин.

Опрацювати §36

 

 

12

48

Органи чуття, їх значення

 

Опрацювати §37

 

 

13

49

Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.   Статеві клітини та запліднення.

 

Опрацювати §39

 

 

14

50

Розвиток зародка. Індивідуальний розвиток. Післязародковий розвиток. Типи післязародкового розвитку.

 

Опрацювати §40

 

 

15

51

Періоди та тривалість життя тварин.

 

Лабораторне дослідження №4: Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).

Опрацювати §41

 

 

16

52

Узагальнення знань з теми «Процеси життєдіяльності тварин»

 

Повторити матеріал теми

 

 

Тема 3. Поведінка тварин (10 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

розпізнає (за описом та відеоматеріалами):

- форми поведінки тварин;

- типи угруповань тварин;

характеризує:

- біологічне значення вродженої та набутої поведінки;

- форми поведінки;

спостерігає та описує:

- поведінку тварин;

планує хід дослідження, прогнозує очікувані результати та фіксує їх

оперує термінами:

- інстинкт, научіння, поведінка тварин, міграція

називає:

- методи вивчення поведінки тварин;

- форми поведінки тварин;

- угруповання тварин;

наводить приклади:

- міграцій тварин;

- способів орієнтування тварин;

- використання тваринами знарядь праці;

пояснює:

- зміни поведінки тварин з віком;

- циклічні зміни поведінки

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності та ціннісного ставлення до тварин)

1

53

Поведінка тварин у природі та методи її вивчення.

Лабораторне дослідження №5:

Спостереження за поведінкою тварин (вид   визначається учителем).

Опрацювати §42

 

 

2

54

Вроджена і набута поведінка. Способи орієнтування тварин.

 

Опрацювати §43

 

 

3

55

Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.

 

Опрацювати §44

 

 

4

56

Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна.

Міні-проект

1.Спільноти тварин.

2.Чому мігрують тварини.

3.Як спілкуються тварини.

4.Як вчаться пташенята.

5.Як тварини користуються знаряддями праці.

Опрацювати §45

 

 

5

57

Репродуктивна поведінка тварин.

 

Опрацювати §46

 

 

6

58

Територіальна поведінка тварин

 

Опрацювати §47

 

 

7

59

Соціальна поведінка. Типи угруповань тварин.

 

Опрацювати §48 

 

 

8

60

Поведінка тварин.

Практична робота №7

Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відеоматеріалами)

Опрацювати §45-48

 

 

9

61

Комунікація тварин.

 

Опрацювати §49

 

 

10

62

Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.

 

Опрацювати §50

 

 

Тема 4. Організм і середовище існування (6 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

описує:

- передачу енергії в екосистемі;

характеризує:
- взаємодію організмів між собою та середовищем життя;

визначає:

- роль організмів як компонентів екосистеми

Терміни:

- екосистема, рослиноїдні тварини, хижі тварини, паразити, ланцюги живлення, охорона природи, Червона книга України

називає:

- чинники середовища існування;
- заповідники й заповідні території України;
наводить приклади:
- пристосування тварин до впливу різних чинників середовища (температури, освітленості, вологи);
- форм співіснування організмів в угрупованнях;
- впливу людини на екосистеми

Екологічна безпека та сталий розвиток

(орієнтує на розвиток у школярів екологічної свідомості, соціальної активності, відповідальності за збереження організмів й етичне ставлення до природи та її охорони)

Громадянська відповідальність

(орієнтує на формування відповідального члена суспільства, який усвідомлює необхідність збереження природоохоронних об’єктів держави)

1

63

Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. 

 

Опрацювати §51

 

 

2

64

Ланцюги живлення і потік енергії. Взаємозв’язок анцюги живлення та потік енергії.організми.х рибз зовнішнього середовища1111111111111111111111111111111111111111111111111111111 компонентів екосистеми.

 

Опрацювати §52

 

 

3

65

Співіснування організмів в угрупованнях. Вплив людини та її діяльності на організми.

Міні-проект

Як тварини пристосовані до життя в різних умовах.

Опрацювати §53

 

 

4

66

Основи охорони природи. Природоохоронні території. Червона книга України.

Міні-проект

Заповідні території України.

Опрацювати §54

 

 

5

67

Захист проектів.

 

Опрацювати §51-54

 

 

6

68

Узагальнення знань з теми: «Організм і середовище існування»

 

Повторити матеріал теми

 

 

 

 

Узагальнення (2 год.)

 

 

 

 

1

69

Узагальнення

Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої  природи

Опрацювати §

 

 

2

70

Екскурсія. Різноманітність тварин свого краю.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Планування
Додано
26 січня 2023
Переглядів
432
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку