ОРІЄНТОВНЕ КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
7 клас
ГЕОГРАФІЯ
«МАТЕРИКИ ТА ОКЕАНИ»
(70 годин, 2 години на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Д/з |
||
|
|
Повторення матеріалу 6 класу опрацьованого за період карантину під час ІІ семестру 2019-2020 н. р. |
|
|
|
1 |
|
Гідросфера. Світовий океан та його частини. Властивості вод Світового океану. Рух води в океані. Багатства Світового океану. |
|
||
2 |
|
Гідросфера. Води суходолу. Річки. Озера. Болота. Льодовики. Підземні води |
|
||
3 |
|
Біосфера та ґрунти. Природні комплекси. |
|
||
4 |
|
Планета людей. Держави світу. |
|
||
5 |
|
Вплив людини на природу. |
|
||
6 |
|
Діагностична контрольна робота |
|
||
ВСТУП (2 год) |
|||||
7 |
|
Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу. Джерела вивчення і дослідження материків та океанів. |
§1 |
||
8 |
|
Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням. |
§2 |
||
РОЗДІЛ І. Закономірності формування природи материків та океанів. |
|||||
Тема 1. Форма і рухи Землі. |
|||||
9 |
|
Куляста форма Землі та її географічні наслідки. Рухи Землі, їх наслідки |
§3, 4 |
||
Тема 2. Материки та океани – великі природні комплекси географічної оболонки. |
|||||
10 |
|
Походження материків та океанічних западин внаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення. |
§5 |
||
11 |
|
Закономірності поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах.Тектонічні структури: платформи та області складчастості. Практична робота 1 Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу. |
§6 |
||
12 |
|
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат. Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Закономірності розподілу атмосферних опадів |
§7 |
||
13 |
|
Водні маси, їх властивості, закономірності переміщення океанічних течій. Дослідження Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки |
§8 |
||
14 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату Землі. |
§9,10 |
||
15 |
|
Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і вертикальна поясність. |
§11 |
||
16 |
|
Тематичний контроль знань №1. |
|
||
РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт
|
|||||
Тема 1. Африка. |
|||||
17 |
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 2. Визначення географічних координат крайніх точок та протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід. Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. |
§12 |
||
18 |
|
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. (продовження) |
§13 |
||
19 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота 4. Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами. |
§13,14 |
||
20 |
|
Води суходолу. Використання водних ресурсів. Практична робота 3. Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки. (закінчення) |
§15 |
||
21 |
|
Природні зони, закономірності їх розміщення. |
§16,17 |
||
22 |
|
Стихійні явища природи. Екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО |
§18 |
||
23 |
|
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту. |
§19,20 |
||
24 |
|
Тематичний контроль знань №2 |
|
||
Тема 2. Південна Америка |
|||||
25 |
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка Практична робота 5 Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. |
§21 |
||
26 |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини. Практична робота 5 Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. (продовження) |
§22 |
||
27 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота 6 Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами. |
§23 |
||
28 |
|
Води суходолу. Практична робота 5 Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка. (закінчення) |
§24 |
||
29 |
|
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. Дослідження Природні унікуми Південної Америки |
§25 |
||
30 |
|
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
§26 |
||
31 |
|
Населення. Держави. Зв’язки України з державами |
§27 |
||
32 |
|
Тематичний контроль знань №3 |
|
||
Тема 3. Австралія. |
|||||
33 |
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. Практична робота 7 Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії |
§28 |
||
34 |
|
Клімат. Води суходолу. Практична робота 8. Визначення типів клімату за кліматичними діаграмами. |
§29 |
||
35 |
|
Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони. Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО. |
§30 |
||
36 |
|
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна й Австралія. |
§31 |
||
РОЗДІЛ ІІІ. Полярний материк планети.
|
|||||
Тема 1. Загальні відомості про Антарктиду. |
|||||
37 |
|
Географічне положення. Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка. Антарктида й Антарктика. |
§32 |
||
Тема 2. Природа материка. |
|||||
38 |
|
Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинний і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка. Практична робота 8 Позначення на контурній карті географічних об`єктів Антарктиди. |
§33 |
||
39 |
|
Тематичний контроль знань №4 |
|
||
РОЗДІЛ ІV. Материки Північної півкулі |
|||||
Тема 1. Північна Америка.) |
|||||
40 |
|
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння Практична робота 9 Позначення на контурній карті географічних об'єктів Північної Америки. |
§34 |
||
41 |
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини Практична робота 9 Позначення на контурній карті географічних об'єктів Північної Америки (продовження) |
§35 |
||
42 |
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. |
§36,37 |
||
43 |
|
Води суходолу. Практична робота 9 Позначення на контурній карті географічних об'єктів Північної Америки (закінчення) |
§38 |
||
44 |
|
Природні зони. Вертикальна поясність в горах материка. Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО. Дослідження Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО. |
§39,40 |
||
45 |
|
Населення. Держави. Україна і держави Північної Америки |
§41 |
||
46 |
|
Тематичний контроль знань №5 |
|
||
Тема 2. Євразія (15 годин) |
|||||
47 |
|
Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. Дослідження та освоєння материка. Практична робота 10 Позначення на контурній карті географічних об’єктів Євразії. |
§42 |
||
48 |
|
Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні. Корисні копалини Практична робота 10 Позначення на контурній карті географічних об’єктів Євразії. (продовження) |
§43,44,45 |
||
49 |
|
Загальні риси клімату материка. |
§46 |
||
50 |
|
Кліматичні пояси і типи клімату. Практична робота 11 Визначення типів клімату у межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм. |
§47,48 |
||
51 |
|
Води суходолу. Озера. Багаторічна мерзлота. Сучасне зледеніння. Практична робота 10 Позначення на контурній карті географічних об’єктів Євразії. (закінчення) |
§49,50 |
||
52 |
|
Природні зони Євразії. Арктичні пустелі. Тундра. Ліси помірного поясу. |
§51,52 |
||
53 |
|
Природні зони: лісостеп, степ. Пустелі й напівпустелі. Вертикальна поясність гір Євразії |
§53,54 |
||
54 |
|
Зміни природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти, занесені до Списку природної спадщини ЮНЕСКО |
§55 |
||
55 |
|
Населення. Держави. Найбільші держави Європи та Азії. Зв’язки України з країнами Європи. |
§56 |
||
56 |
|
Дослідження
|
|
||
57 |
|
Тематичний контроль знань № 6 |
|
||
РОЗДІЛ V. Океани |
|||||
Тема 1. Тихий океан |
|||||
58 |
|
Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження. Рельєф дна. |
§57 |
||
59 |
|
Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. Практична робота 12 Позначення географічних об’єктів та течій океану на контурній карті. |
§58 |
||
Тема 2. Атлантичний океан |
|||||
60 |
|
Географічне положення океану. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. Практична робота 12 Позначення географічних об’єктів та течій океану на контурній карті. |
§59 |
||
Тема 3. Індійський океан |
|||||
61 |
|
Географічне положення океану. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. Практична робота 12 Позначення географічних об’єктів та течій океану на контурній карті. |
§60 |
||
Тема 4. Північний Льодовитий океан |
|||||
62 |
|
Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. Практична робота 12 Позначення географічних об’єктів та течій океану на контурній карті. |
§61 |
||
63 |
|
Контрольна робота за рік |
|
||
РОЗДІЛ VI. Вплив людини на природу материків і океанів. |
|||||
Тема 1. Використання природних багатств материків і океанів. |
|||||
64 |
|
Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти. |
|
||
|
|
Тема 2. Екологічні проблеми материків та океанів. |
|
||
65 |
|
Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. Міжнародне співробітництво у розв’язуванні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи. |
|
||
66 |
|
Дослідження Шляхи розв’язування екологічних проблем. |
|
||
67 |
|
Тематичний контроль знань №7 |
|
||
68-70 |
|
Резерв |
|
||