План-конспект
підсумкового уроку з теми:
“Північна Америка”
Мета: повторити і закріпити знання про особливості природи та населення Північної Америки; продовжити формування навичок роботи з тематичними і контурними картами; навичок роботи в групі; стимулювати розвиток творчих здібностей учнів.
Обладнання: стінні фізична та політична карти світу, фізична карта Північної Америки, картки із завданнями.
Тип уроку: урок систематизації й узагальнення знань, урок-вікторина.
Структура уроку:
1. Організаційний момент
2. Мотивація навчальної діяльності
3. Хід вікторини
4. Підсумки вікторини
5. Домашнє завдання
Хід уроку ( вікторини )
Змагання 1. “Назва команди”
За 1 хвилину обговорення учні мають придумати назву своєї команди ( пов’язану з темою ); обрати капітана команди, який оголошує і пояснює назву своєї команди.
/ 3 бали /
Змагання 2. “Розминка”
Це гра на швидкість. Кожна команда по-черзі отримує від учителя по 10 запитань. Відповідь дається швидко, без обговорення. Відповідає
будь-який член команди. Якщо команда не відповідає на кілька запитань, вони задаються
команді суперника. / 1 запитання – 1 бал; 10 балів /
Питання команді № 1.
Яка частина материка зазнала зледеніння?
Хто будує свої будинки із снігової “цегли”; як вони називаються?
Півострів, що мовою аборигенів означає “не розумію”
Де була “золота лихоманка” в Америці?
Яка особливість положення мису Принца Уельського?
Яку назву має вузька частина материка разом з островами?
Питання команді № 2.
На півночі материка розташована затока “льдовий мішок”, а на півдні – затока, звана “гарячою сковородою”. Як називаються ці 2 затоки?
Країна-лідер світової екорноміки.
10. Давня цивілізація на території теперішньої Мексики.
Змагання 3. “Знайди помилку”
Вчитель пропонує членам команд витягти по два конверти, повернутись на місце, прочитати, обговорити і дати правильну відповідь. Починає команда,яка має найбільшу кількість балів.
/1 завдання – 2 бали; 4 бали/
Твердження 1:
У субтропічному поясі Північної Америки (Флорида) бувають короткочасні морози і снігопади тому, що це пов’язано із впливом холодної Лабрадорської течії.
Твердження 2:
В північний частині материка численні озера мають тектонічне походження.
Твердження 3:
Корінні народи Північної Америки – алеути, ескімоси, які живуть у США (на Алясці) і на півночі Канади, й нині ще зберігають традиційний одяг – легкий одяг з бавовняної тканини; часто ходять босими, а голову вкривають солом’яними брилями з широкими крисами.
Твердження 4:
З роману Ж. Верна “В країні хутра”: “Наступого дня, 5 липня, загін досяг, нарешті, крайньої точки мису Батерст (70° пн.ш. 127° зх.д.). Горбисті береги озера густо поросли лісом, де можна було вдосталь нарубати сосен, беріз та інших дерев не лише для будівлі, а й для опалювання нового форту”.
Змагання 4. “Географічні об’єкти материка”
Починає команда, яка має більшу кількість балів. До карти запрошуються 2 представники однієї команди і 1 учень команди суперника. Учитель називає географічні об’єкти (по 6), представники команди показують їх на карті, якщо відповіді немає або вона невірна, учень іншої команди виправляє і заробляє додаткові бали.
/1 назва – 1 бал; 12 балів/
п-ів Каліфорнія
Аппалачі
оз.Верхнє
р.Юкон
Мексика
оз.Атабаска
п-ів Флорида
Центральні рівнини
р.Колорадо
Великі Антильські о-ви
Панама
р.Св.Лаврентія
п-ів Аляска Великі рівнини вдсп.Ніагарський Гудзонова затока Нікарагуа Мексиканська затока
п-ів Юкатан
Примексиканська низовина
Затока Фанді
оз.Вінніпег
Канада
Долина Смерті
Змагання 5. “Відкрий і поясни”
На дошці магнітами прикріплені кольорові папірці, біля яких зазначений номер. Під папірцем на дошці написано слово-термін. Команда, яка лідирує, вказує, який номер відкрити і пояснює термін. Далі – по-черзі. Кожна команда відкриває по 7 термінів.
/1 термін – 2 бали; 14 балів/
Прерії, ковбой, вестерн, агава, мустанг, кленовий мед, самбреро, грізлі, іглу, апачі, вігвам, мокасіни, томагавк, скво.
Змагання ? “Рекорди природи”
Команди 1 хвилину обдумують і по-черзі називають “рекорди” Північної Америки. Додатковий бал отримує команда, у якій приймали участь всі гравці. Якщо об’єкт вже був назвний, команда втрачає 2 бали.
/1 назва – 1 бал;/
Завдання 6 “Чи знаєте ви штати США”
Це складний конкурс, бо про штати дізнаються учні 10 класу, вивчаючи “Соціальну та економічну географію світу” і, зокрема, США. Але ваша обізнаність, можливо, допоможе вам. Учитель ставить питання, команда, яка має відповідь піднімає руку.
/1 запитання – 2 бали; 12 балів/
Змагання 7 “Конкурс капітанів”
Капітани кожної з команд виходять до дошки, отримують по 2 конверти з найскладнішими запитаннями, відкривають іх, обдумують і відповідають.
Запитання капітану 1 команди:
Запитання капітану 2-ї команди: