«ПОГОДЖЕНО»
Заступник директора з НВР
______________ ________
«____»_____________2021р.
Календарно-тематичне планування з читання
для учнів 3 класу
на 2021-2022 н.р.
вчителя початкових класів
Календарно-тематичне планування складено відповідно програмі |
Типова освітня програма розроблена під керівництвом Савченко О.Я., Наказ МОН від 08.10 2019 за № 1273 |
Підручник |
Українська мова та читання, М. Чабайовська, Н. Омельченко, В. Синільник, Тернопіль, Астон - 2020 |
4 години на тиждень Усього 140 годин
|
Тема розділу |
К-ть годин |
Кількість запланованих робіт |
|
Види роботи |
дата |
|||
1 |
Розділ 1. Рідна школа |
14 |
Аудіювання. |
|
2 |
Розділ 2. Звучи, рідна мово |
9 |
Усний переказ |
|
3 |
Розділ 3. Любіть книгу |
24 |
Робота з літературним твором/медіа текстом. |
|
4 |
Розділ 4. Це – моя Україна |
15 |
Читання мовчки |
|
Читання вголос |
|
|||
|
Усього І семестр |
62 |
|
|
Мовно-літературна освітня галузь Літературне читання |
|||||||
Змістові лінії
|
Пізнаємо простір дитячого читання |
Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного |
Взаємодіємо усно за змістом прослуханого |
Досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів |
Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою |
Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродук-цією |
Перетворюємо та інсце-нізуємо прочитане; створюємо власні тексти |
|
|
|
|
|
|
|
|
Очікувані результати навчання здобу-вачів освіти
|
правильно називає та практично розрізнює фольклорні і авторські твори; [3 МОВ 2.2] співвідносить вивчені твори з відповідними жанрами (казка, вірш, художні і науковохудожні оповідання; байка); [3 МОВ 2.1] самостійно визначає жанрові ознаки казок, віршів, оповідань, називає основні жанрові ознаки п’єси; [3 МОВ 2.1] розуміє, яку інформацію можна одержати в творах різних жанрів; [3 МОВ 2.4] називає основні теми прочитаного; прізвища, імена відомих українських письменників, твори яких вивчалися на уроках літературного читання; [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.5] розповідає епізоди з життя відомих письменників, про їхні твори, з якими неодноразово ознайомлювалися під час навчання; [3 МОВ 1.3] вміє розповісти сюжети кількох казок (фольклорних і авторських); знає напам’ять 5-6 віршів, кілька прислів’їв, скоромовок; виявляє ставлення до прослуханого і прочитаного; [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4] знає і називає найважливіші інформаційні ресурси; [3 МОВ 2.5] знаходить в них потрібну інформацію |
читає вголос, правильно, цілими словами і групами слів у темпі, який дає змогу розуміти прочитане; [3 МОВ 2.1] оволодіває продуктивними способами читання мовчки (самостійно та з допомогою вчителя); [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2] оволодіває та самостійно застосовує прийоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів); [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2] виділяє у тексті і пояснює значення незнайомих слів, висловів, термінів (самостійно та з допомогою вчителя); [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2] самостійно розуміє фактичний зміст текстів різних видів та основні думки (самостійно, а також з допомогою вчителя); [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.4] застосовує різні види читання під час опрацювання змісту текстів різних видів (самостійно та за завданням учителя), а також перечитування як засіб поглибленого розуміння змісту. [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4] |
сприймає і розуміє усне висловлення, художній чи науково-художній текст; [3 МОВ 1.1] , [3 МОВ 1.1] уточнює інформацію; виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.2] відповідає на запитання за змістом прослуханого тексту; [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3] ставить запитання до усного повідомлення та за змістом прослуханого тексту; [3 МОВ 1.1] , [3 МОВ 1.3] називає персонажів, місце і час дії, послідовність подій у прослуханому тексті; [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3] вибирає інформацію з прослуханого тексту і пояснює чому зацікавила інформація; [3 МОВ 1.1] , [3 МОВ 1.3] визначає тему сприйнятого на слух твору; бере участь у колективному обговоренні почутого; зацікавлено й уважно слухає співрозмовників, толерантно ставиться до їхніх думок; [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3] розпізнає ключові слова і фрази в усному висловленні; [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3] висловлює власне ставлення до змісту прослуханої текстової інформації; [3 МОВ 1.6] підтримує діалог з учителем, однокласниками на основі прослуханого; [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.7] користується формулами мовленнєвого етикету; дотримується правил спілкування, найважливіших правил літературної вимови. [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.7] |
самостійно читає, практично розрізнює художні, науково-художні тексти, визначає їх особливості та мету опрацювання, перераховує ознаки, які вказують на приналежність тексту до художнього чи науково-художнього; [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5] відповідає на запитання щодо прочитаного твору; [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4] знаходить і пояснює зв’язки між реченнями, абзацами і частинами тексту; [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4] самостійно визначає послідовність подій у творі; [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4] самостійно складає план до невеликих за обсягом і нескладних за будовою художніх текстів; [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6] користується планом і малюнками для переказу прочитаного; установлює (із допомогою вчителя і самостійно) причиново-наслідкові зв’язки; [3 МОВ 2.2] визначає у творах елементи розповіді, описи; [3 МОВ 2.2] визначає у структурі епічного твору початок, основну частину, кінцівку; пояснює їх взаємозв’язок після аналізу твору; [3 МОВ 2.2] самостійно знаходить слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння подій, характеристики персонажів (самостійно та з допомогою вчителя); [3 МОВ 2.2] , [3 МОВ 2.3] самостійно визначає тему твору; основну думку - з допомогою вчителя; [3 МОВ 2.4] самостійно переказує текст (детально, стисло, вибірково); [3 МОВ 2.7] розпізнає, називає, виділяє в художньому тексті яскраві, образні вислови, художні описи природи, зовнішності людини, інших живих істот; пояснює їх роль у творі; [3 МОВ 2.2] , [3 МОВ 2.3] знаходить у тексті самостійно і з допомогою вчителя слова, які мають переносне значення, порівняння, епітети, метафори (без вживання термінів); пояснює їх роль у тексті, використовує у власному мовленні; [3 МОВ 2.2] , [3 МОВ 2.3] визначає з допомогою вчителя настрій, загальну тональність твору; [3 МОВ 2.4] |
практично розрізняє дитячі книжки з текстами різних видів, називає основні теми дитячого читання; [3 МОВ 2.5], [3 МОВ 2.4] самостійно розглядає та прогнозує орієнтовний зміст незнайомої книжки з опорою на ключові слова, ілюстративний та довідково-інформаційний апарат; [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5] пояснює, які дитячі книжки найбільше подобається читати; формулює свій читацький запит у бібліотеці; [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5] самостійно здійснює вибір дитячих книжок відповідно до власних читацьких інтересі; [3 МОВ 2.5] користується під час вибору книжок, різними інформаційними ресурсами дитячої бібліотеки (самостійно та з допомогою дорослого); [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5] висловлює емоційно-оцінні враження про прочитану книжку; [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4] складає короткий відгук на прочитану книжку (усно, з допомогою вчителя). [3 МОВ 3.1], [3 МОВ 3.3] |
знає і пояснює значення поняття медіа; [3 МОВ 2.2] розрізняє види медіа за джерелами і способами одержання інформації; [3 МОВ 2.2] аналізує медіатексти за крите-ріями-факти і судження про них; [3 МОВ 2.2] формулює висновки за прочитаним, побаченим; [3 МОВ 2.2] знає правила безпечної поведінки в Інтернеті; створює (за вибором) медіа-продукт і пояснює свій вибір; [3 МОВ 2.7], [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.1] пояснює роль ілюстрації як джерела розуміння тексту. [3 МОВ 2.4] |
придумує словесну картину за прочитаним твором; [3 МОВ 2.7] виразно виражає себе у групових і колективних інсценізаціях прочитаного; |
№ |
Дата |
Тема |
Диференційовані д/з |
Посилання на дист. урок. Демонстрація |
Коригування |
||
Розділ 1. Рідна школа
|
|||||||
|
|||||||
1/1 |
01.09 |
Марійка Підгірянка «Школа» |
Стор. 8 чит., відповідати на питання |
|
|
||
2/2 |
03.09 |
Анатолій Костецький «Головна професія» |
Стор. 10 чит., відп. на питання |
|
|
||
3/3 |
06.09 |
Оксана Сенатович «Вчиться вересень читати»«Як Василько не впізнав свою кімнату» (за Зіркою Мензатюк |
Стор.13-15 виразне читання |
|
|
||
4/4 |
07.09 |
Надія Красоткіна «Шкільне життя» |
Стор. 18 чит., відп. на питання |
|
|
||
5/5 |
08.09 |
Василь Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово» |
Стор.20-21 чит., відп. на питання |
|
|
||
6/6 |
10.09 |
Ірен Роздобудько «Як зрозуміти хлопців». |
Стор.23-24 чит., відп на питання |
|
|
||
7/7 |
13.09 |
Грицько Бойко «Знайшов тему» |
Стор.28, чит., визначити тему і головну думку |
|
|
||
8/8 |
14.09 |
Позакласне читання Ірен Роздобудько «Я зніматимуся в кіно», «Підкидьок». Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах |
Стор. 162 -168 чит., переказувати |
|
|
||
9/9 |
15.09 |
Марійка Підгірянка «Прийшла осінь» |
Стор. 29, вивчити напам’ять вірш |
|
|
||
10/10 |
17.09 |
Лідія Повх «Осінь» |
Стор. 32 чит., відп. на питання |
|
|
||
11/11 |
20.09 |
Оксана Іваненко «Казка про білочку-мандрівницю» |
Стор. 34-35 |
|
|
||
Стор. 36. Придумати продовження казки |
|||||||
12/12 |
21.09 |
Діагностична робота № 1. Аудіювання. Василь Сухомлинський «Яблуко в осінньому саду» |
Стор. 39 чит. |
|
|||
13/13 |
22.09 |
Театралізація. Тетяна Строкач «Яблуко в осінньому саду» (інсценівка за твором Василя Сухомлинського) |
Стор. 40-41 чит., підготуватись до інсценізації |
|
|
||
Розіграти інсценівку |
|||||||
14/14 |
24.09 |
Позакласне читання Іван Андрусяк вірші Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах |
Стор. 12 – 19 виразне читання |
|
|
||
Розділ 2 Звучи, рідна мово
|
|||||||
|
|||||||
№ |
Дата |
Тема |
Диференційовані д/з |
Посилання на дист. урок. Демонстрація |
Коригування |
||
15/1 |
27.09 |
Оксана Забужко «Рідна мова» Зірка Мензатюк «Золоте серце» |
Стор.43, виразне чит. Стор. 45, чит. за ролями |
|
|
||
16/2 |
28.09 |
Надія Красоткіна «Чарівні є слова» |
Стор. 47, 49 виразне чит. |
|
|
||
|
|
Оксана Сенатович «Тиждень ввічливості в школі» |
|
|
|
||
Скласти діалог про слова ввічливості |
|||||||
17/3 |
29.09 |
Павло Осадчук «Осінь» |
Стор. 51, вивчити напам’ять вірш |
https://www.youtube.com/watch?v=mnrydyICTQU&ab_channel=AboutEverything |
|
||
18/4 |
|
Марія Пономаренко «Осінь пензлика взяла» |
Стор. 53-54 виразне чит. |
|
|
||
Колаж на тему «Осінь» |
|||||||
19/5 |
|
Людмила Федорова «Осінні пахощі» |
Стор. 56 чит., відпов. на питання |
|
|
||
20/6 |
|
Людмила Федорова «Осінні пахощі» (продовження) |
Стор.59-60 чит., відпов. на питання |
|
|
||
21/7 |
|
Позакласне читання Читаємо про осінь |
Поети про осінь |
|
|
||
22/8 |
|
Діагностична робота № 2. Усний переказ Зірка Мензатюк «Про відьму і котячий хвіст» |
Стор.62 чит., переказувати |
|
|
||
23/9 |
|
Зірка Мензатюк «Про відьму і котячий хвіст» (продовження) |
Стор.64-65 чит., переказ. |
|
|
||
Розділ 3. Любіть книгу |
|||||||
24/1 |
|
Олександр Пархоменко «Найперша книжка» |
Стор. 67 чит. виразно |
|
|
||
25/2 |
|
З чого складається книга? |
Стор. 69-70 чит. |
https://www.youtube.com/watch?v=FlTnz6J_Tv0&ab_channel=NataliKresak |
|
||
26/3 |
|
Ірина Порхун «27 причин читати книгу» Причина № 1: книги – це знання. |
Стор. 71-72 Скласти усний відгук на прочитаний твір |
|
|
||
27/4 |
|
Ірина Порхун «27 причин читати книгу». Причина № 13: електронні книги легко носити з собою |
Стор. 74-75 чит., відп. на питання |
|
|
||
28/5 |
|
«Хитрі близнюки» (за Лесею Лужицькою) |
Стор. 76 чит., відп. на питання |
|
|
||
29/6 |
|
Ірина Порхун «27 причин читати книгу» Причина № 16: ти можеш порівняти книгу і фільм |
Стор. 78 чит. |
|
|
||
Порівняй прочитану казку і мультфільм |
|||||||
30/7 |
|
«Любіть книгу!» (за Остапом Вишнею) |
Стор. 80-81 чит., відп. на питання |
|
|
||
31/8 |
|
Позакласне читання Галина Ткачук «Нерозмінна монета» Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах |
Стор. 144 – 147 чит. |
https://vseosvita.ua/library/urok-literaturnogo-citanna-galina-tkacuk-nerozminna-moneta-109692.html
|
|
||
32/9 |
|
Іван Андрусяк «Про вміння читати» |
Стор. 82 чит., відп. на питання |
|
|
||
33/10 |
|
«Українські дитячі журнали:"Пізнайко"». (З інтернет-ресурсів) |
Стор. 84-85 чит., відп. на питання |
|
|
||
34/11 |
|
«Українські дитячі журнали: "Джміль"». (З інтернет-ресурсів) |
Стор. 86-87 чит., відп. на питання |
|
|
||
35/12 |
|
Лідія Новикова «Осінь» |
Стор.89 виразне читання |
|
|
||
36/13 |
|
Зірка Мензатюк «Умілі брати» |
Стор.91, чит. |
|
|
||
37/14 |
|
Лоренц Паулі «Лисичка йде до бібліотеки». Переклад Світлани Колесник |
Стор. 93-94 чит., переказ. |
|
|
||
38/15 |
|
Лоренц Паулі «Лисичка йде до бібліотеки». Переклад Світлани Колесник (продовження) |
Стор. 95-96 чит., відп. на питання |
|
|
||
39/16 |
|
Позакласне читання Леся Воронина «Пригоди голубого папуги» Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах |
Стор. 60-73 чит. |
|
|
||
40/17 |
|
Людмила Суворова «Лісова пошта» |
Стор. 97-98 чит., відп. на питання |
|
|
||
41/18 |
|
Грицько Бойко «Як Василько "відпочився"» |
Стор. 100 чит. |
|
|
||
42/19 |
|
Лідія Новикова "Зима". Елла Бєлкіна «Зима очима художника» |
Стор. 102-103 виразне чит. |
|
|
||
43/20 |
|
Грицько Чубай «Малюю зиму» Діагностична робота №3. Робота з літературним твором/медіа текстом. |
Стор. 105 виразне чит. |
|
|
||
44/21 |
|
Олена Пчілка «Перший сніг» |
Стор. 107 дикторське читання |
|
|
||
45/22 |
|
Платон Воронько «Гра у сніжки» |
Стор. 110 вивчити вірш напам’ять |
|
|
||
46/23 |
|
Борис Комар «Загублені рукавички» |
Стор. 112 чит. |
|
|
||
47/24 |
|
Борис Комар «Загублені рукавички» (продовження) |
Стор. 114 чит., переказ |
|
|
||
48/25 |
К.р. по мові |
Позакласне читання Зимонька - снігуронька |
Зимова поезія |
|
|
||
Розділ 4. Це – моя Україна |
|||||||
49/1 |
|
Наталія Козленко «Незалежна і єдина» |
Стор. 117 виразне чит. |
|
|
||
50/2 |
|
Анатолій Григорук «Дивовижні імена» |
Стор. 119-120 чит., переказ. |
|
|
||
51/3 |
Об’єднати |
«Київ за князя Ярослава Мудрого» (за Михайлом Крищуком) |
Стор. 121, 123 чит. |
|
|
||
52/4 |
|
«Моя Україна» (з журналу) |
Стор.125 чит., відп. на питання |
|
|
||
53/5 |
|
Галина Римар "Чарівна флейта» (казка-п’єса) |
|
|
|
||
54/6 |
Об’єднати |
Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки» (уривок |
Стор. 132-133 чит., відп. на питання |
|
|
||
55/7 |
Стор. 137 підручник |
Позакласне читання Іван Малкович «Понад Дніпро гуде метро». Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 3, 4 класах |
Стор. 149-151 |
|
|
||
56/8 |
|
Микола Гоголь «Чудовий Дніпро». Переклад Максима Рильського Діагностична робота №4. Читання мовчки |
Стор. 140 чит., відп. на питання |
|
|
||
57/9 |
Об’єднати |
«Новорічне диво» (за Ольгою Зубер) |
Стор. 142-143 чит., скласти план |
|
|
||
58/10 |
|
Любов Сердунич «Як вивчити відмінки?» |
Стор. 147-148 виразне чит. |
|
|
||
59/11 |
|
Ярина Винницька «Різдвяний Львів» |
Стор. 150-151 чит. |
|
|
||
60/12 |
|
Анатолій Качан «Зима щедрує по дворах» Діагностична робота №5. Читання вголос |
Стор. 152 виразне чит. |
|
|
||
61/13 |
|
Наталка Поклад «Новорічний подарунок» |
Стор. 155 виразне чит. |
|
|
||
62/14 |
|
Марія Хоросницька «Святвечір» |
Стор. 156 виразне чит. |
|
|
||
63/15 |
|
Позакласне читання Як прикрашали свої помешкання наші пращури на Різдво. |
Стор. 158 |
|
|
||