Календарно-тематичне планування з Історії України 8 клас І семестр 2020/2021 н.р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з історії України 8 клас І семестр 2020/2021 н.р. Підручник: Історія України: підруч.для 8 кл. загальноосвіт. навч.закл./Н.М. Гупан, І.І.Смагін, О.І.Пометун. - К.:Видавничий дім "Освіта",-2016.-320с. Додала: Кущак І.А.
Перегляд файлу

Календарно –тематичне планування

 Історія України  8 клас

(І семестр - 23 години,  1,5 години на тиждень)

 

 

Клас, дата

 

Тема уроку

 

Результати навчально-пізнавальної діяльності

 

Примітка

 

 

Корекція

1

 

 

 

Вступ. Повторення.

 

 

2

 

 

 

Повторення. Середні віки в історії Європи та України.

 

 

 

РОЗДІЛ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РЕЧІ ПОСПОЛИТОЇ (XVI – ПЕРША ПОЛОВИНА XVII СТ.)

3

 

 

 

Статус українських земель у складі Королівства Польського, Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Священної Римської та Османської імперій, Московського царства в першій половині XVІ ст.

Знати:

  • дати укладення Пересопницького Євангелія, Литовських статутів, Берестейської церковної унії, утворення Київської (Києво-Могилянської) колегії, відновлення православної ієрархії, підписання «Пунктів для заспокоєння руського народу»;
  • адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Речі Посполитої.

Розуміти:

  • наслідки укладення Люблінської унії для українського суспільства;
  • роль фільваркового господарства в соціально-економічному житті Європи й України;
  • вплив Реформації і Контрреформації на суспільне життя українців у Речі Посполитій;
  • історичне значення розвитку книговидання та шкільництва на теренах України;
  • поняття «фільварок», «оренда», «рента», «панщина», «унійна (греко-католицька) церква», «полемічна література», «церковні братства», «слов’яно-греко-латинська школа», «колегія», «академія», «вертеп», «гравюра».

Уміти:

  • розташувати в хронологічній послідовності відомості про характерні для XVІ і першої половини XVІІ ст. процеси соціально-економічного, політичного та культурного життя на теренах України;
  • показати на карті територіальний розподіл України на початок XVІ ст. і зміни, що відбулися внаслідок Люблінської унії;
  • обґрунтувати власні судження про діячів церкви і культури XVІ – першої половини XVІІ ст.;
  • охарактеризувати господарське, політичне та релігійне життя на українських землях у XVІ – першій половини XVІІ ст.;
  • розкрити цілі та напрямки діяльності православних братств;
  • визначити причини і наслідки поширення на теренах України фільваркового господарства, розгортання діяльності православних братств, укладення Берестейської унії, утворення Острозької та Київської колегій (академій);

розпізнавати пам’ятки архітектури, зведені на теренах України в стилі ренесанс.

 

Рекомендований перелік історичних осіб, про діяльність яких учні можуть самостійно формувати судження на основі навчальних матеріалів і адаптованих джерел (на вибір учителя): Василь-Костянтин Острозький, Іван Федорович, Іпатій Потій, Йосип-Веніамін Рутський, Герасим і Мелетій Смотрицькі, Іван Вишенський, Йов Борецький, Петро Могила та ін.

 

 

4

 

 

 

Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). Литовські статути.

 

5

 

 

 

Економічне життя села і міста: фільварки, цехи. Торгівля. Сільське та міське самоврядування.

 

6

 

 

 

Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство.

 

7

 

 

 

Криза православної церкви в XVІ ст. Реформаційний та контрреформаційний рухи в Україні. Пересопницьке Євангеліє. Книговидання. Полемічна література. Православні братства. Василь-Костянтин Острозький.

 

8

 

 

 

Церковні собори в Бересті 1596 р. Розкол православної церкви. Утворення унійної (греко-католицької) церкви. Боротьба за відновлення православної ієрархії. Реформи митрополита Петра Могили.

 

9

 

 

 

Культурно-освітнє життя. Єзуїтські колегії, Острозька академія, братські школи. Київська (Києво-Могилянська) колегія.

 

10

 

 

 

Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст.

 

11

 

 

 

Практичне заняття Повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст.

 

12

 

 

 

Урок узагальнення «Українські землі у складі  Речі Посполитої (XVI – перша половина XVII ст.)»

Тематичний контроль

 

 

 

РОЗДІЛ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА  (ХУІ – ПЕРША ПОЛОВИНА ХУІІ СТ.)

13

 

 

 

Походження українського козацтва. Козацькі зимівники та поселення. Перші Січі. Дмитро Вишневецький. Запорозька Січ – козацька республіка. Реєстрове козацтво.

Знати:

  • дати заснування першої Запорозької Січі, час виникнення реєстрового козацького війська та чинності «Ординації Війська Запорозького»;
  • напрямки походів козаків першої чверті ХVІІ ст.

Розуміти:

  • передумови і розвиток козацтва до окремого соціального стану;
  • затвердження урядом Речі Посполитої реєстрового війська в 70-х роках XVI ст. як початок визнання козацтва новим соціальним станом;
  • місце козацтва в захисті національних інтересів українського суспільства наприкінці XVI – у першій половині XVII ст.;
  • причини козацьких воєн (повстань);
  • поняття «козак», «зимівник», «Запорозька Січ», «кіш», «кошовий отаман», «козацька рада», «козацькі клейноди», «реєстрове козацтво», «низове козацтво», «курінь», «покозачення».

Уміти:

  • розташувати в хронологічній послідовності відомості про формування козацтва як окремого соціального стану;
  • показати на карті об’єкти, наявність яких свідчить про формування козацького стану;
  • охарактеризувати військово-політичну організацію козацтва;
  • описати традиції, звичаї й побут козаків, історико-культурні пам’ятки доби;
  • визначити причини та наслідки: виникнення козацтва і Січей, активності козацтва в морських і суходільних походах у Кримське ханство, Османську імперію, Московське царство; козацько-селянських повстань

1590-х і 1620–1630-х років;

обґрунтувати власні судження про Дмитра Вишневецького, Северина (Семерія) Наливайка, Петра Конашевича-Сагайдачного.

 

 

14

 

 

 

Становлення козацького стану. Козацькі повстання кінця ХVІ ст.

 

15

 

 

 

Походи козаків першої чверті ХVІІ ст. Петро Конашевич-Сагайдачний. Військо Запорозьке і Хотинська війна.

 

16

 

 

 

Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького».

 

17

 

 

 

Практичне заняття Повсякденне життя представників різних станів українського суспільства, військове мистецтво, традиції й побут козацтва, облаштування Січі. Опис (на основі джерел)

 

18

 

 

 

Урок узагальнення «Становлення козацтва (XVI – перша половина XVII ст.)»

Тематичний контроль

 

 

 

РОЗДІЛ 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ СЕРЕДИНИ XVII СТ.

19

 

 

 

Передумови Національно-визвольної війни. Богдан Хмельницький. Козацько-кримський союз. Події 1648–1649 рр. Зборівський договір.

Знати:

  • хронологічні межі національно-визвольної війни під проводом Богдана Хмельницького;
  • дати укладення Зборівської угоди та «Березневих статей»;
  • устрій Війська Запорозького – української козацької держави.

Розуміти:

  • Хмельниччину як національно-визвольну, соціальну та релігійну війну;
  • Військо Запорозьке як незалежну станову (козацько-гетьманську) військову державу (що не мала міжнародного юридичного визнання);
  • особливості здійснення владних повноважень Богданом Хмельницьким;
  • поняття «Гетьманщина», «Генеральна рада», «гетьман», «генеральна старшина», «універсал», «полк», «сотня».

Уміти:

  • розмістити в хронологічній послідовності битви і походи Національно-визвольної війни, рішення про політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами;
  • показати на карті кордони Української козацької держави, основні напрямки походів і місця битв Національно-визвольної війни;
  • розповісти про перебіг Національно-визвольної війни;
  • зіставити умови Зборівського і Білоцерківського договорів, «Березневих статей»;
  • визначити причини та наслідки: Національно-визвольної війни українського народу, укладення українсько-московського договору 1654 р., утворення українсько-шведсько-трансильванського союзу;
  • охарактеризувати устрій Війська Запорозького – української козацької держави;
  • проаналізувати відносини Війська Запорозького з державами-сусідами;

обґрунтувати власні судження про державотворчу та військово-політичну діяльність Богдана Хмельницького, його сподвижників.

 

 

20

 

 

 

Українська козацька держава – Військо Запорозьке. Адміністративно-територіальний устрій. Соціально-економічні реформи. Зовнішня політика: у пошуку союзників.

 

21

 

 

 

Події 1650–1651 рр. Битва під Берестечком і Білоцерківський договір. Іван Богун. Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця.

 

22

 

 

 

Битва під Батогом. Молдавські походи. Облога Жванця.

 

23

 

 

 

Українсько-московський договір 1654 р. Воєнно-політичні події 1654–1655 рр. Віленське перемир’я. Українсько-шведсько-трансильванський союз.

 

 

docx
Додано
5 січня 2021
Переглядів
1319
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку