Календарно-тематичне планування розроблено відповідно до наказу МОН України №804 від 07.06.2017 року з усіма наскрізними лініями ( у планів є ліві і права сторінка) До підручника географія 6 клас (БойкоВ.М., Міхелі С.В.)
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
Домашнє завдання |
Наскрізні змістові лінії |
||
А |
Б |
Екологічна безпека та сталий розвиток |
Здоров’я і безпека
|
||||
1 |
|
|
ІБЖ Материки та океани як об’єкти вивчення регіональної географії. Співвідношення на Землі материків та океанів. Материки і частини світу. |
|
§1 географічна задача |
|
|
2 |
|
|
Джерела географічної інформації про материки та океани. Карти материків та океанів, їх класифікація за масштабом, просторовим охопленням, змістом і призначенням |
|
§2 рубрика «шукай в Інтернеті» |
||
РОЗДІЛ І. Закономірності формування природи материків та океанів |
|||||||
3 |
|
|
Форма і рухи Землі
|
|
§3 №6 |
|
Моделює оптимальний режим життя відповідного до добових і річних циклів (ритмів)
|
4 |
|
|
Походження материків та океанічних западин унаслідок руху літосферних плит. Геологічні ери та епохи горотворення. |
|
Дослідження. Взаємодія Світового океану, атмосфери та суходолу, її наслідки |
Пояснює взаємозв’язки між природними компонентами у географічній оболонці, у тому числі — на прикладі своєї місцевості |
|
5 |
|
|
Тектонічні структури та поширення основних форм рельєфу на материках і в океанах. Практична робота №1 Аналіз тектонічної та фізичної карт світу: виявлення зв’язків між тектонічною будовою і формами рельєфу. |
|
§5, 6 рубрика «шукай в інтернеті» |
||
6 |
|
|
Кліматотвірні чинники. Розподіл сонячної енергії на Землі. Вплив підстильної поверхні на клімат |
|
§6 |
||
7 |
|
|
Закономірності зміни температури повітря і поверхневих вод океанів. |
|
§§7, 8 |
||
8 |
|
|
Повітряні маси, їх властивості та переміщення. Загальна циркуляція повітряних мас. Кліматичні пояси і типи клімату Землі. |
|
§8 №3,4 |
||
9 |
|
|
Закономірності розподілу атмосферних опадів. |
|
§9 |
||
10 |
|
|
Водні маси, їх властивості. Океанічні течії. |
|
§9 дослідження |
||
11 |
|
|
Природні комплекси материків та океанів. Широтна зональність і висотна (вертикальна) поясність. |
|
§10 |
||
|
|||||||
РОЗДІЛ ІІ. Материки тропічних широт |
|||||||
Африка |
|||||||
12 |
|
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка ПР.№2 «Визначення географічних координат крайніх точок і протяжності материка з півночі на південь та із заходу на схід.»
|
|
§11 |
Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.
|
Обґрунтовує вплив природних чинників на виникнення природних вогнищ захворювань і поширення епідемій.
|
13 |
|
|
Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. ПР №3 «Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Африки»
|
|
§12 №4 |
||
14 |
|
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. ПР№4 «Визначення типів клімату Африки за кліматичними діаграмами»
|
|
§13 |
||
15 |
|
|
Води суходолу. Використання водних ресурсів.
|
|
§ 14 №5 |
||
16 |
|
|
Природні зони, закономірності їх розміщення. Стихійні явища природи. Екологічні проблеми.
|
|
§§15, 16 |
Наскрізні змістові лінії |
Очікувані результати навчально – пізнавальної діяльності учнів |
|||
Громадянська відповідальність
|
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент
|
Ціннісний компонент
|
Уміє пояснювати на конкретних прикладах та доводити практичне значення вивчення материків та океанів |
|
називає материки, частини світу, океани, різні види карт.
|
порівнює материки та океани за площею, карти за масштабом та просторовим охопленням; розрізняє в атласах карти показує (знаходить) на картах різного масштабу материки, частини світу, океани.
|
оцінює значення для людини географічних знань про материки та океани
|
|
||||
|
|
знає і уявляє форму Землі, дні рівнодення та сонцестояння; розуміє і наводить приклади добових і річних ритмів як наслідків осьового обертання та орбітального руху Землі. |
знаходить на карті екватор, лінії тропіків і полярні кола; пояснює вплив форми Землі та її рухів на природу материків і океанів.
|
оцінює і характеризує наслідки форми Землі, добового і річного рухів Землі на життя людини
|
|
|
знає і розуміє основні етапи розвитку геологічної історії Землі, наслідки руху літосферних плит, найбільші платформи та області складчастості, основні і перехідні кліматичні пояси; наводить приклади форм рельєфу на материках і в океанах, платформ і областей складчастості, різних за властивостями повітряних і водних мас, типів клімату, теплих і холодних течій, природних зон на материках; знає і розуміє гіпотези дрейфу материків, загальну циркуляцію атмосфери та їх вплив на природні умови Землі.
|
знаходить і показує на картах різного масштабу найбільші літосферні плити, райони поширення пасатів, мусонів, західних вітрів помірних широт і східних полярних вітрів, кліматичні пояси, найбільші теплі й холодні поверхневі течії, природні зони; пояснює вплив повітряних мас на погодні умови Землі своєї місцевості; аналізує закономірності розміщення форм рельєфу на материках та океанах, причини виникнення океанічних течій розміщення природних комплексів на материках і в океанах, взаємодію і взаємовплив океанів і материків; вміє практично використовувати інформацію тематичних карт: тектонічної, кліматичної і географічних поясів природних зон.
|
оцінює значення знань про географічні закономірності природи материків і океанів для життя людини; досліджує наслідки взаємодії Світового океану, атмосфери та суходолу |
|
||||
|
||||
|
||||
Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів.
|
Розуміє важливість напрямків взаємозв’язків України та країн Африки |
знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку; розумієособливості сучасного рівня соціально-економічного розвитку країн |
характеризує географічне положення материка; аналізує закономірності розміщення форм рельєфу, кліматичних поясів, вод суходолу, природні зони, зональні типи ґрунтів; описує природу найвідоміших національних парків Африки; визначає типи клімату за кліматичною картою та кліматичними діаграмами; визначає основні напрями господарського використання природних комплексів материка; знаходить і показує на картах різного масштабу: моря: Середземне, Червоне; затоки: Гвінейська, Аденська; протоки: Мозамбіцька, Гібралтарська, Баб-ель-Мандебська; острів Мадагаскар;
|
висловлює судження про вплив природних умов і ресурсів на економіку країн; оцінює вплив природних чинників і діяльності людини на екологічний стан природних зон материка; робить висновок впливу клімату та природних зон на особливості життя і господарської діяльності людей; обґрунтовує вплив природних чинників на виникнення природних вогнищ захворювань і поширення епідемій
|
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
Домашнє завдання |
Наскрізні змістові лінії |
||
А |
Б |
Екологічна безпека та сталий розвиток |
Здоров’я і безпека
|
||||
17 |
|
|
Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.
|
|
§§17, 18 |
|
|
18 |
|
|
Населення. Держави. Зв’язки України з державами Африканського континенту.
|
|
§19 №5 , §20 Географічна задача |
||
19 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань та умінь учнів з теми «Африка» |
|
|
||
|
|||||||
Південна Америка |
|||||||
20 |
|
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. ПР№5 «Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка» |
|
§21 рубрика «шукай в інтеренті» |
Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.
|
Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (вулкан, землетрус) та їх вплив на життя людей.
|
21 |
|
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини.
|
|
§22 №4 |
||
22 |
|
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату. ПР№6 «Визначення типів клімату Південної Америки за кліматичними діаграмами.»
|
|
§23 |
||
23 |
|
|
Води суходолу.
|
|
§24 рубрика «шукай в інтернеті |
||
24 |
|
|
Природні зони. Вертикальна поясність Анд. |
|
Дослідження: Природні унікуми Південної Америки §25 |
||
25 |
|
|
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми.
|
|
§25 |
||
26 |
|
|
Найвідоміші об’єкти Південної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.
|
|
§26 |
||
27 |
|
|
Населення. Держави. Зв’язки України з державамиПівденної Америки.
|
|
§27 робота в рупах |
||
28 |
|
|
Контрольна робота |
|
|
|
|
|
|||||||
Австралія |
|||||||
29 |
|
|
Географічне положення. Дослідження та освоєння материка. Тектонічна будова, рельєф, корисні копалини. ПР№7 «Позначення на контурній карті назв географічних об`єктів материка»
|
|
§28 географічна задача |
Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.
|
Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (лісові пожежі, посухи) та їх вплив на життя людей.
|
30 |
|
|
Клімат. Води суходолу. ПР№8 «Визначення типів клімату за кліматичними діаграмами»
|
|
§29 |
||
31 |
|
|
Унікальність рослинності і тваринного світу. Природні зони.
|
|
§30 №5 |
||
32 |
|
|
Зміна природи материка людиною. Найвідоміші об’єкти Австралії, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.
|
|
§30 |
||
33 |
|
|
Населення, його склад та розміщення. Австралія – країна-материк. Україна і Австралія.
|
|
§31 географічна задача |
Наскрізні змістові лінії |
Очікувані результати навчально – пізнавальної діяльності учнів |
|||
Громадянська відповідальність
|
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент
|
Ціннісний компонент
|
|
|
|
півострів Сомалі; гори: Атлас, Драконові, Капські; вулкан Кіліманджаро; нагір’я Ефіопське; плоскогір’я Східноафриканське; річки: Ніл, Конго, Нігер, Замбезі, Оранжева; озера: Вікторія, Танганьїка, Ньяса, Чад; водоспад Вікторія; пустелі: Сахара, Наміб; держави та їх столиці: Єгипет, Нігерія, Південна Африка. |
|
|
||||
|
||||
Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів.
|
Розуміє значення різних напрямків взаємозв’язків України та країн Південної Америки |
знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку.
|
характеризує населення та його господарську діяльність у різних країнах материка; аналізує особливості розміщення корисних копалин материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу: море Карибське; затоку Ла-Плата; протоки: Магелланова, Дрейка; острови: Вогняна Земля, Фолклендські, Галапагоські; рівнини: Амазонська, Орінокська, Ла-Платська низовини, Бразильське, Гвіанське плоскогір’я; гори Анди (г. Аконкагуа); вулкани: Льюльяйльяко, Котопахі; річки: Амазонка, Парана, Оріноко; водоспади:Анхель, Ігуасу; озера: Маракайбо, Тітікака; пустелю Атакама; держави та їх столиці: Бразилія, Аргентина, Чилі; порівнює, зіставляє особливості природних умов Південної Америки та Африки; пояснює закономірності поширення основних форм рельєфу, особливості розподілу температури й опадів на материку, прояв широтної зональності на рівнинах і вертикальної поясності в Андах; визначає за кліматичними картами і кліматичними діаграмами – типи клімату. |
оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ (землетруси, вулканізм) та їх вплив на життя людей |
|
||||
|
||||
|
Розуміє значення різних напрямків взаємозв’язків України та Австралії |
знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку.
|
Знаходить і показує на картах різного масштабу: моря: Коралове, Тасманове; затоки: Карпентарія, Велика Австралійська; острови: Тасманія, Великий Бар’єрний риф; півострів Кейп-Йорк; плоскогір’я Західно-Австралійське; низовину Центральну; гори: Великий Вододільний хребет(г. Косцюшко); річки: Муррей, Дарлінг; озеро Ейр; пустелі: Велика Піщана, Велика пустеля Вікторія; державуАвстралійський Союз та її столицю; характеризує особливості географічного положення, головні риси населення та його господарської діяльності; порівнює географічне положення Австралії і Африки. |
Пояснює вплив рельєфу і клімату на формування вод суходолу, унікальність органічного світу, особливості заселення Австралії; оцінює наслідки втручання людини в природні комплекси материка; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка
|
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
Домашнє завдання |
Наскрізні змістові лінії |
||
А |
Б |
Екологічна безпека та сталий розвиток |
Здоров’я і безпека
|
||||
РОЗДІЛ ІІІ. Полярний материк планети |
|||||||
34 |
|
|
Географічне положення. Антарктида й Антарктика.
|
|
§32 |
Дискутує щодо перспективних напрямків розвитку окремих видів діяльності людини на материку
|
|
35 |
|
|
Дослідження материка. Українська дослідна станція «Академік Вернадський». Міжнародний статус материка
|
|
§33 робота у групах |
||
36 |
|
|
Природа материка Тектонічна будова, рельєф, клімат, рослинність і тваринний світ Антарктиди. Природні багатства, їх використання. Екологічні проблеми материка
|
|
§34 |
||
|
|||||||
РОЗДІЛ ІV. Материки Північної півкулі |
|||||||
Північна Америка |
|||||||
37 |
|
|
Географічне положення. Історія відкриття та освоєння ПР№9 «Позначення на контурній карті назв географічних об'єктів Північної Америки.» |
|
§35 №5 |
Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення. |
Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх вплив на життя людей. |
38 |
|
|
Тектонічні структури, рельєф, корисні копалини.
|
|
§36 робота у групах |
||
39 |
|
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату.
|
|
§37 робота у групах |
||
40 |
|
|
Води суходолу.
|
|
§38 презентація річки Америки |
||
41 |
|
|
Природні зони. Висотна поясність у горах.
|
|
§39 №4, 5 §42 |
||
42 |
|
|
Зміни природи материка людиною. Сучасні екологічні проблеми.
|
|
§40 |
||
43 |
|
|
Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.
|
Перегляд фільму «Національні парки США» |
Написати відгук про побачений фільм |
||
44 |
|
|
Дослідження «Розробка та обґрунтування маршруту, що проходить через об'єкти Північної Америки, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО»
|
|
Оформити матеріали дослідження |
||
45 |
|
|
Населення. Держави. |
|
§41 рубрика «шукай в інтернеті» |
||
46 |
|
|
Україна і держави Північної Америки.
|
|
§42 |
||
47 |
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Північна Америка» |
|
|
||
|
Наскрізні змістові лінії |
Очікувані результати навчально – пізнавальної діяльності учнів |
|||
Громадянська відповідальність
|
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент
|
Ціннісний компонент
|
|
||||
|
|
знає історію дослідження та освоєння материка , першовідкривачів материка Фадея Беллінсгаузена, Михайла Лазарєва, Роальда Амундсена, Роберта Скотта, країни, що беруть участь у сучасних дослідженнях; наводить приклади про значення міжнародного співробітництва у вивченні Антарктиди; пояснює відмінності між Антарктикою й Арктикою. |
характеризує особливості географічного положення материка; позначає і показує на карті Антарктичний півострів, моря Ведделла, Росса.
|
оцінює роль України в дослідженні Антарктиди
|
знає та пояснює представників рослин і тварин світу Антарктики, особливості їх пристосування.
|
характеризує риси природи Антарктиди, Антарктики; характеризує особливості тектонічної будови, клімат; пояснює причини утворення суцільного покривного зледеніння, його вплив на природу материка.
|
обґрунтовує судження про вплив Антарктиди на природні особливості планети
|
||
|
||||
|
||||
|
||||
Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів.
|
Розуміє важливсть різних напрямків взаємозв’язків між Україною та країнами Північної Америки |
знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку. |
характеризує географічне положення материка; пояснює закономірності розміщення форм рельєфу, клімату, внутрішніх вод, типів ґрунтів, рослин і тварин, природних зон, впливу господарської діяльності людей на природу материка; аналізує особливості розміщення корисних копалин материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу: затоки: Гудзонова, Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска; острови: Гренландія, Ньюфаундленд, Великі Антильські (Куба, Гаїті, Ямайка), Малі Антильські, Канадський Арктичний архіпелаг; півострови: Лабрадор, Флорида, Каліфорнія, Аляска, Юкатан; рівнини: Центральні, Великі, Лаврентійська височина, Примексиканська низовина; гори: Кордильєри,Делані (г. Мак-Кінлі), Скелясті, Аппалачі; річки: Міссісіпі, Маккензі, Юкон, Колорадо; водоспад Ніагарський; озера: Великі (Верхнє, Мічиган, Гурон, Ері, Онтаріо), Велике Солоне; держави та їх столиці: США, Канада, Мексика; порівнює рельєф і клімат Північної і Південної Америки; визначає основні напрями господарського використання природних комплексів материка; досліджує об’єкти Північної Америки, віднесені до світової природної спадщини ЮНЕСКО |
Обґрунтовує вплив географічного положення материка на його природу, особливості освоєння людиною; оцінює вплив господарської діяльності людини на природні комплекси материка; висловлює судження про економічний розвиток країн материка; робить висновок про механізм утворення стихійних явищ (торнадо, землетрус) та їх вплив на життя людей
|
|
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
Домашнє завдання |
Наскрізні змістові лінії |
||
А |
Б |
Екологічна безпека та сталий розвиток |
Здоров’я і безпека
|
||||
Євразія |
|||||||
48 |
|
|
Географічне положення. Поділ Євразії на дві частини світу. Дослідження та освоєння материка. ПР№10 «Позначення на контурній карті назв географічних об’єктів Євразії.»
|
|
§43 №3-7 |
Презентує добірку матеріалів про один із прикладів порушення природної рівноваги на материку та шляхи її відновлення.
|
Обґрунтовує механізм утворення стихійних явищ (цунамі, землетрус) та їх вплив на життя людей.
|
49 |
|
|
Тектонічна будова. Рельєф, роль внутрішніх і зовнішніх сил у його формуванні.
|
|
§44 рубрика «шукай в інтернеті» |
||
50 |
|
|
Корисні копалини
|
|
Опрацювати матеріали уроку |
||
51 |
|
|
Загальні риси клімату. Кліматичні пояси і типи клімату.
|
|
§45 |
||
52 |
|
|
ПР №11 «Визначення типів клімату в межах помірного кліматичного поясу Євразії за допомогою кліматичних діаграм.»
|
|
Опрацювати матеріали уроку |
||
53 |
|
|
Води суходолу.
|
|
§46 |
||
54 |
|
|
Природні зони. Вертикальна поясність.
|
|
§47, 50 |
||
55 |
|
|
Зміни природи материка людиною.
|
|
§48 |
||
56 |
|
|
Найвідоміші об’єкти, віднесені до Світової природної спадщини ЮНЕСКО.
|
|
|||
57 |
|
|
Населення. Найбільші держави Європи
|
|
|
||
58 |
|
|
Населення та країни Азіїі
|
|
§§ 54-56 |
||
59 |
|
|
Зв’язки України з країнами Європи та Азії. |
|
Опрацювати матеріали уроку |
||
60 |
|
|
|
|
|
||
|
|||||||
РОЗДІЛ V. Океани |
|||||||
61 |
|
|
Тихий океан Географічне положення. Острови в Тихому океані, їх походження і природні особливості. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків. |
|
§57 №6 рубрика «попрацюйте у групах» |
Пропонує шляхи розв’язання екологічних проблем Світового океану.
|
Аналізує цінність і шкоду для здоров’я окремих видів морепродуктів.
|
62 |
|
|
|
|
§58 рубрика «шукайте в інтернеті» |
Наскрізні змістові лінії |
Очікувані результати навчально – пізнавальної діяльності учнів |
|||
Громадянська відповідальність
|
Підприємливість та фінансова грамотність |
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент
|
Ціннісний компонент
|
|
||||
Установлює залежність між рівнем соціального розвитку країн і станом природних комплексів.
|
Розуміє важливість різних напрямків взаємозв’язків між Україною та країнами Євразії |
знає дослідників материка, особливості тектонічної будови, основні форми рельєфу, географічне розміщення типів клімату, внутрішніх вод, природних зон на материку.
|
характеризує географічне положення материка; пояснює закономірності форм рельєфу, клімату, річок та озер, типів ґрунтів, типових рослин і тварин, природних зон материка; аналізує особливості розміщення корисних копалин на території материка та їх вплив на господарську діяльність людини; знаходить і показує на картах різного масштабу: моря: Північне, Балтійське, Середземне, Чорне, Азовське, Баренцове, Східносибірське, Жовте, Японське, Берингове, Південнокитайське, Аравійське; затоки: Біскайська, Бенгальська, Перська; протоки: Босфор, Ла-Манш, острови: Велика Британія, Ірландія, Нова Земля, Сахалін, Японські, Великі Зондські (Калімантан, Суматра, Ява), Філіппінські, Шрі Ланка, Тайвань; півострови: Балканський, Апеннінський, Піренейський, Скандинавський, Таймир, Чукотський, Камчатка, Корея, Індокитай, Малакка, Індостан, Аравійський, мала Азія рівнини: Східноєвропейська, Західносибірська, Велика Китайська, Прикаспійська, Середньодунайська, Індо-Гангська, Месопотамська низовини, плоскогір’я Декан, Середньосибірське, Казахський дрібнособковик; гори: Піренеї, Альпи, Апенніни, Карпати, Скандинавські, Уральські, Кавказ, Тянь-Шань, Гімалаї (г. Джомолунгма); нагір’я: Тибет, Іранське; вулкани: Гекла, Везувій, Ключевська Сопка, Фудзіяма; пустелі: Каракуми, Гобі, Руб-ель-Халі; річки: Рейн, Дунай, Дніпро, Волга, Об, Єнісей, Лена, Амур, Хуанхе, Янцзи, Меконг, Ганг, Інд, Євфрат, Тигр; озера: Каспійське, Женевське, Світязь, Ладозьке, Байкал, Мертве море; держави та їх столиці: Україна, Німеччина, Франція, Велика Британія, Італія, Росія, Китай, Індія, Японія, Туреччина; порівнює типи клімату в межах помірного поясу Євразії, висотні пояси в різних гірських системах; установлює причини різноманітності природи Євразії.
|
висловлює судження щодо господарського оцінювання природних умов країни на прикладі України та країни за вибором; оцінює наслідки сучасного впливу господарської діяльності людини на природу материка; обґрунтовує судження про зв’язки України з країнами Європи та Азії; робить висновки про основні напрями господарського використання природних комплексів материка, поширення стихійних явищ та їх вплив на життя людей
|
|
||||
|
||||
Презентує власні розробки щодо раціонального використання ресурсів Світового океану
|
|
називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства.
|
характеризує риси географічного положення Тихого океану; досліджує виникнення форм рельєфу, течій, островів; знаходить і показує на картах різного масштабу: течії: Північна та Південна Пасатна, Куросіо, Західних Вітрів, Каліфорнійська, Перуанська, Північнотихоокеанська, Східноавстралійська; острови: Нова Зеландія, Нова Гвінея, Гавайські, Маріанські, порівнює властивості водних мас різних частин Тихого океану. |
обґрунтовує зв'язок клімату океану з атмосферною циркуляцією та переміщенням течій, своєрідність органічного світу; оцінює вплив океану на життя і діяльність людей на прибережних територіях; робить висновок про механізм утворення цунамі та його вплив на життя людей |
№ |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
Домашнє завдання |
Наскрізні змістові лінії |
||
А |
Б |
Екологічна безпека та сталий розвиток |
Здоров’я і безпека
|
||||
63 |
|
|
Атлантичний океан Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси, їх використання. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків
|
|
§59 |
Пропонує шляхи розв’язання екологічних проблем Світового океану.
|
Аналізує цінність і шкоду для здоров’я окремих видів морепродуктів.
|
64 |
|
|
Індійський океан Географічне положення. Рельєф дна. Клімат і води. Органічний світ і природні ресурси. Види господарської діяльності в океані. Охорона природи океану. Вплив океану на життєдіяльність людей на прилеглих материках
|
|
§60 №3, 4 |
||
65 |
|
|
Північний Льодовитий океан Географічне положення Північного Льодовитого океану у високих широтах. Історія географічних досліджень океану. Рельєф дна. Клімат і води. Льодовий режим океану. Органічний світ і природні ресурси. Вплив океану на життєдіяльність людей прилеглих материків |
|
§61 № 5 |
||
РОЗДІЛ VI. Вплив людини на природу материків й океанів |
|||||||
66 |
|
|
Використання природних багатств материків та океанів Природні багатства материків та океанів, їх основні види. Наслідки використання ресурсів людиною. Порушення природної рівноваги. Антропогенні ландшафти
|
|
§62 |
Аналізує порушення природної рівноваги на прикладі природних комплексів своєї місцевості. Описує антропогенні ландшафти своєї місцевості. Розуміє та пропонує шляхи розв’язування екологічних проблем материків та океанів
|
|
67 |
|
|
Екологічні проблеми материків та океанів Забруднення навколишнього середовища. Види забруднення, основні джерела їх надходження. Міжнародне співробітництво у розв’язанні екологічних проблем. Міжнародні організації з охорони природи.
|
|
§63, 64 географічна задача |
||
68 |
|
|
Дослідження Шляхи розв’язування екологічних проблем
|
|
|
||
|
Наскрізні змістові лінії |
Очікувані результати навчально – пізнавальної діяльності учнів |
|||
Громадянська відповідальність
|
Підприємливість та фінансова грамотність
|
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент
|
Ціннісний компонент
|
Презентує власні розробки щодо раціонального використання ресурсів Світового океану
|
|
називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства.
|
характеризує риси географічного положення Атлантичного океану; досліджує виникнення форм рельєфу дна, течій, поширення представників органічного світу; знаходить і показує на картах різного масштабу: течії: Гольфстрім, Північноатлантична, Канарська, Лабрадорська, Бразильська, Бенгельська; острів: Ісландія; характеризує особливості клімату океану; порівнює переміщення океанічних течій у північній і південній частинах океану. |
висловлює судження про проблеми забруднення океану; оцінює вплив Атлантичного океану на природу материків і життєдіяльність людей |
називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства.
|
характеризує риси географічного положення океану, його природні ресурси; досліджує виникнення форм рельєфу дна океану, течій, поширення представників органічного світу; знаходить і показує на картах різного масштабу: течії: Мадагаскарська, Мусонна, Західноавстралійська, Західних вітрів; порівнює особливості географічного положення Індійського океану з Тихим та Атлантичним океанами; пояснює вплив океану на природу материків і життєдіяльність людей. |
оцінює наслідки впливу людської діяльності на природу океану |
||
знає історію освоєння океану; називає великі водні об’єкти – моря, затоки, протоки; різні за походженням острови, природні багатства.
|
характеризує особливості географічного положення океану, особливості поширення крижаного покриву; досліджує виникнення форм рельєфу дна, поширення представників органічного світу; пояснює вплив географічного положення океану на клімат. |
оцінює можливості використання природних ресурсів океану та наявні екологічні проблеми |
||
|
||||
|
|
Знає і розуміє види природних багатств материків та океанів.
|
пояснює зміни природних комплексів під впливом людської діяльності та виникнення антропогенних ландшафтів. |
обґрунтовує зміни природних умов внаслідок інтенсивного природокористування; оцінює наслідки використання людиною природних багатств материків і океанів; дає господарську оцінку природним ресурсам |
|
|
знає і розуміє джерела забруднення навколишнього середовища, роль міжнародних організацій з охорони природи.
|
Розрізняє основні види забруднення довкілля: хімічне, радіаційне, біологічне, теплове, звукове; знаходить і показує на карті вже відомі природоохоронні території, райони екологічного лиха; прогнозує зміни природних умов під впливом людської діяльності; аналізує рівень забруднення навколишнього середовища на материках і в океанах за показниками екологічного моніторингу.
|
висловлює судження про шляхи розв’язування екологічних проблем материків та океанів; оцінює роль міжнародного співробітництва у розв’язуванні проблем взаємодії природи і суспільства |
|
|
Всього |
І |
ІІ |
Годин |
68 |
32 |
36 |
Контрольних |
2 |
1 |
1 |
Практичних |
12 |
8 |
4 |
Тематичних |
7 |
3 |
4 |