Календарно-тематичне планування
6 клас
Всесвітня історія. Історія України
(інтегрований курс) (70 годин)
№ уроку |
Дата |
Тема, зміст уроку |
Примітки |
Вступ. |
|||
1 |
|
Завдання інтегрованого курсу історії. |
|
2 |
|
Хронологічні межі історії стародавнього світу. Історичні джерела з історії стародавнього світу. |
|
3 |
|
Лічба часу в історії стародавнього світу. Практичне заняття № 1. Лічба часу в історії стародавнього світу. |
|
4 |
|
Що в історії називають цивілізацією. |
|
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ |
|||
5 |
|
Теорії походження людини. Виникнення та розселення первісних людей. |
|
6 |
|
Заняття та спосіб життя, суспільна організація, культура та релігійні вірування первісних людей. |
|
7 |
|
Основні стоянки і археологічні знахідки первісної доби на території України. |
|
8 |
|
Практичне заняття № 2. Стоянки первісних людей на території рідного краю, інші відомі стоянки. |
|
9 |
|
Трипільська археологічна культура. |
|
10 |
|
Практичне заняття № 3. Описати заняття та спосіб первісних людей (мисливців і рибалок, землеробів і скотарів) на основі археологічних речових джерел. |
|
11 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ |
|||
12 |
|
Цивілізація долини Нілу. Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. Повсякдення й господарське життя. |
|
13 |
|
Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. Міфологія, писемність і мистецтво. Будівництво пірамід. |
|
14 |
|
Практичне заняття № 4. Підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств у стародавніх суспільствах. |
|
15 |
|
Організація суспільства і влади у містах-державах і царствах Дворіччя. |
|
16 |
|
Закони Хаммурапі. Писемність і мистецтво. |
|
17 |
|
Практичне заняття № 5. Оцінити (на основі витягів із Книги законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх цивілізаціях. |
|
18 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
19 |
|
Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство. Природно-географічні умови розвитку. Повсякдення й господарське життя. |
|
20 |
|
Фінікійська колонізація. Карфаген. Алфавіт. |
|
21 |
|
Ізраїльсько-Юдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. Біблія як історичне джерело. |
|
22 |
|
Практичне заняття № 6. Зіставити умови розвитку й характерні ознаки давніх суспільств і держав. |
|
23 |
|
Перська держава. Організація влади й суспільства. Основні завойовницькі походи.Дарій І. |
|
24 |
|
Давня Індія. Давній Китай. Природно-географічні умови Давньої Індії та Давнього Китаю. |
|
25 |
|
Організація влади й суспільства. Пам’ятки культури китайської й індійської цивілізацій. |
|
26 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ та її сусіди |
|||
27 |
|
Природно-географічні умови Балканського півострова. Мінойська й Ахейська палацові цивілізації. |
|
28 |
|
Давньогрецьке суспільство та поема Гомера. Афіни і Спарта. Велика грецька колонізація. |
|
29 |
|
Античні поліси на території України. Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. Взаємини греків і місцевого населення. |
|
30 |
|
Кіммерійці та скіфи на території України. |
|
31 |
|
Практичне заняття № 7. Зіставлення суспільного устрою Афін і Спарти, повсякденного життя населення цих міст. |
|
32 |
|
Урок узагальнення. |
|
33 |
|
Персько-грецькі війни війни. |
|
34 |
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
|
35 |
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції. |
|
36 |
|
Грецька релігія та міфологія. |
|
37 |
|
Античні олімпійські ігри. |
|
38 |
|
Підкорення Греції Філіпом II. Александр Македонський. |
|
39 |
|
Культура елліністичної доби. |
|
40 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
41 |
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців. |
|
42 |
|
Театр, скульптура, архітектура. |
|
43 |
|
Сармати на території України. |
|
44 |
|
Практичне заняття № 8. Схарактеризувати спосіб життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я (за доступними текстовими джерелами) і скіфських племен (з «Історії» Геродота»). |
|
45 |
|
Урок узагальнення. |
|
46 |
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима. |
|
47 |
|
Римська республіка в V–І ст. до н.е.: соціальний устрій та організація влади. |
|
48 |
|
Військова експансія Риму. |
|
49 |
|
Диктатура Юлія Цезаря. |
|
50 |
|
Римська імперія. Октавіан Август. |
|
51 |
|
Практичне заняття № 9: Формулювання життєвої позиції історичного персонажа на основі висловів з його творів (на вибір учителя). |
|
52 |
|
Пантеон римських богів. Римське право. |
|
53 |
|
Мистецтво Давнього Риму. |
|
54 |
|
Урок узагальнення. |
|
55 |
|
Кризові явища в Римській імперії. |
|
56 |
|
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на державну релігію Римської імперії. |
|
57 |
|
Поділ Римської імперії. |
|
58 |
|
Початок Великого переселення народів. Готи і гуни на території сучасної України. Взаємини з місцевим населенням. |
|
59 |
|
Падіння Західної Римської імперії. |
|
60 |
|
Давні слов’яни. Прабатьківщина слов’ян. |
|
61 |
|
Початок Великого розселення слов’ян. Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян. |
|
62 |
|
Склавини і анти на теренах України. Походження українського народу. |
|
63 |
|
Практичне заняття № 10. Порівняти правове становище різних груп громадян, а також негромадян у Стародавньому Римі. |
|
64 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
Розділ 4. Узагальнення до курсу. Внесок давніх цивілізацій, культур, народів в історію людства. |
|||
65 |
|
Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства. |
|
66 |
|
Практичне заняття № 11. Визначити і навести приклади внеску давніх цивілізацій в культуру сучасних народів, зокрема українців. |
|
67 |
|
Значення давньої історії України як частини світової історії. |
|
68 |
|
Практичне заняття № 12. Обгрунтувати значення стародавньої історії для подальшого розвитку людства. |
|
69 |
|
Урок узагальнення. Тематичний контроль. |
|
70 |
|
Підсумкове узагальнення. |
|