Календарно-тематичне планування з географії для 6-го класу

Про матеріал

Календарно-тематичне планування розроблено відповідно до наказу МОН України №804 від 07.06.2017 року з усіма наскрізними лініями ( у планів є ліві і права сторінка) До підручника географія 6 клас (БойкоВ.М., Міхелі С.В.)

Перегляд файлу

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Домашнє завдання

Наскрізні  змістові  лінії

А

Б

Екологічна безпека та сталий розвиток

Здоров’я і безпека

 

1

 

 

ІБЖ

Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної  географії.

Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу. 

 

§1 географічна задача

 

 

2

 

 

Джерела географічної інформації про материки та океани.  Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням

 

§2 рубрика «шукай в Інтернеті»

РОЗДІЛ І. Закономірності формування природи материків та океанів

3

 

 

 

 

 

 

Форма і рухи Землі

 

 

 

§3

№6

 

Моделює оптимальний  режим  життя  відповідного  до  добових  і  річних  циклів (ритмів)

 

4

 

 

Походження материків та океанічних западин унаслідок руху літосферних плит.  Геологічні ери та епохи горотворення.

 

Дослідження. Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки

Пояснює взаємозв’язки  між  природними  компонентами  у  географічній  оболонці, у  тому  числі — на  прикладі  своєї  місцевості

 

5

 

 

Тектонічні структури та поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах. Практична робота

№1 Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу.

 

§5, 6 рубрика «шукай в інтернеті»

6

 

 

Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат

 

§6

7

 

 

Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів.

 

§§7, 8

8

 

 

Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Кліматичні пояси і типи клімату Землі.

 

§8 №3,4

9

 

 

Закономірності розподілу атмосферних опадів.

 

§9

10

 

 

Водні маси, їх властивості. Океанічні течії. 

 

§9 дослідження

11

 

 

Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і висотна  (вертикальна) поясність.

 

§10

 

РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт

Африка

12

 

 

Географічне положення. Дослідження та освоєння материка

ПР.№2 «Визначення географічних координат крайніх точок і протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід.»

 

 

 

§11

Презентує  добірку  матеріалів  про  один  із  прикладів  порушення  природної  рівноваги  на  материку та  шляхи  її  відновлення.

 

Обґрунтовує вплив природних чинників  на виникнення природних вогнищ захворювань і поширення епідемій.

 

13

 

 

Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини.     

ПР №3 «Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки»

 

 

§12 №4

14

 

 

Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. ПР№4 «Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами»

 

 

 

§13

15

 

 

Води суходолу. Використання водних ресурсів.

 

 

§ 14 №5

16

 

 

Природні зони, закономірності їх розміщення.

Стихійні явища природи. Екологічні проблеми.

 

 

 

§§15, 16

 

Наскрізні  змістові  лінії

Очікувані  результати  навчально – пізнавальної  діяльності  учнів

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Знаннєвий компонент

 

Діяльнісний компонент

 

 

 

Ціннісний компонент

 

Уміє  пояснювати  на  конкретних  прикладах  та  доводити  практичне  значення  вивчення  материків  та  океанів

 

називає материки, частини світу, океани, різні види карт.

 

порівнює материки та океани за площею, карти за масштабом та просторовим охопленням;

розрізняє в атласах карти

показує (знаходить) на картах  різного  масштабу материки, частини світу, океани.

 

 

оцінює значення для людини географічних знань про материки та океани

 

 

 

 

знає і уявляє форму  Землі, дні рівнодення та сонцестояння;

розуміє і наводить приклади добових і річних ритмів як наслідків осьового обертання та орбітального руху Землі.

знаходить на карті екватор, лінії тропіків і полярні кола;

пояснює вплив  форми Землі та її рухів на природу материків і  океанів.

 

 

 

оцінює і характеризує наслідки  форми  Землі,  добового і річного рухів Землі на життя людини

 

 

 

 

знає і розуміє основні етапи розвитку геологічної історії Землі, наслідки руху літосферних плит, найбільші платформи та області складчастості, основні і перехідні кліматичні пояси;

наводить приклади  форм рельєфу на материках і в океанах, платформ і областей складчастості, різних за властивостями повітряних і водних мас, типів клімату, теплих і холодних течій, природних зон на материках;

знає і розуміє гіпотези  дрейфу материків, загальну циркуляцію атмосфери та їх вплив на природні умови Землі.

 

знаходить  і  показує на картах  різного  масштабу найбільші літосферні плити, райони поширення пасатів, мусонів, західних вітрів помірних широт і східних полярних вітрів, кліматичні пояси, найбільші теплі й холодні поверхневі течії,  природні зони;

пояснює вплив повітряних мас на погодні умови Землі своєї місцевості;

аналізує закономірності розміщення форм рельєфу на материках та океанах, причини виникнення океанічних течій розміщення природних комплексів на материках і в океанах,  взаємодію і взаємовплив океанів і материків;

вміє практично використовувати інформацію тематичних карт: тектонічної, кліматичної  і  географічних поясів природних зон.

 

оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини;

досліджує наслідки взаємодії Світового океану, атмосфери та суходолу

 

 

 

Установлює  залежність  між  рівнем  соціального  розвитку  країн  і станом  природних  комплексів.

 

Розуміє важливість  напрямків  взаємозв’язків  України  та  країн  Африки

знає  дослідників  материка, особливості  тектонічної  будови, основні  форми  рельєфу, географічне  розміщення  типів  клімату, внутрішніх  вод, природних  зон  на  материку;

розумієособливості сучасного рівня соціально-економічного розвитку країн

характеризує географічне положення материка;

аналізує закономірності розміщення форм рельєфу, кліматичних поясів, вод суходолу, природні зони, зональні типи ґрунтів;

описує природу найвідоміших національних парків Африки;

визначає типи клімату за кліматичною картою та кліматичними діаграмами; визначає основні напрями господарського використання природних комплексів материка;

знаходить  і показує на картах  різного  масштабу:

моря: Середземне, Червоне;

затоки:  Гвінейська, Аденська;

протоки: Мозамбіцька, Гібралтарська, Баб-ель-Мандебська;

острів Мадагаскар;

 

 

висловлює судження про вплив природних умов і ресурсів на економіку країн;

оцінює вплив природних чинників і діяльності людини на екологічний стан природних зон материка;

робить висновок впливу клімату та природних зон на особливості життя і господарської діяльності людей;

обґрунтовує вплив природних чинників  на виникнення природних вогнищ захворювань і поширення епідемій

 

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Домашнє завдання

Наскрізні  змістові  лінії

А

Б

Екологічна безпека та сталий розвиток

Здоров’я і безпека

 

17

 

 

Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової  природної спадщини  ЮНЕСКО.

 

 

 

 

 

§§17, 18

 

 

18

 

 

Населення. Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту.

 

 

 

§19 №5 , §20

Географічна задача

19

 

 

Узагальнення і систематизація знань та умінь учнів з теми «Африка»

 

 

 

Південна Америка

20

 

 

Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. ПР№5 «Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів  материка»

 

§21 рубрика «шукай в інтеренті»

Презентує  добірку  матеріалів  про  один  із  прикладів  порушення  природної  рівноваги  на  материку та  шляхи  її  відновлення.

 

Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (вулкан, землетрус) та їх  вплив на життя людей.

 

21

 

 

 

Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини.

 

 

§22 №4

22

 

 

 

Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. ПР№6 «Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами.»

 

 

§23

23

 

 

Води суходолу.

 

 

§24 рубрика «шукай в інтернеті

24

 

 

Природні зони. Вертикальна поясність Анд.

 

Дослідження: Природні унікуми Південної Америки

§25

25

 

 

 

Зміни природи материка людиною.

Сучасні екологічні проблеми.

 

 

§25

26

 

 

 

Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

 

 

§26

27

 

 

 

Населення. Держави. Зв’язки України з державамиПівденної Америки.

 

 

§27 робота в рупах

28

 

 

Контрольна робота

 

 

 

 

 

Австралія

29

 

 

Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини.   ПР№7 «Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів  материка»

 

 

§28 географічна задача

Презентує  добірку  матеріалів  про  один  із  прикладів  порушення  природної  рівноваги  на  материку та  шляхи  її  відновлення.

 

Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (лісові  пожежі, посухи) та їх  вплив на життя людей.

 

30

 

 

Клімат. Води суходолу.

ПР№8 «Визначення типів клімату за кліматичними діаграмами»

 

 

§29

31

 

 

Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони.

 

 

§30 №5

32

 

 

Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.

 

 

§30

33

 

 

 

Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія.

 

 

§31 географічна задача

Наскрізні  змістові  лінії

Очікувані  результати  навчально – пізнавальної  діяльності  учнів

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Знаннєвий компонент

 

Діяльнісний компонент

 

 

 

Ціннісний компонент

 

 

 

 

півострів Сомалі;

гори: Атлас, Драконові, Капські;

вулкан Кіліманджаро;

нагір’я Ефіопське;

плоскогір’я Східноафриканське;

річки: Ніл, Конго, Нігер, Замбезі, Оранжева;

озера: Вікторія, Танганьїка, Ньяса, Чад; водоспад  Вікторія;

пустелі: Сахара, Наміб;

держави та їх столиці: Єгипет, Нігерія, Південна Африка.

 

 

 

Установлює  залежність  між  рівнем  соціального  розвитку  країн  і станом  природних  комплексів.

 

Розуміє  значення  різних  напрямків  взаємозв’язків  України  та  країн  Південної  Америки

знає  дослідників  материка, особливості  тектонічної  будови, основні  форми  рельєфу, географічне  розміщення  типів  клімату, внутрішніх  вод, природних  зон  на  материку.

 

характеризує населення та його господарську діяльність у різних країнах материка;

аналізує особливості розміщення корисних  копалин материка та їх вплив на господарську діяльність людини;

знаходить  і показує на картах  різного  масштабу: 

море Карибське;

затоку Ла-Плата; 

протоки: Магелланова, Дрейка;

острови: Вогняна Земля, Фолклендські, Галапагоські;

рівнини: Амазонська, Орінокська, Ла-Платська низовини, Бразильське, Гвіанське плоскогір’я;

гори Анди (г. Аконкагуа);

вулкани: Льюльяйльяко, Котопахі;

річки: Амазонка, Парана, Оріноко;

водоспади:Анхель, Ігуасу;

озера: Маракайбо, Тітікака;

пустелю Атакама;

держави та їх столиці: Бразилія, Аргентина, Чилі;

порівнює, зіставляє особливості природних умов Південної Америки та Африки;

пояснює закономірності поширення основних форм рельєфу, особливості розподілу температури й опадів на материку, прояв широтної зональності на рівнинах і вертикальної поясності в Андах;

визначає за кліматичними картами і кліматичними діаграмами – типи клімату.

оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка;

робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ (землетруси, вулканізм) та їх вплив на життя людей

 

 

 

Розуміє  значення  різних  напрямків  взаємозв’язків  України  та  Австралії

знає  дослідників  материка, особливості  тектонічної  будови, основні  форми  рельєфу, географічне  розміщення  типів  клімату, внутрішніх  вод, природних  зон  на  материку.

 

Знаходить  і  показує  на  картах  різного  масштабу:

моря: Коралове, Тасманове;

затоки: Карпентарія, Велика Австралійська;

острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф;

півострів Кейп-Йорк;

плоскогір’я Західно-Австралійське;

низовину Центральну;

гори: Великий Вододільний хребет(г. Косцюшко);

річки: Муррей, Дарлінг;

озеро Ейр;

пустелі: Велика Піщана, Велика пустеля Вікторія;

державуАвстралійський Союз та її столицю;

характеризує  особливості географічного положення, головні риси населення та його господарської діяльності; порівнює географічне положення Австралії і Африки.

Пояснює вплив рельєфу і клімату на формування вод суходолу, унікальність органічного світу, особливості заселення Австралії;

оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка;

робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка

 

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Домашнє завдання

Наскрізні  змістові  лінії

А

Б

Екологічна безпека та сталий розвиток

Здоров’я і безпека

 

РОЗДІЛ ІІІ. Полярний материк планети

34

 

 

 

 

Географічне положення. Антарктида й Антарктика.

 

 

 

 

§32

Дискутує  щодо  перспективних  напрямків  розвитку  окремих  видів  діяльності  людини  на  материку

 

 

35

 

 

 

 

Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка

 

 

§33 робота у групах

36

 

 

 

 

 

Природа материка

Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка

 

 

§34

 

РОЗДІЛ ІV. Материки Північної півкулі

Північна Америка

37

 

 

 

Географічне положення. Історія відкриття та освоєння

ПР№9 «Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки.»

 

§35 №5

Презентує  добірку  матеріалів  про  один  із  прикладів  порушення  природної  рівноваги  на  материку та  шляхи  її  відновлення.

Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх  вплив на життя людей.

38

 

 

 

Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини.  

 

 

§36 робота у групах

39

 

 

 

Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату.

 

 

§37 робота у групах

40

 

 

 

Води суходолу.

 

 

§38 презентація річки Америки

41

 

 

 

Природні зони. Висотна поясність у горах.

 

 

§39 №4, 5

§42

42

 

 

 

Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми.

 

 

§40

43

 

 

 

Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної  спадщини  ЮНЕСКО.

 

Перегляд фільму «Національні парки США»

Написати відгук про побачений фільм

44

 

 

 

Дослідження «Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО»

 

 

Оформити матеріали дослідження

45

 

 

 

Населення. Держави. 

 

§41 рубрика «шукай в інтернеті»

46

 

 

 

Україна і держави  Північної Америки.

 

 

§42

47

 

 

 

Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Північна Америка»

 

 

 

 

 

Наскрізні  змістові  лінії

Очікувані  результати  навчально – пізнавальної  діяльності  учнів

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Знаннєвий компонент

 

Діяльнісний компонент

 

 

 

Ціннісний компонент

 

 

 

 

знає історію дослідження та освоєння  материка , першовідкривачів материка Фадея Беллінсгаузена, Михайла Лазарєва, Роальда Амундсена, Роберта Скотта, країни, що беруть участь у сучасних дослідженнях;

наводить приклади про значення міжнародного співробітництва у вивченні Антарктиди;

пояснює відмінності  між Антарктикою й Арктикою.

характеризує  особливості географічного  положення  материка;

позначає і показує на карті Антарктичний півострів, моря Ведделла, Росса.

 

оцінює роль України в дослідженні Антарктиди

 

знає та пояснює  представників рослин і тварин світу Антарктики, особливості їх пристосування.

 

характеризує риси природи Антарктиди, Антарктики;

характеризує особливості тектонічної будови, клімат;

пояснює причини утворення суцільного покривного зледеніння, його вплив на природу материка.

 

обґрунтовує судження про вплив Антарктиди на природні особливості планети

 

 

 

 

Установлює  залежність  між  рівнем  соціального  розвитку  країн  і станом  природних  комплексів.

 

Розуміє  важливсть  різних  напрямків  взаємозв’язків  між  Україною  та  країнами  Північної  Америки

знає  дослідників  материка, особливості  тектонічної  будови, основні  форми  рельєфу, географічне  розміщення  типів  клімату, внутрішніх  вод, природних  зон  на  материку.

характеризує географічне положення материка;

пояснює закономірності розміщення  форм рельєфу, клімату, внутрішніх вод, типів ґрунтів, рослин і тварин, природних зон, впливу господарської діяльності людей на природу материка;

аналізує особливості розміщення корисних  копалин материка та їх вплив на господарську діяльність людини;

знаходить  і показує на картах  різного  масштабу:

затоки: Гудзонова, Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска;

острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг; 

півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан;

рівнини: Центральні, Великі, Лаврентійська височина, Примексиканська низовина;

гори: Кордильєри,Делані (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі;

річки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо;

водоспад Ніагарський;

озера: Великі (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо), Велике Солоне;

держави та їх столиці: США, Канада, Мексика;

порівнює рельєф і клімат Північної і Південної Америки;

визначає основні напрями господарського використання природних комплексів материка;

досліджує об’єкти Північної Америки, віднесені до світової природної спадщини ЮНЕСКО

Обґрунтовує вплив географічного положення материка на його природу,  особливості освоєння людиною;

оцінює вплив господарської діяльності людини на природні комплекси материка;

висловлює судження про економічний розвиток країн материка;

робить висновок  про механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх  вплив на життя людей

 

 

 

 

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Домашнє завдання

Наскрізні  змістові  лінії

А

Б

Екологічна безпека та сталий розвиток

Здоров’я і безпека

 

Євразія

48

 

 

 

 

Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. Дослідження та освоєння материка. ПР№10 «Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії.»

 

 

§43 №3-7

Презентує  добірку  матеріалів  про  один  із  прикладів  порушення  природної  рівноваги  на  материку та  шляхи  її  відновлення.

 

Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (цунамі, землетрус) та їх  вплив на життя людей.

 

49

 

 

 

Тектонічна будова. Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх  сил у його формуванні.

 

 

§44 рубрика «шукай в інтернеті»

50

 

 

 

 

Корисні копалини

 

 

Опрацювати матеріали уроку

51

 

 

 

 

Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату.

 

 

§45

52

 

 

 

 

ПР №11 «Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм.»

 

 

Опрацювати матеріали уроку

53

 

 

 

 

Води суходолу.

 

 

§46

54

 

 

 

 

Природні зони. Вертикальна поясність.

 

 

§47, 50

55

 

 

 

Зміни природи материка людиною.

 

 

 

§48

56

 

 

Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної  спадщини  ЮНЕСКО.

 

 

  1. Дослідження: Здійснення уявної подорожі уздовж
    50-ї паралелі: складання карти маршруту з позначенням країн, природних об’єктів та природних комплексів

 

57

 

 

 

Населення. Найбільші держави Європи

 

 

  1. §§ 50-52

58

 

 

 

 

Населення та країни Азіїі

 

 

§§ 54-56

59

 

 

  1.  

Зв’язки України з країнами Європи та Азії.

 

Опрацювати матеріали  уроку

60

 

 

  1. Контрольна робота

 

 

 

РОЗДІЛ V. Океани

61

 

 

 

Тихий океан

Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану.

Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків.

 

§57 №6 рубрика «попрацюйте у групах»

Пропонує  шляхи  розв’язання  екологічних  проблем Світового  океану.

 

Аналізує  цінність  і  шкоду  для  здоров’я  окремих  видів  морепродуктів.

 

62

 

 

  1. ПР№12 «Позначення географічних об’єктів та течій океанів на контурній карті (виконується поетапно під час вивчення кожного океану)»

 

§58 рубрика «шукайте в інтернеті»

Наскрізні  змістові  лінії

Очікувані  результати  навчально – пізнавальної  діяльності  учнів

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

Знаннєвий компонент

 

Діяльнісний компонент

 

 

Ціннісний компонент

 

 

Установлює  залежність  між  рівнем  соціального  розвитку  країн  і станом  природних  комплексів.

 

Розуміє  важливість  різних  напрямків  взаємозв’язків  між  Україною  та  країнами  Євразії

знає  дослідників  материка, особливості  тектонічної  будови, основні  форми  рельєфу, географічне  розміщення  типів  клімату, внутрішніх  вод, природних  зон  на  материку.

 

характеризує географічне положення материка;

пояснює закономірності форм рельєфу, клімату, річок та озер, типів ґрунтів, типових рослин і тварин, природних  зон  материка;

аналізує особливості розміщення корисних  копалин  на  території материка та їх вплив на господарську  діяльність людини;

знаходить  і  показує  на  картах  різного  масштабу:

моря: Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Жовте, Японське, Берингове, Південнокитайське, Аравійське; 

затоки: Біскайська, Бенгальська, Перська;

протоки: Босфор, Ла-Манш,

острови: Велика Британія, Ірландія, Нова Земля, Сахалін, Японські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Філіппінські, Шрі Ланка, Тайвань;

півострови: Балканський, Апеннінський,  Піренейський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан, Аравійський, мала Азія

рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Велика Китайська, Прикаспійська, Середньодунайська,  Індо-Гангська, Месопотамська низовини, плоскогір’я Декан, Середньосибірське, Казахський дрібнособковик;

гори: Піренеї, Альпи, Апенніни, Карпати, Скандинавські, Уральські, Кавказ, Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунгма);

нагір’я: Тибет, Іранське;

вулкани: Гекла, Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма;

пустелі: Каракуми, Гобі, Руб-ель-Халі;

річки: Рейн, Дунай, Дніпро, Волга, Об, Єнісей, Лена, Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг, Ганг, Інд, Євфрат, Тигр;

озера: Каспійське, Женевське,  Світязь, Ладозьке, Байкал, Мертве море;

держави та їх столиці: Україна, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Росія, Китай, Індія, Японія, Туреччина;

порівнює типи клімату в межах помірного поясу Євразії, висотні пояси в різних гірських системах;

установлює причини різноманітності природи Євразії.

 

 

висловлює судження щодо господарського оцінювання природних умов країни на прикладі України та країни за вибором; 

оцінює наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка;

обґрунтовує судження про зв’язки України з країнами Європи та Азії;

робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ та їх вплив на життя людей

 

 

 

Презентує  власні  розробки  щодо  раціонального  використання  ресурсів  Світового  океану

 

 

 

 

 

 

 

називає великі  водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства.

 

характеризує  риси географічного положення Тихого океану;

досліджує виникнення форм рельєфу, течій, островів; знаходить і показує на картах  різного  масштабу:

течії: Північна та Південна Пасатна, Куросіо, Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська, Північнотихоокеанська,  Східноавстралійська;

острови: Нова Зеландія, Нова Гвінея, Гавайські, Маріанські, порівнює властивості водних мас різних частин Тихого океану.

обґрунтовує зв'язок клімату океану з атмосферною циркуляцією та переміщенням течій, своєрідність органічного світу;

оцінює вплив океану на життя і діяльність людей на прибережних територіях;

робить висновок про механізм утворення цунамі та його вплив на життя людей

Дата

Зміст навчального матеріалу

Примітка

Домашнє завдання

Наскрізні  змістові  лінії

А

Б

Екологічна безпека та сталий розвиток

Здоров’я і безпека

 

63

 

 

 

 

 

 

 

 

Атлантичний океан

Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води.  Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків

 

 

 

 

 

§59

Пропонує  шляхи  розв’язання  екологічних  проблем Світового  океану.

 

Аналізує  цінність  і  шкоду  для  здоров’я  окремих  видів  морепродуктів.

 

64

 

 

 

 

 

 

 

Індійський океан

Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води.  Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках

 

 

 

 

§60 №3, 4

65

 

 

 

Північний Льодовитий океан

Географічне положення Північного Льодовитого  океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану.  Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків

 

§61 № 5

РОЗДІЛ VI. Вплив людини на природу материків й океанів

66

 

 

 

 

Використання природних багатств материків та океанів

Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною.

Порушення природної рівноваги. Антропогенні  ландшафти

 

 

§62

Аналізує  порушення  природної  рівноваги на  прикладі  природних  комплексів  своєї  місцевості.

Описує  антропогенні  ландшафти  своєї  місцевості.

Розуміє  та  пропонує  шляхи розв’язування екологічних проблем материків та океанів

 

 

67

 

 

Екологічні проблеми материків та океанів

Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. Міжнародне співробітництво у розв’язанні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи.

 

 

§63, 64 географічна задача

68

 

 

Дослідження

Шляхи розв’язування екологічних проблем

 

 

 

 

 

 

 

 

Наскрізні  змістові  лінії

Очікувані  результати  навчально – пізнавальної  діяльності  учнів

Громадянська відповідальність

 

Підприємливість та фінансова грамотність

 

Знаннєвий компонент

 

Діяльнісний компонент

 

 

 

Ціннісний компонент

 

Презентує  власні  розробки  щодо  раціонального  використання  ресурсів  Світового  океану

 

 

називає великі  водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства.

 

характеризує риси географічного положення Атлантичного океану;

досліджує виникнення форм рельєфу дна, течій, поширення представників органічного світу;

знаходить  і  показує на картах  різного  масштабу:

течії: Гольфстрім, Північноатлантична, Канарська, Лабрадорська, Бразильська, Бенгельська;

острів: Ісландія;

характеризує особливості клімату океану;

порівнює переміщення океанічних течій у північній і південній частинах океану.

висловлює судження про проблеми забруднення океану;

оцінює вплив Атлантичного океану на природу материків і життєдіяльність людей

називає великі  водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства.

 

характеризує риси географічного положення океану, його природні ресурси;

досліджує виникнення форм рельєфу дна океану, течій, поширення представників органічного світу;

знаходить  і показує на картах  різного  масштабу: 

течії: Мадагаскарська, Мусонна, Західноавстралійська, Західних вітрів;

порівнює особливості географічного положення Індійського океану з Тихим та Атлантичним океанами;

пояснює вплив океану на природу материків і життєдіяльність людей.

оцінює наслідки впливу людської діяльності на природу океану

знає історію освоєння океану;

називає великі  водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства.

 

характеризує особливості географічного положення океану, особливості поширення крижаного покриву;

досліджує виникнення форм рельєфу дна, поширення представників органічного світу;

пояснює вплив географічного положення океану на клімат.

оцінює можливості використання природних ресурсів океану та наявні екологічні проблеми

 

 

 

Знає і розуміє види природних багатств материків та океанів.

 

пояснює зміни природних комплексів під впливом людської діяльності та виникнення  антропогенних ландшафтів.

обґрунтовує зміни природних  умов  внаслідок інтенсивного природокористування;

оцінює наслідки використання людиною природних багатств материків і океанів;

дає господарську оцінку природним ресурсам

 

 

знає і розуміє джерела забруднення навколишнього середовища, роль міжнародних організацій з охорони природи.

 

Розрізняє основні види забруднення довкілля: хімічне, радіаційне, біологічне, теплове, звукове;

знаходить  і  показує на карті вже відомі природоохоронні території, райони екологічного лиха;

прогнозує зміни природних умов під впливом людської діяльності;

аналізує рівень забруднення навколишнього середовища на материках і в океанах за показниками екологічного моніторингу.

 

висловлює судження про шляхи розв’язування екологічних проблем материків та океанів;

оцінює роль міжнародного співробітництва у розв’язуванні проблем взаємодії природи і суспільства

 

 

 

Всього

І

ІІ

Годин

68

32

36

Контрольних

2

1

1

Практичних

12

8

4

Тематичних

7

3

4

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Планування
Додано
18 лютого 2018
Переглядів
990
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку