8-й клас
(2 год на тиждень, разом 70 год)
Підручник: Попель П. Хімія: підруч. для 8 кл. закладів загальноосвіт. навч. закл. / П.П. Попель, Л.С. Крикля. – Київ: ВЦ «Академія», 2016.
Програма: Хімія. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів 7-9 класи. затверджена Наказом МОН України від 07.06.2017 № 804.
Сайт МОН:
https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas
№ |
Зміст уроку |
Дата
|
Примітка |
||||||
Фактично |
За програмою |
8-А |
8-Б |
||||||
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу (3 год) |
|||||||||
|
1
|
Вступний інструктаж з т/б. Найважливіші хімічні поняття. |
|
|
|
||||
|
2 |
Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакції розкладу, сполучення. Відносна молекулярна маса. |
|
|
|
||||
|
3 |
Обчислення масової частки елемента в складній речовині. |
|
|
|
||||
Тема 1. Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (14 год) |
|||||||||
|
4 |
Історичні відомості про спроби класифiкації хiмічних елементів. |
|
|
|
||||
|
5
|
Періодичний закон Д. І. Менделєєва |
|
|
|
||||
|
6 |
Періодична система хімічних елементів |
|
|
|
||||
|
7 |
Будова атома: ядро і електронна оболонка. Склад атомних ядер |
|
|
|
||||
|
8 |
Протонне число. Нуклонне число. |
|
|
|
||||
|
9 |
Ізотопи. Сучасне формулювання періодичного закону |
|
|
|
||||
|
10 |
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. |
|
|
|
||||
|
11 |
Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20. |
|
|
|
||||
|
12 |
Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1-20 |
|
|
|
||||
|
13 |
Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1-20. Поняття про радіус атома. |
|
|
|
||||
|
14 |
Характеристика хімічних елементів № 1-20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома. Значення періодичного закону |
|
|
|
||||
|
15 |
Розв’язування задач. Захист навчальних проектів №1,2 |
|
|
|
||||
|
16 |
Узагальнення знань з теми «Періодичний закон і Періодична система Д. І. Менделєєва. Будова атома». Захист навчальних проектів №3,4 |
|
|
|
||||
|
17 |
Тематичне оцінювання з теми «Періодичний закон і Періодична система Д. І. Менделєєва. Будова атома» |
|
|
|
||||
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (11 год) |
|||||||||
|
18 |
Природа хімічного зв’язку. Електронегативність атомів хімічних елементів. Ковалентний зв'язок, його утворення. |
|
|
|
||||
|
19 |
Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. |
|
|
|
||||
|
20 |
Електронні формули молекул. |
|
|
|
||||
|
21 |
Йони. Йонний зв’язок, його утворення. |
|
|
|
||||
|
22 |
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йонні кристали. Лабораторний дослід №1 |
|
|
|
||||
|
23 |
Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток. Захист навчальних проектів №5-6 |
|
|
|
||||
|
24 |
Практична робота №1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток. |
|
|
|
||||
|
25 |
Підготовка до контрольної роботи №1
|
|
|
|
||||
|
26 |
Контрольна робота №1 |
|
|
|
||||
|
27 |
Узагальнення знань з теми: «Хімічний зв’язок і будова речовини» |
|
|
|
||||
|
28 |
Тематичне оцінювання з теми: «Хімічний зв’язок і будова речовини» |
|
|
|
||||
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (11 год)
|
|||||||||
|
29 |
Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро. |
|
|
|
||||
|
30 |
Молярна маса речовини |
|
|
|
||||
|
31 |
Розв'язування задач. Обчислення за хімічними формулами молярної маси, кількості речовини, числа атомів (молекул) |
|
|
|
||||
|
32 |
Розв'язування задач. |
|
|
|
||||
|
33 |
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів. |
|
|
|
||||
|
34 |
Розв'язування задач з використанням молярного об'єму газу |
|
|
|
||||
|
35 |
Розв'язування задач з використанням молярного об'єму газу |
|
|
|
||||
|
36 |
Відносна густина газів |
|
|
|
||||
|
37 |
Розв'язування задач |
|
|
|
||||
|
38 |
Урок узагальнення знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
|
|
|
||||
|
39 |
Тематичне оцінювання з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами» |
|
|
|
||||
Тема 4. Основні класи неорганічних сполук (31 год)
|
|||||||||
|
40 |
Класифікація неорганічних речовин, їхні склад і номенклатура. Оксиди: фізичні та хімічні властивості |
|
|
|
||||
|
41 |
Кислоти. Фізичні властивості кислот. Заходи безпеки під час роботи з кислотами. |
|
|
|
||||
|
42 |
Основи: поняття, склад, фізичні властивості |
|
|
|
||||
|
43 |
Солі: поняття, склад і назви. Фізичні властивості середніх солей |
|
|
|
||||
|
44 |
Обчислення за хімічними рівняннями. Розв’язування задач |
|
|
|
||||
|
45 |
Властивості та використання основ. Лабораторний дослід №2 |
|
|
|
||||
|
46 |
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів. Заходи безпеки під час роботи з лугами |
|
|
|
||||
|
47 |
Властивості та використання кислот |
|
|
|
||||
|
48 |
Взаємодія металів з кислотами та водою. Витискувальний ряд металів. Лабораторний дослід №3 |
|
|
|
||||
|
49 |
Взаємодія кислот з основами. Реакція нейтралізації |
|
|
|
||||
|
50 |
Хімічні властивості середніх солей. Лабораторний дослід №4-5 |
|
|
|
||||
|
51 |
Умови перебігу реакцій обміну за участю солей. Способи утворення солей. Лабораторний дослід №6 |
|
|
|
||||
|
52 |
Хімічні властивості основних класів неорганічних сполук |
|
|
|
||||
|
53 |
Практична робота № 2. «Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук» |
|
|
|
||||
|
54 |
Обчислення за хімічними рівняннями. Розв’язання задач |
|
|
|
||||
|
55 |
Загальні способи добування основних класів неорганічних сполук. Захист навчальних проектів №7 |
|
|
|
||||
|
56 |
Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук. Лабораторний дослід №7 |
|
|
|
||||
|
57 |
Практична робота № 3. «Розв’язання експериментальних задач» |
|
|
|
||||
|
58 |
Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук» |
|
|
|
||||
|
59 |
Підготовка до контрольної роботи №2 |
|
|
|
||||
|
60 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
||||
|
61 |
Поширеність у природі та використання оксидів, кислот, основ і середніх солей. Вплив на довкілля і здоров’я людини. |
|
|
|
||||
|
62 |
Розв’язування задач. Захист навчальних проектів №8-9 |
|
|
|
||||
|
63 |
Узагальнення знань з теми «Основні класи неорганічних сполук» |
|
|
|
||||
|
64 |
Тематичне оцінювання з теми «Основні класи неорганічних сполук» |
|
|
|
||||
|
65 |
Розв'язування задач |
|
|
|
||||
|
66 |
Розв'язування задач |
|
|
|
||||
|
67 |
Урок повторення. Ковалентний та йонний зв'язки, їх утворення. |
|
|
|
||||
|
68 |
Урок повторення. Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук |
|
|
|
||||
|
69 |
Урок повторення. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
|
|
|
||||
|
70 |
Підсумковий урок |
|
|
|
||||