Календарне планування
з курсу: «Фінансова грамотність»
6 клас
(1 година на тиждень, всього 35 годин)
№ п/п |
Назва теми, зміст навчального матеріалу Очікувані результати |
Дата |
Примітка |
|
Вступ Учень/учениця: має загальне уявлення про грошові відносини; розрізняє поняття «гроші», «фінанси»; розповідає про історію виникнення та еволюцію грошей; розуміє значення грошей в сучасних суспільних відносинах Учень/учениця: знає історію національної грошової одиниці – гривні; розрізняє види грошей; називає грошові одиниці найбільших країн світу |
||||
1. |
Тема 1. Гроші та їх роль у суспільстві. Гроші та їх роль у суспільстві |
|
|
|
2. |
Історія виникнення та еволюція грошей |
|
|
|
3. |
Грошові відносини. Фінансова система країни. Види грошей в сучасному світі |
|
|
|
Розділ 1. Практика споживання Учень/учениця: розрізняє товари та послуги; визначає якість товарів та послуг; уміє робити обґрунтований вибір якісних товарів та послуг; розуміє механізм формування ціни на товар Учень/учениця: усвідомлює значення розвитку ринку послуг для підвищення рівня життя; розрізняє окремі види послуг; визначає якість отриманих послуг Учень/учениця: розрізняє особливості купівлі товарів у магазині та на ринку; аналізує інформацію з касового чеку; розуміє як здійснюються грошові операції через касу та pos-термінал; уміє самостійно оплачувати товари та послуги Учень/учениця визначає переваги та недоліки Інтернетторгівлі; аналізує інформацію про товари та послуги в мережі Інтернет; співставляє інформацію про ціни та якість товарів і послуг Учень/учениця Усвідомлює суть раціонального споживача; розуміє засади суверенітету споживача; аналізує вплив реклами та моди на споживчий вибір |
||||
4. |
Тема 2. Хочу купити товар. Товар. Як формується ціна товару |
|
|
|
5. |
Вимоги до якості товарів. Стандарти якості. Планування покупок, акції, знижки |
|
|
|
6. |
Тема 3. Хочу отримати послугу. Послуга. Види послуг |
|
|
|
7. |
Вимоги до визначення якості послуг. Ринок послуг в Україні та світі |
|
|
|
8. |
Тематичне оцінювання т1+т2+т3 |
|
|
|
9. |
Тема 4. Купівля товарів в магазині, на ринку, вулична торгівля. Купівля товарів. Розрахунок за товар чи послугу. |
|
|
|
10. |
Каса, pos-термінал. Касовий чек |
|
|
|
11. |
Тема 5. Купівля товарів в мережі Інтернет. Інтернет-торгівля |
|
|
|
12. |
Інтернет-магазини та інтернет-аукціони |
|
|
|
13. |
Тема 6. Фінансовий суверенітет споживача. Суверенітет споживача. Що впливає на споживчий вибір? |
|
|
|
14. |
Реклама, мода та інші чинники впливу |
|
|
|
15. |
Практична робота №1 «Створення реклами власного товару чи послуги» Учень/учениця: має уяву про недобросовісну рекламу; знає про особливості виробництва рекламних продуктів; розробляє зміст та дизайн авторської рекламної листівки |
|
|
|
16. |
Тематичне оцінювання т4+т5+т6 |
|
|
|
Розділ 2. Права та обов’язки споживачів Учень/учениця: знає про Закон України «Про захист прав споживачів»; називає основні права споживачів; розуміє роль якості товарів та послуг для власної безпеки Учень/учениця: називає та характеризує основні обов’язки споживачів; аналізує інструкції до товарів та правила користування ними; усвідомлює необхідність виконання обов’язків споживача Учень/учениця: знає про можливість захисту прав споживачів; наводить приклади ситуацій щодо захисту власних прав споживача; розуміє необхідність захисту прав споживачів; називає організації, що допомагають у захисті прав споживачів
|
||||
17. |
Тема 7. Законодавство України щодо захисту прав споживачів. Закон України «Про захист прав споживачів». Права споживачів |
|
|
|
18. |
Має право на інформацію про продукцію, на вибір, на якість і безпеку товарів і послуг |
|
|
|
19. |
Тема 8. Мої обов’язки та відповідальність як споживача. Обов’язки та відповідальність споживачів |
|
|
|
20. |
Інструкції та правила користування товарами та послугами |
|
|
|
21. |
Способи заощадження грошей родини |
|
|
|
22. |
Тема 9. Хочу захистити свої права як споживача. Порушення прав споживачів. Захист прав споживача. |
|
|
|
23. |
Державні, місцеві органи захисту прав споживачів. Громадські організації. |
|
|
|
24. |
Практична робота №2 «Створюємо пам’ятку споживача» Учень/учениця: формулює важливі поради споживачам; визначає алгоритм самозахисту споживача |
|
|
|
25 |
Тематичне оцінювання т.7+т8+т9 |
|
|
|
Розділ 3. Етика фінансових відносин Учень/учениця: уміє будувати діалоги; порівнює усний та письмовий договори; знає норми морально-етичної поведінки споживача
|
||||
26. |
Тема 10. Етика взаємовідносин споживача та інших учасників ринку Поведінка та мовний етикет споживача |
|
|
|
27. |
Спілкування. Діалог |
|
|
|
28. |
Усний та письмовий договори. |
|
|
|
29. |
Практична робота №3 «Розробка правил етикету споживача» Учень/учениця: знає про етику споживання; називає правила етикету споживача |
|
|
|
30. |
Підготовка до навчального проекту |
|
|
|
31. |
Навчальний проект Мистецькі та літературні твори з фінансовим змістом Учень/учениця: називає основні правила грамотної фінансової поведінки; визначає ознаки неграмотної фінансової поведінк |
|
|
|
32. |
Гра «Фінансово-грамотний споживач» |
|
|
|
33. |
Узагальнення вивченого за рік |
|
|
|
34. |
Тематичне оцінювання |
|
|
|
35. |
Підсумковий узагальнюючий урок. |
|
|
|