Програма: Навчальна програма для учнів 5 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. - Київ, 2012.; оновлена 2017. Підручник: Фізика : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / [В. Г. Бар'яхтар,С. О. Дов гий, Ф. Я. Божинова, О. О. Кірюхіна] ; за ред. В. Г. Бар'яхтара,С. О. Довгого. — Харків : Вид-во «Ранок», 2017.– Київ «Ґенеза» 2017р
Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу
з фізики
в 9 класі на І і II семестри 2017 /2018 н. р.
Учитель Журавка М. А.
Зведена таблиця розподілу навчального часу в класі програма, за якою складено календарно-тематичне планування, видавництво та рік її видання
Семестр |
Загальна кількість навчальних годин |
Кількість годин на тиждень |
Кількість контрольних робіт |
Кількість тематичних оцінювань |
Кількість лабораторних робіт |
І |
48 |
3 |
3 |
3 |
6 |
II |
57 |
3 |
3 |
3 |
1 |
Усього |
105 |
3 |
6 |
6 |
7 |
Програма: Навчальна програма для учнів 5 - 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. - Київ, 2012.; оновлена 2017.
Підручник: Фізика : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / [В. Г. Бар’яхтар,С. О. Дов гий, Ф. Я. Божинова, О. О. Кірюхіна] ; за ред. В. Г. Бар’яхтара,С. О. Довгого. — Харків : Вид-во «Ранок», 2017.– Київ «Ґенеза» 2017р
Фізика 9 клас
3 год.
№ уроку |
Дата прове дення |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
I – семестр |
|||
Магнітні явища (18 год) |
|||
1 |
|
Магнітні явища. Постійні магніти. Дослід Ерстеда. Магнітне поле. Вступний Інструктаж по інструкції № |
|
2 |
|
Індукція магнітного поля. Магнітне поле Землі. |
|
3 |
|
Магнітне поле провідника зі струмом. Дія магнітного поля на провідник зі струмом. |
|
4 |
|
Сила Ампера. |
|
5 |
|
Розв’язування задач |
|
6 |
|
Магнітні властивості речовини та їх застосування. Гіпотеза Ампера. |
|
7 |
|
Розв’язування задач |
|
8 |
|
Розв’язування задач |
|
9 |
|
Електромагніти та їх застосування. |
|
10 |
|
Лабораторна робота №1 «Складання та випробування електромагніту». Інструктаж по інструкції № |
|
11 |
|
Електродвигуни. Електровимірювальні прилади. Гучномовці. |
|
12 |
|
Явище електромагнітної індукції. Досліди Фарадея. Індукційний електричний струм. Генератори індукційного струму. Промислові джерела електричної енергії. |
|
13 |
|
Розв’язування задач |
|
14 |
|
Лабораторна робота №2 «Спостереження явища електромагнітної індукції». Інструктаж по інструкції № |
|
15 |
|
Розв’язування задач |
|
16 |
|
Навчальний проект: навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи і задачі на вплив магнітних полів; правила безпеки при експлуатації побутових приладів, електродвигунів тощо. |
|
17 |
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи. |
|
18 |
|
Контрольна робота №1 з теми «Магнітні явища» |
|
Світлові явища (20 год) |
|||
19 |
|
Світлові явища. Швидкість поширення світла. |
|
20 |
|
Світловий промінь. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення. |
|
21 |
|
Розв’язування задач |
|
22 |
|
Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало. |
|
23 |
|
Розв’язування задач |
|
24 |
|
Лабораторна робота №3 «Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала». Інструктаж по інструкції № |
|
25 |
|
Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла. |
|
26 |
|
Розв’язування задач |
|
27 |
|
Лабораторна робота №4 «Дослідження заломлення світла». Інструктаж по інструкції № |
|
28 |
|
Розв’язування задач |
|
29 |
|
Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів. |
|
30 |
|
Лінзи. Оптична сила й фокусна відстань лінзи. |
|
31 |
|
Формула тонкої лінзи. |
|
32 |
|
Розв’язання задач |
|
33 |
|
Лабораторна робота №5 «Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи». Інструктаж по інструкції № |
|
34 |
|
Розв’язування задач |
|
35 |
|
Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Вади зору та їх корекція. Найпростіші оптичні прилади. Окуляри. |
|
36 |
|
Навчальний проект: навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи і задачі на профілактику захворювань органів зору; значення зору в житті людини та толерантне поводження і допомога людям з вадами зору тощо. |
|
37 |
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
38 |
|
Контрольна робота №2 з теми «Світлові явища» |
|
Механічні та електромагнітні хвилі (9 год) |
|||
39 |
|
Виникнення і поширення механічних хвиль. |
|
40 |
|
Розв’язування задач |
|
41 |
|
Звукові хвилі. Швидкість поширення звуку, довжина і частота звукової хвилі. Гучність звуку та висота тону. Інфра- та ультразвуки. |
|
42 |
|
Лабораторна робота №6 «Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів». Інструктаж по інструкції № |
|
43 |
|
Електромагнітне поле і електромагнітні хвилі. Швидкість поширення, довжина і частота електромагнітної хвилі. |
|
44 |
|
Залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти. Шкала електромагнітних хвиль. |
|
45 |
|
Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій. |
|
46 |
|
Навчальний проект: навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи і задачі на дотримання безпеки життєдіяльності і гігієни слуху; значення звуків у житті людини та толерантне поводження і допомого людям з вадами слуху; вплив, захист та значення для розвитку суспільства сучасних засобів зв’язку тощо |
|
47 |
|
Контрольна робота №3 з теми «Механічні та електромагнітні хвилі» |
|
48 |
|
Узагальнююче заняття |
|
ІІ семестр |
|||
Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики (13 год) |
|||
49 |
|
Сучасна модель атома. Досліди Резерфорда. Протонно-нейтронна модель ядра атома. Ядерні сили. Ізотопи. Використання ізотопів. |
|
50 |
|
Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання, їхня фізична природа і властивості. |
|
51 |
|
Період піврозпаду радіонукліда. |
|
52 |
|
Розв’язування задач. |
|
53 |
|
Розв’язування задач. |
|
54 |
|
Іонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний фон. |
|
55 |
|
Розв’язування задач. |
|
56 |
|
Дозиметри. Біологічна дія радіоактивного випромінювання |
|
57 |
|
Поділ важких ядер. Ланцюгова ядерна реакція поділу. Ядерний реактор. Атомні електростанції. Термоядерні реакції. Енергія Сонця й зір. |
|
58 |
|
Розв’язування задач |
|
59 |
|
Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики. |
|
60 |
|
Навчальний проект: навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуативні вправи і задачі на переваги і недоліки використання ядерної енергії, розвиток атомної енергетики України, проблеми Чорнобиля, вплив атомної енергетики на екологію, захист від впливу радіоактивного випромінювання тощо. |
|
61 |
|
Контрольна робота №4 з теми «Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики» |
|
Рух і взаємодія. Закони збереження (38 год) |
|||
62 |
|
Рівноприскорений рух. Прискорення. |
|
63 |
|
Розв’язування задач |
|
64 |
|
Графіки прямолінійного рівноприскореного руху. |
|
65 |
|
Розв’язування задач |
|
66 |
|
Розв’язування задач |
|
67 |
|
Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона. |
|
68 |
|
Другий закон Ньютона. |
|
69 |
|
Розв’язування задач |
|
70 |
|
Третій закон Ньютона. |
|
71 |
|
Розв’язування задач |
|
72 |
|
Навчальний проект: Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: ситуаційні вправи і задачі на безпеку руху. |
|
73 |
|
Закон всесвітнього тяжіння. Прискорення вільного падіння. |
|
74 |
|
Розв’язування задач |
|
75 |
|
Розв’язування задач |
|
76 |
|
Рух тіла під дією сили тяжіння. |
|
77 |
|
Розв’язування задач. |
|
78 |
|
Контрольна робота №5 з теми «Рух і взаємодія. Закони збереження» |
|
79 |
|
Рух тіла під дією кількох сил (у вертикальному та горизонтальному напрямах і по похилій площині). |
|
80 |
|
Розв’язування задач |
|
81 |
|
Навчальний проект: Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: Фізика у житті сучасної людини. |
|
82 |
|
Розв’язування задач |
|
83 |
|
Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу. |
|
84 |
|
Розв’язування задач. |
|
85 |
|
Розв’язування задач |
|
86 |
|
Реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики. |
|
87 |
|
Розв’язування задач. |
|
88 |
|
Навчальний проект: Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: Україна – космічна держава. |
|
89 |
|
Розв’язування задач |
|
90 |
|
Застосування законів збереження енергії й імпульсу в механічних явищах. |
|
91 |
|
Розв’язування задач |
|
92 |
|
Лабораторна робота №7 «Вивчення закону збереження механічної енергії». Інструктаж по інструкції № |
|
93 |
|
Розв’язування задач |
|
94 |
|
Фундаментальні взаємодії в природі. Межі застосування фізичних законів і теорій. |
|
95 |
|
Фундаментальний характер законів збереження в природі. Прояви законів збереження в теплових, електромагнітних, ядерних явищах. |
|
96 |
|
Еволюція фізичної картини світу. Вплив фізики на суспільний розвиток та науково-технічний прогрес. |
|
97 |
|
Навчальний проект: Навчальні ресурси для наскрізних змістових ліній: застосування закону збереження імпульсу в техніці. |
|
98 |
|
Розв’язування задач. |
|
Фізика та екологія (7 год) |
|||
99 |
|
Фізика і проблеми безпеки життєдіяльності людини. |
|
100 |
|
Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії. |
|
101 |
|
Альтернативні джерела енергії. |
|
102 |
|
Контрольна робота №6 з теми: «Рух і взаємодія. Закони збереження» «Фізика та екологія» |
|
103 |
|
Повторення вивченого матеріалу |
|
104 |
|
Повторення вивченого матеріалу |
|
105 |
|
Узагальнююче заняття |
|