КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
ХІМІЯ
10 КЛАС (рівень стандарт)
52 год (1,5 на тиждень)
2019-2020
№ |
ДАТА |
ЗМІСТ УРОКУ |
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ |
ПРИМІТКА |
|
|
|
||||
Повторення початкових понять про органічні речовини |
|||||
1 |
|
|
Вступний інструктаж з БЖД. Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин).
|
|
|
2 |
|
|
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. |
|
|
Тема 1. Теорія будови органічних сполук |
|||||
3 |
|
|
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул |
|
|
4 |
|
|
Класифікація органічних речовин. Поняття про явище ізомерії та ізомери. |
|
|
5 |
|
|
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. |
|
|
6 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|
|
7 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань. Представлення навчальних проектів. ТО |
|
|
Навчальні проекти 1. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук 2. 3D-моделі молекул органічних сполук 3. Ізомери у природі |
|||||
Тема 2. Вуглеводні |
|||||
8 |
|
|
Класифікація вуглеводнів. |
|
|
9 |
|
|
Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія. |
|
|
10 |
|
|
Номенклатура алканів. |
|
|
11 |
|
|
Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
|
|
12 |
|
|
Хімічні властивості алканів. |
|
|
13 |
|
|
Алкени і алкіни. Загальні та молекулярні формули алкенів і алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
|
14 |
|
|
Хімічні властивості етену та етину. |
|
|
15 |
|
|
Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
|
|
16 |
|
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
|
|
17 |
|
|
Хімічні властивості бензену. |
|
|
18 |
|
|
Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. |
|
|
19 |
|
|
Застосування вуглеводнів. |
|
|
20 |
|
|
Взаємозв’язок між вуглеводнями. |
|
|
21 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань. Виконання різнорівневих завдань. Представлення навчальних проектів. |
|
|
22 |
|
|
Тематична робота. ТО |
|
|
Навчальні проекти 4. Октанове число та якість бензину 5.Цетанове число дизельного палива 6.Ароматичні сполуки навколо нас 7.Смог як хімічне явище 8.Коксування вугілля: продукти та їх використання 9.Біогаз 10.Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. |
|||||
Тема 3 Оксигеновмісні органічні сполуки |
|||||
23 |
|
|
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
|
24 |
|
|
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу.
|
|
|
25 |
|
|
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
|
26 |
|
|
Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.
|
|
|
27 |
|
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості.
|
|
|
28 |
|
|
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
|
|
29 |
|
|
Хімічні властивості етаналю, його одержання. ТО. |
|
|
30 |
|
|
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
|
|
31 |
|
|
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. |
|
|
32 |
|
|
Одержання етанової кислоти. Розв’язування розрахункових задач. |
|
|
33 |
|
|
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
|
|
34 |
|
|
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. |
|
|
35 |
|
|
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. |
|
|
36 |
|
|
Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. |
|
|
37 |
|
|
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. |
|
|
38 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота. Розв’язування експериментальних задач. |
|
|
39 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань. Представлення результатів проектів. Виконання різнорівневих завдань. |
|
|
40 |
|
|
Тематична робота. ТО |
|
|
Навчальні проекти 11. Біодизельне пальне 12 Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу 13 Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші 14 Етери та естери в косметиці 15 Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення 16 Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування 17 Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості |
|||||
Тема 4 Нітрогеновмісні органічні сполуки |
|||||
41 |
|
|
Насичені й ароматичні аміни: склад і будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи. |
|
|
42 |
|
|
Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну, аніліну. Одержання аніліну. |
|
|
43 |
|
|
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група |
|
|
44 |
|
|
Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
|
|
45 |
|
|
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій).
|
|
|
Навчальні проекти 18. Анілін – основа для виробництва барвників Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування 19.Синтез білків 20. Збалансоване харчування – запорука здорового життя 21.Виведення плям органічного походження |
|||||
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі |
|||||
46 |
|
|
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси. Каучуки, гума. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. |
|
|
47 |
|
|
Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. |
|
|
48 |
|
|
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. |
|
|
Навчальні проекти: 22.Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів 23.Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу 24.Перспективи одержання і застосування полімерів із наперед заданими властивостям 25.Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас 26Виготовлення виробів із пластикових пляшок» 27Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості |
|||||
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин |
|||||
49 |
|
|
Зв’язки між класами органічних речовин. Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). |
|
|
50 |
|
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів. |
|
|
51 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань Представлення результатів навчальних проектів |
|
|
52 |
|
|
Тематична робота. ТО |
|
|
|
|
|
|
|
|