Календарно – тематичне планування з Історії України 11 клас (105 год. на рік, профільний рівень) Оновлена навчальна програма «Історія України. Всесвітня історія.6-11 класи»(зі змінами, затвердженими наказом МОН від 03.08.2022 №698)
Історія України: підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти/В.С.Власов,С.В.Кульчицький.- Київ: Літера ЛТД, 2019.-256 с.
№ з/п |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата |
Примітка |
|
Повторення. Вступ |
|||||
1. |
Повторення. Україна в 1914-1921 рр. |
1 |
|
|
|
2. |
Україна на політичній карті Європи в 1920–1930-х рр. |
1 |
|
|
|
3. |
Уроки Другої світової війни 1939-1945 рр. |
1 |
|
|
|
4. |
Практична робота: Друга світова війна в історичній пам’яті українців та інших європейців: спільне і відмінне |
1 |
|
|
|
5. |
Вступ. Загальні тенденції світової історії.Періодизація історії України другої половини ХХ–початку ХХІ століття. Особливості курсу історії України 1945-2022 рр. |
1 |
|
|
|
Розділ 1. УКРАЇНА В ПОВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|||||
6. |
Україна в системі міжнародних відносин. Україна- співзасновниця ООН. Обмін територіями 1951 р.Переміщені особи з України. Репатріація. Неповерненці. |
1 |
|
|
|
7. |
Велика блокада проти УПА. Депортація за «обміном населення» між УРСР та Польською Народною Республікою (1944–1946 рр.). Операція «Вісла» і «Захід» |
1 |
|
|
|
8. |
«Радянізація» західних областей УРСР. Національно-визвольний рух у 1944–1950-х рр. на території України. Василь Кук.Бій під Гурбами. Депортації родин воїнів УПА. Оунівський рух в еміграції.
|
1 |
|
|
|
9. |
Навчальний проект: Студії боротьби за незалежність: від УНР до УПА (продовження кейсу “Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?”). |
1 |
|
|
|
10. |
Завершення радянізації західних областей УРСР.Становище с\г. Ліквідація УГКЦ у 1946-1949 рр. |
1 |
|
|
|
11. |
Відбудова промисловості: джерела та ресурси (праця мобілізованих, військовополонених, репатріантів, в’язнів виправно-трудових таборів).
|
1 |
|
|
|
12. |
Масовий голод 1946-1947 рр. |
1 |
|
|
|
13. |
Ідеологічні кампанії. «Ждановщина» в Україні. Кампанії боротьби проти «українських буржуазних націоналістів» і «безрідних космополітів». |
1 |
|
|
|
14. |
Написання есе : «Боротьба з «українським буржуазним націоналізмом» : переслідування українських митців |
1 |
|
|
|
15. |
Особливості розвитку культури. |
1 |
|
|
|
16. |
Практична робота: Повсякденне життя населення України в повоєнні часи: стратегії виживання. Зміни у суспільній свідомості. |
1 |
|
|
|
17. |
Узагальнення з теми «Україна в повоєнний період» |
1 |
|
|
|
18. |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
|
Розділ 2.УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ |
|||||
19. |
Внутрішньополітична ситуація в УРСР у першій половині 1950-х рр. ХХ з’їзд КПРС. Десталінізація і лібералізація суспільного життя. |
1 |
|
|
|
20. |
Реабілітація жертв сталінських репресій . Участь українців у повстаннях у сталінських концтаборах. |
1 |
|
|
|
21. |
Ліквідація ГУЛАГу. Українці в повстаннях у таборах ГУЛАГу |
1 |
|
|
|
22. |
Входження Кримської області до складу УРСР. Становище кримськотатарського народу у місцях депортації |
1 |
|
|
|
23. |
Децентралізація управління економікою. Розвиток промисловості. |
1 |
|
|
|
24. |
Становище сільського господарства. Зрушення в соціальній політиці |
1 |
|
|
|
25. |
Народження опозиційного руху. «Шістдесятництво». Київський клуб творчої молоді «Сучасник». |
1 |
|
|
|
26. |
Зародження дисидентського руху в Україні та його течії. Антирежимні виступи 1960-х рр. Антирелігійна кампанія |
1 |
|
|
|
27. |
Практична робота: «Феномен українського «шістдесятництва». |
1 |
|
|
|
28. |
Науково-технічна революція: внесок українців. |
1 |
|
|
|
29. |
Навчальний проект: «Ті, хто відкрили шлях у космос (внесок українців в освоєння космічного простору). Сергій Корольов,Борис Патон, Віктор Глушков. |
1 |
|
|
|
30. |
Реформи освіти та процеси зросійщення.Відлига в мистецтві. Ліна Костенко. Іван Драч. Василь Стус. Розвиток спорту. |
1 |
|
|
|
31. |
Есе: «Відлига»: особливості суспільно-політичних настроїв населення України |
1 |
|
|
|
32. |
Узагальнення з теми: Україна в умовах десталінізації |
1 |
|
|
|
33. |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
|
|
Розділ 3. УКРАЇНА В ПЕРІОД СИСТЕМНОЇ КРИЗИ СРСР |
|
|
|
|
34. |
Суспільно-політичне життя. Зміни в системі влади. |
1 |
|
|
|
35. |
Конституція УРСР 1978 р. |
1 |
|
|
|
36. |
Активізація дисидентського руху. Іван Дзюба: «Інтернаціоналізм чи русифікація». «Український вісник». «Смолоскип». В’ячеслав Чорновіл. Михайло Брайчевський: «Приєднання чи возз’єднання» |
1 |
|
|
|
37. |
Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод (УГГ).
|
1 |
|
|
|
38. |
Кримські татари в боротьбі за повернення на батьківщину. Мустафа Джемільєв |
|
|
|
|
39. |
Практична робота: Український самвидав : теми, ідеї, автори |
1 |
|
|
|
40. |
Наростання економічної кризи. Уповільнення темпів зростання промисловості. Провал продовольчої програми |
1 |
|
|
|
41. |
Зміни в соціальній та національній структурі населення. Феномени радянського повсякдення «хрущовки», «дефіцит», «черги» |
1 |
|
|
|
42. |
Особливості розвитку культури. Особливості державної пропаганди в Україні: «радянський народ», «радянська людина» та їхні «вороги» |
1 |
|
|
|
43. |
Навчальний проект: Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій |
1 |
|
|
|
44. |
Узагальнення з теми: Україна в період системної кризи радянського ладу |
1 |
|
|
|
45. |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
|
|
Розділ 4. ВІДНОВЛЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ ЇЇ РОЛЬ У РОЗПАДІ СРСР |
|
|
|
|
46. |
Політика «перебудови-прискорення-гласності» та її наслідки в УРСР |
1 |
|
|
|
47. |
Стан економіки. Поглиблення диспропорцій рівня життя населення |
1 |
|
|
|
48. |
Практична робота: Аварія на Чорнобильській АЕС найбільша техногенна катастрофа в історії людства: передумови, наслідки |
1 |
|
|
|
49. |
Виникнення націонал-демократичної, антикомуністичної опозиції. Утворення неформальних громадських організацій і груп. Українська Гельсінська спілка. |
1 |
|
|
|
50. |
Народний рух України за перебудову. |
1 |
|
|
|
51. |
Відродження релігійного життя. Створення Автономної Республіки Крим. Меджліс кримськотатарського народу |
1 |
|
|
|
52. |
Вибори до Верховної Ради УРСР і до місцевих рад 1990 р. |
1 |
|
|
|
53. |
Декларація про державний суверенітет України. |
1 |
|
|
|
54. |
Революція на граніті. |
1 |
|
|
|
55. |
Україна під час спроби державного перевороту в СРСР у серпні 1991 р. Акт проголошення незалежності України. Референдум і вибори президента України.Роль України у розпаді СРСР. Міжнародне визнання України |
1 |
|
|
|
56. |
Внесок української діаспори у відновлення державної незалежності України |
1 |
|
|
|
57. |
Навчальний проект: Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій |
1 |
|
|
|
58. |
Узагальнення з теми: Відновлення незалежності України її роль у розпаді СРСР |
1 |
|
|
|
59. |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
|
|
РОЗДІЛ 5. РОЗВИТОК УКРАЇНИ ЯК НЕЗАЛЕЖНОЇ ДЕРЖАВИ |
|
|
|
|
60. |
Державотворчі процеси. Особливості формування багатопартійної системи. |
1 |
|
|
|
61. |
Н.п. Основний Закон України:умови створення, аналіз основних положень |
1 |
|
|
|
62. |
Утвердження ринкової економіки.Запровадження національної валюти -гривні.Специфіка приватизації. Олігархічна система. |
1 |
|
|
|
63. |
Демографічні процеси. Трудова міграція. |
1 |
|
|
|
64. |
Багатовекторністьзовнішньої політики України та її наслідки. Конфронтація навколо острова Тузла |
1 |
|
|
|
65. |
Помаранчева революція. Віктор Ющенко. Конституційна реформа 2004 р. |
1 |
|
|
|
66. |
Есе: Помаранчева революція: національний і людський виміри. |
1 |
|
|
|
67. |
Загострення внутрішньополітичної ситуації в Україні |
1 |
|
|
|
68. |
Практична робота: Інтеграція України в європейський та світовий економічний простір : виклики і відповіді |
1 |
|
|
|
69. |
Особливості розвитку культури. |
1 |
|
|
|
70. |
Узагальнення з теми: Становлення України як незалежної держави |
1 |
|
|
|
71. |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
|
Розділ 6. ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИБІР УКРАЇНИ. РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКА ВІЙНА |
|||||
72. |
Геополітичний вибір України: утвердження євроінтеграційного курсу. Україна в імперській доктрині «русского міра»
|
1 |
|
|
|
73. |
Зрив угоди про асоціацію України та Європейським Союзом (ЄС). Євромайдан.
|
1 |
|
|
|
74. |
Революція Гідності. |
1 |
|
|
|
75. |
Крах режиму Віктора Януковича. Небесна Сотня. |
1 |
|
|
|
76. |
Початок війни РФ проти України: окупація, анексія Криму, збройна агресія на сході України. Квазіреферендуми і проголошення маріонеткових квазідержав Донецької Народної Республіки (ДНР), Луганської Народної Республіки (ЛНР). |
1 |
|
|
|
77. |
Антитерористична операція/Операція об’єднаних сил (АТО/ООС). |
1 |
|
|
|
78. |
Президентські та парламентські вибори 2014 р. Обрання Петра Порошенка Президентом України. |
1 |
|
|
|
79. |
Перебіг бойових дій. Мінські домовленості. |
1 |
|
|
|
80. |
Українське громадянське суспільство в обороні держави. Добровольчі батальйони. Участь добровольців-іноземців у збройній боротьбі на боці України. |
1 |
|
|
|
81. |
Волонтерський рух. |
1 |
|
|
|
82. |
Підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Надання українцям права на безвізовий режим в’їзду в країни ЄС. |
1 |
|
|
|
83. |
Законодавче забезпечення статусу української мови як державної. Розвиток української культури. |
1 |
|
|
|
84. |
Утворення канонічної автокефальної Православної церкви України |
1 |
|
|
|
85. |
Соціально-економічний розвиток України у 2014–2022 р. Економічні, політичні, судово-правові реформи. Створення незалежної правоохоронної структури для боротьби з корупцією. Незавершеність реформ. |
1 |
|
|
|
86. |
Узагальнення з теми «ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ВИБІР УКРАЇНИ. РОСІЙСЬКО - УКРАЇНСЬКА ВІЙНА» (Частина І) |
1 |
|
|
|
87. |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
|
88. |
Президентські вибори 2019 р. Обрання Володимира Зеленського Президентом України. |
1 |
|
|
|
89. |
Земельна та інфраструктурна реформи. Цифровізація України. |
1 |
|
|
|
90. |
Широкомасштабне вторгнення російських військ на терени України: перебіг, результати. |
1 |
|
|
|
91. |
Збройні сили України (ЗСУ), Національна гвардія, територіальна оборона, громадянське суспільство та влада в обороні країни |
1 |
|
|
|
92. |
Злочини геноциду та воєнні злочини РФ проти України. |
1 |
|
|
|
93. |
Нищення економіки України. Використання Росією продовольства як зброї. Заява Верховної Ради України «Про вчинення Російською Федерацією геноциду в Україні» |
1 |
|
|
|
94. |
Консолідація української політичної нації в боротьбі проти російській агресії. |
1 |
|
|
|
95. |
Релігія, церкви й релігійні організації та війна.Діячі української культури в допомозі фронту. Діячі світової культури в підтримці України |
1 |
|
|
|
96. |
Російська пропаганда як інструмент підбурювання війни і геноциду. Ідеологема «денацифікація України». Протидія України російській пропаганді та дезінформації |
1 |
|
|
|
97. |
Розгортання дипломатичної боротьби України. Утворення міжнародної коаліції держав на підтримку незалежності і обороноздатності України. Лендліз. Надання Україні статусу кандидата в члени ЄС. |
1 |
|
|
|
98. |
Практична робота: «Stand with Ukraine. Міжнародна підтримка України у боротьбі проти агресії Росії». |
1 |
|
|
|
99. |
Колабораційна діяльність і кримінальна відповідальність за неї. Рух Опору на тимчасово окупованих територіях. Біженці та вимушені переселенці. Примусове переселення громадян України до РФ. |
1 |
|
|
|
100 |
Гуманітарна підтримка біженців в країнах ЄС |
1 |
|
|
|
101 |
Навчальний проект: “У 1918-му Україна здобула незалежність, у 1991-му – відновила, сьогодні – захищає” (завершення проекту з укладання інтерактивної стрічки часу, яка відображає неперервність і спадкоємність державотворчих процесів у ХХ-ХХІ ст.,презентація проєкту) |
1 |
|
|
|
102 |
Есе «Чи справді сьогодні Україна-щит Європи» |
1 |
|
|
|
103 |
Узагальнення з теми: Європейський вибір України. Російсько-українська війна. (Частина ІІ) |
1 |
|
|
|
104 |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
|
105 |
Підсумкове узагальнення |
1 |
|
|
|