Урок "Історичні джерела та їх різновиди"

Про матеріал

УРОК на тему «Історичні джерела та їх різновиди».

Мета: охарактеризувати роль та значення речових історичних джерел у вивченні історії; подати початкові відомості про науки, які досліджують речові історичні джерела; розвивати навички роботи з джерелами інформації; з'ясовувати роль речових джерел у вивченні історії, на елементарному рівні здобувати інформацію, що містять історичні джерела; виховувати шанобливе ставлення до історичних пам'яток.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Перегляд файлу

ДАТА___________

УРОК №________: «Історичні джерела та їх різновиди».

Мета: охарактеризувати роль та значення речових історичних джерел у вивченні історії; подати початкові відомості про науки, які досліджують речові історичні джерела;  розвивати  навички  роботи  з джерелами  інформації;  з’ясовувати  роль  речових джерел  у вивченні  історії,  на  елементарному  рівні  здобувати  інформацію,  що  містять  історичні  джерела;  виховувати  шанобливе  ставлення  до  історичних  пам’яток.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: підручники, зошити, роздатковий матеріал.

 

ХІД УРОКУ

 І.  Організаційний момент

 Оголошення теми та завдань уроку.

 ІІ. Актуалізація опорних знань

 Бесіда

  1. Хто такі історики?
  2. Назвіть видатних істориків.
  3. Що вивчає історична наука?

 ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності

 Як  ви  вважаєте,  чи  можуть  історики відтворити  картини  минулого,  коли свідків  подій  уже  немає?  Що їм  для цього потрібно?

 ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу 

 Розповідь вчителя про завдання історика та історичні джерела.

 Завдання 1. Складання синхронізованої таблиці. Опрацьовуючи матеріал підручника, заповніть  у  зошиті  таблицю. 

«Види  історичних джерел»

Види

історичних

джерел

Речові

Письмові

Етнографічні

Зображувальні

 

 

 

 

 Історичні  джерела    це  письмові  документи,  предмети,  будівлі та  інші  пам’ятки,  які  відображають  історичні  події  та  явища  і  дають можливість досліджувати життя людей  в минулому.

 Історичні  джерела    це  все те, що допомагає вивчати історію.

 Аналіз тексту на с. 26-27.

 

 Завдання 2. Розгляньте пам’ятку «Як дослідити історичне джерело» на сторінці 27. Уявіть  себе  істориком-дослідником.  Визначте,  до  якої  групи  історичних джерел належить ця пам’ятка минулого – старовинний меч.  Проаналізуйте  історичне джерело  на  основі  наведеної інструкції.

 

Як знаходять історичні джерела

Археологія (від грецький слів «архео» – давнє та «логос» – вчення) – наука, що вивчає життя людини за матеріальними свідченнями минулого отриманих під час розкопок.

Ремесло – дрібне промислове виробництво, що грунтувалося на ручній праці.

Нумізматика – спеціальна історична дисципліна, яка вивчає монети, гроші. 

Аналіз візуальних джерел на с. 30.

 

Бесіда про зберігання історичних джерел

Усні або етнографічні джерела зберігаються в народі. Переходять з покоління в покоління.

Письмові зберігаються в архівах та бібліотеках.

Речові або археологічні зберігаються в музеях.

Зображувальні – в музеях та галереях.

 

Робота з поняттями

Палеографія – це наука, що вивчає історію письма, матеріал та знаряддя письма, способи оздоблення рукописних книг.

Архів – установа, де зберігають і вивчають писемні джерела.

Фольклор – усна народна творчість.

Музеїустанови, у яких зберігаються важливі історичні пам'ятки

 

Робота з картками

Зафарбуйте речі, які можуть знадобитися вам під час археологічних досліджень.

 

Евристична бесіда

1. Які музеї ви знаєте?

2. Які музеї є на території нашого міста, району?

3. Які музеї ви відвідували? Яке враження на вас справило відвідування музею?

4. Яку роль відіграють музеї в дослідженні минулого?

 

 V.  Закріплення знань учнів

 Бесіда

 Завершіть речення:  «Історичними джерелами можуть бути...»

1.  Що знаходять археологи?

2.  Навіщо люди створюють музеї?

3. Поясніть,  чому  історичні джерела  називають  «слідами  минулого»  або «мимовільними свідками часу».

4.  Яка роль археології у вивченні найдавнішого минулого?

5.  Підберіть синоніми до слова «музей».

 VІ. Підсумки уроку

 VІІ. Домашнє завдання. Опрацювати §4. Скласти кросворд.

Робота з картками

Зафарбуйте речі, які можуть знадобитися вам під час археологічних досліджень.

 

 

 

 

 

Робота з картками

Зафарбуйте речі, які можуть знадобитися вам під час археологічних досліджень.

 

 

 

 

 

Робота з картками

Зафарбуйте речі, які можуть знадобитися вам під час археологічних досліджень.

 

 

 

 

 

 

Робота з картками

Зафарбуйте речі, які можуть знадобитися вам під час археологічних досліджень.

 

 

 

 

 

Робота з картками

Зафарбуйте речі, які можуть знадобитися вам під час археологічних досліджень.

 

 

 

 

 

Робота з картками

Зафарбуйте речі, які можуть знадобитися вам під час археологічних досліджень.

 

 

doc
До підручника
Історія України (Вступ до історії) 5 клас (Власов В.С.)
Додано
12 листопада 2018
Переглядів
1668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку