Вправи на формування загального поняття про прикметник
1. Учитель на дошці пише три іменники. Учні списують їх і дописують до кожного по п’ять прикметників, наприклад:
Лимон — жовтий, кислий, соковитий, ароматний, круглий;
Груша — червонобока, солодка, запашна, смачна, спіла;
Яблуко — рожеве, пахуче, жовтобоке, кисле, раннє.
Кожен прикметник можна вживати лише один раз.
Виграє той, хто першим правильно виконає завдання.
2. Хто швидше перетворить однину в множину?
На дошці записано десять прикметників з іменниками в однині. Треба написати в множині лише прикметники та іменники чоловічого роду.
Виграє той, хто першим правильно виконає завдання.
Матеріал для гри:Хоробрий партизан, темна ніч, круглий м'яч, юний розвідник, велике вікно, зимовий ранок, запашне сіно, голосний дзвоник, класна кімната, рясний дощ.
3. Хто швидше перетворить десятьіменників у прикметники?
На дошці написано десять іменників, їх треба перетворити у прикметники, наприклад: холод — холодний, мороз — морозний, зима — зимовий, вітер — вітряний, дощ — дощовий сніг — сніговий, залізо — залізний, поле — польовий, город — городній, жито — житній.
Виграє той, хто правильно напише ці прикметники.
Умова гри може бути й іншою, а саме: учні повинні придумати і записати іменники, а потім кожен перетворити у прикметник.
4. Угадайте за закінченням, якийприкметник.
На дошці написанні прикметники і закрито, видно лише їх закінчення. За ними учні повинні відгадати прикметник і написати його з самостійно придуманим іменником, наприклад: зелений (гай), блакитн-е (небо), на синьом-у (озері), сусідн-ій (табір), крайн-я (хата), солодкий (кавун), струнк-а (береза).
Після того як усі написали, вчитель розкриває прикметники.