КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 10 КЛАС
(50 год, 1,5 год на тиждень)
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Хімічний експеримент та проекти |
Домашнє завдання |
Примітки |
І СЕМЕСТР |
|||||
Повторення початкових понять про органічні речовини (3 години) |
|||||
1. |
|
Вступний інструктаж з БЖД. Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин) органічних речовин. |
|
с. 7-9 |
|
2. |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) органічних речовин. |
|
с. 9, 10 завд. 13-22 |
|
3. |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників нітрогеновмісних (аміно-етанова кислота) органічних речовин. |
|
с. 10, 11 завд. 1-4 |
|
Тема 1. Теорія будови органічних сполук (5 годин) |
|||||
4. |
|
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. |
|
§1, с. 18 завд. 1,2 |
|
5. |
|
Поняття про явище ізомерії та ізомери. |
Навчальний проект: 1) Ізомери у природі. |
§1, с. 18 завд. 3,4 |
|
6. |
|
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. |
Навчальний проект: 2) Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. |
§2, с. 24 завд. 1-3 |
|
7. |
|
Класифікація органічних сполук. |
Навчальний проект: 3) 3D-моделі молекул органічних сполук. |
§2, с. 25 завд. 8,9 |
|
8. |
|
Розрахункові задачі на виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|
§2, с. 25 завд. 4-7 |
|
Тема2. Вуглеводні (12 годин) |
|||||
9. |
|
Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
§3 с. 33 завд. 1-7 |
|
10. |
|
Хімічні властивості алканів. |
|
§4, с. 39 завд. 1-4 |
|
11. |
|
Алкени. Загальна та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
§5, с. 44 завд. 1-5 |
|
12. |
|
Розрахункові задачі на виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
|
§5, с. 44 завд. 6-8 |
|
13. |
|
Хімічні властивості етену. |
|
§6, с. 50 завд. 1.6 |
|
14. |
|
Розрахункові задачі на виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
|
§6, с. 50 завд. 2-5, 7,8 |
|
15. |
|
Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Хімічні властивості етину. |
|
§7, с. 57 завд. 1-9 |
|
16. |
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. |
|
§8, с. 61 завд. 1-4 |
|
17. |
|
Хімічні властивості бензену. |
Навчальні проекти: 4) Октанове число та якість бензину. 5) Цетанове число дизельного палива. 6) Ароматичні сполуки навколо нас. |
§8, с. 61 завд. 5-7 |
|
18. |
|
Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. |
|
§9, с. 66 завд. 1-3 |
|
19. |
|
Застосування вуглеводнів. Узагальнення та систематизація знань з теми: «Теорія будови органічних сполук. Вуглеводні». |
Навчальні проекти: 7) Смог як хімічне явище. 8) Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9) Біогаз. 10) Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. |
§10, с. 67 завд. 1-25 |
|
20. |
|
Контрольна робота з теми: «Теорія будови органічних сполук. Вуглеводні». |
|
§1-10 пов. |
|
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки (17 годин) |
|||||
21. |
|
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
§11, с. 75 завд. 1-8 |
|
22. |
|
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. |
|
§12, с. 80 завд. 1-3 |
|
23. |
|
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
§12, с. 80 завд. 4-7 |
|
ІІ СЕМЕСТР |
|||||
24. |
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. |
Навчальні проекти: 11) Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12) Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. |
§14, с. 87 завд. 1-3 |
|
25. |
|
Розрахункові задачі на обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
§13, с. 83 завд. 1-3 |
|
26. |
|
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
|
§15, с. 93 завд. 1-3 |
|
27. |
|
Хімічні властивості етаналю, його одержання. |
|
§15, с. 93 завд. 4,5 |
|
28. |
|
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
|
§16, с. 99 завд. 1-5 |
|
29. |
|
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. |
Л. д. № 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. |
§17, с. 104 завд. 1-4 |
|
30. |
|
Одержання етанової кислоти. |
|
§17, с. 104 завд. 5-7 |
|
31. |
|
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
Навчальні проекти: 16) Етери та естери в косметиці. 17) Біодизельне пальне. |
§18, с. 111 завд. 1-3 |
|
32. |
|
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. |
|
§18, с. 111 завд. 4,5 |
|
33. |
|
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. |
Л. д. № 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. |
§19, с. 119 завд. 1-4 |
|
34. |
|
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. |
Навчальний проект: 13) Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. |
§20, с. 125 завд. 1-3 |
|
35. |
|
Практична робота №1. Розв’язування експериментальних задач. |
|
§21, с. 126 |
|
36 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Оксигеновмісні органічні сполуки». |
|
§22, с. 127 завд. 1-31 |
|
37. |
. |
Самостійна робота з теми: «Оксигеновмісні органічні сполуки». |
|
§11-22 пов. |
|
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки (6 годин) |
|||||
38. |
|
Насичені й ароматичні аміни: склад і будова молекул, назви найпростіших за складом сполук. Будова аміногрупи. |
Навчальний проект: 18) Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. |
§23, с. 138 завд. 1-3 |
|
39. |
|
Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну, аніліну. Одержання аніліну. |
Навчальний проект: 19) Анілін – основа для виробництва барвників. |
§23, с. 138 завд. 4,5 |
|
40. |
|
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
Навчальні проекти: 20) Синтез білків. 21) Збалансоване харчування – запорука здорового життя. 22) Виведення плям органічного походження. |
§24, с. 143 завд. 1-4 |
|
41. |
|
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій). |
Л. д. № 3, 4. Біуретова реакція. Ксантопротеїнова реакція. |
§25, с. 150 завд. 1,2 |
. |
42. |
|
Біологічна роль амінокислот і білків. Узагальнення та систематизація знань з теми: «Оксигеновмісні і нітрогеновмісні органічні речовини». |
|
§26, с. 154 завд. 1-4 §27, с. 154 завд. 1-12 |
|
43. |
|
Контрольна робота з теми: «Оксигено- вмісні і нітрогеновмісні органічні речовини». |
|
§11-27 пов |
|
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі (3 години) |
|||||
44. |
|
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси. |
|
§28, с. 162 завд. 1-6 §29, с. 170 завд. 1-6 |
|
45. |
|
Каучуки, гума. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. |
Навчальні проекти: 24) Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 25) Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу. 26) Перспективи одержання і застосування полімерів із наперед заданими властивостями. 27) Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 28) Виготовлення виробів із пластикових пляшок. |
§30, с. 176 завд. 1-5
|
|
46. |
|
Волокна. Штучні й синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. |
Навчальні проекти: 14) Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 15) Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. 23) Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості. |
§31, с. 183 завд. 1 |
|
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовини (4 години) |
|||||
47. |
|
Багатоманітність і зв’язки між класами органічних речовин. |
|
§32, с. 186 завд. 1-3 |
|
48. |
|
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). |
|
§33, с. 192 завд. 1-4 |
|
49. |
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної і енергетичної проблем. |
Навчальний проект 29) Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. |
§34, с. 197 завд. 1,2 |
|
50. |
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні продовольчої проблеми і у створенні нових матеріалів. |
Навчальний проект 30) Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок |
§34, с. 197 завд. 3,4 |
|