Календарно-тематичне планування з хімії. 10 клас, 2018-2019 навчальний рік

Про матеріал

Календарно-тематичне планування уроків хімії у 10 класі за Новою українською школою. Проблема, над якою працюю у 2018 – 2019 навчальному році як вчитель хімії: «Використання інтерактивних технологій у викладанні хімії, з метою розвитку життєвих компетентностей учнів в 3D форматі: ЖИТТЄВІСТЬ, ІНФОРМАЦІЙНІСТЬ, РІЗНОБАРВНІСТЬ».

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з хімії

10 клас (рівень стандарту), 52години; 1,5 години на тиждень

Наказ № 1407 від 23.10.2017 р.) ХІМІЯ 10-11 класи, Рівень стандарту

№п/п

Дата

Тема уроку, лабораторні досліди, практичні роботи, навчальні проекти

Демонстрації

ЗНО

 

Повторення початкових понять про органічні речовини (2 год)

 

1

 

Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин), оксигеновмісних(метанол, етанол) Вступний інструктаж з БЖД

 

 

2

 

Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних вуглеводнів (гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних(аміноетанова кислота) органічних речовин.

 

 

Тема 1. Теорія будови органічних сполук (5 год)

3

 

Теорія будови органічних сполук.

Демонстрації

1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування ).

 

4

 

Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Поняття про явище ізомерії та ізомери.

Навчальні проекти

1. Ізомери у природі.

2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук.

3. 3D-моделі молекул органічних сполук.

Демонстрації

2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування).

 

5

 

Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний.

 

Захист проектів

6

 

Класифікація органічних сполук.

 

 

7

 

Розрахункові задачі

  1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів

Тематична № 1.

 

 

Тема 2. Вуглеводні (12год)

8

 

Класифікація вуглеводнів.

Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

Навчальні проекти

4. Октанове число та якість бензину.

5.  Цетанове число дизельного палива.

6. Ароматичні сполуки навколо нас.

7. Смог як хімічне явище.

8. Коксування вугілля: продукти та їх використання.

9. Біогаз.

10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних.

 

 

9

 

Розрахункові задачі

2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.

 

 

10

 

Хімічні властивості алканів.

Демонстрації

3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот.

 

11

 

Розрахункові задачі

3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.

 

 

12

 

Алкени і алкіни. Загальні та молекулярні формули алкенів і алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

 

 

13

 

Хімічні властивості етену та етину.

 

 

14

 

Арени.Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості.

 

 

15

 

Хімічні властивості бензену.

 

 

16

 

Методи одержання алканів, етену, етину, бензену.

 

 

17

 

Застосування вуглеводнів.

 

 

Захист проектів

18

 

Розвязування задач і вправ різних типів

 

 

19

 

Контрольна робота № 1

Тематична № 2

 

 

Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки (19 год)

20

 

Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. 

Демонстрації

4. Окиснення етанолу до етаналю.

 

 

21

 

Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання  етанолу.

 

 

22

 

Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості.

 

 

23

 

Розрахункові задачі

4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.

 

 

24

 

Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості.

Навчальні проекти

11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу.

12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.

Тематична №3

 

 

УЗГОДЖЕНО керівником ШМО:

УЗГОДЖЕНО заступником директора з НВР:

ЗАТВЕРДЖЕНО:

 

25

 

Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристич-на (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів.

 

 

26

 

Хімічні властивості етаналю, його одержання.

Демонстрації

5. Окиснення метаналю (етаналю)амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально).

6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержанимкупрум(ІІ) гідроксидом (віртуально).

 

27

 

Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. Лабораторні досліди

1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. Проведено інструктаж з БЖД

 

 

28

 

Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації.

 

 

29

 

Одержання етанової кислоти.

 

 

30

 

Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів.

 Тематична №4

Демонстрації

7. Ознайомлення зі зразками естерів.

 

31

 

Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості.

Демонстрації

8.Відношення жирів до води та органічних розчинників.

9.Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально).

 

32

 

Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі.

 

 

33

 

Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. Лабораторні досліди

2. Окиснення глюкози свіжоодержанимкупрум(ІІ) гідроксидом. Проведено інструктаж з БЖД

Демонстрації

10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально).

 

34

 

Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз.

 

 

35

 

Практичні роботи

1. Розв’язування експериментальних задач. Проведено інструктаж з БЖД

 

 

36

 

Розвязування задач і вправ різних типів

Навчальні проекти

13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення.

14.

15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.

16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості.

17. Етери та естери в косметиці.

18.Біодизельне пальне.

 

 

37

 

Розвязування задач і вправ різних типів Тематична № 5

 

 

Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки ( 5 год)

38

 

Насичені й ароматичні аміни: склад і будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи.

Навчальні проекти

19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.

20. Анілін – основа для виробництва барвників.

21. Синтез білків.

22.  Збалансоване харчування – запорука здорового життя.

23. Виведення плям органічного походження.

 

 

39

 

Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну, аніліну. Одержанняаніліну.

Демонстрації

11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально).

12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально).

 

40

 

Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди.

 

 

41

 

Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій).

Лабораторні досліди

3.Біуретова реакція.

4. Ксантопротеїнова реакція Проведено інструктаж з БЖД

.

 

42

 

Розвязування задач і вправ різних типів

 

Захист проектів

Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі

(4 год)

43

 

Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації.

Навчальні проекти

24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості.

25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів.

26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.

27. Перспективи одержання і застосування полімерів із наперед заданими властивостями.

28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас.

29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок.

 

 

44

 

Пластмаси. Каучуки, гума. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання.

Демонстрації

13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон.

 

45

 

Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства.

 

 

Захист проектів

46

 

Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування.

 

Захист проектів

47

 

Контрольна робота 2.

Тематична № 6

 

 

Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин (5 год)

48

 

Зв’язки між класами органічних речовин. Навчальні проекти

30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні.

31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок.

 

 

49

 

Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти).

 

 

50

 

Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів.

 

 

51

 

Розвязування задач і вправ різних типів

 

 

 

52

 

Розвязування задач і вправ різних типів

Тематична № 7

 

 

УЗГОДЖЕНО керівником ШМО:

 

УЗГОДЖЕНО заступником директора з НВР:

 

ЗАТВЕРДЖЕНО:

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Планування
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
2182
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку