КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З БІОЛОГІЇ учнів 8 класу за оновленими програмами з домашніми завданнями
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З БІОЛОГІЇ учнів 8 класу за оновленими програмами з домашніми завданнями
КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ БІОЛОГІЇ у 8-му класі
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
Програма: Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 |
Підручник: Задорожний К. М. Біологія : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закл. / К. М. Задорожний. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. — 240 с. : іл |
№п/п |
Дата проведення
|
Тема уроку |
Наскрізні змістові лінії |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
Домашнє завдання |
Приміт. |
|||
|
|
|
|
Діяльність (уміння) |
Знання |
Ставлення |
|
|
|
ВСТУП (2 години) |
|||||||||
1 |
|
Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини. |
Громадянська відповідальність (націлює на усвідомлення відповідальності за власне життя і здоров’я своє та оточуючих)
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на формування в учнів розуміння, що здоров’я — найвища особистісна й суспільна цінність) |
виявляє ознаки: - біологічної та соціальної сутності людини в людських спільнотах |
оперує термінами: - соціальна природа людини
називає: - науки, які вивчають людину;
пояснює: - місце людини в системі органічного світу; - особливості біологічної природи людини та її соціальної сутності;
характеризує: - методи дослідження організму людини
|
висловлює судження:
виявляє ставлення: - щодо значення знань про людину для збереження її здоров’я |
§1 |
|
|
2 |
|
Значення знань про людину для збереження її здоров’я |
§1 (відповідати на питання усно). |
|
|||||
ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА (7 год) |
|||||||||
3 |
|
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини. |
Здоров’я і безпека (спрямовує на розуміння учнями: - організму людини як цілісної та відкритої біологічної системи; - значення регуляторних систем для забезпечення повноцінного функціонування організму людини)
|
розпізнає: - органи та системи органів людини; - типи тканин організму людини (на малюнках, фотографіях, мікропрепаратах);
установлює взаємозв’язок: - між будовою тканин і виконуваними функціями;
порівнює та зіставляє - органи й системи органів в організмі людини й інших організмах;
дотримується правил: - роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням |
оперує термінами: - тканина, орган, система органів, механізми регуляції (нервова, гуморальна, імунна), нейрон, рефлекс, рефлекторна дуга
називає: - тканини, органи та фізіологічні системи організму людини; - частини рефлекторної дуги;
характеризує: - клітинну будову організму людини; - тканини організму людини; - будову нейрона; - шлях нервового імпульсу по рефлекторній дузі;
наводить приклади: - різновидів тканин; - органів, фізіологічних систем;
пояснює: - відмінності між нервовою й гуморальної регуляцією фізіологічних функцій організму
|
обґрунтовує судження: - про організм людини як цілісну та відкриту біологічну систему;
робить висновок: - нервово-гуморальна регуляція — основа цілісності організму
|
§2 завд.1 на с.9 (пис.) |
|
|
4 |
|
Тканини. Органи. Фізіологічні системи. Проведено інструктаж з БЖД ЛД №1 Ознайомлення з препаратами тканин людини |
Опрацювати §2,3 |
Демонстрування муляжів органів, мікропрепаратів тканин людини |
|||||
5 |
|
Поняття про механізми регуляції. Нервова регуляція |
Опрацювати §49 вивчити нові терміни |
|
|||||
6 |
|
Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга. |
Опрацювати §31 завд.9-10 на с.117 (пис.) |
|
|||||
7 |
|
Гуморальна регуляція |
Опрацювати §50 |
|
|||||
8 |
|
Поняття про гормони |
Опрацювати §50 завд.1-4 на с.175 (пис.) |
|
|||||
9 |
|
Імунна регуляція |
Опрацювати §53 Повторити матеріал теми |
|
|||||
ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ (6 год) |
|||||||||
10 |
|
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі. Проведено інструктаж з БЖД ЛД №2 Мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення значення рухової активності для збереження фізичного здоров’я людини; на дотримання правил безпечного поводження під час катання на роликах, ковзанах, лижах, скейтах, сноубордах, велосипедах та при використанні різноманітного спортивного приладдя) |
розпізнає
(на малюнках, муляжах, фотографіях, власному організмі):
- скелет людини і ссавців.
застосовує знання для:
дотримується правил: - роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням |
оперує термінами:- скелет, кістка, хрящ, з’єднання кісток, м’яз, постава, гіподинамія
називає: - частини опорно-рухової системи; - відділи скелета; - види кісток; - типи з’єднання кісток; - особливості скелета людини, зумовлені прямоходінням; - основні групи скелетних м’язів.
характеризує:
- тканини: кісткову, хрящову, посмуговану м’язову;
пояснює:- значення фізичних вправ для равильного формування скелету та м’язів; - вплив способу життя на утворення і розвиток скелета. наводить приклади: - статичної та динамічної роботи |
висловлює судження про: - роль рухової активності для збереження здоров’я; - вплив фізичних вправ на розвиток скелетних м’язів
оцінює: - важливість надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи |
Опрацювати §25 завд.1-4 на с.97 (пис.) Індивідуальне завдання: підготувати інформацію про опорно-рухові системи |
|
|
11 |
|
Огляд будови скелета. З’єднання кісток. Функції та будова скелетних м’язів |
Опрацювати §26,27 вивчити нові терміни |
|
|||||
12 |
|
Робота м’язів. Втома м’язів. Основні групи скелетних м’язів. Проведено інструктаж з БЖД ЛД №3 Розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми |
Опрацювати §28 завд.4 на с.107 (пис.) |
|
|||||
13 |
|
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи |
Опрацювати §29 підготувати цікавий матеріал |
||||||
14 |
|
Профілактика порушень опорно-рухової системи |
Опрацювати §30 Проект (за вибором) Гіподинамія – ворог сучасної людини Рухова активність - основа фізичного здоров’я |
||||||
15 |
|
Захист проектів (за вибором) Гіподинамія – ворог сучасної людини. Рухова активність - основа фізичного здоров’я |
узагальнити почуту на уроці інформацію, підготуватися до ТО |
|
|||||
16 |
|
Узагальнення знань з тем: «Організм людини як біологічна система» , «Опора та рух» (тестові завдання) |
|
ТО |
|||||
ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ (3 год) |
|||||||||
17 |
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення значення збалансованого харчування для збереження здоров’я людини)
Сталий розвиток і екологічна грамотність (спрямовує на формування в учнів розуміння прав споживача, які передбачають запровадження обов’язкового маркування якісного складу харчових продуктів) |
застосовує знаннядля: - аналізу харчового раціону; - складання харчового раціону відповідно до енергетичних витрат організму |
оперує термінами: - обмін речовин, енергетичні потреби, вітаміни
називає: - компоненти їжі
наводить приклади: - вітамінів (водорозчинних і жиророзчинних)
характеризує:
- склад харчових продуктів; - обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини; - харчові й енергетичні потреби людини
пояснює: |
висловлює судження: - щодо значення збалансованого харчування для нормального розвитку і збереження здоров’я;
обґрунтовує удження: - про значення білків, жирів і вуглеводів рослинного і тваринного походження в раціоні підлітка;
оцінює: - значення метаболізму для нормального функціонування організму;
робить висновок: - про необхідність дотримання співвідношення ваги і зросту;
усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток знань про вітаміни
|
Опрацювати §4 завд.1-4 на с.17 (пис.) |
|
|
18 |
|
Харчування та обмін речовин. Їжа та її компоненти |
Опрацювати §5 Проект Збалансоване харчування |
|
|||||
19 |
|
Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини
|
Опрацювати §6, узагальнити почуту на уроці інформацію |
Дослідницький практикум 1 Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла |
|||||
ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ (6 год) |
|||||||||
20 |
|
Значення травлення. Система органів травлення |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на: - усвідомлення важливості дотримання гігієни харчування; профілактики захворювань зубів та інших органів травної системи; небезпеки харчових отруєнь; - розуміння негативного впливу на травлення алкогольних напоїв і тютюнопаління) |
розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах): - елементи зовнішньої будови зубів;
спостерігає та описує: - дію ферментів слини на крохмаль;
застосовує знання для: - профілактики захворювань зубів; - профілактики захворювань органів травлення, харчових отруєнь |
оперує термінами: - травлення, травна система, травний тракт, травні залози, ферменти, всмоктування
називає: - органи травної системи; - травні залози; - хвороби органів травлення;
характеризує: - функції органів травлення; - будову та функції зубів; - процеси ковтання, травлення, всмоктування; - регуляцію травлення;
наводить приклади:
- ферментів; - роль травних ферментів; - роль печінки та підшлункової залози в травленні; - значення зубів у травленні; - значення мікрофлори кишечнику; - негативний вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнокуріння;
|
висловлює судження: - щодо значення знань про функції та будову травної системи для збереження здоров’я;
усвідомлює: - значення профілактики захворювань травної системи;
усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток знань про травлення (І. П. Павлов, О. М. Уголєв та ін.) |
Опрацювати §7 вивчити нові терміни |
|
|
21 |
|
Процес травлення у ротовій порожнині Проведено інструктаж з БЖД ЛД №4 Зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями) |
Опрацювати §8 завд.1-6 на с.35 (усно.) |
|
|||||
22 |
|
Процес травлення: ковтання |
Опрацювати §8 Завд 7-10 на с.35 (пис.) |
|
|||||
23 |
|
Процес травлення: перистальтика
|
Опрацювати §9 завд.4-6 на с.37 (пис.) |
Дослідницький практикум 2 Дія ферментів слини на крохмаль |
|||||
24 |
|
Процес травлення: всмоктування. Регуляція травлення |
Опрацювати §9 завд.1-3 на с.37 (пис.) |
|
|||||
25 |
|
Харчові розлади та їх запобігання |
Опрацювати §10 завд.1-3 на с.39 (пис.) |
|
|||||
ТЕМА 5. ДИХАННЯ (4 год) |
|||||||||
26 |
|
Значення дихання. Система органів дихання |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на розуміння негативного впливу тютюнопаління й забрудненого повітря на дихання та здоров’я людини)
Сталий розвиток і екологічна грамотність (спрямовує на усвідомлення учнями важливості підтримання чистоти повітря в громадських місцях, зокрема необхідність провітрювання класних кімнат) |
Розпізнає
(на малюнках, фотографіях, муляжах):
- газообмін у легенях і тканинах;
встановлює взаємозв’язок: будови та функцій органів дихання;
застосовує знання для: |
оперує термінами: - дихання, повітроносні шляхи, легені, газообмін, життєва ємність легень
називає: - етапи дихання; - органи дихання; - хвороби органів дихання;
характеризує: - процес утворення голосу та звуків мови;- процеси газообміну в легенях і тканинах; - процеси вдиху та видиху; - життєву ємність легень; - нейрогуморальну регуляцію дихальних рухів;
пояснює: - значення дихання; - вплив навколишнього середовища на дихальну систему |
висловлює судження: - щодо значення знань про функції та будову дихальної системи для збереження здоров’я;
усвідомлює: негативний вплив куріння на органи дихання |
Опрацювати §11 завд.1-5 на с.45 (усно.) Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення «Органи дихання» |
|
|
27 |
|
Газообмін у легенях і тканинах. |
Опрацювати §12 завд.8-10 на с.49 (пис.) |
|
|||||
28 |
|
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів |
Опрацювати §13 |
|
|||||
29 |
|
Профілактика захворювань дихальної системи |
Опрацювати §14 підготуватися до контрольної роботи |
|
|||||
30 |
|
Узагальнення знань з тем: «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини», «Травлення» , «Дихання» Контрольна робота № 1 |
|
ТО |
|||||
ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (7 год) |
|||||||||
31 |
|
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа. Проведено інструктаж з БЖД ЛР №1 Мікроскопічна будова крові людини |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення важливості дотримання: - правил переливання крові для запобігання інфекційних захворювань, що передаються через кров (СНІД, гепатит С тощо); - заходів запобігання хворобам серцево-судинної системи: фізичні навантаження, уникнення емоційних стресів, раціональне харчування, відпочинок на природі тощо)
Сталий розвиток і екологічна грамотність (спрямовує на розуміння залежності роботи імунної системи від екологічного стану навколишнього середовища)
Громадянська відповідальність (націлює на важливість толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих; усвідомлення особистої відповідальності за збереження власного здоров’я та здоров’я оточуючих)
|
розпізнає (на малюнках, фотографіях): - органи кровообігу; - елементи будови серця;
порівнює: будову артерій, вен і капілярів; - вроджений (неспецифічний) і набутий (специфічний) імунітет;
розрізняє: - види кровотеч;
спостерігає та описує:
- надання першої допомоги при кровотечах;
- вимірювати пульс;
дотримується правил: - роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням; - виконання малюнків біологічних об’єктів |
оперує термінами: - внутрішнє середовище організму (кров, лімфа, тканинна рідина), еритроцити, лейкоцити, тромбоцити, зсідання крові, групи крові, кровообіг, ртеріальний тиск, імунітет
називає: - склад внутрішнього середовища; - склад і функції крові, лімфи; - кровоносні судини; - фактори, які впливають на роботу серцево-судинної системи; - види імунітету; - органи, що беруть участь у забезпеченні імунітету;
характеризує:- плазму крові;
- зсідання крові як захисну реакцію організму; - імунні реакції організму; - особливості будови та властивості серцевого м’яза; - будову та роботу серця; - серцевий цикл; - автоматію роботи серця;
- будову кровоносних судин; - рух крові по судинах; - артеріальний тиск крові; - лімфообіг;
пояснює: - взаємозв’язок будови та функцій еритроцитів, лейкоцитів і тромбоцитів, кровоносних судин, серця; - роль внутрішнього середовища в життєдіяльності організму людини; - правила надання першої допомоги при кровотечах
|
висловлює судження: - про значення сталості внутрішнього середовища організму людини (гомеостаз); - щодо значення знань про функції та будову кровоносної системи для збереження здоров’я; - про важливість імунізації населення;
оцінює: епідеміологічний стан захворювання на СНІД в Україні;
усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток знань про внутрішнє середовище організму та кровоносну систему (У. Гарвей, Е. Дженнер, П. Ерліх, К. Ландштейнер, Л. Пастер та ін.), в тому числі українських (І. І. Мечников, М. М. Амосов) |
Опрацювати §15 завд.5-7 на с.61 (пис.) |
|
|
32 |
|
Зсідання крові. Групи крові та переливання крові |
Опрацювати §16 завд.3-4 на с.65 (пис.) |
|
|||||
33 |
|
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація |
Вивчити конспект, вивчити нові терміни |
|
|||||
34 |
|
Алергія. СНІД. |
Індивідуальне завдання: підготувати цікаві факти про кров |
|
|||||
35 |
|
Система кровообігу. Серце: будова та функції. Робота серця ЛД № 5 Вимірювання частоти серцевих скорочень
|
Опрацювати §17-18 завд.5-7 на с.71 (пис.) |
Дослідницький практикум 3 Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня |
|||||
36 |
|
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Кровотечі. |
Опрацювати § 19 завд.1-7 на с.75 (усно.) |
|
|||||
37 |
|
Серцево-судинні хвороби та їх профілактика |
Опрацювати §20 |
|
|||||
ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ.ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ (4 год) |
|||||||||
38 |
|
Виділення - важливий етап обміну речовин. Будова і функції сечовидільної системи. |
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на: - розуміння негативного впливу алкогольних напоїв на функцію нирок; - усвідомлення значення шкіри у пристосуванні організму до умов навколишнього середовища; - на дотримання правил техніки безпеки під час виконання практико-орієнтованих робіт з біології, хімії, фізики, трудового навчання тощо; - дотримання безпечної поведінки в побуті, на пляжі) |
розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):
- складові нефрону; - органи сечовидільної системи,
встановлює взаємозв’язок: між будовою і функціями шкіри
застосовує знання для:
- профілактики захворювань сечовидільної системи; - запобігання теплового й сонячного удару; - надання першої допомоги в разі теплового й сонячного удару |
оперує термінами:- виділення, нирки, нефрон, сечоутворення, шкіра, терморегуляція
називає: - органи виділення; - органи та функції сечовидільної системи;
характеризує: - будову та функції нирок; - процес утворення сечі; - регуляцію сечовиділення; - роль нирок у здійсненні водно-сольового обміну; - чинники, що впливають на функції нирок; - негативний вплив алкогольних напоїв на функції нирок; - роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності;
пояснює:- біологічне значення виділення продуктів обміну речовин; - причини теплового й сонячного удару |
висловлює судження: - про важливість виведення кінцевих продуктів обміну речовин з організму людини;
обґрунтовує судження: - про значення дотримання правил догляду за власною шкірою для збереження здоров’я;
оцінює: - значення шкіри у пристосуванні організму до умов навколишнього середовища |
Опрацювати §21-22 вивчити нові терміни |
|
|
39 |
|
Захворювання нирок та їх профілактика. |
Опрацювати §23 Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію про особливості виділення |
|
|||||
40 |
|
Значення і будова шкіри. Терморегуляція. Захворювання шкіри та їх профілактика |
Опрацювати §24 Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою (або тематика за вибором учителя) |
||||||
41 |
|
Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі. |
Індивідуальне завдання: підготувати матеріал про термічні пошкодження шкіри |
|
|||||
ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА (5 год) |
|||||||||
42 |
|
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини |
Здоров’я і безпека (зорієнтована на розуміння профілактики захворювань нервової системи, зокрема дотримання правил чергування розумової діяльності та відпочинку) |
розпізнає (на малюнках, муляжах, моделях): - елементи будови спинного мозку; - відділи головного мозку;
застосовує знання для: - профілактики нервових захворювань; - дотримання режиму праці й відпочинку |
оперує термінами: - нервова система, центральна нервова система, периферична нервова система, автономна (вегетативна) нервова система, соматична нервова система
називає: - компоненти центральної й периферичної нервової системи;
- функції спинного мозку, головного мозку та його відділів, оматичної нервової системи, вегетативної нервової системи - фактори, які порушують роботу нервової системи;
характеризує: - будову головного мозку, спинного мозку; - нервову регуляцію рухової активності людини; - роль кори головного мозку в регуляції довільних рухів людини;
наводить приклади - захворювань нервової системи |
висловлює судження: щодо значення нервової системи для: - забезпечення взаємозв’язку між органами й фізіологічними системами; - узгодження функцій організму зі змінами довкілля;
усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток знань про нервову систему (І. П. Павлов, І. М. Сечєнов), у тому числі й українських (В. О. Бец) |
Опрацювати §32 вивчити нові терміни
|
|
|
43 |
|
Спинний мозок. Головний мозок Проведено інструктаж з БЖД ЛД №6 Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
Опрацювати §33 Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію про особливості будови ЦНС |
|
|||||
44 |
|
Поняття про соматичну нервову систему. |
Опрацювати §34 завд.1-10 на с.125 (усно.) |
|
|||||
45 |
|
Вегетативна нервова система |
Опрацювати §35 завд.4 на с.127 (пис.) |
|
|||||
46 |
|
Профілактика захворювань нервової системи |
Опрацювати §36 Повторити матеріал теми |
|
|||||
ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ (7 год) |
|||||||||
48 |
|
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова. |
Здоров’я і безпека (спрямовує на розуміння учнями дотримання правил: - гігієни зору та слуху; - техніки безпеки під час виконання практичних занять з хімії, фізики, біології, технологій і трудового навчання тощо)
Сталий розвиток і екологічна грамотність (спрямовує на усвідомлення учнями залежності функціонування слухової сенсорної системи від шумового забруднення навколишнього середовища |
розпізнає (на малюнках, муляжах, моделях): - елементи будови ока, вуха
встановлює взаємозв’язок: між будовою й функціями ока, вуха
спостерігає: - сліпу пляму на сітківці; - акомодацію ока; - зміни слухової чутливості; - температурну адаптацію рецепторів шкіри;
|
оперує термінами: - сенсорні системи, органи чуття, рецептори
називає: - основні сенсорні системи; - складові частини аналізатора
пояснює: - процеси сприйняття: світла, кольору, простору, звуку, запаху, смаку, рівноваги тіла |
оцінює: - значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму та зв’язку організму із зовнішнім середовищем |
Опрацювати §37 |
|
|
49 |
|
Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору |
Опрацювати §38, завд.1-6 на с.137 (усно) |
|
|||||
50 |
|
Сприйняття світла, кольору, простору Проведено інструктаж з БЖД
ЛД № 7 Визначення акомодації ока |
Опрацювати §38, завд.7-8 на с.137 (пис) |
|
|||||
51 |
|
Слухова сенсорна система. Вухо |
Опрацювати §39 |
|
|||||
52 |
|
Гігієна слуху. Проведено інструктаж з БЖД ЛД №9 Вимірювання порога слухової чутливості |
Опрацювати §39 завд.7-8 на с.141 (пис) |
|
|||||
53 |
|
Сенсорні системи смаку, нюху |
Опрацювати §40 завд. 4 на с.143 (пис) |
|
|||||
54 |
|
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.
|
Опрацювати §41-42
|
Дослідницький практикум 4 Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
|||||
ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (7 год) |
|||||||||
55 |
|
Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи
|
Здоров’я і безпека (зорієнтовує на усвідомлення учнями: - значення самовиховання у формуванні особистості; - значення сну для повноцінного функціонування організму; - безпечного впливу соціальних факторів на формування особистості) |
розрізняє: - типи вищої нервової діяльності та властивості темпераменту;
порівнює: - умовні й безумовні рефлекси; - першу і другу сигнальні системи;
застосовує знання для: - дотримання правил розумової діяльності |
оперує термінами: - безумовний рефлекс, умовний рефлекс, мислення, мова, пам’ять
називає: - нервові процеси (збудження, гальмування); - показники нервових процесів (сила, рухливість, урівноваженість) - види сну; - причини біоритмів;
наводить приклади: - умовних та безумовних рефлексів людини; - біоритмів людини;
характеризує: - особливості вищої нервової діяльності людини; - інстинктивну та набуту поведінку людини; - види навчання, види пам’яті;
пояснює: - значення другої сигнальної системи; - роль кори головного мозку в мисленні; - причини індивідуальних особливостей поведінки людини |
висловлює судження: - про значення пам’яті для інтелектуального розвитку людини; - щодо ролі самовиховання у формуванні особистості; - щодо впливу соціальних факторів на формування особистості; - про значення біоритмів і сну для повноцінного функціонування організму;
усвідомлює значення: - внеску вчених у розвиток знань про вищу нервову діяльність (І. П. Павлов, І. М. Сєченов, О. О. Ухтомський та ін.) |
Опрацювати §43 |
Дослідницький практикум 5 Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту. |
|
56 |
|
Умовні та безумовні рефлекси Проведено інструктаж з БЖД ЛД №10 Визначення реакції зіниць на світло |
Опрацювати §44, завд.5 на с.155 (пис.) |
|
|||||
57 |
|
Інстинкти |
Опрацювати §45 |
|
|||||
58 |
|
Мова. Навчання та пам’ять Проведено інструктаж з БЖД ЛД № 11 Дослідження різних видів пам’яті
|
Опрацювати §46 Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію про сон |
|
|||||
59 |
|
Мислення та свідомість |
Опрацювати §47 |
|
|||||
60 |
|
Сон. Біоритми |
Опрацювати §48, підготуватися до тематичного оцінювання |
|
|||||
61 |
|
Узагальнення знань з тем: «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. сенсорні системи» «Вища нервова діяльність» Контрольна робота № 2 |
|
ТО |
|||||
ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА (3 год) |
|||||||||
62 |
|
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції |
Здоров’я і безпека (спрямовує на розуміння учнями: - впливу гормонів на процеси обміну речовин в організмі людини; - профілактику йододефiциту в організмі та інших захворювань, пов’язаних із порушенням функцій ендокринних залоз) |
застосовує знання для: |
оперує термінами:- ендокринна система, гормони, гомеостаз
називає: - залози внутрішньої та змішаної секреції; - місце розташування ендокринних залоз в організмі людини;
характеризує: - нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму; - вплив гормонів на процеси обміну в організмі;
пояснює: - роль нервової системи в регуляції функцій ендокринних залоз; - роль ендокринної системи в розвитку стресорних реакцій; - значення ендокринної системи в підтриманні гомеостазу й адаптації організму
|
висловлює судження:
робить висновок: - про взаємодію регуляторних систем організму |
Опрацювати §51, підготувати проект Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика (або тематика за вибором учителя) |
|
|
63 |
|
Профілактика захворювань ендокринної системи.
|
Опрацювати §52, завд.9 на с.181 (пис.)
|
|
|||||
64 |
|
Взаємодія регуляторних систем |
Опрацювати §49-50 |
|
|||||
ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (4 год+1) |
|||||||||
65 |
|
Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини. Запліднення. |
Здоров’я і безпека (націлює на розуміння учнями необхідності збереження репродуктивного здоров’я молоді та здорового способу життя як необхідної умови народження здорової дитини) |
порівнює: - будову чоловічої та жіночої статевих клітин;
застосовує знання для: |
оперує термінами:- ембріональний розвиток, гамети (сперматозоїд, яйцеклітина), запліднення, зигота, вагітність, плацента
називає: - функції статевих залоз людини; - первинні та вторинні статеві ознаки людини; - періоди онтогенезу юдини;
характеризує: - процес запліднення; - розвиток зародка і плода; - розвиток дитини після народження; - функції плаценти; - статеве дозрівання; - вікові періоди індивідуального розвитку людини; - особливості підліткового віку; - захворювання, що передаються статевим шляхом;
пояснює: - роль ендокринної системи в регуляції гаметогенезу, вуляції, вагітності, постембріонального |
висловлює судження: - про необхідність збереження репродуктивного здоров’я молоді; - про залежність розвитку дитини в материнському організмі від здоров’я матері, її поведінки;
обґрунтовує судження: - про вплив нікотину, тютюнового диму, алкоголю на розвиток плода;
оцінює: - значення дотримання особистої гігієни юнаками та дівчатами;
виявляє ставлення: - щодо здорового способу життя як |
Опрацювати §55 |
|
|
66 |
|
Менструальний цикл. Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. |
Опрацювати §56 |
|
|||||
67 |
|
Постембріональний розвиток людини |
Опрацювати §57-58, завд.8 на с.201 (пис.) |
|
|||||
68 |
|
Репродуктивне здоров’я |
Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію про репродуктине здоровя |
|
|||||
69 |
|
Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму |
Опрацювати §59 |
|
|||||
70 |
|
Узагальнення знань з тем: «Ендокринна система» «Розмноження та розвиток людини» (тестові завдання) |
|
пояснює: - як забезпечується цілісність організму людини |
називає: - функції, що підтримують цілісність організму; - способи підтримання гомеостазу;
характеризує: - інтегруючу функцію кровоносної, нервової та ендокринної систем |
робить висновок: |
|
ТО |
|
Контрольні роботи- 2 Лабораторних робіт - 1 Міні- проекти -4
Тематичні атестації- 5 Лабораторні дослідження -11
Дослідницький практикум 5