Календарно-тематичне планування
з географії 7 клас
Географія материків і океанів
(70 годин, 2 години на тиждень)
Навчальна програма з географії для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 року №804
№ з.п |
Тема уроку
|
Дата |
Прим. |
|
Вступ (2 години) |
|
|
1 |
Вступ. Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу. Методи географічних досліджень. |
|
|
2 |
Джерела географічної інформації про материки та океани. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням. |
|
|
|
РОЗДІЛ І. Закономірності формування природи материків та океанів (10 годин) |
|
|
|
Тема 1. Форма і рухи Землі |
|
|
3 |
Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи Землі, їх наслідки. Творче завдання: За допомогою інтернет ресурсів знайти гіпотезу утворення материків і океанів з магми. |
|
|
|
Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки |
|
|
4 |
Походження материків та океанічних западин внаслідок руху літосферних плит. |
|
|
5 |
Геологічні ери та епохи горотворення. |
|
|
6 |
Тектонічна структура і рельєф планети. Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах. |
|
|
7 |
Практична робота № 1. Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу. (Оцінюється) |
|
|
8 |
Кліматотвірні чинники. Кліматичні пояси і типи клімату Землі. |
|
|
9 |
Кліматичні пояси і типи клімату Землі. |
|
|
10 |
Водні маси Світового океану. Дослідження 1. Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки. |
|
|
11 |
Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і вертикальна поясність. |
|
|
12 |
Узагальнюючий контроль з тем: «Вступ», «Закономірності формування природи материків та океанів». |
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт (21 година) |
|
|
|
Тема 1. Африка |
|
|
13 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота № 2. Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід. |
|
|
14 |
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Творче завдання: Підготувати повідомлення про дослідження Єгора Ковалевського |
|
|
15 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота № 3. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами. |
|
|
16 |
Води суходолу. Використання водних ресурсів. Творче завдання. Зробити мультимедійну презентацією однієї з природних зон Африки. |
|
|
17 |
Природні зони Африки. Творче завдання. Дізнатися як птах став секретарем. |
|
|
18 |
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми та охорона природи в Африці. |
|
|
19 |
Населення Африки. Творче завдання. Дізнатись кого називають невтомними бігунами саван. |
|
|
20 |
Держави Африки. Зв’язки України з державами Африканського континенту. Практична робота № 4. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. (Оцінюється) |
|
|
21 |
Узагальнюючий контроль з теми: «Африка». |
|
|
|
Тема 2. Австралія |
|
|
22 |
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Тектонічнабудова, рельєф, корисні копалини. Практична робота № 5. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії. Творче завдання. Підготувати повідомлення про відкриття озера Ейр. |
|
|
23 |
Клімат. Води суходолу. Практична робота № 6. Визначення типів клімату за кліматичними діаграмами. (Оцінюється) |
|
|
24 |
Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
25 |
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія. Океанія. |
|
|
|
Тема 3. Південна Америка |
|
|
26
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Творче завдання. Скласти хронологічну таблицю дослідження материка. Практична робота №7. Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. |
|
|
27 |
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. Творче завдання. Підготувати повідомлення про Чилійський землетрус |
|
|
28 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота № 8. Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
|
|
29 |
Води суходолу. Творче завдання. Дізнатись що це за дощ, що йде з боку. |
|
|
30 |
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. Дослідження 2. Природні унікуми Південної Америки. |
|
|
31 |
Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. Творче завдання. Піутувати повідомлення про країну чотирьох вітрів. |
|
|
32 |
Населення і держави Південної Америки. Зв’язки України з державами Південної Америки. Тест-контроль. |
|
|
|
РОЗДІЛ ІІІ. Полярний материк планети (1 година) |
|
|
33 |
Загальні відомості про Антарктиду. |
|
|
34 |
Географічне положення. Відкриття та дослідження. Геологічна будова та рельєф. Творче завдання. Підготувати мультемидійну презентацію про органічний світ Антарктиди. |
|
|
35 |
Природа материка. |
|
|
|
РОЗДІЛ ІV. Материки Північної півкулі (22 години) |
|
|
|
Тема 1. Північна Америка |
|
|
36 |
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння. Творче завдання. Скласти хронологічну таблицю відкриття материки. |
|
|
37 |
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. Практична робота № 9. Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки. |
|
|
38 |
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
|
|
39 |
Води суходолу. Дослідження 3. Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
40 |
Природні зони. Вертикальна поясність в горах. Сучасні екологічні проблеми. |
|
|
41 |
Населення Північної Америки. Творче завдання. Підготувати повідомлення про корінне населення пн. Америки. |
|
|
42 |
Держави Північної Америки . |
|
|
43 |
Узагальнюючий контроль з тем: «Північна Америка» та «Полярний материк планети». |
|
|
|
Тема 2. Євразія |
|
|
44 |
Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. Дослідження та освоєння материка. Практична робота № 10 (початок) Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. (Оцінюється). Творче завдання. Зробити хронологічну таблицю дослідження Євразії. |
|
|
45 |
Тектонічна будова Євразії. Рельєф та корисні копалини Євразії. |
|
|
46 |
Загальні риси клімату. |
|
|
47 |
Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота № 11. Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
|
|
48 |
Води суходолу. |
|
|
49 |
Природні зони. |
|
|
50 |
Вертикальна поясність у горах Євразії. |
|
|
51 |
Зміни природи материка людиною. Екологічні проблеми та охорона природи в Євразії. Дослідження 4. Здійснення уявної подорожі уздовж 50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів. |
|
|
52 |
Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
|
|
53 |
Населення Євразії. |
|
|
54 |
Найбільші держави Європи. |
|
|
55 |
Найбільші держави Азії. Країни Південної Азії. Практична робота № 10 (закінчення). Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії. |
|
|
56 |
Країни Східної Азії. Зв’язки України з країнами Європи та Азії. |
|
|
57 |
Узагальнюючий контроль з теми: «Євразія». |
|
|
|
РОЗДІЛ V. Океани (5 годин) |
|
|
|
Тема 1. Тихий океан |
|
|
58 |
Географічне положення і рельєф дна Тихого Океану.
|
|
|
59 |
Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Творче завдання. Найти легенди про тихий океан. Практична робота № 12. (початок) Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (Оцінюється). |
|
|
|
Тема 2. Атлантичний океан |
|
|
60 |
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей. Творче завдання. Сласти план заходів щодо поліпшення екологічного стану Атлантичного океану |
|
|
|
Тема 3. Індійський океан |
|
|
61 |
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках. Творче завдання Скласти хронологічну таблицю досліджень Індійського океану. |
|
|
|
Тема 4. Північний Льодовитий океан |
|
|
62 |
Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках. Практична робота № 12. (закінчення). Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті. |
|
|
|
РОЗДІЛ VI. ВПЛИВ ЛЮДИНИ НА ПРИРОДУ МАТЕРИКІВ ТА ОКЕАНІВ (3 години) |
|
|
|
Тема 1. Використання природних багатств материків та океанів. |
|
|
63 |
Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Екологічні проблеми материків та океанів. Наслідки використання їх людиною. Дослідження 5. Шляхи розв’язування екологічних проблем. |
|
|
64 |
Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландщафти. |
|
|
|
Тема 2. Екологічні проблеми материків та океанів |
|
|
65 |
Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення. Основні джерела їх надходження. Міжнарожне співробітництво у сфері екологічних проблем. Міжнародні організації з охороги природи. Дослідження 5. Шляхи розв’язування екологічних проблем. |
|
|
66 |
Підсумкова контрольна робота за рік. |
|
|
67 |
Повторення навчального матеріалу за рік |
|
|
68 |
Розв'язування географічних задач |
|
|
69 |
Навчальна екскурсія в природу |
|
|
70 |
Навчальна екскурсія в природу |
|
|