Календарно – тематичне планування з біології для 8 класу

Про матеріал

Календарно – тематичне планування з біології для 8 класу на 2022-2023 н.р Вчитель: Бабич Є.А. Складено згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів, БІОЛОГІЯ 6– 9 класи. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 Підручник: Біологія 8 клас - Матяш, Остапченко, Балан - Генеза - 2016 рік - підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів

Перегляд файлу

Календарне планування уроків  біологія 8 клас

(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервні)

Складено згідно навчальної програми «Біологія  для  6 – 9  класів загальноосвітніх навчальних закладів» затвердженої  Міністерством освіти і науки України (наказ від 07.06 2017 №804)

К-ть

годин

у темі

№п/п

уроку

Тема уроку

Лабораторні,практичні роботи, дослідницькі практикуми, проекти

Домашнє завдання

Дата проведення уроку

Для

нотаток

Вступ (2 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

виявляє ознаки:

- біологічної та соціальної сутності людини в людських спільнотах

Терміни: біосоціальна природа людини

називає:

- науки, які вивчають людину;

пояснює:

- місце людини в системі органічного світу;

- особливості біологічної природи людини та її соціальної сутності;

Громадянська відповідальність

(націлює на усвідомлення відповідальності за власне життя і здоров’я своє та оточуючих)

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на формування в учнів розуміння, що здоров’я — найвища особистісна й суспільна цінність)

1

1

Біосоціальна  природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.

 

Опрацювати § 4

 

 

2

2

Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

 

Опрацювати § 4

 

 

Тема 1. Організм людини як біологічна система (7 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

розпізнає:

- органи та системи органів людини;

- типи тканин організму людини (на малюнках, фотографіях, мікропрепаратах);

установлює взаємозв’язок:

- між будовою тканин і виконуваними функціями;

порівнює та зіставляє

- органи й системи органів в організмі людини й інших організмах;

дотримується правил:

- роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням

Терміни:

- тканина, орган, система органів, механізми регуляції (нервова, гуморальна, імунна), нейрон, рефлекс, рефлекторна дуга

називає:

- тканини, органи та фізіологічні системи організму людини;

- частини рефлекторної дуги;

характеризує:

- клітинну будову організму людини;
- тканини організму людини;

- будову нейрона;

- шлях нервового імпульсу по рефлекторній дузі;

наводить приклади:

- різновидів тканин;

- органів, фізіологічних систем;

пояснює:

- відмінності між нервовою й гуморальної регуляцією фізіологічних функцій організму

Здоров’я і безпека

(спрямовує на розуміння учнями:

- організму людини як цілісної та відкритої біологічної системи;

- значення регуляторних систем для забезпечення повноцінного функціонування організму людини)

1

3

Організм людини як біологічна система.

 

Опрацювати § 1

 

 

2

4

Різноманітність клітин організму людини.

 

Опрацювати § 2

 

 

3

5

Тканини.

Лабораторне дослідження № 1 ознайомлення з препаратами тканин людини.

Демонстрування

мікропрепаратів тканин людини.

Опрацювати § 2

 

 

4

6

Органи. Фізіологічні системи

Демонстрування

муляжів органів.

Опрацювати § 3

 

 

5

7

Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.

 

Опрацювати § 3, 53

 

 

6

8

Гуморальна регуляція. Поняття про гормони.

Імунна регуляція.

 

Опрацювати § 3, 54

 

 

7

9

Узагальнення знань з теми «Організм людини як біологічна система».

 

Повторити матеріал по темі

 

 

Тема 2. Опора та рух (6 годин +1р)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

розпізнає (на малюнках, муляжах, фотографіях, власному організмі):
- види кісток, частини скелета, типи з’єднання кісток, групи скелетних м’язів.
порівнює:

- скелет людини і ссавців.

застосовує знання для:
- попередження травм і захворювань опорно-рухової системи;
- надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.

 

дотримується правил:

- роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням

Терміни:

- скелет, кістка, хрящ, з’єднання кісток, м’яз, постава, гіподинамія

називає:

- частини опорно-рухової системи;

- відділи скелета;

- види кісток;
- типи з’єднання кісток;

- особливості скелета людини, зумовлені прямоходінням;
- основні групи скелетних м’язів.

характеризує:
- функції опорно-рухової системи;
- тканини: кісткову, хрящову, посмуговану м’язову;
- ріст та вікові зміни складу кісток.

пояснює:

- значення фізичних вправ для правильного формування скелету та м’язів;

- вплив способу життя на утворення і розвиток скелета.

наводить приклади:

- статичної та динамічної роботи

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на усвідомлення значення рухової активності для збереження фізичного здоров’я людини; на дотримання правил безпечного поводження під час катання на роликах, ковзанах, лижах, скейтах, сноубордах, велосипедах та при використанні різноманітного спортивного приладдя)

1

10

Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі.

Лабораторне дослідження № 2 мікроскопічної будови кісткової і хрящової тканин

Демонстрування

декальцинованої та випаленої кісток

Опрацювати § 28

 

 

2

11

Типи кісток скелета людини та особливості їхнього сполучення.

Демонстрування

кісток, різних за формою; хребців

Опрацювати § 29

 

 

3

12

Огляд будови скелета людини.

Демонстрування

скелета людини та ссавців; скелета кінцівок людини

Опрацювати § 30

 

 

4

13

Функції та будова скелетних м’язів. Основні групи скелетних м’язів.

Лабораторне дослідження № 2 мікроскопічної будови м’язової тканини

Опрацювати § 31     

 

 

5

14

Робота м’язів. Втома м’язів.

Лабораторне дослідження № 3 розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми.

Опрацювати § 32

 

 

6

15

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком.

Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи.     

 

Опрацювати § 33,34

 

 

р

16

Узагальнення знань з теми «Опора і рух».

Проект:

1.Рухова активність – основа фізичного здоров'я

2.Гіподинамія – ворог сучасної людини.

Повторити матеріал по темі

 

 

Тема 3. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини (3 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

застосовує знання для:
- обґрунтування способів збереження вітамінів у продуктах харчування;

- аналізу харчового раціону;

- складання харчового раціону відповідно до енергетичних витрат організму

Терміни:

- обмін речовин, енергетичні потреби, вітаміни

називає:

- компоненти їжі

наводить приклади:

- вітамінів (водорозчинних і жиророзчинних)

характеризує:

- склад харчових продуктів;
- їжу як джерело енергії;

- обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини;

- харчові й енергетичні потреби людини

пояснює:
- функціональне значення для організму білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, води та мінеральних речовин

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на усвідомлення значення збалансованого харчування для збереження здоров’я людини)

Сталий розвиток і екологічна грамотність

(спрямовує на формування в учнів розуміння прав споживача, які передбачають запровадження обов’язкового маркування якісного складу харчових продуктів)

1

17

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини — основна властивість живого.

Дослідницький практикум Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.  

Опрацювати § 5

 

 

2

18

Харчування й обмін речовин. Їжа та її компоненти.

Склад харчових продуктів.

 

Опрацювати § 6

 

 

3

19

Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини.

Проект

Збалансоване харчування

Опрацювати § 7

 

 

Тема 4. Травлення (6 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):
- органи травлення;

- елементи зовнішньої будови зубів;

спостерігає та описує:

- дію ферментів слини на крохмаль;

застосовує знання для:

- профілактики захворювань зубів;

- профілактики захворювань органів травлення, харчових отруєнь

Терміни:

- травлення, травна система, травний тракт, травні залози, ферменти, всмоктування

називає:

- органи травної системи;
- травні залози;

- хвороби органів травлення;

характеризує:

- функції органів травлення;

- будову та функції зубів;

- процеси ковтання, травлення, всмоктування;

- регуляцію травлення;

наводить приклади:

- ферментів;
пояснює:

- роль травних ферментів;
- роль печінки та підшлункової залози в травленні;

- значення зубів у травленні;
- значення мікрофлори кишечнику;

- негативний вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнокуріння;
- причини виникнення захворювань травної системи

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на:

- усвідомлення важливості дотримання гігієни харчування; профілактики захворювань зубів та інших органів травної системи; небезпеки харчових отруєнь;

- розуміння негативного впливу на травлення алкогольних напоїв і тютюнопаління)

1

20

Значення травлення. Система органів травлення.

Дослідницький практикум

Дія ферментів слини на крохмаль.

Демонстрування

муляжів органів травлення.

Опрацювати § 8

 

 

2

21

Процес травлення в ротовій порожнині.

Лабораторне дослідження № 4 зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями).

Демонстрування

моделей зубів

Опрацювати § 9

 

 

3

22

Процес травлення в шлунку.

 

Опрацювати § 9

 

 

4

23

Процес травлення в кишечнику.

 

Опрацювати § 10

 

 

5

24

Регуляція травлення.

Харчові розлади та їх запобігання.

 

Опрацювати § 11

 

 

6

25

Узагальнення знань з теми «Обмін речовин. Травлення»

 

Повторити матеріал по темі

 

 

Тема 5. Дихання (4 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):
- органи дихання;
порівнює:
- різницю складу повітря, що вдихається й видихається;

- газообмін у легенях і тканинах;

встановлює взаємозв’язок:

будови та функцій органів дихання;

застосовує знання для:
- профілактики захворювань органів дихання

Терміни:

- дихання, повітроносні шляхи, легені, газообмін, життєва ємність легень

називає:

- етапи дихання;
- органи дихання;

- хвороби органів дихання;
характеризує:

- процес утворення голосу та звуків мови;
- процеси газообміну в легенях і тканинах;

- процеси вдиху та видиху;

- життєву ємність легень;
- нейрогуморальну регуляцію дихальних рухів;

пояснює:

- значення дихання;
- вплив навколишнього середовища на дихальну систему

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на розуміння негативного впливу тютюнопаління й забрудненого повітря на дихання та здоров’я людини)

Сталий розвиток і екологічна грамотність

(спрямовує на усвідомлення учнями важливості підтримання чистоти повітря в громадських місцях, зокрема необхідність провітрювання класних кімнат)

1

26

Значення дихання. Система органів дихання.

Демонстрування

Муляжів легень, моделі гортані

Опрацювати § 13

 

 

2

27

Газообмін у легенях і тканинах.

Демонстрування

моделі, що пояснює вдих і видих; досліду з виявлення вуглекислого газу в повітрі, що видихається

Опрацювати § 14     

 

 

3

28

Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

 

Опрацювати § 15

 

 

4

29

Профілактика захворювань дихальної системи.

 

Опрацювати § 16

 

 

Тема 6. Транспорт речовин (7 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

розпізнає (на малюнках, фотографіях):
- клітини крові;

- органи кровообігу;

- елементи будови серця;

порівнює:

будову артерій, вен і капілярів;

- вроджений (неспецифічний) і набутий (специфічний) імунітет;

розрізняє:

- види кровотеч;

спостерігає та описує:
- мікроскопічну будову крові людини;
застосовує знання:
- для профілактики серцево-судинних хвороб;

- надання першої допомоги при кровотечах;
уміє:

- вимірювати пульс;

дотримується правил:

- роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням;

- виконання малюнків біологічних об’єктів

Терміни

- внутрішнє середовище організму (кров, лімфа, тканинна рідина), еритроцити, лейкоцити, тромбоцити, зсідання крові, групи крові, кровообіг, артеріальний тиск, імунітет

називає:

- склад внутрішнього середовища;

- склад і функції крові, лімфи;

- кровоносні судини;

- фактори, які впливають на роботу серцево-судинноїсистеми;

- види імунітету;

- органи, що беруть участь у забезпеченні імунітету;

характеризує:
- плазму крові;

- зсідання крові як захисну реакцію організму;
- групи крові системи АВО, резус-фактор;

- імунні реакції організму;
- особливості будови та властивості серцевого м’яза;

- будову та роботу серця;
- серцевий цикл;
- автоматію роботи серця;
- будову кровоносних судин;
- велике й мале кола кровообігу;
- рух крові по судинах;
- артеріальний тиск крові;

- лімфообіг;

пояснює:

- взаємозв’язок будови та функцій еритроцитів, лейкоцитів і тромбоцитів, кровоносних судин, серця;

- значення лімфи, тканинної рідини;

- роль внутрішнього середовища в життєдіяльності організму людини;

- правила надання першої допомоги при кровотечах

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на усвідомлення важливості дотримання:

- правил переливання крові для запобігання інфекційних захворювань, що передаються через кров (СНІД, гепатит С тощо);

- заходів запобігання хворобам серцево-судинної системи: фізичні навантаження, уникнення емоційних стресів, раціональне харчування, відпочинок на природі тощо)

Сталий розвиток і екологічна грамотність

(спрямовує на розуміння залежності роботи імунної системи від екологічного стану навколишнього середовища)

Громадянська відповідальність

(націлює на важливість толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих; усвідомлення особистої відповідальності за збереження власного здоров’я та здоров’я оточуючих)

1

30

Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Лімфа.

 

Опрацювати § 17

 

 

2

31

Кров, її склад та функції.

 

Лабораторна робота №1: Мікроскопічна будова крові людини.

Опрацювати § 17

 

 

3

32

Еритроцити. Групи крові та переливання крові.

 

Опрацювати § 18

 

 

4

33

Лейкоцити. Тромбоцити. Зсідання крові.

 

Опрацювати § 19

 

 

5

34

Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація. Алергія. СНІД.

 

Опрацювати § 56, 57

 

 

6

35

Система кровообігу.

Серце: будова та функції.

Демонстрування

муляжів серця, кровоносних судин

Опрацювати § 20

 

 

7

36

Робота серця.

Лабораторне дослідження №5:

вимірювання частоти серцевих скорочень.

Дослідницький практикум

Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня

Опрацювати § 21

 

 

р

37

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові.

Демонстрування

вимірювання артеріального тиску.

Опрацювати § 22

 

 

р

38

Кровотечі.

Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.

 

Опрацювати § 23

 

 

Тема 7. Виділення. Терморегуляція (4 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):

- складові нефрону;
- складові шкіри;

- органи сечовидільної системи,

встановлює взаємозв’язок:

між будовою і функціями шкіри

застосовує знання для:

- профілактики захворювань сечовидільної системи;
- профілактики захворювань шкіри;

- запобігання теплового й сонячного удару;

- надання першої допомоги в разі теплового й сонячного удару

Терміни:

- виділення, нирки, нефрон, сечоутворення, шкіра, терморегуляція

називає:

- органи виділення;

- органи та функції сечовидільної системи;

характеризує:

- будову та функції нирок;

- процес утворення сечі;
- регуляцію сечовиділення;

- роль нирок у здійсненні водно-сольового обміну;

- чинники, що впливають на функції нирок;
- негативний вплив алкогольних напоїв на функції нирок;

- роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності;

- роль шкіри в регуляції температури тіла;

пояснює:

- біологічне значення виділення продуктів обміну речовин;

- причини теплового й сонячного удару

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на:

- розуміння негативного впливу алкогольних напоїв на функцію нирок;

- усвідомлення значення шкіри у пристосуванні організму до умов навколишнього середовища;

- на дотримання правил техніки безпеки під час виконання практико-орієнтованих робіт з біології, хімії, фізики, трудового навчання тощо;

- дотримання безпечної поведінки в побуті, на пляжі)

1

39

Виділення — важливий етап обміну речовин.

Будова та функції сечовидільної системи.

 

Опрацювати § 24

 

 

2

40

Захворювання нирок та їх профілактика.

Демонстрування

моделей будови нирки.

Опрацювати § 25

 

 

3

41

Значення і будова шкіри.

Демонстрування

моделей будови шкіри.

Опрацювати § 26

 

 

4

42

Терморегуляція.

Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі.

Захворювання шкіри та їх профілактика

Проект

Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою (або тематика за вибором учителя)

Опрацювати § 27

 

 

Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система (5 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

розпізнає (на малюнках, муляжах, моделях):

- елементи будови спинного мозку;

- відділи головного мозку;

застосовує знання для:

- профілактики нервових захворювань;

- дотримання режиму праці й відпочинку

усвідомлює значення:

- внеску вчених у розвиток знань про нервову систему (І. П. Павлов, І. М. Сечєнов),у тому числі й українських (В. О. Бец)

Терміни:

- нервова система, центральна нервова система, периферична нервова система, автономна (вегетативна) нервова система, соматична нервова система

називає:

- компоненти центральної й периферичної нервової системи;

- функції спинного мозку, головного мозку та його відділів, соматичної нервової системи, вегетативної нервової системи
(симпатичної та парасимпатичної);
- фактори, які порушують роботу нервової системи;

характеризує:

- будову головного мозку, спинного мозку;

- нервову регуляцію рухової активності людини;

- роль кори головного мозку в регуляції довільних рухів людини;
- роль вегетативної нервової системи в роботі внутрішніх органів людини;

наводить приклади

- захворювань нервової системи

Здоров’я і безпека

(зорієнтована на

розуміння профілактики захворювань нервової системи, зокрема дотримання правил чергування розумової діяльності та відпочинку)

1

43

Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини.

 

Опрацювати § 35

 

 

2

44

Спинний мозок.

Лабораторне дослідження №6:  Вивчення будови спинного мозку.

Опрацювати § 36

 

 

3

45

Головний мозок: стовбурова частина, мозочок, передній мозок.

Лабораторне дослідження №7:  Вивчення будови головного мозку.

Опрацювати § 37,38

 

 

4

46

Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система.

 

Опрацювати § 39

 

 

5

47

Профілактика захворювань нервової системи.

 

Опрацювати § 40

 

 

Тема 9. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи (7 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

розпізнає (на малюнках, муляжах, моделях):

- елементи будови ока, вуха

встановлює взаємозв’язок:

між будовою й функціями ока, вуха

спостерігає:

- сліпу пляму на сітківці;

- акомодацію ока;

- зміни слухової чутливості;

- температурну адаптацію рецепторів шкіри;
застосовує знаннядля:
- дотримання правил профілактики порушення зору, слуху та попередження захворювань органів зору й слуху

Терміни:

- сенсорні системи, органи чуття, рецептори

називає:

- основні сенсорні системи;

- складові частини аналізатора
характеризує:
- особливості будови та функції зорової, слухової сенсорних систем;
- сенсорні системи рівноваги, нюху, смаку, руху, дотику, температури, болю;

пояснює:

- процеси сприйняття: світла, кольору, простору, звуку, запаху, смаку, рівноваги тіла

Здоров’я і безпека

(спрямовує на розуміння учнями дотримання правил:

- гігієни зору та слуху;

- техніки безпеки під час виконання практичних занять з хімії, фізики, біології, технологій і трудового навчання тощо)

Сталий розвиток і екологічна грамотність

(спрямовує на усвідомлення учнями залежності функціонування слухової сенсорної системи від шумового забруднення навколишнього середовища)

1

48

Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.

 

Опрацювати § 41

 

 

2

49

Зорова сенсорна система. Око.

Лабораторне дослідження №8: 

Виявлення сліпої плями на сітківці ока.

Демонстрування

розбірних моделей ока.

Опрацювати § 42

 

 

3

50

Особливості функціонування ока людини. Гігієна зору.

Лабораторне дослідження №9: 

Визначення акомодації ока.

Опрацювати § 43

 

 

4

51

Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху.

Лабораторне дослідження №10:  Вимірювання порогу слухової чутливості.

Демонстрування

розбірних моделей вуха.

Опрацювати § 44

 

 

5

52

Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.

Дослідницький практикум

Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.

Опрацювати § 45    

 

 

6

53

Сенсорні системи нюху та смаку. Рецептори внутрішніх органів.

 

Опрацювати § 46

 

 

7

54

Узагальнення знань з теми «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»

 

 

Тема 10. Вища нервова діяльність (7 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

розрізняє:

- типи вищої нервової діяльності та властивості темпераменту;

порівнює:

- умовні й безумовні рефлекси;

- першу і другу сигнальні системи;

застосовує знання для:

- дотримання правил розумової діяльності

Терміни:

- безумовний рефлекс, умовний рефлекс, мислення, мова, пам’ять

називає:

- нервові процеси (збудження, гальмування);

- показники нервових процесів (сила, рухливість, урівноваженість);
- види сну;

- причини біоритмів;
наводить приклади:
- умовних та безумовних рефлексів людини;

- біоритмів людини;

характеризує:
- особливості вищої нервової діяльності людини;
- інстинктивну та набуту поведінку людини;
- види навчання, види пам’яті;

пояснює:

- значення другої сигнальної системи;

- роль кори головного мозку в мисленні;

- причини індивідуальних особливостей поведінки людини

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на усвідомлення учнями:

- значення самовиховання у формуванні особистості;

- значення сну для повноцінного функціонування організму;

- безпечного впливу соціальних факторів на формування особистості)

1

55

Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи.

Дослідницький практикум

Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.

Опрацювати § 47

 

 

2

56

Безумовні рефлекси. Інстинкти.

Лабораторне дослідження №11:  Визначення реакції зіниць на світло.

Опрацювати § 47

 

 

3

57

Умовні рефлекси, гальмування умовних рефлексів.

 

Опрацювати § 48

 

 

4

58

Мова. Мислення та свідомість.

 

Опрацювати § 49

 

 

5

59

Навчання та пам’ять.

Лабораторне дослідження №12: Дослідження різних видів пам`яті.

Опрацювати § 50

 

 

6

60

Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини.

Дослідницький практикум

Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.

Опрацювати § 51

 

 

7

61

Сон. Біоритми.

 

Опрацювати § 52

 

 

Тема 11. Ендокринна система (3 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

застосовує знання для:
- профілактики йододефiциту в організмі та інших захворювань, пов’язаних із порушенням функцій ендокринних залоз

 Терміни:

- ендокринна система, гормони, гомеостаз

називає:

- залози внутрішньої та змішаної секреції;
- місце розташування ендокринних залоз в організмі людини;

характеризує:
- нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму;
- вплив гормонів на процеси обміну в організмі;

пояснює:

- роль нервової системи в регуляції функцій ендокринних залоз;

 - роль ендокринної системи в розвитку стресорних реакцій;

- значення ендокринної системи в підтриманні гомеостазу й адаптації організму

Здоров’я і безпека

(спрямовує на розуміння учнями:

- впливу гормонів на процеси обміну речовин в організмі людини;

- профілактику йододефiциту в організмі та інших захворювань, пов’язаних із порушенням функцій ендокринних залоз)

1

62

Гуморальна регуляція процесів життєдіяльності. Ендокринна система людини.

 

Опрацювати § 54

 

 

2

63

Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. Профілактика захворювань ендокринної системи.

Проект.

Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика

Опрацювати § 55

 

 

3

64

Взаємодія регуляторних систем.

 

Опрацювати § 58

 

 

р

65

Узагальнення знань з теми «Ендокринна система»

 

Повторити матеріал по темі

 

 

Тема 12. Розмноження та розвиток людини (4 год.)

Діяльність (уміння)

Знання

Наскрізні змістові лінії

порівнює:

- будову чоловічої та жіночої статевих клітин;

застосовує знаннядля:
- запобігання хворобам, що передаються статевим шляхом, та попередження ВІЛ-інфікування

Терміни:

- ембріональний розвиток, гамети (сперматозоїд, яйцеклітина), запліднення, зигота, вагітність, плацента

називає:

- функції статевих залоз людини;

- первинні та вторинні статеві ознаки людини;
- періоди онтогенезу людини;

характеризує:
- процес запліднення;
- розвиток зародка і плода;
- розвиток дитини після народження;

- функції плаценти;

- статеве дозрівання;

- вікові періоди індивідуального розвитку людини;
- особливості підліткового віку;

- захворювання, що передаються статевим шляхом;

пояснює:
- роль ендокринної системи в регуляції гаметогенезу, овуляції, вагітності, постембріонального розвитку людини;

- вплив факторів середовища та способу життя батьків на розвиток плода

Здоров’я і безпека

(націлює на розуміння учнями необхідності збереження репродуктивного здоров’я молоді та здорового способу життя як необхідної умови народження здорової дитини)

1

66

Будова та функції репродуктивної системи.

 

Опрацювати § 59    

 

 

2

67

Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл. Вагітність.

 

Опрацювати § 60

 

 

3

68

Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.

 

Опрацювати § 61

 

 

4

69

Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я.

 

Опрацювати § 62

 

 

Узагальнення (1 год.)

1

70

Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму

 

Повторити матеріал по темі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Планування
Додано
26 січня 2023
Переглядів
401
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку