Календарно – тематичне планування з біології для 8 класу на 2022-2023 н.р Вчитель: Бабич Є.А. Складено згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів, БІОЛОГІЯ 6– 9 класи. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 Підручник: Біологія 8 клас - Матяш, Остапченко, Балан - Генеза - 2016 рік - підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів
Календарне планування уроків біологія 8 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервні)
Складено згідно навчальної програми «Біологія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» затвердженої Міністерством освіти і науки України (наказ від 07.06 2017 №804)
К-ть годин у темі |
№п/п уроку |
Тема уроку |
Лабораторні,практичні роботи, дослідницькі практикуми, проекти |
Домашнє завдання |
Дата проведення уроку |
Для нотаток |
Вступ (2 год.) |
||||||
Діяльність (уміння) |
Знання |
Наскрізні змістові лінії |
||||
виявляє ознаки: - біологічної та соціальної сутності людини в людських спільнотах |
Терміни: біосоціальна природа людини називає: - науки, які вивчають людину; пояснює: - місце людини в системі органічного світу; - особливості біологічної природи людини та її соціальної сутності; |
Громадянська відповідальність (націлює на усвідомлення відповідальності за власне життя і здоров’я своє та оточуючих) Здоров’я і безпека (зорієнтовує на формування в учнів розуміння, що здоров’я — найвища особистісна й суспільна цінність) |
||||
1 |
1 |
Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини. |
|
Опрацювати § 4 |
|
|
2 |
2 |
Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
Опрацювати § 4 |
|
|
Тема 1. Організм людини як біологічна система (7 год.) |
||||||
Діяльність (уміння) |
Знання |
Наскрізні змістові лінії |
||||
розпізнає: - органи та системи органів людини; - типи тканин організму людини (на малюнках, фотографіях, мікропрепаратах); установлює взаємозв’язок: - між будовою тканин і виконуваними функціями; порівнює та зіставляє - органи й системи органів в організмі людини й інших організмах; дотримується правил: - роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням |
Терміни: - тканина, орган, система органів, механізми регуляції (нервова, гуморальна, імунна), нейрон, рефлекс, рефлекторна дуга називає: - тканини, органи та фізіологічні системи організму людини; - частини рефлекторної дуги; характеризує:
- клітинну будову організму людини; - будову нейрона; - шлях нервового імпульсу по рефлекторній дузі; наводить приклади: - різновидів тканин; - органів, фізіологічних систем; пояснює: - відмінності між нервовою й гуморальної регуляцією фізіологічних функцій організму |
Здоров’я і безпека (спрямовує на розуміння учнями: - організму людини як цілісної та відкритої біологічної системи; - значення регуляторних систем для забезпечення повноцінного функціонування організму людини) |
||||
1 |
3 |
Організм людини як біологічна система. |
|
Опрацювати § 1 |
|
|
2 |
4 |
Різноманітність клітин організму людини. |
|
Опрацювати § 2 |
|
|
3 |
5 |
Тканини. |
Лабораторне дослідження № 1 ознайомлення з препаратами тканин людини. Демонстрування мікропрепаратів тканин людини. |
Опрацювати § 2 |
|
|
4 |
6 |
Органи. Фізіологічні системи |
Демонстрування муляжів органів. |
Опрацювати § 3 |
|
|
5 |
7 |
Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга. |
|
Опрацювати § 3, 53 |
|
|
6 |
8 |
Гуморальна регуляція. Поняття про гормони. Імунна регуляція. |
|
Опрацювати § 3, 54 |
|
|
7 |
9 |
Узагальнення знань з теми «Організм людини як біологічна система». |
|
Повторити матеріал по темі |
|
|
Тема 2. Опора та рух (6 годин +1р) |
||||||
Діяльність (уміння) |
Знання |
Наскрізні змістові лінії |
||||
розпізнає (на малюнках, муляжах, фотографіях, власному організмі): - скелет людини і ссавців.
застосовує знання для:
дотримується правил: - роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням |
Терміни: - скелет, кістка, хрящ, з’єднання кісток, м’яз, постава, гіподинамія називає: - частини опорно-рухової системи; - відділи скелета;
- види кісток;
- особливості скелета людини, зумовлені прямоходінням;
характеризує: пояснює: - значення фізичних вправ для правильного формування скелету та м’язів; - вплив способу життя на утворення і розвиток скелета. наводить приклади: - статичної та динамічної роботи |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення значення рухової активності для збереження фізичного здоров’я людини; на дотримання правил безпечного поводження під час катання на роликах, ковзанах, лижах, скейтах, сноубордах, велосипедах та при використанні різноманітного спортивного приладдя) |
||||
1 |
10 |
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі. |
Лабораторне дослідження № 2 мікроскопічної будови кісткової і хрящової тканин Демонстрування декальцинованої та випаленої кісток |
Опрацювати § 28 |
|
|
2 |
11 |
Типи кісток скелета людини та особливості їхнього сполучення. |
Демонстрування кісток, різних за формою; хребців |
Опрацювати § 29 |
|
|
3 |
12 |
Огляд будови скелета людини. |
Демонстрування скелета людини та ссавців; скелета кінцівок людини |
Опрацювати § 30 |
|
|
4 |
13 |
Функції та будова скелетних м’язів. Основні групи скелетних м’язів. |
Лабораторне дослідження № 2 мікроскопічної будови м’язової тканини |
Опрацювати § 31 |
|
|
5 |
14 |
Робота м’язів. Втома м’язів. |
Лабораторне дослідження № 3 розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми. |
Опрацювати § 32 |
|
|
6 |
15 |
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи. |
|
Опрацювати § 33,34 |
|
|
р |
16 |
Узагальнення знань з теми «Опора і рух». |
Проект: 1.Рухова активність – основа фізичного здоров'я 2.Гіподинамія – ворог сучасної людини. |
Повторити матеріал по темі |
|
|
Тема 3. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини (3 год.) |
||||||
Діяльність (уміння) |
Знання |
Наскрізні змістові лінії |
||||
застосовує знання для: - аналізу харчового раціону; - складання харчового раціону відповідно до енергетичних витрат організму |
Терміни: - обмін речовин, енергетичні потреби, вітаміни називає: - компоненти їжі наводить приклади: - вітамінів (водорозчинних і жиророзчинних) характеризує:
- склад харчових продуктів; - обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини; - харчові й енергетичні потреби людини
пояснює: |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення значення збалансованого харчування для збереження здоров’я людини) Сталий розвиток і екологічна грамотність (спрямовує на формування в учнів розуміння прав споживача, які передбачають запровадження обов’язкового маркування якісного складу харчових продуктів) |
||||
1 |
17 |
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого. |
Дослідницький практикум Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
Опрацювати § 5 |
|
|
2 |
18 |
Харчування й обмін речовин. Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. |
|
Опрацювати § 6 |
|
|
3 |
19 |
Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини. |
Проект Збалансоване харчування |
Опрацювати § 7 |
|
|
Тема 4. Травлення (6 год.) |
||||||
Діяльність (уміння) |
Знання |
Наскрізні змістові лінії |
||||
розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах): - елементи зовнішньої будови зубів; спостерігає та описує: - дію ферментів слини на крохмаль; застосовує знання для: - профілактики захворювань зубів; - профілактики захворювань органів травлення, харчових отруєнь |
Терміни: - травлення, травна система, травний тракт, травні залози, ферменти, всмоктування називає:
- органи травної системи; - хвороби органів травлення; характеризує: - функції органів травлення; - будову та функції зубів; - процеси ковтання, травлення, всмоктування; - регуляцію травлення; наводить приклади:
- ферментів;
- роль травних ферментів;
- значення зубів у травленні;
- негативний вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнокуріння; |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на: - усвідомлення важливості дотримання гігієни харчування; профілактики захворювань зубів та інших органів травної системи; небезпеки харчових отруєнь; - розуміння негативного впливу на травлення алкогольних напоїв і тютюнопаління) |
||||
1 |
20 |
Значення травлення. Система органів травлення. |
Дослідницький практикум Дія ферментів слини на крохмаль. Демонстрування муляжів органів травлення. |
Опрацювати § 8 |
|
|
2 |
21 |
Процес травлення в ротовій порожнині. |
Лабораторне дослідження № 4 зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями). Демонстрування моделей зубів |
Опрацювати § 9 |
|
|
3 |
22 |
Процес травлення в шлунку. |
|
Опрацювати § 9 |
|
|
4 |
23 |
Процес травлення в кишечнику. |
|
Опрацювати § 10 |
|
|
5 |
24 |
Регуляція травлення. Харчові розлади та їх запобігання. |
|
Опрацювати § 11 |
|
|
6 |
25 |
Узагальнення знань з теми «Обмін речовин. Травлення» |
|
Повторити матеріал по темі |
|
|
Тема 5. Дихання (4 год.) |
||||||
Діяльність (уміння) |
Знання |
Наскрізні змістові лінії |
||||
розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах): - газообмін у легенях і тканинах; встановлює взаємозв’язок: будови та функцій органів дихання;
застосовує знання для: |
Терміни: - дихання, повітроносні шляхи, легені, газообмін, життєва ємність легень називає:
- етапи дихання;
- хвороби органів дихання;
- процес утворення голосу та звуків мови; - процеси вдиху та видиху;
- життєву ємність легень; пояснює:
- значення дихання; |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на розуміння негативного впливу тютюнопаління й забрудненого повітря на дихання та здоров’я людини) Сталий розвиток і екологічна грамотність (спрямовує на усвідомлення учнями важливості підтримання чистоти повітря в громадських місцях, зокрема необхідність провітрювання класних кімнат) |
||||
1 |
26 |
Значення дихання. Система органів дихання. |
Демонстрування Муляжів легень, моделі гортані |
Опрацювати § 13 |
|
|
2 |
27 |
Газообмін у легенях і тканинах. |
Демонстрування моделі, що пояснює вдих і видих; досліду з виявлення вуглекислого газу в повітрі, що видихається |
Опрацювати § 14 |
|
|
3 |
28 |
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. |
|
Опрацювати § 15 |
|
|
4 |
29 |
Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
Опрацювати § 16 |
|
|
Тема 6. Транспорт речовин (7 год.) |
||||||
Діяльність (уміння) |
Знання |
Наскрізні змістові лінії |
||||
розпізнає (на малюнках, фотографіях): - органи кровообігу; - елементи будови серця; порівнює: будову артерій, вен і капілярів; - вроджений (неспецифічний) і набутий (специфічний) імунітет; розрізняє: - види кровотеч;
спостерігає та описує:
- надання першої допомоги при кровотечах; - вимірювати пульс; дотримується правил: - роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням; - виконання малюнків біологічних об’єктів |
Терміни - внутрішнє середовище організму (кров, лімфа, тканинна рідина), еритроцити, лейкоцити, тромбоцити, зсідання крові, групи крові, кровообіг, артеріальний тиск, імунітет називає: - склад внутрішнього середовища; - склад і функції крові, лімфи; - кровоносні судини; - фактори, які впливають на роботу серцево-судинноїсистеми; - види імунітету; - органи, що беруть участь у забезпеченні імунітету;
характеризує:
- зсідання крові як захисну реакцію організму;
- імунні реакції організму;
- будову та роботу серця; - лімфообіг; пояснює: - взаємозв’язок будови та функцій еритроцитів, лейкоцитів і тромбоцитів, кровоносних судин, серця; - значення лімфи, тканинної рідини; - роль внутрішнього середовища в життєдіяльності організму людини; - правила надання першої допомоги при кровотечах |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення важливості дотримання: - правил переливання крові для запобігання інфекційних захворювань, що передаються через кров (СНІД, гепатит С тощо); - заходів запобігання хворобам серцево-судинної системи: фізичні навантаження, уникнення емоційних стресів, раціональне харчування, відпочинок на природі тощо) Сталий розвиток і екологічна грамотність (спрямовує на розуміння залежності роботи імунної системи від екологічного стану навколишнього середовища) Громадянська відповідальність (націлює на важливість толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих; усвідомлення особистої відповідальності за збереження власного здоров’я та здоров’я оточуючих) |
||||
1 |
30 |
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Лімфа. |
|
Опрацювати § 17 |
|
|
2 |
31 |
Кров, її склад та функції.
|
Лабораторна робота №1: Мікроскопічна будова крові людини. |
Опрацювати § 17 |
|
|
3 |
32 |
Еритроцити. Групи крові та переливання крові. |
|
Опрацювати § 18 |
|
|
4 |
33 |
Лейкоцити. Тромбоцити. Зсідання крові. |
|
Опрацювати § 19 |
|
|
5 |
34 |
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація. Алергія. СНІД. |
|
Опрацювати § 56, 57 |
|
|
6 |
35 |
Система кровообігу. Серце: будова та функції. |
Демонстрування муляжів серця, кровоносних судин |
Опрацювати § 20 |
|
|
7 |
36 |
Робота серця. |
Лабораторне дослідження №5: вимірювання частоти серцевих скорочень. Дослідницький практикум Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня |
Опрацювати § 21 |
|
|
р |
37 |
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. |
Демонстрування вимірювання артеріального тиску. |
Опрацювати § 22 |
|
|
р |
38 |
Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. |
|
Опрацювати § 23 |
|
|
Тема 7. Виділення. Терморегуляція (4 год.) |
||||||
Діяльність (уміння) |
Знання |
Наскрізні змістові лінії |
||||
розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):
- складові нефрону; - органи сечовидільної системи, встановлює взаємозв’язок: між будовою і функціями шкіри застосовує знання для:
- профілактики захворювань сечовидільної системи; - запобігання теплового й сонячного удару; - надання першої допомоги в разі теплового й сонячного удару |
Терміни: - виділення, нирки, нефрон, сечоутворення, шкіра, терморегуляція називає: - органи виділення; - органи та функції сечовидільної системи; характеризує: - будову та функції нирок;
- процес утворення сечі; - роль нирок у здійсненні водно-сольового обміну;
- чинники, що впливають на функції нирок; - роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності; - роль шкіри в регуляції температури тіла; пояснює: - біологічне значення виділення продуктів обміну речовин; - причини теплового й сонячного удару |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на: - розуміння негативного впливу алкогольних напоїв на функцію нирок; - усвідомлення значення шкіри у пристосуванні організму до умов навколишнього середовища; - на дотримання правил техніки безпеки під час виконання практико-орієнтованих робіт з біології, хімії, фізики, трудового навчання тощо; - дотримання безпечної поведінки в побуті, на пляжі) |
||||
1 |
39 |
Виділення — важливий етап обміну речовин. Будова та функції сечовидільної системи. |
|
Опрацювати § 24 |
|
|
2 |
40 |
Захворювання нирок та їх профілактика. |
Демонстрування моделей будови нирки. |
Опрацювати § 25 |
|
|
3 |
41 |
Значення і будова шкіри. |
Демонстрування моделей будови шкіри. |
Опрацювати § 26 |
|
|
4 |
42 |
Терморегуляція. Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. Захворювання шкіри та їх профілактика |
Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою (або тематика за вибором учителя) |
Опрацювати § 27 |
|
|
Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система (5 год.) |
||||||
Діяльність (уміння) |
Знання |
Наскрізні змістові лінії |
||||
розпізнає (на малюнках, муляжах, моделях): - елементи будови спинного мозку; - відділи головного мозку; застосовує знання для: - профілактики нервових захворювань; - дотримання режиму праці й відпочинку усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток знань про нервову систему (І. П. Павлов, І. М. Сечєнов),у тому числі й українських (В. О. Бец) |
Терміни: - нервова система, центральна нервова система, периферична нервова система, автономна (вегетативна) нервова система, соматична нервова система називає: - компоненти центральної й периферичної нервової системи;
- функції спинного мозку, головного мозку та його відділів, соматичної нервової системи, вегетативної нервової системи характеризує: - будову головного мозку, спинного мозку; - нервову регуляцію рухової активності людини;
- роль кори головного мозку в регуляції довільних рухів людини; наводить приклади - захворювань нервової системи |
Здоров’я і безпека (зорієнтована на розуміння профілактики захворювань нервової системи, зокрема дотримання правил чергування розумової діяльності та відпочинку) |
||||
1 |
43 |
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. |
|
Опрацювати § 35 |
|
|
2 |
44 |
Спинний мозок. |
Лабораторне дослідження №6: Вивчення будови спинного мозку. |
Опрацювати § 36 |
|
|
3 |
45 |
Головний мозок: стовбурова частина, мозочок, передній мозок. |
Лабораторне дослідження №7: Вивчення будови головного мозку. |
Опрацювати § 37,38 |
|
|
4 |
46 |
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система. |
|
Опрацювати § 39 |
|
|
5 |
47 |
Профілактика захворювань нервової системи. |
|
Опрацювати § 40 |
|
|
Тема 9. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи (7 год.) |
||||||
Діяльність (уміння) |
Знання |
Наскрізні змістові лінії |
||||
розпізнає (на малюнках, муляжах, моделях): - елементи будови ока, вуха встановлює взаємозв’язок: між будовою й функціями ока, вуха спостерігає: - сліпу пляму на сітківці; - акомодацію ока; - зміни слухової чутливості;
- температурну адаптацію рецепторів шкіри; |
Терміни: - сенсорні системи, органи чуття, рецептори називає: - основні сенсорні системи;
- складові частини аналізатора пояснює: - процеси сприйняття: світла, кольору, простору, звуку, запаху, смаку, рівноваги тіла |
Здоров’я і безпека (спрямовує на розуміння учнями дотримання правил: - гігієни зору та слуху; - техніки безпеки під час виконання практичних занять з хімії, фізики, біології, технологій і трудового навчання тощо) Сталий розвиток і екологічна грамотність (спрямовує на усвідомлення учнями залежності функціонування слухової сенсорної системи від шумового забруднення навколишнього середовища) |
||||
1 |
48 |
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова. |
|
Опрацювати § 41 |
|
|
2 |
49 |
Зорова сенсорна система. Око. |
Лабораторне дослідження №8: Виявлення сліпої плями на сітківці ока. Демонстрування розбірних моделей ока. |
Опрацювати § 42 |
|
|
3 |
50 |
Особливості функціонування ока людини. Гігієна зору. |
Лабораторне дослідження №9: Визначення акомодації ока. |
Опрацювати § 43 |
|
|
4 |
51 |
Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. |
Лабораторне дослідження №10: Вимірювання порогу слухової чутливості. Демонстрування розбірних моделей вуха. |
Опрацювати § 44 |
|
|
5 |
52 |
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. |
Дослідницький практикум Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
Опрацювати § 45 |
|
|
6 |
53 |
Сенсорні системи нюху та смаку. Рецептори внутрішніх органів. |
|
Опрацювати § 46 |
|
|
7 |
54 |
Узагальнення знань з теми «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи» |
|
|
||
Тема 10. Вища нервова діяльність (7 год.) |
||||||
Діяльність (уміння) |
Знання |
Наскрізні змістові лінії |
||||
розрізняє: - типи вищої нервової діяльності та властивості темпераменту; порівнює: - умовні й безумовні рефлекси; - першу і другу сигнальні системи; застосовує знання для: - дотримання правил розумової діяльності |
Терміни: - безумовний рефлекс, умовний рефлекс, мислення, мова, пам’ять називає: - нервові процеси (збудження, гальмування);
- показники нервових процесів (сила, рухливість, урівноваженість);
- причини біоритмів; - біоритмів людини;
характеризує: пояснює: - значення другої сигнальної системи; - роль кори головного мозку в мисленні; - причини індивідуальних особливостей поведінки людини |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення учнями: - значення самовиховання у формуванні особистості; - значення сну для повноцінного функціонування організму; - безпечного впливу соціальних факторів на формування особистості) |
||||
1 |
55 |
Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи. |
Дослідницький практикум Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту. |
Опрацювати § 47 |
|
|
2 |
56 |
Безумовні рефлекси. Інстинкти. |
Лабораторне дослідження №11: Визначення реакції зіниць на світло. |
Опрацювати § 47 |
|
|
3 |
57 |
Умовні рефлекси, гальмування умовних рефлексів. |
|
Опрацювати § 48 |
|
|
4 |
58 |
Мова. Мислення та свідомість. |
|
Опрацювати § 49 |
|
|
5 |
59 |
Навчання та пам’ять. |
Лабораторне дослідження №12: Дослідження різних видів пам`яті. |
Опрацювати § 50 |
|
|
6 |
60 |
Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини. |
Дослідницький практикум Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту. |
Опрацювати § 51 |
|
|
7 |
61 |
Сон. Біоритми. |
|
Опрацювати § 52 |
|
|
Тема 11. Ендокринна система (3 год.) |
||||||
Діяльність (уміння) |
Знання |
Наскрізні змістові лінії |
||||
застосовує знання для: |
Терміни: - ендокринна система, гормони, гомеостаз називає:
- залози внутрішньої та змішаної секреції;
характеризує: пояснює: - роль нервової системи в регуляції функцій ендокринних залоз; - роль ендокринної системи в розвитку стресорних реакцій; - значення ендокринної системи в підтриманні гомеостазу й адаптації організму |
Здоров’я і безпека (спрямовує на розуміння учнями: - впливу гормонів на процеси обміну речовин в організмі людини; - профілактику йододефiциту в організмі та інших захворювань, пов’язаних із порушенням функцій ендокринних залоз) |
||||
1 |
62 |
Гуморальна регуляція процесів життєдіяльності. Ендокринна система людини. |
|
Опрацювати § 54 |
|
|
2 |
63 |
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. Профілактика захворювань ендокринної системи. |
Проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика |
Опрацювати § 55 |
|
|
3 |
64 |
Взаємодія регуляторних систем. |
|
Опрацювати § 58 |
|
|
р |
65 |
Узагальнення знань з теми «Ендокринна система» |
|
Повторити матеріал по темі |
|
|
Тема 12. Розмноження та розвиток людини (4 год.) |
||||||
Діяльність (уміння) |
Знання |
Наскрізні змістові лінії |
||||
порівнює: - будову чоловічої та жіночої статевих клітин;
застосовує знаннядля: |
Терміни: - ембріональний розвиток, гамети (сперматозоїд, яйцеклітина), запліднення, зигота, вагітність, плацента називає: - функції статевих залоз людини;
- первинні та вторинні статеві ознаки людини;
характеризує: - функції плаценти; - статеве дозрівання;
- вікові періоди індивідуального розвитку людини; - захворювання, що передаються статевим шляхом;
пояснює: - вплив факторів середовища та способу життя батьків на розвиток плода |
Здоров’я і безпека (націлює на розуміння учнями необхідності збереження репродуктивного здоров’я молоді та здорового способу життя як необхідної умови народження здорової дитини) |
||||
1 |
66 |
Будова та функції репродуктивної системи. |
|
Опрацювати § 59 |
|
|
2 |
67 |
Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл. Вагітність. |
|
Опрацювати § 60 |
|
|
3 |
68 |
Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. |
|
Опрацювати § 61 |
|
|
4 |
69 |
Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я. |
|
Опрацювати § 62 |
|
|
Узагальнення (1 год.) |
||||||
1 |
70 |
Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму |
|
Повторити матеріал по темі |
|
|