ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖУЮ Заступник директора Директор закладу
з НВР ____________Г. Гурова ___________Г. Нараївська
«___» вересня 2021 року «___» вересня 2021 року
Календарно-тематичне планування уроків
Хімії для 7 класу на 2021 -2022 н. р.
(1,5 год на тиждень, всього 51 година, 5 год резерв)
За Навчальною програмою Хімія. 7-9 класи (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. За Типовою освітньою програмою затвердженою Наказом МОН від 20.04.2018 №405.
Підручник: Хімія: підруч. для 7 кл. закл.заг.сер.освіти/ Павло Попель, Людмила Крикля. – Київ: «Академія», 2020.
7 клас (51 година, 1,5 години на тиждень)
№ |
Тема |
Кількість годин |
Кількість контрольних робіт |
Кількість лабораторних робіт |
Кількість практичних робіт |
1. |
Вступ |
4 |
- |
2 |
1 |
2. |
Початкові хімічні поняття |
20 |
1 |
7 |
2 |
3. |
Кисень |
12 |
- |
- |
1 |
4. |
Вода |
15 |
1 |
1 |
1 |
|
всього |
51 |
2 |
10 |
5 |
№ |
Дата з/п |
Дата фак |
Зміст навчального матеріалу |
Наскрізні змістові лінії |
Примітка |
|
Вступ ( 4 год ) Навчальні проекти до теми: 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню. |
||||||
1
|
|
|
Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. Інструктаж з БЖД. |
Наскрізні змістові лінії
Здоров’я і безпека.
Громадянська відповідальність.
Екологічна безпека і сталий розвиток.
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті.
Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин |
§1,2 опр. №2,5 ст.11 |
|
2 |
|
|
Правила роботи в хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії |
§3 опр. №11,12 ст.24-25 |
||
3 |
|
|
Найпростіші операції в хімічному експерименті, маркування небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії Лабораторний дослід 1 Дослідження будови полум’я Лабораторний дослід 2 Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). |
§4-5 опр Підг. до пр.роб.№1 ст.35 |
||
4 |
|
|
Практична робота 1 Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. |
№22 ст.35 |
||
Тема1. Початкові хімічні поняття ( 23 год ) Навчальні проекти 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті. 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.
|
||||||
5 |
|
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід 3 Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень . Формулювання висновків. |
Наскрізні змістові лінії Здоров’я іі безпека Безпечне поводження з речовинами. Підприємливість і фінансова грамотність Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Розв’язування розрахункових задач за темою «Масова частка елемента в складній речовині». |
§6 -7опр. №29,30 Ст..43 |
|
6 |
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
§8-9 опр. №44 ст.55 №50 ст61 |
||
7 |
|
|
Практична робота 2 Розділення неоднорідної суміші |
§9 повт. №54 ст64 |
||
8 |
|
|
Молекули. Атоми. Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. |
§10-11 опр. №67ст71 |
||
9 |
|
|
Повторення і узагальнення з теми «Початкові хімічні поняття» |
§6-11 повт. |
||
Тематична |
|
|||||
10 |
|
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
§12опр №79ст79 |
||
11 |
|
|
Прості речовини. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. |
§13 опр №85,86 ст 84 |
||
12 |
|
|
Складні речовини. Лабораторний дослід 4 Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин |
§14 опр №95ст89 |
||
13 |
|
|
Хімічні формули. |
§15 опр №100,101 |
||
14 |
|
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
§16 опр №108,109 |
||
15 |
|
|
Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. Розвязування вправ. |
§16 повт. №110,111 |
||
16 |
|
|
Повторення та узагальнення з теми «Початкові хімічні поняття» |
§15-16 повт №113 |
||
17 |
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
|
§17 опр №118,119 |
||
18 |
|
|
Масова частка елемента в складній речовині. |
§18 опр №129ст107 |
||
19 |
|
|
Фізичні й хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. |
§19 опр №135,137 ст 115 |
||
20 |
|
|
Як досліджують хімічні реакції. Лабораторні досліди 5 -9 Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. |
§20 опр Вик. д/е ст. 123 |
||
21 |
|
|
Практична робота 3 Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів |
§20 повт |
||
22 |
|
|
Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. |
§21 опр №149 ст 131 |
||
23 |
|
|
Хімічні рівняння. Розвязування задач і вправ. |
§21 повт №152 ст132 |
||
24 |
|
|
Контрольна робота 1 |
|
||
25 |
|
|
Підсумковий урок |
|
||
Тематична |
||||||
Тема 2. Кисень ( 9 год ) Навчальні проекти 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
||||||
26 |
|
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. Повітря, його склад. |
Громадянська відповідальність Умови виникнення та припинення горіння. Здоров’я і безпека Безпечне поводження з речовинами. Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Екологічна безпека і сталий розвиток Склад повітря. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Поняття про окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Підприємливість і фінансова грамотність Проблема чистого повітря. Поняття про каталізатор. |
§22 опр №160ст137 |
|
27 |
|
|
Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. |
§23 опр №166-167 |
||
28 |
|
|
Практична робота 4 Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності. |
§23 повт. |
||
29 |
|
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. Оксиди. |
§24 опр. №175,176 |
||
30 |
|
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). Процеси окиснення |
§25 опр №188,189(а) |
||
31 |
|
|
Умови виникнення та припинення горіння. Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
§26 опр №194 ст164 |
||
32 |
|
|
Розвязування задач і вправ. |
§25-26 повт. |
||
33 |
|
|
Повторення і узагальнення з теми «Кисень» |
№196 ст164 |
||
34 |
|
|
Підсумковий урок |
виконати тести |
||
Тематична |
||||||
Тема3. Вода ( 16 год) Навчальні проекти 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». |
||||||
35 |
|
|
Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості |
|
§27 опр №199 ст169 |
|
36 |
|
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. Вода – розчинник. |
§28 опр №206 ст172 |
||
37 |
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Виготовлення розчину. |
§29 опр №215,218 ст177-178 |
||
38 |
|
|
Практичні робота 5 Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. |
§29 повт. №219 ст178 |
||
39 |
|
|
Розвязування розрахункових задач на обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
№220 ст 179 |
||
40 |
|
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. |
§30 опр №225,227 |
||
41 |
|
|
Виявлення лугів кислот. Поняття про індикатори. Лабораторний дослід 10 Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. |
§31 опр 230-231 ст189 |
||
42 |
|
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. |
§32 опр №237 ст195 |
||
43 |
|
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. |
§33 опр №241 |
||
44 |
|
|
Розвязування задач і вправ |
Вик д/е ст. 203 |
||
45 |
|
|
Розвязування задач і вправ |
№242 ст202 |
||
46 |
|
|
Повторення і узагальнення з теми «Вода» |
§27-33 повт |
||
47 |
|
|
Розвязування розрахункових задач і вправ |
№229 |
||
48 |
|
|
Контрольна робота 2 |
|
||
49 |
|
|
Захист навчальних проєктів |
Підг. До захисту |
||
50 |
|
|
Захист навчальних проєктів |
|
||
51 |
|
|
Підсумковий урок |
|
|
|
Тематична |
||||||