Інтегрований курс «Я досліджую світ»
(7 годин на тиждень)
№ |
Зміст уроку |
Примітка |
Дата |
Живі організми. Рослини. |
|||
1. |
Що потрібно рослинам? Робота з текстом, що «вміють» робити рослини? Складання розповіді «Що рослини роблять удень, а що – вночі? |
С. 4. С. 2. |
08.01. |
2. |
Що потрібно рослинам? Живлення рослин. Назви груп рослин. Пошук цікавих фактів про рослини своєї місцевості. |
С. 5. С. 2. |
09.01. |
3. |
Рослини моєї місцевості. Цікаві факти. Виготовлення аплікації. |
С. 5. С. 2. |
09.01. |
4. |
Рослини моєї місцевості. Цікаві факти. Виготовлення аплікації (продовження). |
С. 5. С. 2. |
10.01. |
5. |
Досліджую квіткові рослини. Будова квіткових рослин. Плоди рослин: соковиті, сухі. Складання розповіді про будову своєї улюбленої квіткової рослини. |
С. 6 - 7. С. 3. |
11.01. |
6. |
Як людина використовує квіткові рослини? Складання міркування. Робота з текстом. Списування. Розбір слів за будовою. |
С. 7. С. 3.
|
11.01. |
7. |
Дізнаюсь про особливості хвойних рослин. Робота з віршем. Назви хвойних дерев. Порівняння груші і ялини. |
С. 8. С. 4. |
12.01. |
8. |
Будова хвойних рослин. Дослідження дерев своєї місцевості. Порівняння висоти хвойних рослин. Цікаві факти. |
С. 9. С. 4. |
15.01. |
9. |
Звідки взялися рослини? Культурні рослини. Професії людей. Цікаві факти. |
C. 12 – 13. С. 6. |
16.01. |
10. |
Досліджую походження культурних рослин. Робота з текстом. «Звідки в Україну завезли моркву?». Складання казки. |
С. 13. С. 6. |
16.01. |
11. |
Визначаю умови для життя рослин. «Незвичайні пригоди Карини і Валі». Без чого неможливе життя рослин? |
С. 14.
|
17.01. |
12. |
Середовище існування рослин. Які існують види рослин? Складання розповіді за схемою. Види рослин за їхньою потребою у теплі. |
С. 15.
|
18.01. |
13. |
Пристосування рослин. Рослини посушливих степів і прісних водойм. Розгадування ребуса. «Поміркуй і скажи». |
С.16. С. 7. |
18.01. |
14. |
Пристосування рослин. Складання кінцівки казки «Як маленька крапелька допомогла квіточці». Виготовлення квітки в техніці оригамі. |
С. 17. С. 7. |
19.01. |
15. |
Як розмножуються рослини? Способи розмноження рослин. Робота з текстом. Поради щодо виконання практичної роботи «Як розводять фіалки за допомогою листків». |
С. 20 – 21. С. 9. |
22.01. |
16. |
Як розмножуються рослини? Способи розмноження рослин. Виготовлення спінеру «Розвиток рослин». |
С. 20 – 21. |
23.01. |
17. |
Вивчаю різноманітність грибів. Будова гриба. Грибниця. Які гриби людина вирощує штучно? Чи можна дітям куштувати гриби (пошук інформації). |
С. 22. С. 10, з. 1. |
23.01. |
18. |
Що вміють робити гриби? Негативний вплив грибів. «Поміркуй і розкажи». Дієслово. |
С. 23. С. 10. |
24.01. |
19. |
Визначаю користь рослин. Лікарські рослини. Робота з віршем. Дії з іменованими числами. Твір – опис лікарської рослини (пошук інформації). |
С. 24 - 25.
|
25.01. |
20. |
Коли рослина - ворог? Отруйні рослини. Установлення відповідності. Назви отруйних кімнатних рослин Доповідь про свою улюблену кімнатну рослину за планом. |
С. 28 - 29. С. 12. |
25.01. |
21. |
Застосовую знання про рослини. «Дивний ліс». Гра «Я знаю 5 рослин». Цікаві факти. Продовж речення. |
С. 30 - 31.
|
26.01. |
22. |
Діагностувальна робота. |
|
29.01. |
23. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Живі організми. Рослини». |
|
30.01. |
|
Живі організми. Тварини. |
. |
|
24. |
Чи впливають тварини на природу? Групи тварин. Порівняння тварин за розміром та будовою. Значення тварин у природі. |
С. 32. С. 13. |
30.01. |
25. |
«Як людина завдає шкоди тваринам?» (Складання розповіді за обраною світлиною). «Поради людству» (виготовлення плакату). |
С. 33.
|
31.01. |
26. |
«Поради людству» (виготовлення плакату) (продовження). |
С. 33. |
01.02. |
27. |
«Як людина завдає шкоди тваринам?» Виготовлення тварини з пластмасових пляшок ( на вибір). |
|
01.02. |
28. |
«Як людина завдає шкоди тваринам?» Виготовлення тварини з пластмасових пляшок ( на вибір) (продовження). |
|
02.02. |
29. |
Яких тварин найбільше? Середовище існування комах. Розвиток метелика. «Відгадай кінцівку казки». Вибіркове списування. |
С. 36 - 37. |
05.02. |
30. |
Хто заселяє водойми? Особливості будови риб. Морські і прісноводні риби. Цікаві факти. |
С. 38 - 39. С. 15. |
06.02. |
31. |
Хто заселяє водойми?. Дії з іменованими числами. Роль риби для водойм і людини. |
С. 38 - 39. С. 15. |
06.02. |
32. |
Вивчаю тварин суходолу. «Пихата жаба» В Сухомлинський. Якими бувають земноводні. |
С. 40. С. 16. |
07.02. |
33. |
Плазуни. Назви плазунів. Плазуни мого краю. Збір інформації. |
С. 41. С. 16. |
08.02. |
34. |
Плазуни мого краю. Малювання хамелеона. |
С. 41. С. 16. |
08.02. |
35. |
Різноманітність птахів. Будова тіла птахів. Робота з текстом. «Чому в лелеки чорні крила» (складання казки). Розв’язування задач. |
С. 44. С. 18. |
09.02. |
36. |
Способи живлення птахів. Відгадування загадок. Доповнення схеми. |
С. 45. С. 18. |
12.02. |
37. |
Дізнаюся про турботливість птахів. Перелітні та осілі птахи. Робота з текстом: Розрізнення прийменників та префіксів. Розв’язування задач. |
С. 46 - 47. |
13.02. |
38. |
«Пташина їдальня». Списування. Як ти допомагаєш взимку осілим птахам. |
С. 47.
|
13.02. |
39. |
«Пташина їдальня». Виготовлення годівнички з використанням пластикової пляшки або паперової коробки. |
С. 47.
|
14.02. |
40. |
Як живуть звірі? Види звірів. Розв’язування задач. Робота з текстом. |
С. 48. С 19. |
15.02. |
41. |
Як живуть звірі? Як ти можеш допомогти звірам узимку? Чи варто наближатися до диких звірів? |
С. 49. С. 19. |
15.02. |
42. |
Дізнаюся про турботливість звірів. Складання розповіді про звіра, якого зустрічав у лісі. Розв’язування задач. |
С.52 - 53 . |
16.02. |
43. |
«Зайчик і горобина» В. Сухомлинський. Форми іменника. Члени речення. Виготовлення зайчика з кольорового паперу. |
С. 53. |
19.02. |
44. |
Чим дикі тварини відрізняються від свійських? Яких тварин одомашнила людина? Діаграма Венна. «Свійські та дикі тварини». Цікаві факти. Робота з віршем. |
С. 54 – 55. С. 21.
|
20.02. |
45. |
Застосовую знання про тварин. Робота з малюнком- схемою. Чим прославилися відомі тварини? Збір інформації. |
С. 58 – 59. |
20.02. |
46. |
Застосовую знання про тварин. Виготовлення лепбуку «Тварини». |
|
21.02. |
47. |
Застосовую знання про тварин. Виготовлення лепбуку «Тварини» (продовження). |
|
22.02. |
48. |
Діагностувальна робота. |
|
22.02. |
49. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Живі організми. Тварини». |
|
23.02. |
|
Людина та її організми |
|
|
50. |
Розрізняю системи органів людини. Назви систем органів та їх значення. |
С. 60. С. 23. |
26.02. |
51. |
Розрізняю системи органів людини. Становлення відповідності. Відгадування загадки. Розв’язування задачі. Цікаві факти. |
С. 61. С. 23. |
27.02. |
52. |
Назви систем органів та їх призначення. Виготовлення книжечки – довідника («Всеосвіта»). |
|
27.02. |
53. |
Вивчаю скелет і м’язи. Навіщо людині скелет і м’язи. |
С. 62. С. 24. |
28.02. |
54. |
Як працюють м’язи. Вправи для правильної постави. Цікаві факти. |
С. 63. С. 24. |
29.02. |
55. |
Вивчаю травну систему. Травлення. Будова травної системи. Що таке поживні речовини? |
С. 66. С. 26. |
29.02. |
56. |
Травлення. Встановлення відповідності між назвами органів і процесами, які відбуваються завдяки їм. Складання розповіді «Закінчи казку». |
С. 67. С. 26. |
01.03. |
57. |
Вивчаю травну систему. Виготовлення рельєфу «Травна система» (пластилін). |
|
04.03. |
58. |
Складаю раціон харчування. Продукти рослинного і тваринного походження. |
С. 68. С. 27. |
05.03. |
59. |
«Здорові» продукти харчування. Розв’язування задачі на знаходження вартості. |
С. 69. С. 27. |
05.03. |
60 |
Вивчаю систему органів дихання. Будова дихальної системи. |
С. 72. С. 29. |
06.03. |
61. |
Шлях повітря в організмі людини. Розгадування ребусів: звуко-буквений аналіз слів відгадок. |
С. 72 . С. 29. |
07.03. |
62. |
Легені. Як треба дбати про органи дихання? Дихальні вправи. Складання пам’ятки «Бережи органи дихання!» Розв’язування задачі. Цікаві факти. |
С. 73. С. 29. |
07.03. |
63. |
Будова дихальної системи. Створення макету органів дихання. |
|
08.03. |
64. |
Будова дихальної системи. Створення макету органів дихання (продовження). |
|
11.03. |
65. |
Дізнаюся про функції кровоносної системи. Складові кровоносної системи. |
С. 74. С. 30. |
12.03. |
66. |
Встановлення відповідності між назвами органів кроносної системи й їх функціями. Цікаві факти. |
С. 74. С. 30. |
12.03. |
67. |
Дослідницький практикум. «Як часто серце виштовхує кров у судини?» Дослід. |
С. 75. С. 30. |
13.03. |
68. |
Розповідь за світлинами «Як можна зміцнити здоров’я». Розв’язування задачі на різницеве порівняння. Цікаві факти. |
С. 75. С. 30. |
14.03. |
69. |
Чи є шкіра органом тіла? Шкіра наш природній одяг. Робота в парах: проведення дослідів «Властивості шкіри». |
С. 76. С. 31.
|
14.03. |
70. |
Функції шкіри. Похідні шкіри. Чинники, що негативно впливають на шкіру. Розв’язування задачі. Цікаві факти. Робота в групах. |
С. 77. С.31. |
15.03. |
71. |
Про що «говорять» органи чуття? Назви органів чуття. Робота за схемою. |
С. 80. С. 33. |
18.03. |
72. |
Про що «говорять» органи чуття? Робота з віршем. Добір слів-назв органів чуття. |
С. 81. С. 33. |
19.03. |
73. |
Створення порадника «Як треба берегти органи чуття». Творче списування. |
С. 81. С. 33. |
19.03. |
74. |
Застосовую знання про людину та її організм. Уявна екскурсія у музей людського тіла. |
С. 82 - 83.
|
20.03. |
75. |
Застосовую знання про людину та її організм. Виготовлення макетів систем органів людини. |
|
21.03. |
76. |
Діагностувальна робота. |
|
21.03. |
77. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
22.03. |
|
Моя шкільна і місцева громади |
|
|
78. |
Визначаю правила спілкування. Як краще спілкуватися з друзями. Робота з прислівями та приказками. «Поміркуй і розкажи». |
С. 84. С.34. |
01.04. |
79. |
Як висловити прохання. Правила ввічливості. Розподіл слів за групами. «Закінчи речення». |
С. 85.
|
02.04. |
80. |
Чи вмію я слухати? Спілкування. Правила спілкування. |
С. 88. С. 36. |
02.04. |
81. |
Чи вмію я слухати? Ознаки слухання. Опис уважного слухача. |
С. 89. С. 36. |
03.04. |
82. |
Вчуся розуміти. «Історія про появу мови». Міміка. Жести. Робота в групах: «Показ улюбленої телепередачі без слів». |
С. 90 |
04.04. |
83. |
Що сприяє порозумінню? Як уникнути непорозумінь? Робота з віршем. Доповнення і розв’язування задачі. |
С. 91. С. 37. |
04.04. |
84. |
Які вчинки корисні для спільноти? Що об’єднує людей? Малюнки корисних вчинків. Хто потребує особливого піклування? |
C. 92. С. 38. |
05.04. |
85. |
Що є основою щасливого життя великої родини, людства? Робота з притчею. Чим ти можеш допомогти іншим? (планування дій). Милосердя. Благодійність у твоєму селищі. |
С. 93.
|
08.04. |
86. |
Волонтерство: навіщо і як допомагати іншим? «Як волонтери допомагають іншим?» (складання розповіді за світлинами). Робота з текстом. |
С. 96. С. 40. |
09.04. |
87. |
Як ти допомагаєш іншим? «Закінчи речення». Робота в парах: розв’язування задач. Створення емблеми волонтерства. |
С. 97. С. 40. |
09.04. |
88. |
Моя громада. Що таке «громада»? Складання текту-розповіді. «До якої громади належиш ти?» Аналіз діаграми. |
С. 98. С. 41. |
10.04. |
89. |
Яких людей можна назвати гідними громадянами? Робота з оповіданням В. Сухомлинського. |
С. 99. С. 41. |
11.04. |
90. |
Шкільна громада. Дії шкільної громади. Правила роботи у шкільній громаді. |
С. 100 – 101. С. 42. |
11.04. |
91. |
Свята шкільної громади. Тиждень української мови у школі. Виготовлення соняшника – символа України. |
С. 101. С. 42. |
12.04. |
92. |
Створення лепбуку «Мова в нашому житті» за зразком. |
С. 101. |
15.04. |
93. |
Створення лепбуку «Мова в нашому житті» за зразком (продовження). |
С. 101. |
16.04. |
94. |
Застосовую знання про шкільну і місцеву громади. Опитування «Якою я хочу бачити школу?» |
С. 104 – 105. |
16.04. |
95. |
Діагностувальна робота. |
|
17.04. |
96. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
18.04. |
|
Моя культурна спадщина |
|
|
97. |
Що розповідає про минуле? Пам’ятки минулого. Робота з віршем. Тлумачення значень слів. Відновлення прислів’я. |
С. 106. С. 44. |
18.04. |
98. |
Пам’ятки України. Цікаві факти. Робота з текстом. Розв’язування задачі. Змагання «Хто назве більше музеїв України». |
С. 107. С. 44. |
19.04. |
99. |
Історичні та культурні пам’ятки рідного краю. Види історичних джерел. Робота із загадкою. Що означає вислів « Любити свою країну?» |
С. 108. С. 45. |
22.04. |
100. |
Краєзнавча розвідка. Історичні і культурні пам’ятки Краснопілля. |
|
23.04. |
101. |
Краєзнавча розвідка. Історичні і культурні пам’ятки Краснопілля. |
|
23.04. |
102. |
Культурна спадщина. Ознайомлення з культурною спадщиною Харкова. Складання списку назв історичних та культурних пам’яток рідного краю. |
С. 109. С. 45. |
24.04. |
103. |
Відомі особи культури і мистецтва України: Л. Костенко, М. Лисинко, Б. Ступка, Читання анаграм. Обчислення виразів. |
С. 110 - 111. С. 46. |
25.04. |
104. |
Видатні Українці. Створення проєкту. Збір інформації. Розв’язування кросворду. Правопис власних іменників. Дієслово. |
С. 110 - 111. С. 45. |
25.04. |
105. |
Видатні українці. Павло Арсенович Грабовський. |
|
26.04. |
106. |
Видатні спортсмени/спортсменки України. Впізнай видатних українців. Запис прізвищ в абетковій послідовності. Розв’язування задач. |
С. 112 - 113. С. 47. |
29.04. |
107. |
Видатні спортсмени/спортсменки України. Паралімпійці. Що треба робити, щоб стати видатним спортсменом/спортсменкою? Робота за таблицею. Збір інформації про одного з спортсменів. |
С. 113. С. 47. |
30.04. |
108. |
Визначаю способи мандрування. Як люди мандрували в різні часи? Правопис власних назв. Складання розповіді «Цікаві місця України». |
С. 116. С. 49. |
30.04. |
109. |
Мої мандрівки різними видами транспорту. Аналіз фрагментів квитків за поданими питаннями. Дії з іменованими числами, розв’язування задач. |
С. 117. С. 49. |
01.05. |
110. |
Організовую подорож. Маршрут подорожі. Робота з картою. Вибір одягу для подорожі. Аналіз календаря погоди. |
С. 118. С. 50. |
02.05. |
111. |
Організовую подорож. Соляні печери. Цікаві факти. Розв’язування задач на визначення часу. Складання казки про пригоди школярів у соляних печерах. |
С. 119. С. 50. |
02.05. |
112. |
Українські й іноземні винахідники та мандрівники. Творча робота. Складання продовження тексту. Пошук інформації про сучасних українських мандрівників. |
С. 122. С. 52. |
03.05. |
113. |
Українські й іноземні винахідники та мандрівники. Якості мандрівника. Першовідкривачі. Робота з текстом. Пошук інформації про мореплавців. |
С. 123. С. 52. |
06.05. |
114. |
Роль винахідників у нашому житті. Встановлення відповідності між описом і назвою винаходу. Утворення пар «Пофантазуй і стань винахідником». |
С. 124. С. 53. |
07.05. |
115. |
Винаходи людства. Цікаві факти. Перегляд мультфільму. Складання розповіді за світлинами. Творча робота «Як людина могла винайти сірники?» |
С. 125. С. 53. |
07.05. |
116. |
Застосовую знання про культурну спадщину. Пограємо у гру «Моя культурна спадщина». |
С. 126 – 127. |
08.05. |
117. |
Діагностувальна робота. |
|
09.05. |
118 |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
09.05. |
|
Ми - громадяни України. Ми - Європейці |
|
|
119. |
Збираю відомості про минуле. Історичні пам’ятки. Історичне джерело. Збір інформації. Доповнення речень. |
С. 128. С. 54. |
10.05. |
120. |
Способи отримання інформації. Опрацювання легенди. Пошук інформації про походження назви твого селища. Дослідження історичного джерела за пам’яткою. |
С. 129. С. 54. |
13.05. |
121. |
Подорожую в минулому. Перегляд відео про українських козаків. Робота в групах: обговорення зображеного на малюнку. Складання речення з «розсипаних» слів. |
С. 132 – 133. С. 56. |
14.05. |
122. |
Подорожую в минулому. Легенда. Робота з числами. Театралізуємо: створення «козацького війська». Презентація вистави. |
С. 133. С. 56. |
14.05. |
123. |
Що об’єднує українців? Доповнення вірша словами з довідки. «Збери» прислів’я та приказки. |
С. 134 – 135. С. 57. |
15.05. |
124. |
Україна – демократична держава. «Незалежність». «Правова держава». «Демократія». Встановлення відповідності. Добір синонімів. Складання опису за допомогою прикметників. |
С. 138. С. 59. |
16.05. |
125. |
Права дитини в Україні. «Якщо я буду президентом…». |
С. 139. |
16.05. |
126. |
Символи демократичної держави. |
С. 139. С. 59. |
17.05. |
127. |
Робота в парах. Створення лепбуку «Подорожуємо Україною» (збір матеріалів). |
|
20.05. |
128. |
Робота в парах. Створення лепбуку «Подорожуємо Україною». |
|
21.05. |
129. |
Держави-сусіди України. Прапори держав-сусідів України. |
С. 140. С. 60. |
21.05. |
130. |
Складання розповіді про одну з країн держав-сусідів України (збір інформації, заповнення візитівки). |
С. 141. С. 60. |
22.05. |
131. |
Навіщо держави об’єднуються? Європейський Союз. Робота в парах. |
С. 144. С. 61. |
23.05. |
132. |
Навіщо держави об’єднуються? Запис назв в абетковій послідовності. Обчислення значень виразів. Перегляд відео. |
С. 145. С. 61. |
23.05. |
133. |
Застосовую знання за розділом «Ми – громадяни України. Ми – Європейці». |
С. 148. |
24.05. |
134. |
Гра «Я знаю міста України». Складання розповіді про країну Європи в яку хотіли мігрувати (за поданою схемою). |
С. 148. |
27.05. |
135. |
Застосовую знання за розділом «Ми – громадяни України. Ми – Європейці». Робота з картою Європи. Робота в парах. Гра «Я знаю країни Європи та їхні столиці» |
С. 149. |
28.05. |
136. |
Діагностувальна робота. |
|
28.05. |
137. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
29.05. |
138. |
Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
30.05. |
139. |
Підсумок за рік. |
|
30.05. |