КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З БІОЛОГІЇ учнів 8 класу за оновленими програмами з домашніми завданнями

Про матеріал

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З БІОЛОГІЇ учнів 8 класу за оновленими програмами з домашніми завданнями

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З БІОЛОГІЇ учнів 8 класу за оновленими програмами з домашніми завданнями

Перегляд файлу

be-a-helper-clipart-1КАЛЕНДАРНО - ТЕМАТИЧНЕ  ПЛАНУВАННЯ  УРОКІВ  БІОЛОГІЇ у 8-му  класі

(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)

 

Програма:

Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

Підручник:

Задорожний К.  М.  Біологія  :  підруч.  для  8  класу  загальноосвіт.  навч.  закл.  /  К.  М.  Задорожний.      Х.  :  Вид-во  «Ранок»,  2016.    240  с.  :  іл

№п/п

Дата проведення

 

Тема уроку

Наскрізні змістові лінії

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Домашнє завдання

Приміт.

 

 

 

 

 

Діяльність (уміння)

Знання

Ставлення

 

 

 

ВСТУП (2 години)

1

 

Біосоціальна природа людини.

Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.

Громадянська відповідальність

(націлює на усвідомлення відповідальності за власне життя і здоров’я своє та оточуючих)

 

Здоров’я і безпека (зорієнтовує на формування в учнів розуміння, що здоров’я — найвища особистісна й суспільна цінність)

виявляє ознаки:

- біологічної та соціальної сутності людини в людських спільнотах

оперує термінами:

- соціальна природа людини

 

називає:

- науки, які вивчають людину;

 

пояснює:

- місце людини в системі органічного світу;

- особливості біологічної природи людини та її соціальної сутності;

 

характеризує:

 - методи дослідження організму людини

 

висловлює судження:
- про організм людини як біологічну систему;

 

виявляє ставлення:

- щодо значення знань про людину для збереження її здоров’я

§1

 

2

 

Значення знань про людину для збереження її здоров’я

§1 (відповідати на питання усно).

 

 

ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА (7 год)

3

 

Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини.

Здоров’я і безпека

(спрямовує на розуміння учнями:

- організму людини як цілісної та відкритої біологічної системи;

- значення регуляторних систем для забезпечення повноцінного функціонування організму людини)

 

розпізнає:

- органи та системи органів людини;

- типи тканин організму людини (на малюнках, фотографіях, мікропрепаратах);

 

установлює взаємозв’язок:

- між будовою тканин і виконуваними функціями;

 

порівнює та зіставляє

- органи й системи органів в організмі людини й інших організмах;

 

дотримується правил:

- роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням

оперує термінами:

- тканина, орган, система органів, механізми регуляції (нервова, гуморальна, імунна), нейрон, рефлекс, рефлекторна дуга

 

називає:

- тканини, органи та фізіологічні системи організму людини;

- частини рефлекторної дуги;

 

характеризує:

- клітинну будову організму людини;

- тканини організму людини;

- будову нейрона;

- шлях нервового імпульсу по рефлекторній дузі;

 

наводить приклади:

- різновидів тканин;

- органів, фізіологічних систем;

 

пояснює:

- відмінності між нервовою й гуморальної регуляцією фізіологічних функцій організму

 

 

 

обґрунтовує судження:

- про організм людини як цілісну та відкриту біологічну систему;

 

робить висновок:

- нервово-гуморальна регуляція — основа цілісності організму

 

§2

завд.1 на с.9 (пис.)

 

4

 

Тканини. Органи. Фізіологічні системи.

Проведено інструктаж з БЖД

ЛД №1  Ознайомлення з препаратами тканин людини

Опрацювати §2,3

Демонстрування

муляжів органів, мікропрепаратів тканин людини

5

 

Поняття про механізми регуляції.

Нервова регуляція

Опрацювати §49 вивчити нові терміни

 

6

 

Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.

Опрацювати §31 завд.9-10 на с.117  (пис.)

 

7

 

Гуморальна регуляція

Опрацювати §50

 

8

 

Поняття про гормони

Опрацювати §50 завд.1-4 на с.175  (пис.)

 

9

 

 

Імунна регуляція

Опрацювати §53

Повторити матеріал теми

 

 

ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ (6 год)

10

 

Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі. Проведено інструктаж з БЖД

ЛД №2  Мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на усвідомлення значення рухової активності для збереження фізичного здоров’я людини; на дотримання правил безпечного поводження під час катання на роликах, ковзанах, лижах, скейтах, сноубордах, велосипедах та при використанні різноманітного спортивного приладдя)

розпізнає

(на малюнках, муляжах, фотографіях, власному організмі):
- види кісток, частини скелета, типи з’єднання кісток, групи скелетних м’язів.


порівнює:

- скелет людини і ссавців.

застосовує знання для:
- попередження травм і захворювань опорно-рухової системи;
- надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.

 

дотримується правил:

- роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням

оперує термінами:- скелет, кістка, хрящ, з’єднання кісток, м’яз, постава, гіподинамія

 

називає:

- частини опорно-рухової системи;

- відділи скелета;

- види кісток;

- типи з’єднання кісток;

- особливості скелета людини, зумовлені прямоходінням;

- основні групи скелетних м’язів.

 

характеризує:
- функції опорно-рухової системи;

- тканини: кісткову, хрящову, посмуговану м’язову;
- ріст та вікові зміни складу кісток.

 

пояснює:- значення фізичних вправ для равильного формування скелету та м’язів;

- вплив способу життя на утворення і розвиток скелета.

наводить приклади:

- статичної та динамічної роботи

висловлює судження про:

- роль рухової активності для збереження здоров’я;

- вплив фізичних вправ на розвиток скелетних м’язів

 

оцінює:

- важливість надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи

Опрацювати §25 завд.1-4 на с.97  (пис.)

Індивідуальне завдання: підготувати інформацію про опорно-рухові системи

 

11

 

Огляд будови скелета. З’єднання кісток.

Функції та будова скелетних м’язів

Опрацювати §26,27 вивчити нові терміни

 

12

 

Робота м’язів. Втома м’язів.

Основні групи скелетних м’язів.

Проведено інструктаж з БЖД

ЛД №3 Розвитку втоми при статичному та динамічному навантаженні; впливу ритму й навантаження на розвиток втоми

Опрацювати §28

завд.4 на с.107  (пис.)

 

13

 

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи

Опрацювати §29 підготувати цікавий матеріал

14

 

Профілактика порушень опорно-рухової системи

Опрацювати §30 Проект (за вибором)

Гіподинамія – ворог сучасної людини

Рухова активність - основа фізичного здоров’я

15

 

Захист проектів (за вибором)

Гіподинамія – ворог сучасної людини. Рухова активність - основа фізичного здоров’я

узагальнити почуту на уроці інформацію, підготуватися до ТО

 

16

 

Узагальнення знань з тем: «Організм людини як біологічна система» , «Опора та рух» (тестові завдання)

 

ТО

 

ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ

ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ (3 год)

17

 

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на усвідомлення значення збалансованого харчування для збереження здоров’я

людини)

 

Сталий розвиток і екологічна грамотність

(спрямовує на формування в учнів розуміння прав споживача, які передбачають запровадження обов’язкового маркування якісного складу харчових продуктів)

застосовує знаннядля:
- обґрунтування способів збереження вітамінів у продуктах харчування;

- аналізу харчового раціону;

- складання харчового раціону відповідно до енергетичних витрат організму

оперує термінами:

- обмін речовин, енергетичні потреби, вітаміни

 

називає:

- компоненти їжі

 

наводить приклади:

- вітамінів (водорозчинних і жиророзчинних)

 

характеризує:

- склад харчових продуктів;
- їжу як джерело енергії;

- обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини;

- харчові й енергетичні потреби людини

 

 

пояснює:
- функціональне значення для організму білків, жирів, вуглеводів, вітамінів, води та мінеральних речовин

висловлює судження:

- щодо значення збалансованого харчування для нормального розвитку і збереження здоров’я;

 

обґрунтовує удження:

- про значення білків, жирів і вуглеводів рослинного і тваринного походження в раціоні підлітка;

 

оцінює:

- значення метаболізму для нормального функціонування організму;

 

робить висновок: - про необхідність дотримання співвідношення ваги і зросту;

 

усвідомлює значення:

- внеску вчених у розвиток знань про вітаміни

 

 

 

Опрацювати §4

завд.1-4 на с.17  (пис.)

 

18

 

Харчування та обмін речовин. Їжа та її компоненти

Опрацювати §5

Проект

Збалансоване харчування

 

19

 

Значення компонентів харчових продуктів.

Харчові та енергетичні потреби людини

 

Опрацювати §6, узагальнити почуту на уроці інформацію

Дослідницький практикум 1

Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла

 

ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ (6 год)

20

 

Значення травлення. Система органів травлення

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на:

- усвідомлення важливості дотримання гігієни харчування; профілактики захворювань зубів та інших органів травної системи; небезпеки харчових отруєнь;

- розуміння негативного впливу на травлення алкогольних напоїв і тютюнопаління)

розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):
- органи травлення;

- елементи зовнішньої будови зубів;

 

спостерігає та описує:

- дію ферментів слини на крохмаль;

 

застосовує знання для:

- профілактики захворювань зубів;

- профілактики захворювань органів травлення, харчових отруєнь

оперує термінами:

- травлення, травна система, травний тракт, травні залози, ферменти, всмоктування

 

називає:

- органи травної системи;

- травні залози;

- хвороби органів травлення;

 

характеризує:

- функції органів травлення;

- будову та функції зубів;

- процеси ковтання, травлення, всмоктування;

- регуляцію травлення;

 

наводить приклади:

- ферментів;
пояснює:

- роль травних ферментів;

- роль печінки та підшлункової залози в травленні;

- значення зубів у травленні;

- значення мікрофлори кишечнику;

- негативний вплив на травлення алкогольних напоїв та тютюнокуріння;

 

висловлює судження:

- щодо значення знань про функції та будову травної системи для збереження здоров’я;

 

усвідомлює:

- значення профілактики захворювань травної системи;

 

усвідомлює значення:

- внеску вчених у  розвиток знань про травлення (І. П. Павлов, О. М. Уголєв та ін.)

Опрацювати §7 вивчити нові терміни

 

21

 

Процес травлення у ротовій порожнині

Проведено інструктаж з БЖД

ЛД №4 Зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)

Опрацювати §8

завд.1-6 на с.35  (усно.)

 

22

 

Процес травлення: ковтання

Опрацювати §8

Завд 7-10 на с.35  (пис.)

 

23

 

Процес травлення: перистальтика

 

Опрацювати §9

завд.4-6 на с.37  (пис.)

Дослідницький практикум 2

Дія ферментів слини на крохмаль

24

 

Процес травлення: всмоктування. Регуляція травлення

Опрацювати §9

завд.1-3 на с.37  (пис.)

 

25

 

Харчові розлади та їх запобігання

Опрацювати §10 завд.1-3 на с.39  (пис.)

 

 

ТЕМА 5. ДИХАННЯ (4 год)

26

 

Значення дихання. Система органів дихання

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на розуміння негативного впливу тютюнопаління й забрудненого повітря на дихання та здоров’я людини)

 

Сталий розвиток і екологічна грамотність

(спрямовує на усвідомлення учнями важливості підтримання чистоти повітря в громадських місцях, зокрема необхідність провітрювання класних кімнат)

Розпізнає

 (на малюнках, фотографіях, муляжах):
- органи дихання;


порівнює:
- різницю складу повітря, що вдихається й видихається;

- газообмін у легенях і тканинах;

 

встановлює взаємозв’язок:

будови та функцій органів дихання;

 

застосовує знання для:
- профілактики захворювань органів дихання

оперує термінами:

- дихання, повітроносні шляхи, легені, газообмін, життєва ємність легень

 

називає:

- етапи дихання;

- органи дихання;

 - хвороби органів дихання;

 

 

характеризує:

- процес утворення голосу та звуків мови;- процеси газообміну в легенях і тканинах;

- процеси вдиху та видиху;

- життєву ємність легень;

- нейрогуморальну регуляцію дихальних рухів;

 

пояснює:

- значення дихання;

- вплив навколишнього середовища на дихальну систему

висловлює судження:

- щодо значення знань про функції та будову дихальної системи для збереження здоров’я;

 

усвідомлює:

негативний вплив куріння на органи дихання

Опрацювати §11 завд.1-5 на с.45  (усно.)

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення «Органи дихання»

 

27

 

Газообмін у легенях і тканинах.

Опрацювати §12 завд.8-10 на с.49  (пис.)

 

28

 

Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів

Опрацювати §13

 

29

 

Профілактика захворювань дихальної системи

Опрацювати §14

підготуватися до контрольної роботи

 

30

 

Узагальнення знань з тем: «Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини», «Травлення» , «Дихання» Контрольна робота № 1

 

ТО

 

ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (7 год)

31

 

Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа.

Проведено інструктаж з БЖД

ЛР №1  Мікроскопічна будова крові людини

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на усвідомлення важливості дотримання:

- правил переливання крові для запобігання інфекційних захворювань, що передаються через кров (СНІД, гепатит С тощо);

- заходів запобігання хворобам серцево-судинної системи: фізичні навантаження, уникнення емоційних стресів, раціональне харчування, відпочинок на природі тощо)

 

Сталий розвиток і екологічна грамотність

(спрямовує на розуміння залежності роботи імунної системи від екологічного стану навколишнього середовища)

 

Громадянська відповідальність

(націлює на важливість толерантного ставлення до ВІЛ-інфікованих; усвідомлення особистої відповідальності за збереження власного здоров’я та здоров’я оточуючих)

 

 

розпізнає (на малюнках, фотографіях):
- клітини крові;

- органи кровообігу;

- елементи будови серця;

 

порівнює:

будову артерій, вен і капілярів;

- вроджений (неспецифічний) і набутий (специфічний) імунітет;

 

розрізняє:

- види кровотеч;

спостерігає та описує:
- мікроскопічну будову крові людини;


застосовує знання:
- для профілактики серцево-судинних хвороб;

- надання першої допомоги при кровотечах;


уміє:

- вимірювати пульс;

 

дотримується правил:

- роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням;

- виконання малюнків біологічних об’єктів

оперує термінами:

- внутрішнє середовище організму (кров, лімфа, тканинна рідина), еритроцити, лейкоцити, тромбоцити, зсідання крові, групи крові, кровообіг, ртеріальний тиск, імунітет

 

називає:

- склад внутрішнього середовища;

- склад і функції крові, лімфи;

- кровоносні судини;

- фактори, які впливають на роботу серцево-судинної системи;

- види імунітету;

- органи, що беруть участь у забезпеченні імунітету;

 

характеризує:- плазму крові;

- зсідання крові як захисну реакцію організму;
- групи крові системи АВО, резус-фактор;

- імунні реакції організму;

- особливості будови та властивості серцевого м’яза;

- будову та роботу серця;

- серцевий цикл;

- автоматію роботи серця;

- будову кровоносних судин;
- велике й мале кола кровообігу;

- рух крові по судинах;

- артеріальний тиск крові;

- лімфообіг;

 

пояснює:

- взаємозв’язок будови та функцій еритроцитів, лейкоцитів і тромбоцитів, кровоносних судин, серця;

- роль внутрішнього середовища в життєдіяльності організму людини;

- правила надання першої допомоги при кровотечах

 

 

 

висловлює судження:

- про значення сталості внутрішнього середовища організму людини (гомеостаз);

- щодо значення знань про функції та будову кровоносної системи для збереження здоров’я;

- про важливість імунізації населення;

 

оцінює:

епідеміологічний стан захворювання на СНІД в Україні;

 

усвідомлює значення:

- внеску вчених у розвиток знань про внутрішнє середовище організму та кровоносну систему (У. Гарвей, Е. Дженнер, П. Ерліх, К. Ландштейнер, Л. Пастер та ін.), в тому числі українських (І. І. Мечников, М. М. Амосов)

Опрацювати §15 завд.5-7 на с.61  (пис.)

 

32

 

Зсідання крові. Групи крові та переливання крові

Опрацювати §16 завд.3-4 на с.65  (пис.)

 

33

 

Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація

Вивчити конспект, вивчити нові терміни

 

34

 

Алергія. СНІД.

Індивідуальне завдання: підготувати цікаві факти про кров

 

35

 

Система кровообігу.

Серце: будова та функції. Робота серця

ЛД № 5 Вимірювання частоти серцевих скорочень

 

Опрацювати §17-18 завд.5-7 на с.71  (пис.)

Дослідницький практикум 3

Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня

36

 

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Кровотечі.

Опрацювати § 19 завд.1-7 на с.75  (усно.)

 

37

 

Серцево-судинні хвороби та їх профілактика

Опрацювати §20

 

 

ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ.ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ (4 год)

38

 

Виділення - важливий етап обміну речовин.  Будова і функції сечовидільної системи.

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на:

- розуміння негативного впливу алкогольних напоїв на функцію нирок;

- усвідомлення значення шкіри у пристосуванні організму до умов навколишнього середовища;

- на дотримання правил техніки безпеки під час виконання практико-орієнтованих робіт з біології, хімії, фізики, трудового навчання тощо;

- дотримання безпечної поведінки в побуті, на пляжі)

розпізнає (на малюнках, фотографіях, муляжах):

- складові нефрону;
- складові шкіри;

- органи сечовидільної системи,

 

встановлює взаємозв’язок:

між будовою і функціями шкіри

 

застосовує знання для:

- профілактики захворювань сечовидільної системи;
- профілактики захворювань шкіри;

- запобігання теплового й сонячного удару;

- надання першої допомоги в разі теплового й сонячного удару

оперує термінами:- виділення, нирки, нефрон, сечоутворення, шкіра, терморегуляція

 

називає:

- органи виділення;

- органи та функції сечовидільної системи;

 

характеризує:

- будову та функції нирок;

- процес утворення сечі;

- регуляцію сечовиділення;

- роль нирок у здійсненні водно-сольового обміну;

- чинники, що впливають на функції нирок;

- негативний вплив алкогольних напоїв на функції нирок;

- роль шкіри у виділенні продуктів життєдіяльності;

 

пояснює:- біологічне значення виділення продуктів обміну речовин;

- причини теплового й сонячного удару

висловлює судження:

- про важливість виведення кінцевих продуктів обміну речовин з організму людини;

 

обґрунтовує судження:

- про значення дотримання правил догляду за власною шкірою для збереження здоров’я;

 

оцінює:

- значення шкіри у пристосуванні організму до умов навколишнього середовища

Опрацювати §21-22

вивчити нові терміни

 

39

 

Захворювання нирок та їх профілактика.

Опрацювати §23

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію про особливості виділення

 

40

 

Значення і будова шкіри. Терморегуляція. Захворювання шкіри та їх профілактика

Опрацювати §24

Проект

Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою (або тематика за вибором учителя)

41

 

Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі.

Індивідуальне завдання: підготувати матеріал про термічні пошкодження шкіри

 

ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ

ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА (5 год)

42

 

Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини

Здоров’я і безпека

(зорієнтована на

розуміння профілактики захворювань нервової системи, зокрема дотримання правил чергування розумової діяльності та відпочинку)

розпізнає (на малюнках, муляжах, моделях):

- елементи будови спинного мозку;

- відділи головного мозку;

 

застосовує знання для:

- профілактики нервових захворювань;

- дотримання режиму праці й відпочинку

оперує термінами:

- нервова система, центральна нервова система, периферична нервова система, автономна (вегетативна) нервова система, соматична нервова система

 

називає:

 - компоненти центральної й периферичної нервової системи;

- функції спинного мозку, головного мозку та його відділів, оматичної нервової системи, вегетативної нервової системи
(симпатичної та парасимпатичної);

- фактори, які порушують роботу нервової системи;

 

характеризує:

- будову головного мозку, спинного мозку;

- нервову регуляцію рухової активності людини;

- роль кори головного мозку в регуляції довільних рухів людини;

 

наводить приклади

- захворювань нервової системи

висловлює судження:

щодо значення нервової системи для:

- забезпечення взаємозв’язку між органами й фізіологічними системами;

- узгодження функцій організму зі змінами довкілля;

 

усвідомлює значення:

- внеску вчених у розвиток знань про нервову систему (І. П. Павлов, І. М. Сечєнов), у тому числі й українських (В. О. Бец)

Опрацювати §32 вивчити нові терміни

 

 

43

 

Спинний мозок. Головний мозок

Проведено інструктаж з БЖД

ЛД №6 Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями,   пластинчастими препаратами).

Опрацювати §33 Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію про особливості будови

ЦНС

 

44

 

Поняття про соматичну нервову систему.

Опрацювати §34

завд.1-10 на с.125  (усно.)

 

45

 

Вегетативна нервова система

Опрацювати §35 завд.4 на с.127  (пис.)

 

46

 

Профілактика захворювань нервової системи

Опрацювати §36

Повторити матеріал теми

 

ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ

СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ (7 год)

48

 

Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.

Здоров’я і безпека

(спрямовує на розуміння учнями дотримання правил:

- гігієни зору та слуху;

- техніки безпеки під час виконання практичних занять з хімії, фізики, біології, технологій і трудового навчання тощо)

 

Сталий розвиток і екологічна грамотність

(спрямовує на усвідомлення учнями залежності функціонування слухової сенсорної системи від шумового забруднення навколишнього середовища

розпізнає (на малюнках, муляжах, моделях):

- елементи будови ока, вуха

 

встановлює взаємозв’язок:

між будовою й функціями ока, вуха

 

спостерігає:

- сліпу пляму на сітківці;

- акомодацію ока;

- зміни слухової чутливості;

- температурну адаптацію рецепторів шкіри;


застосовує знання для:
- дотримання правил профілактики порушення зору, слуху та попередження захворювань органів зору й слуху

оперує термінами:

- сенсорні системи, органи чуття, рецептори

 

називає:

- основні сенсорні системи;

- складові частини аналізатора


характеризує:
- особливості будови та функції зорової, слухової сенсорних систем;
- сенсорні системи рівноваги, нюху, смаку, руху, дотику, температури, болю;

 

пояснює:

- процеси сприйняття: світла, кольору, простору, звуку, запаху, смаку, рівноваги тіла

оцінює:

- значення сенсорних систем для забезпечення процесів життєдіяльності організму та зв’язку організму із зовнішнім середовищем

Опрацювати §37

 

49

 

Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору

Опрацювати §38, завд.1-6 на с.137 (усно)

 

50

 

Сприйняття світла, кольору, простору

Проведено інструктаж з БЖД

ЛД № 7  Визначення акомодації ока
ЛД № 8 Виявлення сліпої плями на сітківці ока

Опрацювати §38, завд.7-8 на с.137 (пис)

 

51

 

Слухова сенсорна система. Вухо

Опрацювати §39

 

52

 

Гігієна слуху.

Проведено інструктаж з БЖД

ЛД №9  Вимірювання порога слухової чутливості

Опрацювати §39 завд.7-8 на с.141 (пис)

 

53

 

Сенсорні системи смаку, нюху

Опрацювати §40 завд. 4 на с.143 (пис)

 

54

 

Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.

 

Опрацювати §41-42

 

Дослідницький практикум 4

Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.

 

ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (7 год)

55

 

Поняття про вищу нервову діяльність і її основні типи

 

Здоров’я і безпека

(зорієнтовує на усвідомлення учнями:

- значення самовиховання у формуванні особистості;

- значення сну для повноцінного функціонування організму;

- безпечного впливу соціальних факторів на формування особистості)

розрізняє:

- типи вищої нервової діяльності та властивості темпераменту;

 

порівнює:

- умовні й безумовні рефлекси;

- першу і другу сигнальні системи;

 

застосовує знання для:

- дотримання правил розумової діяльності

оперує термінами:

- безумовний рефлекс, умовний рефлекс, мислення, мова, пам’ять

 

називає:

- нервові процеси (збудження, гальмування);

- показники нервових процесів (сила, рухливість, урівноваженість)

- види сну;

- причини біоритмів;

 

наводить приклади:

- умовних та безумовних рефлексів людини;

- біоритмів людини;

 

характеризує:

- особливості вищої нервової діяльності людини;

- інстинктивну та набуту поведінку людини;

- види навчання, види пам’яті;

 

пояснює:

- значення другої сигнальної системи;

- роль кори головного мозку в мисленні;

- причини індивідуальних особливостей поведінки людини

висловлює судження:

- про значення пам’яті для інтелектуального розвитку людини;

- щодо ролі самовиховання у формуванні особистості;

- щодо впливу соціальних факторів на формування особистості;

- про значення біоритмів і сну для повноцінного функціонування організму;

 

усвідомлює значення:

- внеску вчених у розвиток знань про вищу нервову діяльність (І. П. Павлов, І. М. Сєченов, О. О. Ухтомський та ін.)

Опрацювати §43

Дослідницький практикум 5

Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту.

56

 

Умовні та безумовні рефлекси

Проведено інструктаж з БЖД

ЛД №10 Визначення реакції зіниць на світло

Опрацювати §44, завд.5 на с.155 (пис.)

 

57

 

Інстинкти

Опрацювати §45

 

58

 

Мова. Навчання та пам’ять

Проведено інструктаж з БЖД

ЛД № 11 Дослідження різних видів пам’яті

 

Опрацювати §46

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію про сон

 

59

 

Мислення та свідомість

Опрацювати §47

 

60

 

Сон. Біоритми

Опрацювати §48, підготуватися до тематичного оцінювання

 

61

 

Узагальнення знань з тем: «Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. сенсорні системи»

«Вища нервова діяльність» Контрольна робота № 2

 

ТО

 

ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА (3 год)

62

 

Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції

Здоров’я і безпека

(спрямовує на розуміння учнями:

- впливу гормонів на процеси обміну речовин в організмі людини;

- профілактику йододефiциту в організмі та інших захворювань, пов’язаних із порушенням функцій ендокринних залоз)

застосовує знання для:
- профілактики йододефiциту в організмі та інших захворювань, пов’язаних із порушенням функцій ендокринних залоз

оперує термінами:- ендокринна система, гормони, гомеостаз

 

називає:

- залози внутрішньої та змішаної секреції;

- місце розташування ендокринних залоз в організмі людини;

 

характеризує:

- нейрогуморальну регуляцію фізіологічних функцій організму;

- вплив гормонів на процеси обміну в організмі;

 

пояснює:

- роль нервової системи в регуляції функцій ендокринних залоз;

- роль ендокринної системи в розвитку стресорних реакцій;

- значення ендокринної системи в підтриманні гомеостазу й адаптації організму

 

 

 

висловлює судження:
- щодо значення ендокринної системи для повноцінного функціонування організму людини;

 

робить висновок:

- про взаємодію регуляторних систем організму

Опрацювати §51, підготувати проект Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика (або тематика за вибором учителя)

 

63

 

Профілактика захворювань ендокринної системи.

 

Опрацювати §52, завд.9 на с.181 (пис.)

 

 

64

 

Взаємодія регуляторних систем

Опрацювати §49-50

 

 

ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (4 год+1)

65

 

Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини. Запліднення.

Здоров’я і безпека

(націлює на розуміння учнями необхідності збереження репродуктивного здоров’я молоді та здорового способу життя як необхідної умови народження здорової дитини)

порівнює:

- будову чоловічої та жіночої статевих клітин;

 

застосовує знання для:
- запобігання хворобам, що передаються статевим шляхом, та попередження ВІЛ-інфікування

оперує термінами:- ембріональний розвиток, гамети (сперматозоїд, яйцеклітина), запліднення, зигота, вагітність, плацента

 

називає:

- функції статевих залоз людини;

 - первинні та вторинні статеві ознаки людини; - періоди онтогенезу юдини;

 

характеризує:

- процес запліднення;

- розвиток зародка і плода;

- розвиток дитини після народження;

- функції плаценти;

- статеве дозрівання;

- вікові періоди індивідуального розвитку людини;

- особливості підліткового віку;

- захворювання, що передаються статевим шляхом;

 

пояснює:

- роль ендокринної системи в регуляції гаметогенезу, вуляції, вагітності, постембріонального

висловлює судження:

- про необхідність збереження репродуктивного здоров’я молоді;

- про залежність розвитку дитини в материнському організмі від здоров’я матері, її поведінки;

 

обґрунтовує судження:

- про вплив нікотину, тютюнового диму, алкоголю на розвиток плода;

 

оцінює:

- значення дотримання особистої гігієни юнаками та дівчатами;

 

виявляє ставлення:

- щодо здорового способу життя як

Опрацювати §55

 

66

 

Менструальний цикл.

Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.

Опрацювати §56

 

67

 

Постембріональний розвиток людини

Опрацювати §57-58, завд.8 на с.201 (пис.)

 

68

 

Репродуктивне здоров’я

Індивідуальне завдання: підготувати повідомлення або презентацію про репродуктине здоровя

 

69

 

Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму

Опрацювати §59

 

70

 

Узагальнення знань з тем:

«Ендокринна система»

«Розмноження та розвиток людини» (тестові завдання)

 

пояснює:

- як забезпечується цілісність організму людини

називає:

- функції, що підтримують цілісність організму;

- способи підтримання гомеостазу;

 

характеризує:

- інтегруючу функцію кровоносної, нервової та ендокринної систем

робить висновок:
- про біосоціальну природу людини

 

ТО

 

 

 

Контрольні роботи- 2                                          Лабораторних робіт - 1                   Міні- проекти -4

Тематичні атестації- 5                                        Лабораторні дослідження -11

Дослідницький практикум 5

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
Додано
24 липня 2018
Переглядів
1691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку