Календарно-тематичне планування
з хімії для дев’ятого класу на 1 семестр 2022/2023 н. р.
(рівень стандарту, 68 годин на рік, 2 години на тиждень)
Календарно-тематичне планування з хімії для 9 класу складене відповідно до навчальної програми з хімії для 7-9 класів (рівень стандарту) закладів загальної середньої освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 р. № 1407.
Підручник: Григорович О.В. Хімія: підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. В. Григорович. – Харків: Вид-во «Ранок», 2017. – 256 с.: іл. (ISBN 978-617-09-3362-1)
№ |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Демонстрація та лабораторний дослід |
Дата |
Скориго-вана дата |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу |
|||||
Очікувані результати: Учень/учениця:
|
|||||
1 |
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук |
|
|
|
|
2 |
Хімічний зв'язок і будова речовини |
|
|
|
|
Тема 1. Розчини |
|||||
Очікувані результати: Учень/учениця:
|
|||||
Навчальні проекти 1. Електроліти в сучасних акумуляторах. 2. Вирощування кристалів солей. 3. Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги. 4. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. 5. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин. 6. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі. 7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів. 8. Дослідження рН середовища мінеральних вод України. |
|||||
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність. Поняття про суспензії, емульсії, аерозолі. Розв’язування розрахункових задач за цією темою. Здоров’я і безпека. Розв’язування розрахункових задач за цією темою. Поняття про суспензії, емульсії, аерозолі. Колоїдні та істинні розчини. Безпечне поводження з речовинами. Електроліти й неелектроліти. Поняття про рН розчину. Екологічна безпека і сталий розвиток. Розв’язування розрахункових задач за цією темою. Поняття про рН розчину. Застосування якісних реакцій. Підприємливість і фінансова грамотність. Розв’язування розрахункових задач за цією темою. Розчинність речовин. Електроліти й неелектроліти. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Поняття про рН розчину. Застосування якісних реакцій. |
|||||
3 |
Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі. |
|
Домашній експеримент Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо). |
|
|
4 |
Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. |
|
|
|
|
5 |
Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. |
|
|
|
|
6 |
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес |
|
Демонстрація 1. Теплові явища під час розчинення (розчи-нення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді). |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Поняття про кристалогідрати |
|
|
|
|
8 |
Розв’язування задач за рівняннями реак-цій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини |
|
|
|
|
9 |
Розв’язування задач за рівняннями реак-цій з викорис-танням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини |
|
|
|
|
10 |
Розв’язування задач за рівняннями реак-цій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. ТЕМАТИЧНА 1 |
|
|
|
|
11 |
Електролітична дисо-ціація. Електроліти й неелектроліти |
|
Демонстрація 2. Дослідження речо-вин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (крист. натрій хлорид, дист. вода, розчин натрій хлориду, крист. цукор, розчин цукру, хлоридна кислота) |
|
|
12 |
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах |
|
Лабораторні досліди 1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах |
|
|
13 |
Ступінь електролі-тичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти |
|
|
|
|
14 |
Поняття про рН розчину (без матема-тичних розрахунків). Значення рН для характеристики кис-лотного чи лужного середовища. |
|
Лабораторні досліди 2.Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універ-сального індикатора. 3. Дослідження рН харчової і косметичної продукції. |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
15 |
Реакції обміну між розчинами електро-літів, умови їх перебігу |
|
Демонстрація
|
|
|
16 |
Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій |
|
Лабораторні досліди 4. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супровод-жуються випаданням осаду. 5. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супровод-жуються виділенням газу. 6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супровод-жуються утворенням води |
|
|
17 |
Практична робота № 1. Реакції йонного обміну між електро-літами у водних розчинах |
|
|
|
|
18 |
Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. |
|
Лабораторні досліди 7. Виявлення хлорид-іонів у розчині. 8. Виявлення сульфат-іонів у розчині. 9. Виявлення карбонат-іонів у розчині. |
|
|
19 |
Практична робота № 2. Розв’язування експериментальних задач |
|
|
|
|
20 |
Захист навчальних проєктів. Узагаль-нення й системати-зація знань з теми «Розчини» |
|
|
|
|
21 |
Контрольна робота №1. ТЕМАТИЧНА 2 |
|
|
|
|
Тема 2. Хімічні реакції |
|||||
Очікувані результати: Учень/учениця:
|
|||||
Навчальні проекти 9. Ендотермічні реакції на службі людині. 10. Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів. |
|||||
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність. Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність. Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. Екзотермічні та ендотермічні реакції. Оборотні й необоротні реакції. Швидкість хімічної реакції. |
|||||
22 |
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну |
|
Демонстрації Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну. |
|
|
23 |
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки |
|
|
|
|
24 |
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів |
|
|
|
|
25 |
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, віднов-лення, окисники, відновники |
|
|
|
|
26 |
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
27 |
Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці |
|
|
|
|
28 |
Екзотермічні й ендо-термічні реакції. Термохімічне рівняння. |
|
Демонстрації 4.Екзо- та ендотермічні реакції. |
|
|
29 |
Оборотні й необоротні реакції. |
|
|
|
|
30 |
Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників |
|
Демонстрації
Лабораторні досліди 10. Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою. |
|
|
31 |
Практична робота №3. Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій. |
|
|
|
|
32 |
Узагальнення й систематизація знань з теми «Хімічні реакції» |
|
|
|
|
33 |
Контрольна робота №2 |
|
|
|
|
34 |
Підсумкове заняття. ТЕМАТИЧНА 3 СЕМЕСТРОВА |
|
|
|
|