КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 10 КЛАС
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Хімічний експеримент та проекти |
Домашнє завдання |
Примітки |
І СЕМЕСТР |
|||||
Корегуюче навчання (3 години) |
|||||
1. |
|
Вступний інструктаж з БЖД. Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) органічних речовин. |
|
§1, с. 11 завд. 5-9 |
|
2. |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. |
|
§1, с. 11 завд. 10-12 |
|
3. |
|
Діагностична контрольна робота з теми: «Органічні речовини». |
|
с. 4-11 пов. |
|
Тема 1. Теорія будови органічних сполук (4 години) |
|||||
4. |
|
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. |
|
§2, с. 17 завд. 13-18 |
|
5. |
|
Поняття про явище ізомерії та ізомери. |
Навчальний проект: 1) Ізомери у природі. |
§2, с. 17 завд. 19-22 |
|
6. |
|
Класифікація органічних сполук. Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. |
Навчальні проекти: 2) Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. 3) 3D-моделі молекул органічних сполук. |
§3, с. 21 завд. 31-38 |
|
7. |
|
Розрахункові задачі на виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|
§4, с. 26 завд. 39-50 |
|
Тема2. Вуглеводні (8 годин) |
|||||
8. |
|
Класифікація вуглеводнів. Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Хімічні властивості алканів. |
|
§5 с. 36 завд. 61-68 §6, с. 46 завд. 78-87 |
|
9. |
|
Розрахункові задачі на виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною. |
|
§7, с. 53 завд. 101-113 |
|
10. |
|
Алкени. Загальна та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
§9, с. 61 завд. 129-134 |
|
11. |
|
Хімічні властивості етену та етину. |
|
§10, с. 66 завд. 140-147 |
|
12. |
|
Розрахункові задачі на виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції. |
|
§8, с. 57 завд. 114-125 |
|
13. |
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Хімічні властивості бензену. |
Навчальні проекти: 4) Октанове число та якість бензину. 5) Цетанове число дизельного палива. 6) Ароматичні сполуки навколо нас. |
§11, с. 71 завд. 157-165 |
|
14. |
|
Методи одержання алканів, етену, етину, бензену. Застосування вуглеводнів. Узагальнення та систематизація знань з теми: «Теорія будови органічних сполук. Вуглеводні». |
Навчальні проекти: 7) Смог як хімічне явище. 8) Коксування вугілля: продукти та їх використання. 9) Біогаз. 10) Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних. |
§12, с. 77 завд. 174-177
|
|
15. |
|
Контрольна робота з теми: «Теорія будови органічних сполук. Вуглеводні». |
|
§1-12 пов. |
|
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки (16 годин) |
|||||
16. |
|
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
§13, с. 83 завд. 186-193 |
|
17. |
|
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
§14, с. 91 завд. 199-205 §16, с. 101 завд. 234-242 |
|
18. |
|
Розрахункові задачі на обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. |
|
§15, с. 97 завд. 225-232 |
|
19. |
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. |
Навчальні проекти: 11) Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу. 12) Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші. |
§17, с. 108 завд. 253-262 |
|
20. |
|
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
|
§18, с. 114 завд. 271-280 |
|
21. |
|
Хімічні властивості етаналю, його одержання. |
|
§19, с. 118 завд. 287-293 |
|
22. |
|
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
|
§20, с. 126 завд. 297-307 |
|
23. |
|
Хімічні властивості насичених однооснов-них карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти. |
Л. д. № 1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. |
§21, с. 132 завд. 314-318 |
|
24. |
|
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
Навчальні проекти: 16) Етери та естери в косметиці. 17) Біодизельне пальне. |
§22, с. 137 завд. 332-348 |
|
25. |
|
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. |
|
§23, с. 146 завд. 359-369 |
|
26. |
|
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози. |
Л. д. № 2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. |
§24, с. 152 завд. 382-386 §25, с. 158 завд. 389-386 |
|
27. |
|
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. |
Навчальний проект: 13) Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення. |
§26, с. 162 завд. 406-413 |
|
28. |
|
Практична робота №1. Розв’язування експериментальних задач. |
|
§26, с. 163 |
|
29. |
|
Самостійна робота з теми: «Оксигеновмісні органічні сполуки». |
|
§13-26 пов. |
|
30. |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Оксигеновмісні органічні сполуки». |
|
§13-26 пов. |
|
31. |
|
Практичне заняття. Виконання вправ, розв’язання задач. |
|
§13-26 пов. |
|