Календарно-тематичне планування з історії України для 5 класу. 2 години на тиждень (1 година на підсилення предмету). Календарне планування за підручником І.Я. Щупак, І.О. Піскарьова, О.В. Бурлака "Вступ до історії" 5 клас.
ВОЗНЕСЕНСЬКА ЗШ І-ІІІ СТУПЕНІВ
«ПОГОДЖЕНО» «ЗАТВЕРДЖЕНО»
Заступник директора з НВР Директор
В.О. Левадна М.М. Биковський
________________________ __________________
________________________ __________________
Календарно- тематичне планування
з історії України
5 класу
на 2018/2019
Сидоренко І.В.
Розглянуто на засіданні МО філологічного, художньо-естетичного циклу
Протокол № від _________ р.
Голова МО: Є.О. Федорець
Складено до підручника: І.Я. Щупак, І.О. Піскарьова, О.В. Бурлака Вступ до історії 5 кл.: підруч. для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / І. Я. Щупак, І. О. Піскарьова, О. В. Бурлака. — К. : УОВЦ «Оріон»
Оновлена програма укладена відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13 січня 2017 р. і № 201 від 10 лютого 2017 р.
ВСТУП ДО ІСТОРІЇ УКРАЇНИ
5 клас (35 годин+ 35 годин на підсилення)
№ |
Дата |
Зміст |
Д/з |
Державні вимоги |
|
Вступ. ЩО ТАКЕ ІСТОРІЯ |
Умію: використовувати термін «історія» в різних значеннях (як оповідь, як досвід, як живу пам’ять про життя людей у минулому, як науку); вправно користуватися підручником. |
||
1 |
|
Історія як наука та навчальний предмет. Історія України – складова європейської історії. Підручник з історії. |
§1 |
|
2 |
|
Історичний факт, час, простір, |
|
|
3 |
|
Історичні події та явища. |
|
|
|
Тема 1. ВІДЛІК ЧАСУ В ІСТОРІЇ |
Умію: співвіднести рік – століття – тисячоліття; визначити тривалість історичної події; побудувати шкалу історичного часу і встановити за її допомогою хронологічну послідовність подій; створити і заповнити хронологічну таблицю. |
||
4 |
|
Календарний та історичний час. Підрахунок історичного часу. |
§2 |
|
5 |
|
Робота зі шкалою часу. |
|
|
6 |
|
Культурні епохи європейської історії |
§3 |
|
7 |
|
Історія України на шкалі часу. |
|
|
8 |
|
Практична робота: Відлік часу в історії, робота зі шкалою часу. |
§4 |
|
9 |
|
Практична робота: визначення хронологічної послідовності та історичної відповідності. |
|
|
10 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
§5 |
|
|
Тема 2. ДЕ ВІДБУВАЄТЬСЯ ІСТОРІЯ |
Умію: скласти розповідь за історичною картою; визначити географічне розташування й природні умови названих учителем історико-географічних регіонів; позначити і надписати на контурній карті названі вчителем історико-географічні регіони, територію рідного краю, рідне місто/селище/село. Розумію: територію як місце, де відбувалися (розгорталися в часі) історичні події; поняття «історична карта», «контурна карта»; «історико-географічний регіон», «державний кордон»; відмінність між географічною (фізичною) та історичною картами; |
||
11 |
|
Географічний та історичний простір |
§6 |
|
12 |
|
Робота з історичною картою |
|
|
13 |
|
Українські землі на стародавніх картах |
§7 |
|
14 |
|
Українські землі на історичних картах |
|
|
15 |
|
Терени творення нової України. |
§8 |
|
16 |
|
Держава Україна та її сусіди. |
|
|
17 |
|
Історико-географічні регіони України та їх особливості |
§9 |
|
18 |
|
Вишиванка – унікальний код твого краю |
|
|
19 |
|
Територіальне розташування та історичне походження рідного села. |
§10 |
|
20 |
|
Практична робота: Позначення і надписування на контурній карті історико-географічних регіонів, територію рідного краю. |
|
|
21 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
§11 |
|
|
Тема 3. ДЖЕРЕЛА ДО ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ |
Розумію: як історики довідуються про минулі часи на основі археологічних розкопок, писемних, речових і усних джерел та як працюють із джерелами; Умію: розрізнити історичні джерела за видами; поставити запитання до змісту історичних джерел; визначити час і місцевість, де були створені вказані учителем джерела з історії України; розпізнати відомості про осіб і події та судження про них. відмінність між минулою дійсністю та джерельними відомостями про неї: як обставини життя |
||
22 |
|
Історичні джерела та їх різновиди. |
§12 |
|
23 |
|
Виявлення та збереження історичних джерел. |
|
|
24 |
|
Писемні історичні джерела. Різновиди писемних джерел. |
§13 |
|
25 |
|
Робота з писемними історичними джерелами. |
|
|
26 |
|
Місця, де зберігають історичні джерела. |
§14 |
|
27 |
|
Дослідження і зберігання історичних документів. |
|
|
28 |
|
Практична робота: Інформація про минуле з візуальних джерел (сімейного фотоальбому, зображень пам’яток історії тощо) |
§15 |
|
29 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
§16 |
|
|
Тема 4. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В ПАМ’ЯТКАХ |
Умію: розпізнати історичні пам’ятки і пам’ятники; описати пам’ятку історії; показати на карті місцевість, де розташовані вказані вчителем пам’ятки історії України; визначити епоху, в яку вони виникли; бібліотеці, за допомогою електронних ресурсів) і впорядкувати (поставити запитання, скласти план) інформацію про пам’ятки і пам’ятники, що встановлені в Україні, у рідному краї; розповісти про події, життєвий шлях осіб, яким зведено пам’ятники; наводити приклади порушення прав людини у минулому; розпізнати символічний зміст пам’ятників. Розумію:
Знаю: – 988 р. – хрещення Русі; – 1253 р. – коронація Данила Галицького; – 1648 р. – початок визвольної війни українського народу під проводом Богдана Хмельницького. Утворення Української козацької держави; |
||
30 |
|
Пам’ятки історії як джерело історико-культурної інформації. |
§17 |
|
31 |
|
Пам’ятник як витвір мистецтва для увічнення пам’яті про подію або особу. |
|
|
32 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: княжу Русь-Україну. |
§18 |
|
33 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: козацьку добу. |
|
|
34 |
|
Робота з візуальними і писемними джерелами, які зберігають пам’ять про історію України: Кримське ханство |
|
|
35 |
|
Пам’ять про Українську революцію та Робота з візуальними і писемними джерелами. |
§19 |
|
36 |
|
Голодомор в Україні 1932–1933 років. |
|
|
37 |
|
Пам’ять про Другу світову війну. |
§20 |
|
38 |
|
Звитяги українського народу в роки Другої світової війни. |
|
|
39 |
|
Історія сучасної України мовою пам’яток. Народження незалежної України. |
§21 |
|
40 |
|
Історія сучасної України мовою пам’яток: революція Гідності. |
|
|
41 |
|
Практична робота: Розповідь про пам’ятку історії або пам’ятник, установлений у рідному краї (на вибір) |
§22 |
|
42 |
|
Місце людини в історії: за матеріалами правових пам′яток України. |
|
|
43 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
§23 |
|
|
Тема 5. ДОСЛІДНИКИ ІСТОРІЇ |
Знаю: імена руських і козацьких літописців, назви їхніх праць; імена українських істориків та назви головних їхніх досліджень. Розумію: значення для людини пам’яті про власне минуле, минуле родини, народу; взаємопов’язаність історичних подій; Умію: відрізнити науково-популярний історичний текст від художнього; підготувати повідомлення про історичний факт, спираючись на відомості з кількох джерел;
пояснити своє ставлення до історичних фактів і осіб, подій власного життя. |
||
44 |
|
Фах історика. Геродот – «батько історї» |
§24 |
|
45 |
|
Що таке історичний факт, історична особа. |
|
|
46 |
|
Дослідження історичних подій та явищ. |
|
|
47 |
|
Історичні праці про Україну та їхні автори. Руські літописи. |
§25 |
|
48 |
|
Козацькі літописи. Літопис С. Величка. |
|
|
49 |
|
Історичні праці ХІХ – початку ХХ ст. «Історія України-Руси» Михайла Грушевського. |
|
|
50 |
|
Засновники української історичної науки. |
§26 |
|
51 |
|
Жінки дослідниці української історії. |
|
|
52 |
|
Наукове слово про минуле |
§27 |
|
53 |
|
Художнє слово про минуле |
|
|
54 |
|
Родове дерево – історичне джерело |
§28 |
|
55 |
|
Практична робота: Повідомлення з історії родини, презентація родового дерева. |
§28 |
|
56 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
§29 |
|
|
Тема 6. УСЕ МАЄ МИНУЛЕ |
|
Умію: розпізнати явні зміни, яких упродовж історії зазнало життя в місті й селі; розпізнати явні зміни, які відбулися в історії у сфері освіти й науки; встановити окремі причини зростання тривалості життя людей упродовж останніх століть; висловити припущення про характер занять людей у майбутньому. |
|
57 |
|
Від натурального до ринкового господарства. |
§30 |
|
58 |
|
Застосування досягнень науки й техніки у виробництві та його наслідки |
|
|
59 |
|
Речові історичні джерела |
|
|
60 |
|
Практичне заняття: Місто та село. Заняття населення в українських містах і селах у минулому і тепер. |
§31 |
|
61 |
|
Практичне заняття: Місто та село. Умови життя населення в українських містах і селах у минулому і тепер. |
|
|
62 |
|
Українські школи й на теренах України. |
§32 |
|
63 |
|
Університети на українських теренах. |
|
|
64 |
|
Турбота про здоров’я. |
§33 |
|
65 |
|
Медицина. Аптеки. |
|
|
66 |
|
Спорт. Як колись проводили вільний час |
|
|
67 |
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання |
§34 |
|
68-69 |
|
Повторення вивченого матеріалу |
|
|
70 |
|
Узагальнення до курсу |
§35 |