Календарно-тематичне планування з біології в 8 класі. Складено згідно навчальної програми «Біологіядля 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» за підручником автора К.М. Задорожного.
Календарне планування уроків біології людини у 8 класі
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
№ п/п |
Дата
|
Тема уроку |
Лабораторні роботи,дослідження,проекти |
Домашнє завдання |
Повто-рення |
|||||||
|
Вступ (4 год.) |
|
||||||||||
1 |
|
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини |
|
§1, запит 1-4 усно стор.5 |
§1підр 7 кл. |
|||||||
2 |
|
Тканини. |
Лабораторне дослідження 1 ознайомлення з препаратами тканин людини |
§2, запит 1-6 усно, 7 письмово стор.9 |
§1 |
|||||||
3 |
|
Органи. Фізіологічні системи. |
|
§3, запит 1-3 усно стор. 13 |
§2 |
|||||||
4 |
|
Регуляторні системи організму людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
§3, запит 4-6 усно стор. 13, тест ст.14-15 письмово. |
§2 |
|||||||
|
ТЕМА 1. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ (3 год). |
|
||||||||||
5 |
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. Харчування та обмін речовин. |
|
§4, запит 1-4 усно стор. 17, підготувати проект. |
§3 |
|||||||
6 |
|
Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. |
Проект Збалансоване харчування. |
§5, запит 1-7 усно стор. 21 |
§4 |
|||||||
7 |
|
Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини. |
Дослідницький практикум №1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
§6, запит 1-10 усно стор. 25, тест ст.26-27 письмово |
§5 |
|||||||
|
ТЕМА 2. ТРАВЛЕННЯ (6 год). |
|
||||||||||
8 |
|
Значення травлення. Система органів травлення. |
|
§7, запит 1-10 усно стор. 31 |
§6 |
|||||||
9 |
|
Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування. Процес травлення у ротовій порожнині.
|
Лабораторне дослідження 2 Зовнішня будова зубів (за муляжами, моделями). Дослідницький практикум №2 Дія ферментів слини на крохмаль. |
§8, запит 1-6 усно стор. 35 |
§7 |
|||||||
10 |
|
Процес травлення в шлунку і кишечнику. |
|
§8, запит 7-10 усно стор. 35 |
§7 |
|||||||
11 |
|
Регуляція травлення. |
|
§9, запит 1-6 усно стор. 37 |
§8 |
|||||||
12 |
|
Харчові розлади та їх запобігання. |
|
§10, запит 1-5 усно стор. 39 |
§9 |
|||||||
13 |
|
Узагальнення знань за темами «Обмін речовин», «Травлення» |
|
тест ст.40-41 письмово. |
§9 |
|||||||
|
|
ТЕМА 3. ДИХАННЯ (4 год). |
|
|||||||||
14 |
|
Значення дихання. Система органів дихання. |
|
§11, запит 1-8 усно стор. 45 |
§10 |
|||||||
15 |
|
Газообмін у легенях і тканинах. |
|
§12, запит1-10 усно стор.49 |
§11 |
|||||||
16 |
|
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. |
|
§13, запит 1-5 усно стор. 51 |
§12 |
|||||||
17 |
|
Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
§14, запит 1-10 усно стор. 55, тест ст.56-57 письмово |
§13 |
|||||||
|
ТЕМА 4. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (7 год). |
|
||||||||||
18 |
|
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа |
Лабораторна робота №1 Мікроскопічна будова крові людини. |
§15, запит 1-7 усно стор. 61 |
§14 |
|||||||
19 |
|
Зсідання крові. Групи крові та переливання крові. |
|
§16, запит 1-4 усно стор. 65 |
§15 |
|||||||
20 |
|
Система кровообігу. Серце: будова та функції. |
|
§17, запит 1-4 усно стор. 67 |
§16 |
|||||||
21 |
|
Робота серця. |
Лабораторне дослідження 3. вимірювання частоти серцевих скорочень Дослідницький практикум №3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. |
§18, запит 1-8 усно стор. 71 |
§17 |
|||||||
22 |
|
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові. Кровотечі. |
. |
§19, запит1-10 усно стор. 75 |
§18 |
|||||||
23 |
|
Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. |
|
§20, запит 1-10 усно стор. 79, тест ст.80-81 письмово |
§15-19 |
|||||||
24 |
|
Контрольна робота №1 за темами «Дихання». «Транспорт речовин». |
|
|
§15-20 |
|||||||
ТЕМА 5. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ (4 год). |
||||||||||||
25 |
|
Будова і функції сечовидільної системи |
|
§21, запит1-7 усно стор. 85 |
§20 |
|||||||
26 |
|
Як працює сечовидільна система. |
|
§22, запит1-4 усно стор. 87 |
§21 |
|||||||
27 |
|
Захворювання органів сечовидільної системи. |
|
§23, запит1-5 усно стор. 89 |
§22 |
|||||||
28 |
|
Покриви тіла й терморегуляція. |
Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою. |
§24, запит 1-9 усно стор. 93, тест ст.94-95 письмово |
§23 |
|||||||
|
ТЕМА 6. ОПОРА ТА РУХ (6 год + 1 год. резервна) |
|
||||||||||
29 |
|
Опорно-рухова система. |
|
§25, запит1-4 усно стор. 97 |
§24 |
|||||||
30 |
|
Кістки, хрящі. З’єднання кісток. |
Лабораторне дослідження 4. Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканин. |
§26, запит1-4 усно стор. 101 |
§25 |
|||||||
31 |
|
Огляд будови скелета. |
|
§26, запит4-7 усно стор. 101. |
§25 |
|||||||
32 |
|
Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів. |
|
§27, запит1-10 усно стор. 105 |
§26 |
|||||||
33 |
|
Робота м’язів. Втома м’язів |
Лабораторне дослідження 5. Розвиток втоми при статичному і динамічному навантаженні; вплив ритму і навантаження на розвиток втоми. |
§28, запит1-4 усно стор. 107, підготувати проект. |
§27 |
|||||||
34 |
|
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Захворювання органів опорно-рухової системи. |
Проект (за вибором). Гіподинамія – ворог сучасної людини Рухова активність - основа фізичного здоров’я |
§29-30, запит 1-6 усно стор. 109-111, тест ст.112-113 письмово |
§28 |
|||||||
35 |
|
Узагальнення знань за темами «Виділення. Терморегуляція», «Опора і рух». |
|
|
§21-30 |
|||||||
|
ТЕМА 7. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА (7 год) |
|||||||||||
36 |
|
Нейрони. Синапси. Рефлекторна дуга. |
|
§31, запит1-10 усно стор. 117 |
§29 |
|||||||
37 |
|
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. |
|
§32, запит1-4 усно стор. 119 |
§31 |
|||||||
38 |
|
Спинний мозок. |
|
§33, запит1-4 усно стор. 121 |
§32 |
|||||||
39 |
|
Головний мозок. |
Лабораторне дослідження 6 Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
§34, запит1-7 усно стор. 125 |
§33 |
|||||||
40 |
|
Кора головного мозку. |
|
§34, запит 7-10 усно стор. 125 |
§34 |
|||||||
41 |
|
Поняття про соматичну нервову систему. Вегетативна нервова система. |
|
§35, запит1-4 усно стор. 127 |
§34 |
|||||||
42 |
|
Профілактика захворювань нервової системи. |
|
§36, запит 1-4 усно стор. 129, тест ст.130-131 письмово |
§35 |
|||||||
ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ (7 год) |
||||||||||||
43 |
|
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова. |
|
§37, запит1-4 усно стор. 133 |
§36 |
|||||||
44 |
|
Зорова сенсорна система. Око. |
Лабораторне дослідження 7
Визначення акомодації ока; |
§38, запит1-4 усно стор. 137 |
§37 |
|||||||
45 |
|
Сприйняття світла, кольору, простору. |
|
§38, запит 5-8 усно стор. 137 |
§37 |
|||||||
46 |
|
Слухова сенсорна система. Система рівноваги. |
Лабораторне дослідження 8 Вимірювання порога слухової чутливості. |
§39, запит1-8 усно стор. 141 |
§38 |
|||||||
47 |
|
Сенсорні системи смаку, нюху, руху, дотику, температури, болю. |
Дослідницький практикум №4 Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
§40-41, запит1-4 усно стор. 143,145 |
§39 |
|||||||
48 |
|
Порушення роботи сенсорних систем. |
|
§42, запит 1-4 усно стор. 147, тест ст.148-149 письмово. |
§29-41 |
|||||||
49 |
|
Контрольна робота №2 за темою «Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем». |
|
|
|
|||||||
ТЕМА 9. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (7 год + 1 год. резервна) |
||||||||||||
50 |
|
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи. |
Дослідницький практикум №5. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту |
§43, запит1-7 усно стор. 153 |
§42 |
|||||||
51 |
|
Умовні та безумовні рефлекси. Інстинкти. |
Лабораторне дослідження №9 Визначення реакції зіниць на світло |
§44-45, запит1-5 усно стор. 155, 157 |
§43 |
|||||||
52 |
|
Мова. |
|
§46, запит1-2 усно стор. 161 |
§44-45 |
|||||||
53 |
|
Навчання та пам’ять. |
|
§46, запит 2-6 усно стор. 161 |
§45 |
|||||||
54 |
|
Навчання та пам’ять |
Лабораторне дослідження №10 Дослідження різних видів пам’яті |
§46, запит1-6 усно стор. 161 |
§45 |
|||||||
55 |
|
Мислення та свідомість |
|
§47, запит1-10 усно стор. 165 |
§46 |
|||||||
56 |
|
Сон. Біоритми. |
|
§48, запит 1-10 усно стор. 169, тест ст.170-171 письмово. |
§47 |
|||||||
57 |
|
Узагальнення за темою « Вища нервова діяльність» |
|
|
§43-48 |
|||||||
ТЕМА 10. РЕГУЛЯЦІЯ ФУНКЦІЙ ОРГАНІЗМУ (7 год) |
||||||||||||
58 |
|
Гомеостаз і регуляція функцій організму. Нервова регуляція. |
|
§49, запит1-4 усно стор. 173 |
§48 |
|||||||
59 |
|
Гуморальна регуляція. Гормони. |
|
§50, запит1-4 усно стор. 175 |
§49 |
|||||||
60 |
|
Ендокринна система. |
|
§51, запит1-4 усно стор. 177 |
§50 |
|||||||
61 |
|
Порушення роботи ендокринної системи. |
Проект. Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика (або тематика за вибором учителя) |
§52, запит1-10 усно стор. 181 |
§51 |
|||||||
62 |
|
Імунна система. Імунітет. |
|
§53, запит1-6 усно стор. 185 |
§52 |
|||||||
63 |
|
Порушення роботи імунної системи. |
|
§54, запит 1-4 усно стор. 187, тест ст.188-189 письмово. |
§53 |
|||||||
64 |
|
Узагальнення за темою «Регуляція функцій організму» |
|
|
§49-54 |
|||||||
ТЕМА 11. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (4 год) |
||||||||||||
65 |
|
Будова та функції репродуктивної системи. |
|
§55, запит1-6 усно стор. 193 |
§54 |
|||||||
66 |
|
Як працює репродуктивна система. |
|
§56, запит1-6 усно стор. 197 |
§55 |
|||||||
67 |
|
Розвиток людини. |
|
§57, запит1-8 усно стор. 201 |
§56 |
|||||||
68 |
|
Порушення репродуктивної системи. |
|
§58, запит1-3 усно стор. 203, тест ст.204-205 письмово. |
§57 |
|||||||
69 |
|
Узагальнення Організм людини як цілісна система. |
|
§59, запит 1-6 усно стор. 207. |
§58 |
|||||||
70 |
|
Повторення вивченого |
|
|
§48-59 |
|||||||