Календарно-тематичне планування з хімії для 9 класу на 1 семестр (рівень стандарт, 68 год/рік, 2 год/тижд)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з хімії для 9 класу на 1 семестр (рівень стандарт, 68 год/рік, 2 год/тижд)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з хімії для дев’ятого класу на 1 семестр 2022/2023 н. р.

(рівень стандарту, 68 годин на рік, 2 години на тиждень)

Календарно-тематичне планування з хімії для 9 класу складене відповідно до навчальної програми з хімії для 7-9 класів (рівень стандарту) закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 р. № 1407.

Підручник: Григорович О.В. Хімія: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. В. Григорович. – Харків: Вид-во «Ранок», 2017. – 256 с.: іл. (ISBN 978-617-09-3362-1)

Тема уроку

Домашнє завдання

Демонстрація та лабораторний дослід

Дата

Скориго-вана дата

1

2

3

4

5

6

Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу

Очікувані результати:

Учень/учениця:

  • наводить приклади назв і формул речовин, що належать до основних класів неорганічних сполук;
  • класифікує неорганічні сполуки; 
  • порівнює склад і властивості неорганічних сполук різних класів; властивості речовин атомної, молекулярної та йонної будови;
  • характеризує йонний і ковалентний хімічні зв'язки; хімічні властивості основних класів неорганічних сполук;
  • обґрунтовує залежність властивостей речовин від їхніх складу і будови.

1

Склад і властивості основних класів неорганічних сполук

 

 

 

 

2

Хімічний зв'язок і будова речовини

 

 

 

 

Тема 1. Розчини

Очікувані результати:

Учень/учениця:

  • наводить приклади колоїдних та істинних розчинів, розчинників, суспензій, емульсій, аерозолів, електролітів і неелектролітів, сильних і слабких електролітів, кристалогідратів;
  • пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин; утворення водневого зв’язку; суть процесу електролітичної дисоціації.
  • розрізняє компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини, катіони й аніони, електроліти й неелектроліти, сильні й слабкі електроліти; рН лужного, кислого та нейтрального середовища;
  • описує розчинення речовин у воді як фізико-хімічне явище; якісну реакцію на хлорид-іони; виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену;
  • складає рівняння електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей, рівняння реакцій обміну в повній та скороченій йонній формах; рівняння якісних реакцій на хлорид-іони в молекулярній та йонній формах;
  • розв’язує експериментальні задачі, обираючи й обґрунтовуючи спосіб розв’язання;
  • обчислює масу, об’єм, кількість речовини за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;
  • характеризує електроліти за ступенем дисоціації;
  • визначає характер середовища за значенням рН;
  • проводить реакції між розчинами електролітів з урахуванням умов їх перебігу; якісні реакції на карбонат-, сульфат- хлорид-іони;
  • виявляє у розчині гідроксид-іони і йони Гідрогену;
  • використовує значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища.
  • обґрунтовує перебіг реакцій між електролітами у водних розчинах;
  • оцінює важливість рН розчинів для визначення якості харчової, косметичної продукції тощо;
  • висловлює судження про значення розчинів у природі та житті людини; про застосування знань щодо виявлення деяких йонів; про роль експерименту в науці.

Навчальні проекти

1. Електроліти в сучасних акумуляторах.

2. Вирощування кристалів солей.

3. Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.

4. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.

5. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.

6. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.

7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів. 

8. Дослідження рН середовища мінеральних вод України.

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність.   Поняття про суспензії, емульсії, аерозолі. Розв’язування розрахункових задач за цією темою.

Здоров’я і безпека. Розв’язування розрахункових задач за цією темою. Поняття про суспензії, емульсії, аерозолі. Колоїдні та істинні розчини. Безпечне поводження з речовинами. Електроліти й неелектроліти. Поняття про рН розчину.

Екологічна безпека і сталий розвиток. Розв’язування розрахункових задач за цією темою. Поняття про рН розчину. Застосування якісних реакцій.

Підприємливість і фінансова грамотність. Розв’язування розрахункових задач за цією темою. Розчинність речовин. Електроліти й неелектроліти. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Поняття про рН розчину.  Застосування якісних реакцій.

3

Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі.

 

Домашній експеримент

Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо).

 

 

4

Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок.

 

 

 

 

5

Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини.

 

 

 

 

6

Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес

 

Демонстрація

1. Теплові явища під час розчинення (розчи-нення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді).

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

Поняття про кристалогідрати

 

 

 

 

8

Розв’язування задач за рівняннями реак-цій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини

 

 

 

 

9

Розв’язування задач за рівняннями реак-цій з викорис-танням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини

 

 

 

 

10

Розв’язування задач за рівняннями реак-цій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини.

ТЕМАТИЧНА 1

 

 

 

 

11

Електролітична дисо-ціація. Електроліти й неелектроліти

 

Демонстрація

2. Дослідження речо-вин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (крист. натрій хлорид, дист. вода, розчин натрій хлориду, крист. цукор, розчин цукру, хлоридна кислота)

 

 

12

Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах

 

Лабораторні досліди

1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах

 

 

13

Ступінь електролі-тичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти

 

 

 

 

14

Поняття про рН розчину (без матема-тичних розрахунків). Значення рН для характеристики кис-лотного чи лужного середовища.

 

Лабораторні досліди

2.Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універ-сального індикатора.

3. Дослідження рН харчової і косметичної продукції.

 

 

 

1

2

3

4

5

6

15

Реакції обміну між розчинами електро-літів, умови їх перебігу

 

Демонстрація

  1. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах

 

 

16

Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій

 

Лабораторні досліди

4. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супровод-жуються випаданням осаду.

5. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супровод-жуються виділенням газу.

6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супровод-жуються утворенням води

 

 

17

Практична робота № 1. Реакції йонного обміну між електро-літами у водних розчинах

 

 

 

 

18

Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій.

 

Лабораторні досліди

7. Виявлення хлорид-іонів у розчині.

8. Виявлення сульфат-іонів у розчині.

9. Виявлення карбонат-іонів у розчині.

 

 

19

Практична робота № 2. Розв’язування експериментальних задач

 

 

 

 

20

Захист навчальних проєктів. Узагаль-нення й системати-зація знань з теми «Розчини»

 

 

 

 

21

Контрольна робота №1. ТЕМАТИЧНА 2

 

 

 

 

Тема 2. Хімічні реакції

Очікувані результати:

Учень/учениця:

  • знає і розуміє суть понять: хімічна реакція, ступінь окиснення, окисник, відновник, процеси окиснення і відновлення, тепловий ефект реакції, швидкість хімічної реакції;
  • наводить приклади основних типів хімічних реакцій; відновників і окисників.
  • визначає ступені окиснення елементів у сполуках за їхніми формулами;
  • розрізняє реакції сполучення, заміщення, обміну, розкладу; окисно-відновні та реакції без зміни ступеня окиснення; екзо- та ендотермічні, оборотні й необоротні реакції; окисники і відновники; валентність і ступінь окиснення елемента; 
  • складає хімічні формули бінарних сполук за ступенями окиснення елементів; рівняння найпростіших окисно-відновних реакцій на основі електронного балансу, термохімічні рівняння; рівняння оборотних і необоротних реакцій;
  • класифікує реакції за різними ознаками;
  • характеризує процеси окиснення, відновлення, сполучення, розкладу, заміщення, обміну; вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій; роль окисно-відновних процесів у довкіллі;
  • дотримується правил використання побутових хімікатів.
  • обґрунтовує процеси окиснення й відновлення з погляду електронної будови атомів;
  • висловлює судження про значення хімічних реакцій та знань про них у природі, промисловості, побуті.

Навчальні проекти

 9. Ендотермічні реакції на службі людині.

10. Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність.  Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці.

Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність.  Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. Екзотермічні та ендотермічні реакції. Оборотні й необоротні реакції. Швидкість хімічної реакції.

22

Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну

 

Демонстрації

Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну.

 

 

23

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки

 

 

 

 

24

Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів

 

 

 

 

25

Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, віднов-лення, окисники, відновники

 

 

 

 

26

Складання рівнянь окисно-відновних реакцій

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

27

Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці

 

 

 

 

28

Екзотермічні й ендо-термічні реакції. Термохімічне рівняння.

 

Демонстрації

4.Екзо- та ендотермічні реакції.

 

 

29

Оборотні й необоротні реакції.

 

 

 

 

30

Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників

 

Демонстрації

  1. Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу.

Лабораторні досліди

10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.

 

 

31

Практична робота №3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.

 

 

 

 

32

Узагальнення й систематизація знань з теми «Хімічні реакції»

 

 

 

 

33

Контрольна робота №2

 

 

 

 

34

Підсумкове заняття.

ТЕМАТИЧНА 3

СЕМЕСТРОВА

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Планування
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
22 вересня 2022
Переглядів
1731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку