Календарно-тематичне планування з читання для учнів 3 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з читання для учнів 3 класу за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Савченко О.Я., Наказ МОН від 08.10 2019 за № 1273 за підручником Українська мова та читання, М. Чабайовська, Н. Омельченко, В. Синільник, Тернопіль, Астон - 2020
Перегляд файлу

«ПОГОДЖЕНО»

Заступник директора з НВР

______________   ________

«____»_____________2021р.

 

Календарно-тематичне планування з  читання

для учнів 3 класу

 на 2021-2022  н.р.

вчителя початкових класів

 

Календарно-тематичне планування  складено відповідно  програмі

Типова освітня програма розроблена під керівництвом Савченко О.Я., Наказ МОН від 08.10 2019 за № 1273

     Підручник

Українська мова та читання, М. Чабайовська, Н. Омельченко, В. Синільник, Тернопіль, Астон - 2020

 

4 години на тиждень   Усього 140 годин

 

Тема розділу

К-ть годин

Кількість запланованих робіт

Види роботи

дата

1

Розділ 1. Рідна школа

14

 Аудіювання.

 

2

Розділ 2.  Звучи, рідна мово

9

Усний переказ

 

3

Розділ 3. Любіть книгу

24

Робота з літературним твором/медіа текстом.

 

4

Розділ 4. Це – моя Україна

15

Читання мовчки

 

Читання вголос

 

 

Усього І семестр

62

 

 

 

 

 

 

 

Мовно-літературна освітня галузь  Літературне читання

     Змістові лінії

 

 

 

 

Пізнаємо простір дитячого читання

Розвиваємо навичку читання, оволодіваємо прийомами розуміння прочитаного

Взаємодіємо усно за змістом прослуханого

Досліджуємо і взаємодіємо з текстами різних видів

Оволодіваємо прийомами роботи з дитячою книжкою

Досліджуємо і взаємодіємо з медіапродук-цією

Перетворюємо та інсце-нізуємо прочитане; створюємо власні тексти

 

 

 

 

 

 

 

 

Очікувані результати навчання здобу-вачів освіти

 

 

 

 

правильно називає та практично розрізнює фольклорні і авторські твори; [3 МОВ 2.2] співвідносить вивчені твори з відповідними жанрами (казка, вірш, художні і науковохудожні оповідання; байка); [3 МОВ 2.1] самостійно визначає жанрові ознаки казок, віршів, оповідань, називає основні жанрові ознаки п’єси; [3 МОВ 2.1] розуміє, яку інформацію можна одержати в творах різних жанрів; [3 МОВ 2.4] називає основні теми прочитаного; прізвища, імена відомих українських письменників, твори яких вивчалися на уроках літературного читання; [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.5] розповідає епізоди з життя відомих письменників, про їхні твори, з якими неодноразово ознайомлювалися під час навчання; [3 МОВ 1.3] вміє розповісти сюжети кількох казок (фольклорних і авторських); знає напам’ять 5-6 віршів, кілька прислів’їв, скоромовок; виявляє ставлення до прослуханого і прочитаного; [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4] знає і називає найважливіші інформаційні ресурси; [3 МОВ 2.5] знаходить в них потрібну інформацію

читає вголос, правильно, цілими словами і групами слів у темпі, який дає змогу розуміти прочитане; [3 МОВ 2.1] оволодіває продуктивними способами читання мовчки (самостійно та з допомогою вчителя); [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2] оволодіває та самостійно застосовує прийоми виразного читання та декламування напам’ять (для художніх текстів); [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2] виділяє у тексті і пояснює значення незнайомих слів, висловів, термінів (самостійно та з допомогою вчителя); [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2] самостійно розуміє фактичний зміст текстів різних видів та основні думки (самостійно, а також з допомогою вчителя); [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.4] застосовує різні види читання під час опрацювання змісту текстів різних видів (самостійно та за завданням учителя), а також перечитування як засіб поглибленого розуміння змісту. [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4]

сприймає і розуміє усне висловлення, художній чи науково-художній текст; [3 МОВ 1.1] , [3 МОВ 1.1] уточнює інформацію; виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань; [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.2] відповідає на запитання за змістом прослуханого тексту; [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3] ставить запитання до усного повідомлення та за змістом прослуханого тексту; [3 МОВ 1.1] , [3 МОВ 1.3] називає персонажів, місце і час дії, послідовність подій у прослуханому тексті; [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3] вибирає інформацію з прослуханого тексту і пояснює чому зацікавила інформація; [3 МОВ 1.1] , [3 МОВ 1.3] визначає тему сприйнятого на слух твору; бере участь у колективному обговоренні почутого; зацікавлено й уважно слухає співрозмовників, толерантно ставиться до їхніх думок; [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3] розпізнає ключові слова і фрази в усному висловленні; [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 1.3] висловлює власне ставлення до змісту прослуханої текстової інформації; [3 МОВ 1.6] підтримує діалог з учителем, однокласниками на основі прослуханого; [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.7] користується формулами мовленнєвого етикету; дотримується правил спілкування, найважливіших правил літературної вимови. [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.7]

самостійно читає, практично розрізнює художні, науково-художні тексти, визначає їх особливості та мету опрацювання, перераховує ознаки, які вказують на приналежність тексту до художнього чи науково-художнього; [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5] відповідає на запитання щодо прочитаного твору; [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4] знаходить і пояснює зв’язки між реченнями, абзацами і частинами тексту; [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4] самостійно визначає послідовність подій у творі; [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.4] самостійно складає план до невеликих за обсягом і нескладних за будовою художніх текстів; [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 2.6] користується планом і малюнками для переказу прочитаного; установлює (із допомогою вчителя і самостійно) причиново-наслідкові зв’язки; [3 МОВ 2.2] визначає у творах елементи розповіді, описи; [3 МОВ 2.2] визначає у структурі епічного твору початок, основну частину, кінцівку; пояснює їх взаємозв’язок після аналізу твору; [3 МОВ 2.2] самостійно знаходить слова, вислови, речення, які є ключовими для розуміння подій, характеристики персонажів (самостійно та з допомогою вчителя); [3 МОВ 2.2] , [3 МОВ 2.3] самостійно визначає тему твору; основну думку - з допомогою вчителя; [3 МОВ 2.4] самостійно переказує текст (детально, стисло, вибірково); [3 МОВ 2.7] розпізнає, називає, виділяє в художньому тексті яскраві, образні вислови, художні описи природи, зовнішності людини, інших живих істот; пояснює їх роль у творі; [3 МОВ 2.2] , [3 МОВ 2.3] знаходить у тексті самостійно і з допомогою вчителя слова, які мають переносне значення, порівняння, епітети, метафори (без вживання термінів); пояснює їх роль у тексті, використовує у власному мовленні; [3 МОВ 2.2] , [3 МОВ 2.3] визначає з допомогою вчителя настрій, загальну тональність твору; [3 МОВ 2.4]

практично розрізняє дитячі книжки з текстами різних видів, називає основні теми дитячого читання; [3 МОВ 2.5], [3 МОВ 2.4] самостійно розглядає та прогнозує орієнтовний зміст незнайомої книжки з опорою на ключові слова, ілюстративний та довідково-інформаційний апарат; [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5] пояснює, які дитячі книжки найбільше подобається читати; формулює свій читацький запит у бібліотеці; [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5] самостійно здійснює вибір дитячих книжок відповідно до власних читацьких інтересі; [3 МОВ 2.5] користується під час вибору книжок, різними інформаційними ресурсами дитячої бібліотеки (самостійно та з допомогою дорослого); [3 МОВ 2.1], [3 МОВ 2.5] висловлює емоційно-оцінні враження про прочитану книжку; [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.4] складає короткий відгук на прочитану книжку (усно, з допомогою вчителя). [3 МОВ 3.1], [3 МОВ 3.3]

знає і пояснює значення поняття медіа; [3 МОВ 2.2] розрізняє види медіа за джерелами і способами одержання інформації; [3 МОВ 2.2] аналізує медіатексти за крите-ріями-факти і судження про них; [3 МОВ 2.2] формулює висновки за прочитаним, побаченим; [3 МОВ 2.2] знає правила безпечної поведінки в Інтернеті; створює (за вибором) медіа-продукт і пояснює свій вибір; [3 МОВ 2.7], [3 МОВ 2.3], [3 МОВ 2.1] пояснює роль ілюстрації як джерела розуміння тексту. [3 МОВ 2.4]

придумує словесну картину за прочитаним твором; [3 МОВ 2.7] виразно виражає себе у групових і колективних інсценізаціях прочитаного;

Дата

Тема

Диференційовані д/з 

Посилання на дист. урок.   Демонстрація

Коригування

Розділ 1. Рідна школа

 

 

1/1

01.09

Марійка Підгірянка «Школа»

Стор. 8 чит., відповідати на питання

 

 

2/2

03.09

Анатолій Костецький «Головна професія»

Стор. 10 чит., відп. на питання

 

 

3/3

06.09

Оксана Сенатович «Вчиться вересень читати»«Як Василько не впізнав свою кімнату» (за Зіркою  Мензатюк

Стор.13-15 виразне читання

 

 

4/4

07.09

Надія Красоткіна «Шкільне життя»

Стор. 18 чит., відп. на питання

 

 

5/5

08.09

Василь Сухомлинський «Я хочу сказати своє слово»

Стор.20-21 чит., відп. на питання

 

 

6/6

10.09

Ірен Роздобудько «Як зрозуміти хлопців».

Стор.23-24 чит., відп на питання

 

 

7/7

13.09

Грицько Бойко «Знайшов тему»

Стор.28, чит., визначити тему і головну думку

 

 

8/8

14.09

Позакласне читання

Ірен Роздобудько «Я зніматимуся в кіно», «Підкидьок».  Хрестоматія сучасної  української  дитячої літератури для читання в 3, 4 класах

Стор. 162 -168 чит., переказувати

 

 

9/9

15.09

Марійка Підгірянка «Прийшла осінь»

Стор. 29, вивчити напам’ять вірш

 

 

10/10

17.09

Лідія Повх «Осінь»

Стор. 32 чит., відп. на питання

 

 

11/11

20.09

Оксана Іваненко  «Казка про білочку-мандрівницю»

Стор. 34-35

 

 

Стор. 36. Придумати продовження казки

12/12

21.09

Діагностична  робота № 1. Аудіювання.

Василь Сухомлинський «Яблуко в осінньому саду»

Стор. 39 чит.

https://www.youtube.com/watch?v=K08TC_WrB2c&ab_channel=%D0%A2%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%81%D0%B5%D0%B2%D1%96%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D0%B8

 

13/13

22.09

Театралізація.  Тетяна Строкач «Яблуко в осінньому саду» (інсценівка за твором Василя Сухомлинського)

Стор. 40-41 чит., підготуватись до інсценізації

 

 

Розіграти інсценівку

14/14

24.09

Позакласне читання

Іван Андрусяк вірші

Хрестоматія сучасної  української  дитячої літератури для читання в 3, 4 класах

Стор. 12 – 19 виразне читання

 

 

Розділ 2  Звучи, рідна мово

 

 

Дата

Тема

Диференційовані д/з 

Посилання на дист. урок.   Демонстрація

Коригування

15/1

27.09

Оксана Забужко «Рідна мова» Зірка Мензатюк «Золоте серце»

Стор.43, виразне чит. Стор. 45, чит. за ролями

 

 

16/2

28.09

Надія Красоткіна «Чарівні є слова»

Стор. 47, 49 виразне чит.

 

 

 

 

Оксана Сенатович  «Тиждень  ввічливості в школі»

 

 

 

Скласти діалог про слова ввічливості

17/3

29.09

Павло Осадчук «Осінь»

Стор. 51, вивчити напам’ять вірш

https://www.youtube.com/watch?v=mnrydyICTQU&ab_channel=AboutEverything

 

18/4

 

Марія Пономаренко «Осінь пензлика взяла»

Стор. 53-54  виразне чит.

 

 

Колаж на тему «Осінь»

19/5

 

Людмила Федорова «Осінні пахощі»

Стор. 56 чит., відпов. на питання

 

 

20/6

 

Людмила Федорова «Осінні пахощі» (продовження)

Стор.59-60 чит., відпов. на питання

 

 

21/7

 

Позакласне читання

Читаємо про осінь

Поети про осінь

 

 

22/8

 

 Діагностична робота № 2. Усний переказ Зірка Мензатюк «Про відьму і котячий хвіст»

Стор.62 чит., переказувати

 

 

23/9

 

Зірка Мензатюк «Про відьму і котячий хвіст» (продовження)

Стор.64-65 чит., переказ.

 

 

 Розділ 3. Любіть книгу

24/1

 

Олександр Пархоменко «Найперша книжка»

Стор. 67 чит. виразно

 

 

25/2

 

З чого складається книга?

Стор. 69-70 чит.

https://www.youtube.com/watch?v=FlTnz6J_Tv0&ab_channel=NataliKresak

 

26/3

 

Ірина Порхун «27 причин читати книгу»

Причина № 1: книги – це знання.

Стор. 71-72

Скласти усний відгук на прочитаний твір

 

 

27/4

 

Ірина Порхун «27 причин читати книгу».  Причина № 13: електронні книги легко носити з собою

Стор. 74-75 чит., відп. на питання

 

 

28/5

 

«Хитрі близнюки» (за Лесею Лужицькою)

Стор. 76 чит., відп. на питання

 

 

29/6

 

Ірина Порхун «27 причин читати книгу»

Причина № 16: ти можеш порівняти книгу і фільм

Стор. 78 чит.

 

 

Порівняй прочитану казку і мультфільм

30/7

 

«Любіть книгу!» (за Остапом  Вишнею)

Стор. 80-81 чит., відп. на питання

 

 

31/8

 

 

Позакласне читання

Галина Ткачук «Нерозмінна монета»

Хрестоматія сучасної  української  дитячої літератури для читання в 3, 4 класах

 

Стор. 144 – 147 чит.

https://vseosvita.ua/library/urok-literaturnogo-citanna-galina-tkacuk-nerozminna-moneta-109692.html

 

 

32/9

 

Іван Андрусяк «Про вміння читати»

Стор. 82 чит., відп. на питання

 

 

33/10

 

«Українські дитячі журнали:"Пізнайко"».  (З інтернет-ресурсів)  

 

Стор. 84-85  чит., відп. на питання

 

 

34/11

 

«Українські дитячі журнали: "Джміль"». (З інтернет-ресурсів)    

Стор. 86-87 чит., відп. на питання

 

 

35/12

 

Лідія Новикова «Осінь»

Стор.89 виразне читання

 

 

36/13

 

Зірка Мензатюк «Умілі брати»

Стор.91, чит.

 

 

37/14

 

Лоренц Паулі «Лисичка йде до бібліотеки». Переклад Світлани Колесник  

Стор. 93-94 чит., переказ.

 

 

38/15

 

Лоренц Паулі «Лисичка йде до бібліотеки». Переклад Світлани Колесник (продовження) 

Стор. 95-96 чит.,  відп. на питання

 

 

39/16

 

Позакласне читання

Леся Воронина «Пригоди голубого папуги» Хрестоматія сучасної  української  дитячої літератури для читання в 3, 4 класах

Стор. 60-73 чит.

https://www.youtube.com/watch?v=n2_LuYJeynw&ab_channel=%23%D0%9A%D0%BD%D0%B8%D0%B3%D0%B8%D1%89%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D1%8F%D1%82%D1%8C%D0%92%D1%96%D1%80%D0%B2%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%83

 

 

40/17

 

Людмила Суворова «Лісова пошта»

Стор. 97-98 чит.,  відп. на питання

 

 

41/18

 

Грицько Бойко «Як Василько "відпочився"»

Стор. 100 чит.

 

 

42/19

 

Лідія Новикова "Зима". Елла Бєлкіна  «Зима очима художника»

Стор. 102-103 виразне чит.

 

 

43/20

 

Грицько Чубай «Малюю зиму»

Діагностична робота №3. Робота з літературним твором/медіа текстом.

Стор. 105 виразне чит.

 

 

44/21

 

Олена Пчілка «Перший сніг» 

Стор. 107 дикторське читання

 

 

45/22

 

Платон Воронько «Гра у сніжки»

Стор. 110 вивчити вірш напам’ять

 

 

46/23

 

Борис Комар «Загублені рукавички»

Стор. 112 чит.

 

 

47/24

 

Борис Комар «Загублені рукавички» (продовження)

Стор. 114 чит., переказ

 

 

48/25

К.р. по мові

Позакласне читання 

Зимонька - снігуронька

Зимова поезія

 

 

Розділ 4. Це – моя Україна

49/1

 

Наталія Козленко «Незалежна і єдина»

Стор. 117 виразне чит.

 

 

50/2

 

Анатолій Григорук «Дивовижні імена»    

Стор. 119-120 чит., переказ.

 

 

51/3

Об’єднати

 «Київ за князя Ярослава Мудрого» (за  Михайлом  Крищуком)

Стор. 121, 123 чит.

 

 

52/4

 

«Моя Україна» (з журналу)

Стор.125  чит., відп. на питання

 

 

53/5

 

Галина Римар "Чарівна флейта» (казка-п’єса)

 

 

 

54/6

Об’єднати

Всеволод Нестайко «Тореадори з Васюківки» (уривок

Стор. 132-133 чит., відп. на питання

 

 

55/7

Стор. 137 підручник

Позакласне читання

Іван Малкович «Понад Дніпро гуде метро».  Хрестоматія сучасної  української  дитячої літератури для читання в  3, 4 класах

Стор. 149-151

 

 

56/8

 

Микола Гоголь «Чудовий Дніпро». Переклад Максима Рильського

Діагностична робота №4. Читання мовчки

Стор. 140 чит.,  відп. на питання

 

 

57/9

Об’єднати

«Новорічне диво» (за Ольгою  Зубер)

Стор. 142-143 чит., скласти план

 

 

58/10

 

Любов Сердунич «Як вивчити відмінки?»

Стор. 147-148 виразне чит.

 

 

59/11

 

Ярина Винницька  «Різдвяний Львів»

Стор. 150-151 чит.

 

 

60/12

 

Анатолій Качан «Зима щедрує по дворах»

Діагностична робота №5. Читання вголос

Стор. 152 виразне чит.

 

 

61/13

 

Наталка Поклад «Новорічний подарунок»  

Стор. 155 виразне чит.

 

 

62/14

 

Марія Хоросницька «Святвечір»

Стор. 156 виразне чит.

 

 

63/15

 

Позакласне читання

Як прикрашали свої помешкання наші пращури на Різдво.

Стор. 158

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Nosenko Anna
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
12 вересня 2021
Переглядів
3489
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку