Календарно-тематичне планування з хімії для 9 класу на 2018-2019 навчальний рік (І семестр) розроблено згідно
Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Хімія. 7-9 класи (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html)
Календарно-тематичне планування на 2018-2019 навчальний рік
Хімія. 9 клас
(68 год., 2 год. на тиждень)
№ з/п |
Дата проведення |
Теми розділів та уроків |
Практична частина |
І семестр Повторення найважливіших питань курсу хімії 8 класу (3 год.) |
|||
1 |
|
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. |
|
2 |
|
Склад і властивості основних класів неорганічних сполук. |
|
3 |
|
Хімічний зв'язок і будова речовини. |
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|||
Учень/учениця Знаннєвий компонент наводить приклади назв і формул речовин, що належать до основних класів неорганічних сполук. Діяльнісний компонент класифікує неорганічні сполуки; порівнює склад і властивості неорганічних сполук різних класів; властивості речовин атомної, молекулярної та йонної будови; характеризує йонний і ковалентний хімічні зв'язки; хімічні властивості основних класів неорганічних сполук. Ціннісний компонент обґрунтовує залежність властивостей речовин від їхніх складу і будови. |
|||
Тема 1. Розчини (20 год.) |
|||
4 |
|
Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі. |
Д/з: домашній експеримент 1. Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо). |
5 |
|
Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок. |
|
6 |
|
Розчинність речовин, її залежність від різних чинників. Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини. |
|
7 |
|
Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Розчинення як фізико-хімічний процес. |
Демонстрації
|
8 |
|
Поняття про кристалогідрати. |
|
9 |
|
Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
Розрахункові задачі 1. Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
10 |
|
Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. |
Демонстрації 2. Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлоридна кислота). |
11 |
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Лабораторний дослід 1. Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах. |
Лабораторний дослід 1. |
12 |
|
Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Складання рівнянь електролітичної дисоціації кислот, лугів, солей. |
|
|
Тематична |
|
|
13 |
|
Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти. |
|
14 |
|
Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Лабораторні досліди 2. Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора. 3. Дослідження рН харчової і косметичної продукції. |
Лабораторні досліди: 2, 3. |
15 |
|
Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій. |
|
16 |
|
Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Лабораторні досліди: 4. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються випаданням осаду; 5.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються виділенням газу; 6.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжуються утворенням води. |
Демонстрації 3. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах Лабораторні досліди:4, 5, 6. |
17 |
|
Складання йонно-молекулярних рівнянь хімічних реакцій. |
|
18 |
|
Практична робота 1. Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах. |
Практична робота 1. |
19 |
|
Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. Лабораторні досліди: 7. Виявлення хлорид-іонів у розчині; 8. Виявлення сульфат-іонів у розчині; 9. Виявлення карбонат-іонів у розчині. |
Лабораторні досліди: 7, 8, 9. |
20 |
|
Розв’язування розрахункових та експериментальних задач. Складання рівнянь йонного обміну. |
|
21 |
|
Практична робота 2. Розв’язування експериментальних задач. |
Практична робота 2. |
22 |
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Розчини». Представлення результатів навчальних проектів 1-14. |
Навчальні проекти 1-14. |
23 |
|
Контрольна робота з теми «Розчини». |
|
|
Тематична |
|
|
Навчальні проекти 1. Електроліти в сучасних акумуляторах. 2. Вирощування кристалів солей. 3. Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги. 4. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. 5. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин. 6. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі. 7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів. 8. Дослідження рН середовища мінеральних вод України. |
|||
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|||
Учень/учениця Знаннєвий компонент наводить приклади колоїдних та істинних розчинів, розчинників, суспензій, емульсій, аерозолів, електролітів і неелектролітів, сильних і слабких електролітів, кристалогідратів; пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин; утворення водневого зв’язку; суть процесу електролітичної дисоціації. Діяльнісний компонент розрізняє компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини, катіони й аніони, електроліти й неелектроліти, сильні й слабкі електроліти; рН лужного, кислого та нейтрального середовища; описує розчинення речовин у воді як фізико-хімічне явище; якісну реакцію на хлорид-іони; виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену; складає рівняння електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей, рівняння реакцій обміну в повній та скороченій йонній формах; рівняння якісних реакцій на хлорид-іони в молекулярній та йонній формах; розв’язує експериментальні задачі, обираючи й обґрунтовуючи спосіб розв’язання . обчислює масу, об’єм, кількість речовини за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; характеризує електроліти за ступенем дисоціації; визначає характер середовища за значенням рН; проводить реакції між розчинами електролітів з урахуванням умов їх перебігу; якісні реакції на карбонат-, сульфат- хлорид-іони; виявляє у розчині гідроксид-іони і йони Гідрогену; використовує значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Ціннісний компонент обґрунтовує перебіг реакцій між електролітами у водних розчинах; оцінює важливість рН розчинів для визначення якості харчової, косметичної продукції тощо; висловлює судження про значення розчинів у природі та житті людини; про застосування знань щодо виявлення деяких йонів; про роль експерименту в науці. |
|||
Тема 2. Хімічні реакції (14 год.) |
|||
24 |
|
Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну. |
Демонстрації
|
25 |
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. |
|
26 |
|
Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів. |
|
27 |
|
Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники. |
|
28 |
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій, добір коефіцієнтів. Поняття про метод електронного балансу. |
|
29 |
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій, добір коефіцієнтів. |
|
30 |
|
Складання рівнянь окисно-відновних реакцій, добір коефіцієнтів. |
|
31 |
|
Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці. |
|
32 |
|
Екзотермічні та ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння. |
|
|
Тематична |
|