Календарно-тематичне планування з хімії 10 клас (52 години)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків хімії 10 клас на ІІ семестр (52 год, 1,5 год на тиждень) Розроблено відповідно до навчальної програми з хімії для 10-11 класів ЗЗСО рівень стандарту (затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 р. № 1407) за підручником: Хімія О. Г. Ярошенко, 2018
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування з хімії у 10 класі

(рівень стандарту)

(52 год, 1,5 год на тиждень)

І семестр

Тема уроку

К-сть годин

    Дата

10-А    

10-Б

Наск-різні змістові лінії

Примітки

Коригуюче навчання (повторення вивченого з теми «Початкові поняття про органічні сполуки», 9 кл.) (4 год.)

1

Первинний інструктаж з БЖД. Вищі карбонові кислоти: стеаринова, пальмітинова, олеїнова. Мило, його склад, мийна дія.

1

 

1

 

2

Жири. Склад жирів, фізичні властивості. Природні й гідрогенізовані жири. Біологічна роль жирів.

1

 

1

 

3

Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Молекулярні формули, фізичні властивості, поширення і утворення в природі. Поняття про амінокислоти.

1

 

2

 

4

Діагностична робота з теми «Початкові поняття про органічні сполуки»

1

 

4

 

Тема 1. Теорія будови органічних сполук (5 год.)

 

5

Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул.

Демонстрації

1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування).

 

1

 

 

 

2

 

6

  Поняття про явище ізомерії та ізомери.

Демонстрації

2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування).

Навчальні проекти

1. Ізомери у природі.

2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук.

3. 3D-моделі молекул органічних сполук. 

1

 

2

 

7

 Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний.

Класифікація органічних сполук.

1

 

1

 

8

Розв’язування розрахункових задач. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів.

1

 

4

 

9

Узагальнення знань з теми: «Теорія будови органічних сполук». Самостійна робота.

1

 

4

 

Тема 2. Вуглеводні (13 год.)

10

Класифікація вуглеводнів.

Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

1

 

3

 

11

Хімічні властивості алканів.

Демонстрації

3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот. 

1

 

1

 

12

Алкени. Загальна та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

1

 

2

 

13

Хімічні властивості етену.

1

 

1

 

14

Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

1

 

2

 

15

Хімічні властивості етину.

1

 

1

 

16

 

Арени.Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Хімічні властивості бензену.

1

 

2

 

17

Розв’язування розрахункових задач. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.

1

 

4

 

18

Розв’язування розрахункових задач. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.

1

 

4

 

19

Методи одержання алканів, етену, етину, бензену.

Застосування вуглеводнів.

1

 

2

 

20

Навчальні проекти

4. Октанове число та якість бензину.

5.  Цетанове число дизельного палива.

6. Ароматичні сполуки навколо нас.

7. Смог як хімічне явище.

8. Коксування вугілля: продукти та їх використання.

9. Біогаз.

10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних.

1

 

2

 

 

21

Взаємозв’язки між гомологічними рядами вуглеводнів.

Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач.

 

1

 

 

 

2,4

 

 

 

22

Контрольна робота з теми «Вуглеводні».

 

1

 

 

 

 

4

 

Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки (3 год.)

23

Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів.

1

 

1

 

24

Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання  етанолу.

Демонстрації

4. Окиснення етанолу до етаналю.

1

 

2

 

25

Розв’язування розрахункових задач. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.

1

 

4

 

 

 

 

 

Тема уроку

К-сть годин

      Дата

    

10-Б

Наскрізні змістові лінії

Примітки

Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки (14 год)

26

Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів.

1

 

2

 

27

Хімічні властивості етаналю, його одержання.

Демонстрації

5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально).

6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержанимкупрум (ІІ) гідроксидом (віртуально).

1

 

3

 

28

 Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості.

1

 

2

 

29

Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти.

Лабораторний дослід 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах.

1

 

1

 

30

Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів.

Демонстрації

7. Ознайомлення зі зразками естерів.

1

 

2

 

31

Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості.

Демонстрації

8. Відношення жирів до води та органічних розчинників.

9.Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально).

1

 

1

 

32

Вуглеводи. Класифікація вуглеводів. Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. Способи одержання глюкози, її утворення та поширення в природі.

Демонстрації

10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (за відсутності реагентів – віртуально).

 Лабораторні досліди 2. Окиснення глюкози свіжоодержанимкупрум(ІІ) гідроксидом.

1

 

1

 

33

Сахароза: молекулярна формула, гідроліз. Способи одержання  сахарози, її утворення та поширення в природі.

Крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. Способи одержання  крохмалю і целюлози, їх утворення й поширення у природі.

1

 

2

 

34

Практична робота 1.  Розв’язування експериментальних задач.

1

 

3

 

35

Генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками.  Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач.

1

 

4

 

36

Значення та застосування  оксигеновмісних органічних речовин і їхній вплив на довкілля. Представлення результатів навчального(их) проекту(ів).

Навчальні проекти

11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу.

12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.

13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 

14. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 

15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.

16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості.

17. Етери та естери в косметиці.

18. Біодизельне пальне.

1

 

2

 

37

Контрольна робота з теми  «Оксигеновмісні органічні сполуки»

1

 

4

 

Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки (6 год)

38

Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи.  Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метан аміну.

1

 

1

 

39

Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну.

 Демонстрації

11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально).

12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально).

1

 

1,4

 

40

Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура.  Пептидна група.

1

 

1

 

41

Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди.

1

 

1

 

41

Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій).

 Лабораторні досліди 3.Біуретова реакція.

4.Ксантопротеїнова реакція.

1

 

2

 

43

Узагальнення знань з теми «Нітрогеновмісні органічні сполуки».

1

 

4

 

Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі (4 год)

44

Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації.

1

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

45

Пластмаси. Каучуки, гума.  Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання.

Демонстрації

13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон.

1

 

1,2

 

46

Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Представлення результатів навчального(их) проекту(ів).

Навчальні проекти

25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів.

26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.

27. Перспективи одержання і застосування полімерів із
наперед заданими властивостями.

28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас.

29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок.

1

 

3

 

47

Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування.

Демонстрації

13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон.

Навчальні проекти

24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості.

1

 

1

 

Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин (5 год)

48

Зв’язки між класами органічних речовин.

 

1

 

1,2

 

49

Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти).

Навчальні проекти

31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок.

1

 

1

 

50

Контрольна робота з тем: «Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі», « Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин»

1

 

4

 

51

Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної проблем.

Роль органічної хімії у розв’язуванні продовольчої проблеми, створенні нових матеріалів.

 Навчальні проекти

30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні.

1

 

2

 

52

Узагальнення вивченого за рік.

1

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Земелько Катерина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Земелько Катерина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Планування
Додано
27 жовтня 2023
Переглядів
4636
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку