Календарно - тематичне планування з хімії для 11 класу розроблене відповідно до нової програми, яка затверджена Міністерством освіти і науки України від 23.10.2017 р. та стає діючою з 2019-2020 н.р.
Календарно-тематичне планування з хімії на 2019-2020 н.р.
11 клас (70 год, 2 год на тиждень)
№ З/П |
Дата проведення |
Кількість годин |
Зміст уроку |
Примітки |
|
І СЕМЕСТР |
|||||
|
6 |
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
|||
1. |
|
|
1 |
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. Інструктаж з БЖД |
Демонстрації 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). |
2. |
|
|
2 |
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії» |
Демонстрації 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
3.
|
|
|
3 |
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів |
|
4. |
|
|
4 |
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів |
|
5. |
|
|
5 |
Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів |
|
6. |
|
|
6 |
Представлення результатів навчальних проектів «1.Створення 3D-моделей атомів елементів. 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології» |
|
|
6 |
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
|||
7. |
|
|
1 |
Йонний хімічний зв'язок |
|
8. |
|
|
2 |
Ковалентний хімічний зв'язок. Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію) |
Демонстрації 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду |
9. |
|
|
3 |
Металічний і водневий хімічні зв’язки. Представлення результатів навчальних проектів «5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів» |
|
10. |
|
|
4 |
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин |
Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування) |
11. |
|
|
5 |
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. Представлення результатів навчального проекту «4. Застосування рідких кристалів»
|
Демонстрації 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин.
|
12. |
|
|
6 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Хімічний зв'язок і будова речовини» |
ТЕМАТИЧНА |
|
7 |
Тема 3. Хімічні реакції |
|||
13. |
|
|
1 |
Необоротні і оборотні хімічні процеси |
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
14. |
|
|
2 |
Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє |
|
15. |
|
|
3 |
Розвязування розрахункових задач |
|
16. |
|
|
4 |
Гідроліз солей. Лабораторний дослід №1. Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. Інструктаж з БЖД |
|
17. |
|
|
5 |
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
|
18. |
|
|
6 |
Представлення результатів навчальних проектів «7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх» |
|
19. |
|
|
7 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Хімічні реакції» |
ТЕМАТИЧНА |
|
40 |
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості |
|||
20. |
|
|
1 |
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості |
Демонстрації 8. Зразки неметалів. |
21. |
|
|
2 |
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Представлення результату навчального проекту «7. Штучні алмази у техніці» |
Демонстрації 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування) |
22. |
|
|
3 |
Явище адсорбції. Лабораторний дослід № 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. Інструктаж з БЖД |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
23. |
|
|
4 |
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів |
|
24. |
|
|
5 |
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. |
|
25. |
|
|
6 |
Особливості водних розчинів неметалічних сполук з Гідрогеном, їх застосування |
|
26. |
|
|
7 |
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері.
|
|
27. |
|
|
8 |
Кислоти
|
|
28. |
|
|
9 |
Кислотні дощі. Представлення результату навчального проекту «11. Кислотні дощі» |
|
29. |
|
|
10 |
Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою |
|
30. |
|
|
11 |
Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою |
|
31. |
|
|
12 |
Розвязування розрахункових задач |
|
32. |
|
|
13 |
Розвязування розрахункових задач |
|
33. |
|
|
14 |
Узагальнення та систематизація знань з теми «Неорганічні речовини і їхні властивості. Неметали» |
|
34. |
|
|
15 |
Контрольна робота №1 |
ТЕМАТИЧНА |
35. |
|
|
16 |
Повторення вивченого за семестр |
|
ІІ СЕМЕСТР |
|||||
36. |
|
|
17 |
Загальна характеристика металів |
Демонстрації 7. Зразки металів і їхніх сплавів |
37. |
|
|
18 |
Фізичні властивості металів на основі їхньої будови |
|
38. |
|
|
19 |
Фізичні і хімічні властивості алюмінію |
|
39. |
|
|
|
Фізичні і хімічні властивості заліза |
|
40. |
|
|
|
Застосування металів та їхніх сплавів |
Демонстрації 7. Зразки металів і їхніх сплавів |
41. |
|
|
20 |
Основи |
|
42. |
|
|
21 |
Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію |
|
43. |
|
|
22 |
Розвязування розрахункових задач |
ТЕМАТИЧНА |
44. |
|
|
23 |
Солі, їх поширення в природі |
|
45. |
|
|
24 |
Середні та кислі солі |
|
46. |
|
|
25 |
Представлення результату навчального проекту «13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію» |
|
47. |
|
|
26 |
Практична робота № 1. Дослідження якісного складу солей. Інструктаж з БЖД |
|
48. |
|
|
27 |
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. Представлення результату навчального проекту «14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води» |
|
49. |
|
|
28 |
Сучасні силікатні матеріали |
|
50. |
|
|
29 |
Мінеральні добрива
|
|
51. |
|
|
30 |
Представлення результатів навчальних проектів «8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини» |
|
52. |
|
|
31 |
Поняття про кислотні та лужні ґрунти. Представлення результату навчального проекту 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості |
|
53. |
|
|
32 |
Якісні реакції на деякі йони. Лабораторні досліди Лабораторні досліди № 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. № 7, 8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. Інтсруктаж з БЖД |
Демонстрації 10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію. |
54. |
|
|
33 |
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. Представлення результату навчального проекту «10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості.» |
|
55. |
|
|
34 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук |
|
|
|
|
35 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук |
|
56. |
|
|
36 |
Практична робота № 2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. Інструктаж з БЖД |
|
57. |
|
|
37 |
Розвязування розрахункових задач |
|
58. |
|
|
38 |
Розвязування розрахункових задач |
|
59. |
|
|
39 |
Узагальнення і систематизація знань з теми «Неорганічні речовини і їхні властивості» |
|
60. |
|
|
40 |
Контрольна робота №2 |
ТЕМАТИЧНА |
|
10 |
Тема 5. Хімія і прогрес людства |
|||
61. |
|
|
1 |
Роль хімії у створенні нових матеріалів |
|
62. |
|
|
2 |
Роль хімії у розвитку нових напрямів технологій |
|
63. |
|
|
3 |
Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем |
|
64. |
|
|
4 |
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
65. |
|
|
5 |
Представлення результату навчального проекту «15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп» |
|
66. |
|
|
6 |
Представлення результату навчального проекту «16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
|
67. |
|
|
7 |
Узагальнення і систематизація знань з теми « Хімія і прогрес людства» |
ТЕМАТИЧНА |
68. |
|
|
8 |
Повторення вивченого за семестр |
|
69. |
|
|
9 |
Повторення вивченого за рік |
|
70. |
|
|
10 |
Повторення вивченого за рік |
|