Календарно-тематичне планування з біології в 8 класі

Про матеріал

Календарно-тематичне планування з біології в 8 класі. Складено згідно навчальної програми «Біологіядля 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» за підручником автора К.М. Задорожного.

Перегляд файлу

Календарне планування уроків біології людини у 8 класі

(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)

п/п

Дата

 

Тема уроку

Лабораторні роботи,дослідження,проекти

Домашнє завдання

Повто-рення

 

Вступ (4 год.)

 

1

 

 Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини

 

§1, запит 1-4 усно стор.5

§1підр 7 кл.

2

 

Тканини.

Лабораторне дослідження 1

ознайомлення з препаратами тканин людини

§2, запит 1-6 усно, 7 письмово стор.9

§1

3

 

Органи. Фізіологічні системи.

 

§3, запит 1-3 усно стор. 13

§2

4

 

Регуляторні системи організму людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

 

§3, запит 4-6 усно стор. 13, тест ст.14-15 письмово.

§2

 

ТЕМА 1. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ (3 год).

 

5

 

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.

Харчування та обмін речовин.

 

§4, запит 1-4 усно стор. 17, підготувати проект.

§3

6

 

Їжа та її компоненти.

Склад харчових продуктів.

Проект

Збалансоване харчування.

§5, запит 1-7 усно стор. 21

§4

7

 

Значення компонентів харчових продуктів.

Харчові та енергетичні потреби людини.

Дослідницький практикум №1.

Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

§6, запит 1-10 усно стор. 25, тест ст.26-27 письмово

§5

 

ТЕМА 2. ТРАВЛЕННЯ (6 год).

 

8

 

Значення травлення. Система органів травлення.

 

§7, запит 1-10 усно стор. 31

§6

9

 

Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування.

Процес травлення у ротовій порожнині.

 

Лабораторне дослідження 2

Зовнішня будова зубів (за муляжами, моделями).

Дослідницький практикум №2

Дія ферментів слини на крохмаль.

§8, запит 1-6 усно стор. 35

§7

10

 

Процес травлення в шлунку і кишечнику.

 

§8, запит 7-10 усно стор. 35

§7

11

 

Регуляція травлення.

 

§9, запит 1-6 усно стор. 37

§8

12

 

Харчові розлади та їх запобігання.

 

§10, запит 1-5 усно стор. 39

§9

13

 

Узагальнення знань за темами  «Обмін речовин», «Травлення»

 

тест ст.40-41 письмово.

§9

 

 

ТЕМА 3. ДИХАННЯ (4 год).

 

14

 

Значення дихання.   Система органів дихання.

 

§11, запит 1-8 усно стор. 45

§10

15

 

Газообмін у легенях і тканинах.

 

§12, запит1-10 усно стор.49

§11

16

 

 Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

 

§13, запит 1-5 усно стор. 51

§12

17

 

Профілактика захворювань дихальної системи.

 

§14, запит 1-10 усно стор. 55, тест ст.56-57 письмово

§13

 

ТЕМА 4. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (7 год). 

 

18

 

Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа

Лабораторна  робота №1

Мікроскопічна будова крові людини.

§15, запит 1-7 усно стор. 61

§14

19

 

Зсідання крові. Групи крові та переливання крові.

 

§16, запит 1-4 усно стор. 65

§15

20

 

Система кровообігу. Серце: будова та функції.

 

§17, запит 1-4 усно стор. 67

§16

21

 

Робота серця.

Лабораторне дослідження 3.

вимірювання частоти серцевих скорочень

Дослідницький практикум №3.

Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня.

§18, запит 1-8 усно стор. 71

§17

22

 

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Кровотечі.

.

§19, запит1-10 усно

стор. 75

§18

23

 

Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.

 

§20, запит 1-10 усно стор. 79, тест ст.80-81 письмово

§15-19

24

 

Контрольна робота №1  за темами «Дихання». «Транспорт речовин».

 

 

§15-20

ТЕМА 5. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ (4 год).

25

 

Будова і функції сечовидільної системи

 

§21, запит1-7 усно  стор. 85

§20

26

 

Як працює сечовидільна система.

 

§22, запит1-4 усно стор. 87

§21

27

 

Захворювання органів сечовидільної системи.

 

§23, запит1-5 усно стор. 89

§22

28

 

Покриви тіла й терморегуляція.

Проект

Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання  правил догляду за власною шкірою.

§24, запит 1-9 усно стор. 93, тест ст.94-95 письмово

§23

 

ТЕМА 6.  ОПОРА ТА РУХ (6 год + 1 год. резервна)

 

29

 

Опорно-рухова система.

 

§25, запит1-4 усно стор. 97

§24

30

 

Кістки, хрящі. З’єднання кісток.

Лабораторне дослідження 4.

Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканин.

§26, запит1-4 усно стор. 101

§25

31

 

Огляд будови скелета.

 

§26, запит4-7 усно стор. 101.

§25

32

 

Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів.

 

§27, запит1-10 усно стор. 105

§26

33

 

Робота м’язів.   Втома м’язів

Лабораторне дослідження 5.

Розвиток втоми при статичному і

динамічному навантаженні;

вплив ритму і навантаження на розвиток втоми.

§28, запит1-4 усно стор. 107, підготувати проект.

§27

34

 

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком.

Захворювання органів опорно-рухової системи.

Проект (за вибором).

Гіподинамія – ворог сучасної людини

Рухова активність - основа фізичного здоров’я

§29-30, запит 1-6 усно стор. 109-111, тест ст.112-113 письмово

§28

35

 

Узагальнення знань за темами «Виділення. Терморегуляція», «Опора і рух».

 

 

§21-30

 

ТЕМА 7. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ.

НЕРВОВА СИСТЕМА  (7 год)

36

 

Нейрони. Синапси. Рефлекторна дуга.

 

§31, запит1-10 усно стор. 117

§29

37

 

Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини.

 

§32, запит1-4 усно стор. 119

§31

38

 

Спинний мозок.

 

§33, запит1-4 усно стор. 121

§32

39

 

Головний мозок.

Лабораторне  дослідження 6

 Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями,   пластинчастими препаратами).

§34, запит1-7 усно стор. 125

§33

40

 

Кора головного мозку.

 

§34, запит 7-10 усно стор. 125

§34

41

 

Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система.

 

§35, запит1-4 усно стор. 127

§34

42

 

Профілактика захворювань нервової системи.

 

§36, запит 1-4 усно стор. 129, тест ст.130-131 письмово

§35

ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ (7 год)

43

 

Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.

 

§37, запит1-4 усно стор. 133

§36

44

 

Зорова сенсорна система. Око.

Лабораторне дослідження 7

Визначення акомодації ока;
виявлення сліпої плями на сітківці ока.

§38, запит1-4 усно стор. 137

§37

45

 

Сприйняття світла, кольору, простору.

 

§38, запит 5-8 усно стор. 137

§37

46

 

Слухова сенсорна система.  Система рівноваги.

Лабораторне  дослідження 8

Вимірювання порога слухової чутливості.

§39, запит1-8 усно стор. 141

§38

47

 

Сенсорні системи смаку, нюху, руху, дотику, температури, болю.

Дослідницький практикум  №4

Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.

§40-41, запит1-4 усно стор. 143,145

§39

48

 

 Порушення роботи сенсорних систем.

 

§42, запит 1-4 усно стор. 147, тест ст.148-149 письмово.

§29-41

49

 

Контрольна робота №2 за темою «Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем».

 

 

 

ТЕМА 9. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (7 год + 1 год. резервна)

50

 

Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.

Дослідницький практикум №5.

Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту

§43, запит1-7 усно стор. 153

§42

51

 

Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти.

Лабораторне дослідження №9

Визначення реакції зіниць на світло

§44-45, запит1-5 усно стор. 155, 157

§43

52

 

Мова.

 

§46, запит1-2 усно стор. 161

§44-45

53

 

Навчання та пам’ять.

 

§46, запит 2-6 усно стор. 161

§45

54

 

Навчання та пам’ять

Лабораторне дослідження №10

Дослідження різних видів пам’яті

§46, запит1-6 усно стор. 161

§45

55

 

Мислення та свідомість

 

§47, запит1-10 усно стор. 165

§46

56

 

Сон. Біоритми.

 

§48, запит 1-10 усно стор. 169, тест ст.170-171 письмово.

§47

57

 

Узагальнення за темою « Вища нервова діяльність»

 

 

§43-48

ТЕМА 10. РЕГУЛЯЦІЯ ФУНКЦІЙ ОРГАНІЗМУ (7 год)

58

 

Гомеостаз і регуляція функцій організму. Нервова регуляція.

 

§49, запит1-4 усно стор. 173

§48

59

 

Гуморальна регуляція.  Гормони.

 

§50, запит1-4 усно стор. 175

§49

60

 

Ендокринна система.

 

§51, запит1-4 усно стор. 177

§50

61

 

Порушення роботи ендокринної системи.

Проект.

Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика (або тематика за вибором учителя)

§52, запит1-10 усно стор. 181

§51

62

 

Імунна система. Імунітет.

 

§53, запит1-6 усно стор. 185

§52

63

 

Порушення роботи імунної системи.

 

§54, запит 1-4 усно стор. 187, тест ст.188-189 письмово.

§53

64

 

Узагальнення за темою «Регуляція функцій організму»

 

 

§49-54

ТЕМА 11. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (4 год)

65

 

Будова та функції  репродуктивної системи.

 

§55, запит1-6 усно стор. 193

§54

66

 

Як працює репродуктивна система.

 

§56, запит1-6 усно стор. 197

§55

67

 

Розвиток людини.

 

§57, запит1-8 усно стор. 201

§56

68

 

Порушення репродуктивної системи.

 

§58, запит1-3 усно стор. 203, тест ст.204-205  письмово.

§57

69

 

Узагальнення

Організм людини як цілісна система.

 

§59, запит 1-6 усно стор. 207.

§58

70

 

Повторення вивченого

 

 

§48-59

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Купрієнко Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
9994
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку