Календарно-тематичне планування з фізики
9 клас
(105 годин, 3 години на тиждень, 4 години — резервні)
Програма: ФIЗИКА 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Фізика : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова, О. О. Кірюхіна] ; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Харків : Вид-во «Ранок», 2017. — 272 с. : іл., фот.
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
||||
9-А
|
9-Б |
||||
Повторення |
|||||
|
1 |
|
|
Повторення теми ,,Електричний струм“ за 8 клас |
|
|
2 |
|
|
Повторення теми ,,Електричний струм“ за 8 клас |
|
Розділ 1. МАГНІТНІ ЯВИЩА (17 год) |
|||||
|
3 |
|
§1 |
Магнітні явища. Постійні магніти, взаємодія магнітів. Дослід Ерстеда. Магнітне поле.
|
Пояснює досліди Ерстеда. Розуміє механізм магнітної взаємодії; матеріальність магнітного поля. Оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електромагнетизм. |
|
4 |
|
§2 |
Індукція магнітного поля. Магнітне поле Землі.
|
Графічно зображає магнітне поле. Визначає напрямок індукції магнітного поля. Знає прояви магнітного поля Землі. |
|
5 |
|
§3 |
Магнітне поле провідника зі струмом. |
Графічно зображає магнітне поле. Визначає напрямок індукції магнітного поля. |
|
6 |
|
§4 |
Дія магнітного поля на провідник зі струмом. Сила Ампера.
|
Володіє поняттям, формулює визначення індукції магнітного поля та її одиниці. Визначає напрямок сили Ампера. |
|
7 |
|
§4 |
Розв'язування задач теми ,, Сила Ампера“. |
Застосовує формулу сили Ампера під час розв’язування задач різних типів. Визначає напрямок сили Ампера. |
|
8 |
|
§5 |
Магнітні властивості речовин та їх застосування. Гіпотеза Ампера. Магнітна левітація. |
Розуміє гіпотезу Ампера. Оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електромагнетизм. Розуміє механізм магнітної левітації. |
|
9 |
|
§6 |
Електромагніти. |
Пояснює принцип дії електромагніту. |
|
10 |
|
ЛР №1, с.46-47 |
Лабораторна робота № 1. Складання та випробування електромагніту. |
Складає електромагніт. |
|
11 |
|
§7 |
Електродвигуни, гучномовці. Електровимірювальні прилади. |
Пояснює принцип дії електродвигуна, електровимірювальних приладів. |
|
12 |
|
§8(п.1-3)
|
Досліди Фарадея. Явище електромагнітної індукції. Індукційний електричний струм. |
Пояснює досліди Фарадея. Розуміє механізм електромагнітної індукції. Визначає напрямок індукційного струму. |
|
13 |
|
§8(п.5)
|
Явище електромагнітної індукції. Розв'язування задач. |
Визначає напрямок індукційного струму. |
|
14 |
|
ЛР №5, с. 45-47 |
Лабораторна робота № 2. Спостереження явища електромагнітної індукції. |
Розуміє механізм електромагнітної індукції. |
|
15 |
|
§8(п.4)
|
Генератори індукційного струму. Промислові джерела електричної енергії. |
Оцінює переваги та недоліки розвитку різних напрямків електроенергетики. |
|
16 |
|
§1-§8, с.48-49 |
Магнітні явища. Розв'язування задач. |
|
|
17 |
|
|
Контрольна робота № 1 Магнітні явища. |
|
|
Захист навчальних проектів (1 год) |
||||
|
18 |
|
|
Захист навчальних проектів. |
Оцінює значення магнітного поля Землі для життєдіяльності організмів; важливість, переваги та недоліки розвитку різних напрямків електроенергетики. |
|
Виставлення оцінок за тему 1 |
||||
|
Розділ 2. СВІТЛОВІ ЯВИЩА (18 год) |
||||
|
19 |
|
§9 |
Світлові явища. Швидкість поширення світла.
|
Розуміє поняття точкового джерела світла. Усвідомлює значення світла для життя на Землі та в побуті. |
|
20 |
|
§10 |
Світловий промінь. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення. |
Розуміє поняття світлового променю. Формулює закон прямолінійного поширення світла. Пояснює причини сонячних i місячних затемнень. |
|
21 |
|
§10 |
Закон прямолінійного поширення світла. Розв'язування задач. |
Застосовує закон прямолінійного поширення світла під час розв’язування задач різних типів. |
|
22 |
|
§11 |
Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало.
|
Формулює закон відбивання світла; указує хід променів під час побудови зображень, отриманих за допомогою плоского дзеркала. |
|
23 |
|
§11 |
Закон відбивання світла. Розв'язування задач.
|
Застосовує закон відбивання світла під час розв’язування задач різних типів; указує хід променів під час побудови зображень, отриманих за допомогою плоского дзеркала. |
|
24 |
|
ЛР.№3, с.73-74 |
Лабораторна робота № 3. Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала. |
Застосовує закон відбивання світла під час виконання лабораторних робіт. |
|
25 |
|
§12 |
Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла. |
Формулює закон заломлення світла, визначення показника заломлення світла. |
|
26 |
|
§12 |
Закон заломлення світла. Розв'язування задач. |
Застосовує закон заломлення світла під час розв’язування задач різних типів. |
|
27 |
|
ЛР №4, с.83-84 |
Лабораторна робота № 4. Дослідження заломлення світла. |
Застосовує закон заломлення світла під час під час виконання лабораторних робіт. |
|
28 |
|
§13 |
Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів. |
Розуміє спектральний склад білого світла, причини різнобарв’я. |
|
29 |
|
§14 |
Лінзи. Оптична сила й фокусна відстань лінзи.
|
Розуміє поняття тонкої лінзи; формулює визначення фокусної відстані, оптичної сили лінзи; одиниці оптичної сили та фокусної відстані лінзи. |
|
30 |
|
§15 |
Отримання зображень за допомогою лінзи. Формула тонкої лінзи. Найпростіші оптичні прилади
|
Указує хід променів під час побудови зображень, отриманих за допомогою тонкої лінзи. Розуміє принцип дії найпростіших оптичних приладів |
|
31 |
|
§§14,15 |
Лінзи. Розв'язування задач. |
Застосовує формулу тонкої лінзи під час розв’язування задач різних типів. |
|
32 |
|
ЛР №5, с.99-100
|
Лабораторна робота № 5. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи. |
Вимірює фокусну відстань та визначає оптичну силу лінзи.
|
|
33 |
|
§§14,15 |
Лінзи. Розв'язування задач. |
Застосовує формулу тонкої лінзи під час розв’язування задач різних типів. |
|
34 |
|
§16 |
Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Вади зору та їх корекція. Окуляри
|
Розуміє вади зору, способи їхньої корекції, методи профілактики захворювань органів зору. Усвідомлює значення гігієни зору та профілактики його вад. |
|
35 |
|
§§9-16, с.104-105 |
Світлові явища. Розв'язування задач. |
Застосовує закони поширення, відбивання та заломлення світла під час розв’язування задач різних типів. |
|
36 |
|
|
Контрольна робота № 2 Світлові явища. |
|
|
Захист навчальних проектів (1 год) |
||||
|
37 |
|
|
Захист навчальних проектів. |
Усвідомлює значення світла для життя на Землі та в побуті. |
|
Виставлення оцінок за тему 2
|
||||
|
Розділ 3. МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ (8 год) |
||||
|
38 |
|
§17 |
Виникнення та поширення механічних хвиль |
Розуміє поняття хвильового процесу, умови утворення механічних хвиль |
|
39 |
|
§18 |
Звукові хвилі. Швидкість поширення звуку, довжина і частота звукової хвилі. Гучність звуку та висота тону. Інфра- та ультразвуки.
|
Формулює визначення довжини і частоти хвилі, гучності звуку та висоти тону. Порівнює властивості звукових хвиль різних частот. Оцінює вплив вібрацій і шумів на живі організми. |
|
40 |
|
ЛР №6, с.124-125 |
Лабораторна робота № 6 «Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів» |
Порівнює властивості звукових хвиль різних частот. |
|
41 |
|
§19 |
Електромагнітне поле й електромагнітні хвилі. Швидкість поширення, довжина і частота електромагнітної хвилі.
|
Розуміє умови утворення електромагнітних хвиль. Використовує формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі, швидкості поширення хвилі для розв’язування задач різних типів. |
|
42 |
|
§20 |
Залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти. Шкала електромагнітних хвиль. |
Знає залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти.
|
|
43 |
|
§21 |
Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв'язку та комунікацій. |
Знає фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій. Пояснює значення сучасних засобів зв’язку та комунікацій. |
|
44 |
|
§§17-21, с.140-141 |
Механічні та електромагнітні хвилі . Розв'язування задач. |
Використовує формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі, швидкості поширення хвилі для розв’язування задач різних типів. |
|
45 |
|
|
Контрольна робота № 3. Механічні та електромагнітні хвилі |
|
|
Захист навчальних проектів (1 год) |
||||
|
46 |
|
|
Захист навчальних проектів. |
|
|
Виставлення оцінок за тему 3
|
||||
|
Розділ 4. ФІЗИКА АТОМА ТА АТОМНОГО ЯДРА. ФІЗИЧНІ ОСНОВИ АТОМНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ (12 год) |
||||
|
47 |
|
§22 |
Сучасна модель атома. Досліди Резерфорда. Протонно-нейтронна модель ядра атома. Ядерні сили. Ізотопи. |
Знає сучасні моделі атома та ядра; поняття ізотопу. Описує досліди Резерфорда. |
|
48 |
|
§23 |
Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання, їхня фізична природа і властивості. |
Знає поняття радіоактивності. Оцінює ефективність методів захисту від впливу радіоактивного випромінювання. |
|
49 |
|
§24 |
Період піврозпаду радіонукліда. Використання ізотопів. |
Знає поняття періоду піврозпаду й активності радіонукліда. |
|
50 |
|
§§22 – 24 |
Радіоактивні випромінювання. Розв'язування задач. |
Знає поняття радіоактивності. Знає поняття періоду піврозпаду й активності радіонукліда. |
|
51 |
|
§25 |
Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний фон. Дозиметри. Біологічна дія радіоактивного випромінювання. |
Описує йонізаційну дію радіоактивного випромінювання. Знає про вплив радіоактивного випромінювання на живі організми. Оцінює ефективність методів захисту від впливу радіоактивного випромінювання. Користується дозиметром (за наявності). |
|
52 |
|
§25 |
Розв'язування задач |
|
|
53 |
|
§26 |
Поділ важких ядер. Ланцюгова ядерна реакція. Ядерний реактор. Термоядерні реакції. Енергія Сонця й зір.
|
Знає поняття ядерної та термоядерної реакцій. Розуміє механізм ланцюгових ядерних реакцій; принцип дії ядерного реактора; механізми ядерних процесів у Сонця й зір. Усвідомлює можливості використання термоядерного синтезу. |
|
54 |
|
§26 |
Ланцюгова ядерна реакція. Термоядерні реакції. Розв'язування задач. |
Знає поняття ядерної та термоядерної реакцій. Розуміє механізм ланцюгових ядерних реакцій. |
|
55 |
|
§27 |
Атомні електростанції. Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики. |
Усвідомлює переваги, недоліки і перспективи розвитку атомної енергетики; оцінює доцільність використання атомної енергетики та її вплив на екологію. Використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності. |
|
56 |
|
§27 |
Атомна енергетика. Розв'язування задач. |
Знає поняття ядерної та термоядерної реакцій. |
|
57 |
|
§§22-27, с.178-179 |
Фізика атома та атомного ядра. Розв'язування задач |
|
|
58 |
|
|
Контрольна робота № 4 Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики. |
|
|
Захист навчальних проектів (1 год) |
||||
|
59 |
|
|
Захист навчальних проектів. |
|
|
Виставлення оцінок за тему 4 |
||||
|
Розділ 5. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ( 34 год + 2 год резерв) |
||||
|
Частина 1. Кінематика прямолінійного рівноприскореного руху. Закони Ньютона. Застосування законів динаміки (21год + 2 год резерв) |
||||
|
60 |
|
§2 |
Рівноприскорений рух. Прискорення. |
Знає характеристики і властивості рівноприскореного руху; поняття прискорення. |
|
61 |
|
§29 |
Рівноприскорений рух. |
Знає характеристики і властивості рівноприскореного руху. |
|
62 |
|
§§28,29 |
Рівноприскорений рух. Розв'язування задач. |
Застосовує набуті знання, формулу прискорення, рівняння прямолінійного рівноприскореного руху в процесі розв’язування фізичних задач. |
|
63 |
|
§29 |
Графіки прямолінійного рівноприскореного руху. |
Будує графіки залежності швидкості та переміщення від часу для прямолінійного рівноприскореного руху. |
|
64 |
|
§29 |
Графіки прямолінійного рівноприскореного руху. Розв'язування задач. |
Будує графіки залежності швидкості та переміщення від часу для прямолінійного рівноприскореного руху. |
|
65 |
|
§30 |
Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона. |
Знає поняття інерціальної системи відліку, перший закон Ньютона. |
|
66 |
|
§31 |
Другий закон Ньютона. |
Знає другий закон Ньютона. |
|
67 |
|
§32 |
Третій закон Ньютона. |
Знає третій закон Ньютона. |
|
68 |
|
§§30-32 |
Закони Ньютона. Розв'язування задач. |
Застосовує набуті знання. Оцінює роль законів Ньютона у розвитку фізичного знання. |
|
69 |
|
§§30-32 |
Закони Ньютона. Розв'язування задач. |
Застосовує набуті знання. Оцінює роль законів Ньютона у розвитку фізичного знання. |
|
70 |
|
§33 |
Закон всесвітнього тяжіння. Прискорення вільного падіння. |
Знає закон всесвітнього тяжіння; поняття прискорення вільного падіння. |
|
71 |
|
§33 |
Закон всесвітнього тяжіння. Прискорення вільного падіння. |
Знає закон всесвітнього тяжіння; поняття прискорення вільного падіння. |
|
72 |
|
§33 |
Закон всесвітнього тяжіння. Прискорення вільного падіння. Розв'язування задач. |
Застосовує набуті знання. |
|
73 |
|
§34 |
Рух тіла під дією сили тяжіння.
|
Застосовує набуті знання. |
|
74 |
|
§34 |
Рух тіла під дією сили тяжіння. Розв'язування задач. |
Застосовує набуті знання. |
|
75 |
|
§35 |
Рух тіла під дією кількох сил у вертикальному напрямку. |
Характеризує рух тіла під дією кількох сил у вертикальному напрямку. |
|
76 |
|
§35 |
Рух тіла під дією кількох сил у вертикальному напрямку. Розв'язування задач. |
Застосовує закони Ньютона в процесі розв’язування фізичних задач різних типів.
|
|
77 |
|
§35 |
Рух тіла під дією кількох сил у горизонтальному напрямку. |
Характеризує рух тіла під дією кількох сил у горизонтальному напрямку. |
|
78 |
|
§35 |
Рух тіла під дією кількох сил у горизонтальному напрямку. Розв'язування задач. |
Застосовує закони Ньютона в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
|
79 |
|
§35 |
Рух тіла під дією кількох сил по похилій площині. |
Характеризує рух тіла під дією кількох сил по похилій площині. |
|
80 |
|
§35 |
Рух тіла під дією кількох сил по похилій площині. Розв'язування задач. |
Застосовує закони Ньютона в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
|
81 |
|
§§33-35, с.256-257 |
Застосування законів динаміки |
Застосовує закони Ньютона в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
|
82 |
|
|
Контрольна робота № 5. Кінематика прямолінійного рівноприскореного руху. Застосування законів динаміки |
Застосовує набуті знання. |
|
Виставлення оцінок за тему 5 |
||||
|
Частина 2. Закони збереження (13 год ) |
||||
|
83 |
|
§36 |
Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу.
|
Знає поняття імпульсу тіла; закон збереження імпульсу. Застосовує формули імпульсу тіла, закон збереження імпульсу. |
|
84 |
|
§36 |
Закон збереження імпульсу. Розв'язування задач. |
Застосовує закон збереження імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
|
85 |
|
§37 |
Реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики. |
Застосовує закон збереження імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
|
86 |
|
§37 |
Реактивний рух. Розв'язування задач. |
Застосовує закон збереження імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. Оцінює досягнення людства та внесок України в освоєння космосу |
|
87 |
|
§38 |
Застосування законів збереження енергії й імпульсу в механічних явищах. |
Знає універсальний характер законів збереження в природі |
|
88 |
|
§38 |
Застосування законів збереження енергії й імпульсу в механічних явищах. Розв'язування задач. |
Застосовує закони збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
|
89 |
|
§38 |
Застосування законів збереження енергії й імпульсу в механічних явищах. Розв'язування задач. |
Застосовує закони збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
|
90 |
|
ЛР №7, с.241-243 |
Лабораторна робота № 7. Вивчення закону збереження механічної енергії. |
Застосовує закони збереження механічної енергії в процесі виконання лабораторної роботи. |
|
91 |
|
§39(п.1-4) |
Фундаментальні взаємодії в природі. Межі застосування фізичних законів і теорій. Фундаментальний характер законів збереження.
|
Наводить приклади застосування фізичних знань у сфері матеріальної й духовної культури; прояви і наслідки фундаментальних взаємодій, універсальний характер законів збереження в природі. Оцінює фундаментальний характер законів збереження. Обґрунтовує органічну єдність людини та природи. |
|
92 |
|
§39 (п.5) |
Прояви законів збереження в теплових, електромагнітних, ядерних явищах.
|
Наводить приклади основних законів і закономірностей, що характеризують механічний рух і взаємодію, тепловий рух, взаємодію електрично заряджених тіл. Застосовує закони збереження механічної енергії в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
|
93 |
|
§§36-39, с.256, 257 |
Закони збереження. Розв'язування задач. |
Застосовує закони збереження для пояснення фізичних явищ і процесів. Оцінює межі застосування класичної механіки, межі застосування фізичних законів і теорій. |
|
94 |
|
|
Контрольна робота № 6. Закони збереження |
Застосовує набуті знання. |
|
95 |
|
§40 |
Еволюція фізичної картини світу. Вплив фізики на суспільний розвиток та науково-технічний прогрес. |
Усвідомлює історію розвитку фізичної картини світу; роль фізики як фундамен-тальної науки сучасного природознавства; сучасну фізичну картину світу. |
Захист навчальних проектів (4 год) |
|||||
|
96 |
|
|
Захист навчальних проектів. |
|
|
97 |
|
|
Захист навчальних проектів. |
|
|
98 |
|
|
Захист навчальних проектів. |
|
|
99 |
|
|
Захист навчальних проектів. |
|
|
Виставлення оцінок за тему 6 |
||||
ФІЗИКА Й ЕКОЛОГІЯ (4 год) |
|||||
|
100 |
|
С.261 |
Фізика і проблеми безпеки життєдіяльності людини. |
Знає фізичні параметри забрудненості довкілля |
|
101 |
|
|
Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії. Демонстрації Фрагменти відеозаписів науково-популярних телепрограм щодо сучасних проблем екології та енергетики в Україні та світі |
Ввизначає фізичні параметри безпечної життєдіяльності людини за довідниковими джерелами |
|
102 |
|
С.264 |
Альтернативні джерела енергії. |
Знає фізико-технічні основи роботи засобів попередження та очищення довкілля від викидів; фізичні основи безпечної енергетики. |
|
103 |
|
|
Сучасні проблеми екології та енергетики в Україні та світі. |
Усвідомлює необхідність екологічно виваженого використання досягнень сучасної фізики для суспільного розвитку, вплив цього процесу на життя та майбутнє існування людей на Землі; причинно-наслідкові зв’язки у взаємодії людини, суспільства і природи |
Резервний час (4 - 2 год)
|
|||||
|
104 |
|
|
Розв'язування задач. |
|
|
105 |
|
|
Розв'язування задач. |
|