ПЕРЕВІРЕНО
Заст. директора
______________
Календарно-тематичне планування
з хімії
для 10 класів
на І-II семестр 2020-2021 н.р.
Учитель ___________________
К-сть годин: 1,5 год на тиждень
Сплановано за програмою для для закладів загальної середньої освіти ХІМІЯ 10-11 класи, рівень стандарту (наказ МОН України № 1407 від 23.10.2017 р.)
Погоджено на засіданні МО вчителів вчителів біології , хімії та основ здоров’я
протокол № ___ від ____ р.
10 клас, 52 год (1,5 год на тиждень)
№ п/п |
Дата |
Зміст уроку |
Домашнє завдання1 |
Прим. |
Повторення початкових понять про органічні речовини. Корекція і узагальнення знань. (3 год) |
||||
1 |
|
Вступний інструктаж з БЖД. Повторення найважливіших питань про органічні речовини з курсу хімії 9 класу. Діагностичний контроль знань. |
§ 1; № 6-10 ст. 7 |
|
2 |
|
Корекція і узагальнення знань за курс 9 класу з теми «Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин).». |
завдання в classroom |
|
3 |
|
Корекція і узагальнення знань за курс 9 класу з теми «Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) та нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин.». |
§ 2, 3; № 3-5 ст. 14 |
|
Тема 1. Теорія будови органічних сполук (5 год) |
||||
4 |
|
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Поняття про явище ізомерії та ізомери. Демонстрації 1. Моделі молекул органічних сполук (у тому числі 3D-проектування ). 2. Моделі молекул ізомерів (у тому числі 3D-проектування). |
§ 4; № 3-5 ст. 19 |
|
5 |
|
Розв’язування задач. Розрахункові задачі: 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
§ 6: № 1-3 ст. 25 |
|
6 |
|
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. |
§ 5; № 4-7 ст. 22 |
|
7 |
|
Класифікація органічних сполук. Представлення навчальних проектів: 1. Ізомери у природі. 2. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. 3. 3D-моделі молекул органічних сполук. |
§ 5; № 8, 9 ст. 22 |
|
8 |
|
Узагальнення знань з теми «Теорія будови органічних сполук.». Самостійна робота. |
повторити § 4-6 |
т1 |
Тема 2. Вуглеводні (9 год) |
||||
9 |
|
Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
§ 7; № 1-3 ст. 35 |
|
10 |
|
Розв’язування задач. Розрахункові задачі: 2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
§ 9; № 4-6 ст. 44 |
|
11 |
|
Хімічні властивості алканів. Демонстрації: 3. Відношення насичених вуглеводнів до лугів, кислот. |
§ 7; № 6, 7, 8 ст. 35 |
|
12 |
|
Розрахункові задачі: 3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
§ 11; № 1-3 ст. 53 |
|
13 |
|
Алкени і алкіни. Загальна та молекулярні формули алкенів і алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Хімічні властивості етену та етину. |
§ 8; № 2-8 ст. 40 |
|
14 |
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Хімічні властивості бензену. |
§ 10; № 4, 6, 7, 8 ст. 49 |
|
15 |
|
Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів. |
§ 12; № 5, 6 ст. 57; повторити § 7-12 |
|
16 |
|
Контрольна робота №1 з теми «Вуглеводні». |
|
|
17 |
|
Узагальнення та систематизація знань. Представлення навчальних проектів: 4. Октанове число та якість бензину. 5. Цетанове число дизельного палива. 6. Ароматичні сполуки навколо нас. 7. Смог як хімічне явище. 8. Коксування вугілля: продукти та їх використання. |
|
т2 |
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки (16 год) |
||||
18 |
|
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв'язок, йог вплив на фізичні властивості спиртів. Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. |
§ 13; № 5, 7, 8 ст. 67 |
|
19 |
|
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
§ 14; № 5, 6, 7 ст. 70 |
|
20 |
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. |
§ 15; № 5, 6 ст. 73 |
|
21 |
|
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. Хімічні властивості етаналю, його одержання. Демонстрації: 4. Окиснення етанолу до етаналю. 5. Окиснення метаналю (етаналю) амоніачним розчином арґентум(І) оксиду (віртуально). 6. Окиснення метаналю (етаналю) свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом (віртуально). |
§ 16; № 6-8 ст. 79 |
|
22 |
|
Розв'язування задач за рівняннями хімічних реакцій. |
повторити § 13-16 |
|
23 |
|
Контроль знань з теми «Спирти. Фенол. Альдегіди» |
підготувати навчальні проекти |
|
24 |
|
Узагальнення та систематизація знань. Представлення навчальних проектів: 9. Біогаз. 10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. 11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. |
|
т3, С1 |
|
||||
ІІ семестр |
||||
25 |
|
Повторний інструктаж з БЖД. Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна функціональна група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. Розрахункові задачі: 4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
§ 17, 18, № 1-4 ст. 91 |
|
26 |
|
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди: 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. |
§ 17, № 8-11 ст. 86 |
|
27 |
|
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. Демонстрації: 7. Ознайомлення зі зразками естерів. 8. Відношення жирів до води та органічних розчинників. 9. Доведення ненасиченого характеру рідких жирів (віртуально). |
§ 19, № 2-5 ст. 95 |
|
28 |
|
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення в природі. Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. Сахароза: молекулярна формула, гідроліз. Демонстрації
10. Окиснення глюкози амоніачним розчином арґентум(І) оксиду Інструктаж з БЖД. Лабораторний дослід 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. |
§ 20, № 5, 6, 8 ст. 103 |
|
29 |
|
Крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, властивості, гідроліз. |
§ 21, № 7, 8, 9 ст. 107 |
|
30 |
|
Розв’язування задач та складання рівнянь реакцій за схемами перетворень.
|
завдання в зошиті |
|
31 |
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота: 1. Розв’язування експериментальних задач. |
повторити § 13-21 |
|
32 |
|
Контрольна робота №2 з теми «Оксигеновмісні органічні сполуки.» |
підготувати навчальні проекти |
|
33 |
|
Узагальнення та систематизація знань. Представлення навчальних проектів: 13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. 14. Âèðîáíèöòâî öóêðó. 15. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 16. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості. 17. Етери та естери в косметиці. 18. Біодизельне пальне. |
|
T4 |
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки (6 год) |
||||
34 |
|
Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну. |
§ 22, № 1, 5, 7, ст. 117 |
|
35 |
|
Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну. Демонстрації: 11. Взаємодія аніліну з хлоридною кислотою (віртуально). 12. Взаємодія аніліну з бромною водою (віртуально). |
§ 22, № 2, 3, ст. 117 |
|
36 |
|
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, функціональні групи, систематична номенклатура. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептидна група. Пептиди. |
§ 23, № 4-6 ст. 121 |
|
37 |
|
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків. Інструктаж з БЖД. Лабораторні досліди: 3. Біуретова реакція. 4. Ксантопротеїнова реакція. |
§ 24, № 5, 6, 7, ст. 126 |
|
38 |
|
Розв’язування задач. |
завдання в зошиті; повторити § 22-24 |
|
39 |
|
Узагальнення знань з теми «Нітрогеновмісні органічні сполуки.» Самостійна робота |
завдання в зошиті |
|
40 |
|
Представлення навчальних проектів: 19. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 20. Анілін – основа для виробництва барвників. 21. Синтез білків. 22. Збалансоване харчування – запорука здорового життя. |
|
|
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі (6 год) |
||||
41 |
|
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Пластмаси. Реакції полімеризації і поліконденсації. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. |
§ 25, № 7, 8, ст. 138 |
|
42 |
|
Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. |
§ 26, № 5, 6, 7, ст. 144 |
|
43 |
|
Каучуки, гума. |
§ 27, № 5, 6, 7, ст. 144 |
|
44 |
|
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування. Демонстрації 13. Зразки пластмас, каучуків, гуми, синтетичних волокон. |
§ 28, № 4-7, ст. 148 |
|
45 |
|
Розв’язування задач та складання рівнянь реакцій за схемами перетворень. Узагальнення знань з теми «Синтетичні високомолекулярні речовини.». |
завдання в зошиті |
|
46 |
|
Контрольна робота №3 з теми «Нітрогеновмісні органічні сполуки. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі» |
завдання в зошиті |
|
47 |
|
Узагальнення та систематизація знань. Представлення навчальних проектів: 23. Виведення плям органічного походження. 24. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості. |
|
|
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин (3 год) |
||||
48 |
|
Зв’язки між класами органічних речовин. Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). Представлення навчальних проектів: 25. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів. 26. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу. 27. Перспективи одержання і застосування полімерів із напе-ред заданими властивостями. |
§ 29, 30 |
|
49 |
|
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів. Представлення навчальних проектів: 28. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас. 29. Виготовлення виробів із пластикових пляшок. 30. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні. 31. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок. |
§ 31-35 |
|
50 |
|
Підсумковий урок. |
|
т5, С2 |
51 |
|
|
|
|
52 |
|
|
|
|
1 – Домашнє завдання за підручником: Хімія. Підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти. (Рівень стандарту) / М. М. Савчин. – Київ: Грамота. – 2018.