календарно-тематичне планування з математики 5 клас.

Про матеріал
Календарно- тематичне плануваннязочікуваними результатами до підручника О. Істер
Перегляд файлу

 

Календарно-тематичне планування

уроків математики

у 5 класі на 2022 -2023 н.р.

 Складено до підручника  « Математика» ( підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. С. Істер. 2022 р.)  відповідно до модельної навчальної програми «Математика 5-6 класи» для закладів загальної  середньої освіти (автор Істер О.С.).

 

План виконання навчальної програми

 

 

 

 

тема

Самостійні роботи

Контрольні роботи

1

Узагальнення та систематизація знань за курс початкової школи

1

1

2

Натуральні числа і дії з ними. Геометричні фiгури і величини 

10

5

3

Подільність натуральних чисел

1

1

4

Дробові числа та дії з ними

10

4

5

Повторення вивченого матеріалу

-

1

 

Всього

22

12

 

За перший семестр

9

5

 

За другий семестр

13

7

 

 

 

 

 

 

Тема уроку

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Ключові компетентності

Дата

Примітка

УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ЗА КУРС ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ  ( 12 год )

  1.  

Натуральні числа. Порівняння натуральних чисел

відтворює послідовність чисел у межах мільйона;

читає і записує числа та дроби; порівнює числа та дроби з однаковими         знаменниками;

володіє навичками письмового додавання, віднімання, множення та ділення чисел у межах мільйона;

розуміє спосіб одержання дробу, суть чисельника і знаменника дробу;

застосовує правила знаходження дробу від числа та числа за значенням його дробу; правила порядку виконання дій під час

обчислень значень виразів без дужок та з дужками

знає одиниці вимірювання довжини, маси, місткості, часу та співвідношення між ними;

вимірює і порівнює величини: довжину, масу, місткість, час;

перетворює величини, подані в двох одиницях найменувань, в одну, і навпаки;виконує арифметичні дії з і іменованими числами;

записує математичні вирази і твердження, подані в текстовій

формі, з використанням математичних символів;

знаходить значення числового виразу та буквеного виразу із заданим значенням букви;

розв’язує рівняння з одним невідомим на основі правил знаходження невідомого компоненту арифметичної дії;

перевіряє, що одержане значення невідомого є розв’язком рівняння; розпізнає і класифікує геометричні фігури за істотними ознаками;

називає істотні ознаки прямокутника (квадрата);

будує прямокутник (квадрат); коло,

круг за заданим значенням радіуса, діаметра; знаходить периметр многокутника та площу прямокутника (квадрата) в

навчальних і практичних

ситуаціях.

 

чітко і зрозуміло формулювати думки, аргументувати, ставити запитання і розпізнавати проблеми,

формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію,

оперувати текстовою і числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині та в просторі,

встановлювати кількісні та просторові відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо),

обирати, створювати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати,

будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів, робити висновки на основі міркувань та свідчень,

обґрунтовувати рішення

генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їхнє втілення

розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі, які можна розв’язати, використовуючи засоби математики,

оцінювати, прогнозувати вплив людської діяльності на довкілля через побудову та дослідження математичних моделей природних процесів і явищ

структурувати дані,

діяти за алгоритмом та складати алгоритм,

визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи,

організовувати та планувати свою навчальну діяльність,

враховувати правові, етичні й соціальні наслідки прийняття рішень, розпізнавати інформаційні маніпуляції

співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію,

будувати фігури, графіки, схеми, діаграми тощо, унаочнювати математичні моделі,

будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей,

обстоювати свою позицію, дискутувати,

 

 

  1.  

Арифметичні дії з натуральними числами

 

 

  1.  

Звичайні дроби. Порівняння дробів

 

 

  1.  

Знаходження дробу від числа. Знаходження числа за значенням його дробу.

 

 

  1.  

Дії з багатоцифровими числами

 

 

  1.  

Розв’язування задач на рух

 

 

  1.  

Величини: довжина, маса, місткість, час. Дії з величинами

 

 

  1.  

Числові і буквені вирази

 

 

  1.  

Розв’язування рівнянь. Самостійна робота №1

 

 

  1.  

Геометричні фігури на площині: точка, відрізок, промінь, пряма, кут, ламана.

 

 

  1.  

Геометричні фігури на площині: трикутник, квадрат, прямокутник, многокутник, коло, круг.

 

 

  1.  

Діагностувальна робота №1«Повторення вивченого»

 

 

НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФIГУРИ І ВЕЛИЧИНИ

  (79 год.)

Порівняння, округлення додавання, віднімання натуральних чисел

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Натуральні числа. Число нуль. Цифри. Десятковий запис натуральних чисел

наводить приклади: натуральних чисел; шкал; числових і буквених виразів, формул; рівнянь;

знаходить на малюнках: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; геометричні фігури, вказані у змісті;

розрізняє: цифри і числа;

читає і записує: натуральні числа в межах мільярда; числові нерівності; використовує: властивості

арифметичних дій з натуральними числами;

записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур; площі прямокутника, квадрата;

пояснює, що таке: натуральне число; значення виразу; степінь

натурального числа, квадрат і куб

натурального числа; відрізок, пряма; промінь; координатний промінь; шкала; кут; трикутник; квадрат;

прямокутник; рівні фігури; розв’язати

рівняння;

пояснює правила: додавання, віднімання, множення, ділення, порівняння; виконання ділення з остачею, округлення натуральних чисел;

знає одиниці вимірювання

довжини відрізка та співвідношення між ними;

знає одиницю вимірювання величини кута;

класифікує: кути за їхньою градусною мірою; трикутники за видами їхніх кутів та довжиною сторін;

зображує: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; вказані у змісті геометричні фігури за

допомогою лінійки, косинця,

транспортира; координатний промінь, натуральні числа на координатному промені;

знає одиниці вимірювання площі; розуміє та записує співвідношення між одиницями вимірювання

площі;

вимірює та обчислює: довжину відрізка; градусну міру кута;

периметр трикутника і прямокутника;

застосовує прийоми раціональних

обчислень;

розв’язує вправи, що

передбачають: запис числа у вигляді суми розрядних доданків; порівняння та округлення натуральних чисел; виконання чотирьох арифметичних дій з натуральними числами;

піднесення натурального числа до

квадрата та куба; ділення з остачею; обчислення значень числових і

буквених виразів, периметра і площі прямокутника і квадрата;

розв’язує вправи, що

передбачають: аналіз лінійних та стовпчастих діаграм;

розв’язує: рівняння на основі

залежностей між компонентами та результатом арифметичних дій; розв’язує: текстові задачі на рух, роботу та пов’язані з купівлею-

продажем арифметичним способом;

знаходить на малюнках: стовпчасті діаграми;

розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: використання природних ресурсів

рідного краю; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги

класної кімнати, розрахунків,

пов’язаних із календарем і годинником тощо;

обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі;

створює допоміжну модель задачі      різними способами.

наводить приклади: натуральних чисел; шкал; числових і буквених виразів, формул; рівнянь;

знаходить на малюнках: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; геометричні фігури, вказані у змісті;

розрізняє: цифри і числа;

читає і записує: натуральні числа в межах мільярда; числові нерівності; використовує: властивості

арифметичних дій з натуральними числами;

записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур; площі прямокутника, квадрата;

пояснює, що таке: натуральне число; значення виразу; степінь

натурального числа, квадрат і куб

натурального числа; відрізок, пряма; промінь; координатний промінь; шкала; кут; трикутник; квадрат;

прямокутник; рівні фігури; розв’язати

рівняння;

пояснює правила: додавання, віднімання, множення, ділення, порівняння; виконання ділення з остачею, округлення натуральних чисел;

знає одиниці вимірювання

довжини відрізка та співвідношення між ними;

знає одиницю вимірювання величини кута;

класифікує: кути за їхньою градусною мірою; трикутники за видами їхніх кутів та довжиною сторін;

зображує: відрізок даної довжини та кут даної градусної міри; вказані у змісті геометричні фігури за

допомогою лінійки, косинця,

транспортира; координатний промінь, натуральні числа на координатному промені;

знає одиниці вимірювання площі; розуміє та записує співвідношення між одиницями вимірювання

площі;

вимірює та обчислює: довжину відрізка; градусну міру кута;

периметр трикутника і прямокутника;

застосовує прийоми раціональних

обчислень;

розв’язує вправи, що

передбачають: запис числа у вигляді суми розрядних доданків; порівняння та округлення натуральних чисел; виконання чотирьох арифметичних дій з натуральними числами;

піднесення натурального числа до

квадрата та куба; ділення з остачею; обчислення значень числових і

буквених виразів, периметра і площі прямокутника і квадрата;

розв’язує вправи, що

передбачають: аналіз лінійних та стовпчастих діаграм;

розв’язує: рівняння

арифметичним способом;

знаходить на малюнках: стовпчасті діаграми;

розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: використання природних ресурсів

рідного краю; знаходження периметрів та площ земельних ділянок, підлоги

класної кімнати, розрахунків,

пов’язаних із календарем і годинником тощо;

обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі;

створює допоміжну модель задачі      різними способами.

Уміння:

чітко і зрозуміло формулювати думки, аргументувати, ставити запитання і розпізнавати проблеми,

формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію, вести критичний та конструктивний діалог,

поповнювати свій словниковий запас

Ставлення:

визнання важливості чітких і лаконічних формулювань та повага до державної мови

Уміння:

оперувати текстовою і числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині та в просторі,

встановлювати кількісні та просторові відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо),

обирати, створювати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати, здійснювати прогнози в контексті навчальних і практичних задач,

доводити правильність тверджень,

застосовувати логічні способи мислення під час розв’язування пізнавальних і практичних задач,

пов’язаних з реальними об’єктами,

використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях

Ставлення:

готовність шукати пояснення та оцінювання правильності аргументів,

усвідомлення важливості математики як мови науки, техніки та технологій

Уміння:

будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів, робити висновки на основі міркувань та свідчень,

обґрунтовувати рішення

Ставлення:

критичне оцінювання досягнень науково-технічного прогресу,

Уміння:

генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їхнє втілення

Ставлення:

відкритість до інновацій, позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших осіб

Уміння:

розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі, які можна розв’язати, використовуючи засоби математики,

оцінювати, прогнозувати вплив людської діяльності на довкілля через побудову та дослідження математичних моделей природних процесів і явищ

Ставлення:

зацікавленість у дотриманні умов екологічної безпеки та сталому розвитку суспільства,

визнання ролі математики в розв’язанні проблем довкілля

Уміння:

структурувати дані,

діяти за алгоритмом та складати алгоритм,

визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи,

оцінювати достовірність інформації, доводити істинність тверджень Ставлення:

критичне осмислення інформації та джерел її отримання,

усвідомлення важливості інформаційно-комунікаційних технологій для ефективного розв’язання математичних задач

Уміння:

організовувати та планувати свою навчальну діяльність,

моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності, доводити правильність чи помилковість суджень Ставлення:

усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і умінь,

зацікавленість у пізнанні світу та розуміння важливості навчання впродовж життя, прагнення вдосконалювати результати людської діяльності;

Уміння:

висловлювати власну думку, слухати і чути інших осіб, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів,

аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події у державі на основі статистичних даних,

враховувати правові, етичні й соціальні наслідки прийняття рішень, розпізнавати інформаційні маніпуляції

Ставлення:

налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків

 

Соціальні компетентності

Уміння:

співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію,

приймати аргументовані рішення на основі аналізу всіх даних та формування причинно-наслідкових зв’язків проблемної ситуації

Ставлення:

відповідальність та ініціативність, упевненість у собі,

рівне ставлення до інших осіб та відповідальність за спільну справу;

Уміння:

бачити математику у творах мистецтва, будувати фігури, графіки, схеми, діаграми тощо, унаочнювати математичні моделі,

здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення перспектив, створення об’ємно-просторових композицій

Ставлення:

усвідомлення взаємозв’язків математики та культури на прикладах із живопису, музики, архітектури тощо,

розуміння важливості внеску математиків у загальносвітову культуру;

Уміння:

генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, розв’язувати життєві проблеми, життєві проблеми, обстоювати свою позицію, дискутувати, використовувати різні стратегії, шукати оптимальні способи розв’язання проблемних ситуацій, будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей, аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, використовуючи математичні методи, робити споживчий вибір послуг і товарів на основі чітких критеріїв, використовуючи математичні вміння

Ставлення:

ощадливість і поміркованість, розуміння важливості математичних розрахунків та оцінювання ризиків

   

 

 

  1.  

Розв’язування вправ на запис натуральних чисел

 

 

  1.  

Порівняння натуральних чисел

 

 

  1.  

Розв’язування вправ на порівняння натуральних чисел

 

 

  1.  

Округлення натуральних чисел.

 

 

  1.  

Розв’язування вправ на округлення натуральних чисел. Самостійна робота №2

 

 

  1.  

Додавання натуральних чисел.

 

 

  1.  

Властивості додавання

 

 

  1.  

Віднімання натуральних чисел. Властивості віднімання

 

 

  1.  

Розв’язування вправ на застосування властивостей віднімання натуральних чисел

  1.  
  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Розв’язування текстових задач. Самостійна робота №3

 

 

  1.  

Урок узагальнення знань

 

 

  1.  

Діагностувальна робота №2 «Порівняння, округлення додавання, віднімання натуральних чисел»

 

 

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Множення натуральних чисел

 

 

  1.  

Правила множення натуральних чисел

 

 

  1.  

Властивості множення натуральних чисел

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота #4

 

 

  1.  

Степінь натурального числа. Квадрат і куб натурального числа

 

 

  1.  

Розв’язування вправ. Самостійна робота #5

 

 

  1.  

Ділення натуральних чисел

 

 

  1.  

Окремі випадки ділення натуральних чисел

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Ділення з остачею

 

 

  1.  

Ділення з остачею

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота #6

 

 

  1.  

Узагальнення і систематизація знань

 

 

  1.  

Діагностувальна робота №3 «Множення і ділення натуральних чисел»

 

 

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Числові і буквені вирази

 

 

  1.  

Буквені вирази та формули

 

 

  1.  

Розв’язування текстових задач. Самостійна робота №6

 

 

  1.  

Рівняння. Корені рівняння

 

 

  1.  

Розв’язування рівнянь

 

 

  1.  

Розв’язування задач за допомогою рівнянь

 

 

  1.  

Розв’язування задач на рух

 

 

  1.  

Розв’язування задач економічного змісту

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №7

 

 

  1.  

Розв’язування вправ на всі дії з натуральними числами

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Узагальнення і систематизація знань

 

 

  1.  

Діагностувальна робота №4 «Рівняння, вирази, формули»

 

 

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Відрізок. Довжина відрізка

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Пряма. Промінь

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Відрізок. Пряма. Промінь. Самостійна робота№8

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.  

Координатний промінь. Шкала

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Лінійні та стовпчасті діаграми

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.  

Кут. Види кутів

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.  

Величина кутів. Вимірювання і побудова кутів

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Величина кутів. Вимірювання і побудова кутів

 

 

  1.  

Порівняння кутів Самостійна робота №9

 

 

  1.  

Узагальнення і систематизація знань

 

 

  1.  

Діагностувальна робота №5 «Відрізок, промінь, пряма.»

 

 

  1.  

Найпростіші комбінаторні задачі

 

 

  1.  

Найпростіші комбінаторні задачі

 

 

  1.  

Розв’язування тестових задач алгебраїчним методом

 

 

  1.  

Логічні задачі

 

 

  1.  

Узагальнення та систематизація знань за перший семестр

 

 

  1.  

Узагальнення та систематизація знань за перший семестр

 

 

  1.  

Трикутник та його периметр.

 

 

  1.  

Прямокутник. Квадрат

 

 

  1.  

Розв’язування задач . Самостійна робота №10

 

 

  1.  

Рівність фігур.

 

 

  1.  

Площа прямокутника і квадрата

 

 

  1.  

Розв’язування задач

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №11

 

 

  1.  

Узагальнення і систематизація знань

 

 

  1.  

Контрольна  робота №6 «Трикутники, прямокутник, квадрат»

 

 

Подільність натуральних чисел (13 год.)

  1.  

Аналіз діагностувальної роботи. Дільники і кратні натурального числа

наводить приклади: простих і складених чисел; парних і непарних

чисел; чисел, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10;

розуміє зміст терміну «ознака»;

розрізняє: прості і складені числа; дільники і кратні натурального числа; формулює означення понять: дільник, кратне, просте число,

складене число, спільний дільник; ознаки подільності на 2, 3, 5, 9, 10; взаємно прості числа

розв’язує вправи, що

передбачають: використання ознак подільності чисел на 2, 3, 5, 9, 10; розкладання натуральних чисел на прості множники в межах тисячі; знаходження спільних дільників двох чисел; найбільшого спільного дільника (НСД) двох (кількох) чисел в межах ста; знаходження найменшого спільного кратного (НСК) двох чисел (кількох) в межах  ста.

чітко і зрозуміло формулювати думки, аргументувати, ставити запитання і розпізнавати проблеми,

формулювати висновки на основі інформації, поданої в різних формах, доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію,

оперувати текстовою і числовою інформацією;

встановлювати кількісні та просторові відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо),

обирати, створювати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати,

будувати та досліджувати математичні моделі природних явищ і процесів, робити висновки на основі міркувань та свідчень,

обґрунтовувати рішення

генерувати нові ідеї щодо розв’язання проблемної ситуації, аналізувати та планувати їхнє втілення

розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі, які можна розв’язати, використовуючи засоби математики,

оцінювати, прогнозувати вплив людської діяльності на довкілля через побудову та дослідження математичних моделей природних процесів і явищ

структурувати дані,

діяти за алгоритмом та складати алгоритм,

визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи,

організовувати та планувати свою навчальну діяльність,

враховувати правові, етичні й соціальні наслідки прийняття рішень, розпізнавати інформаційні маніпуляції

співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію,

будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей,

обстоювати свою позицію, дискутувати

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Ознаки подільності на 10, 5, 2

 

 

  1.  

Ознаки подільності на 3, 9

 

 

 

  1.  

Прості і складені числа

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.  

Розкладання чисел на прості множники

 

 

  1.  

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №12

 

 

  1.                   

Найменше спільне кратне

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.                   

Урок узагальнення і систематизації знань

 

 

  1.                   

Контрольна робота №7 «Подільність натуральних чисел»

 

 

Дробові числа і дії з ними (59 год.)

  1.                   

Аналіз діагностувальної роботи. Звичайні дроби

наводить приклади: звичайних і десяткових дробів;

розрізняє: звичайні і десяткові дроби; правильні і неправильні дроби; пояснює, що таке чисельник і знаменник дробу; мішане число;

називає розрядні одиниці цілої та дробової частини десяткового дробу;

читає і записує: звичайні та десяткові дроби; мішані числа;

формулює означення: правильного і неправильного дробу; середнього

арифметичного;

знає, розуміє та застосовує правила: округлення десяткових дробів, знаходження середнього

арифметичного;

розв’язує вправи, що передбачають: порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; порівняння,

округлення, додавання, множення ділення десяткових дробів на

натуральне число та на десятковий дріб; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення

неправильного дробу в мішане число або натуральне число; знаходження середнього арифметичного кількох

чисел;

розв’язує вправи, що передбачають: знаходження середнього значення величини;

застосовує прийоми раціональних обчислень;

розв’язує сюжетні задачі з

реальними даними щодо: безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; безпеки і охорони здоров’я; практичних аспектів фінансових питань;

прогнозує очікуваний результат.

наводить приклади: звичайних і десяткових дробів;

розрізняє: звичайні і десяткові дроби; правильні і неправильні дроби; пояснює, що таке чисельник і знаменник дробу; мішане число;

називає розрядні одиниці цілої та дробової частини десяткового дробу;

читає і записує: звичайні та десяткові дроби; мішані числа;

формулює означення: правильного і неправильного дробу; середнього

арифметичного;

знає, розуміє та застосовує правила: округлення десяткових дробів, знаходження середнього

арифметичного;

розв’язує вправи, що передбачають: порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; порівняння,

округлення, додавання, множення ділення десяткових дробів на

натуральне число та на десятковий дріб; перетворення мішаного числа у неправильний дріб; перетворення

неправильного дробу в мішане число або натуральне число; знаходження середнього арифметичного кількох

чисел;

розв’язує вправи, що передбачають: знаходження середнього значення величини;

застосовує прийоми раціональних обчислень;

розв’язує сюжетні задачі з

реальними даними щодо: безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; безпеки і охорони здоров’я; практичних аспектів фінансових питань;

прогнозує очікуваний результат.

Уміння:

структурувати дані,

діяти за алгоритмом та складати алгоритм,

визначати достатність даних для розв’язання задачі, використовувати різні знакові системи,

оцінювати достовірність інформації, доводити істинність тверджень Ставлення:

критичне осмислення інформації та джерел її отримання,

усвідомлення важливості інформаційно-комунікаційних технологій для ефективного розв’язання математичних задач

Уміння:

організовувати та планувати свою навчальну діяльність,

моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності, доводити правильність чи помилковість суджень Ставлення:

усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і умінь,

зацікавленість у пізнанні світу та розуміння важливості навчання впродовж життя, прагнення вдосконалювати результати людської діяльності;

Громадянські компетентності

Уміння:

висловлювати власну думку, слухати і чути інших осіб, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів,

аналізувати і критично оцінювати соціально-економічні події у державі на основі статистичних даних,

враховувати правові, етичні й соціальні наслідки прийняття рішень, розпізнавати інформаційні маніпуляції

Ставлення:

налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків

 

Соціальні компетентності

Уміння:

співпрацювати в команді для розв’язання проблеми, аргументувати та обстоювати власну позицію,

приймати аргументовані рішення на основі аналізу всіх даних та формування причинно-наслідкових зв’язків проблемної ситуації

Ставлення:

відповідальність та ініціативність, упевненість у собі,

рівне ставлення до інших осіб та відповідальність за спільну справу;

Уміння:

бачити математику у творах мистецтва, будувати фігури, графіки, схеми, діаграми тощо, унаочнювати математичні моделі,

здійснювати необхідні розрахунки для встановлення пропорцій, відтворення перспектив, створення об’ємно-просторових композицій

Ставлення:

усвідомлення взаємозв’язків математики та культури на прикладах із живопису, музики, архітектури тощо, розуміння важливості внеску математиків у загальносвітову культуру;

Уміння:

генерувати нові ідеї, аналізувати, ухвалювати оптимальні рішення, розв’язувати життєві проблеми, життєві проблеми, обстоювати свою позицію, дискутувати, використовувати різні стратегії, шукати оптимальні способи розв’язання проблемних ситуацій, будувати та досліджувати математичні моделі економічних процесів, планувати та організовувати діяльність для досягнення цілей, аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет, використовуючи математичні методи, робити споживчий вибір послуг і товарів на основі чітких критеріїв, використовуючи математичні вміння

Ставлення:

ощадливість і поміркованість, розуміння важливості математичних розрахунків та оцінювання ризиків

формування комунікативних компетентностей в спілкуванні та співпраці з однолітками, старшими та молодшими в освітній, навчально-дослідницькій, творчій та інших видах діяльності;

вміння чітко і грамотно викладати свої думки в усній і письмовій формі, розуміти сенс поставленого завдання, вибудовувати аргументацію, наводити приклади і контрприклади, вести дискусії;

початкове уявлення про математичну науку як фундаментальну сферу людської діяльності, про етапи її розвитку, про її значущість для розвитку цивілізації та засвоєння інших наук;

вміння контролювати та корегувати процес і результат навчальної математичної та інших видів діяльності;

креативне мислення, ініціатива, винахідливість, активність під час розв’язування математичних завдань;

відповідальне ставлення до навчання, готовність і здатність до саморозвитку та самоосвіти на основі мотивації до навчальної діяльності і пізнання навколишнього світу;

формування здатності до емоційного сприйняття математичних об'єктів, завдань, рішень, міркувань тощо;

критичність мислення, вміння розпізнавати логічно некоректні висловлювання, відрізняти гіпотезу від факту.

 

 

 

 

  1.                   

Звичайні дроби

 

 

  1.                   

Знаходження дробу від числа і числа за його дробом

 

 

  1.                   

Знаходження дробу від числа і числа за його дробом

 

 

  1.                   

Дріб як часка двох натуральних чисел

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ Самостійна робота №13

 

 

  1.                   

Порівняння звичайних дробів з однаковими знаменниками

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.                   

Правильні і неправильні дроби

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ.  Самостійна робота №14

 

 

  1.                   

Мішані числа

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.                   

Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.                   

Додавання і віднімання мішаних чисел

 

 

  1.                   

Додавання і віднімання мішаних чисел

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №15

 

 

  1.                   

Розв’язування текстових задач

 

 

  1.                   

Урок узагальнення і систематизації знань

 

 

  1.                   

Контрольна робота №8 «Звичайні дроби»

 

 

  1.                   

Аналіз діагностувальної роботи. Десятковий дріб

 

 

  1.                   

Десятковий дріб. Запис десяткових дробів

 

 

  1.                   

Порівняння десяткових дробів

 

 

  1.                   

Порівняння десяткових дробів Самостійна робота №16

 

 

  1.                   

Округлення десяткових дробів

 

 

  1.                   

Округлення десяткових дробів

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ Самостійна робота №17

 

 

  1.                   

Додавання і віднімання десяткових дробів

 

 

  1.                   

Додавання і віднімання десяткових дробів

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ

  1.                   

Розв’язування задач

 

 

  1.                   

Додавання і відніма дробів

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №18

 

 

  1.                   

Урок узагальнення і систематизації знань

 

 

  1.                   

Контрольна  робота №9 «Десяткові дроби. Додавання і віднімання десяткових дробів»

 

 

  1.                   

Аналіз діагностувальної роботи. Множення десяткових дробів

 

 

  1.                   

Множення десяткових дробів

 

 

  1.                   

Розв’язування текстових задач

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №19

 

 

  1.                   

Властивості множення десяткових дробів

 

 

  1.                   

Окремі випадки множення десяткових дробів

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №20

 

 

  1.                   

Ділення десяткового дробу на натуральне число

 

 

  1.                   

Розв’язування текстових задач

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ

 

 

  1.                   

Вправи на всі дії з десятковими дробами

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №21

 

 

  1.                   

Узагальнення і систематизація знань

 

 

  1.                   

Діагностувальна робота №10 «Множення і ділення десяткових дробів»

 

 

  1.                   

Аналіз діагностувальної роботи. Середнє арифметичне

 

 

  1.                   

Середнє арифметичне.

 

 

  1.                   

Задачі на знаходження середнього значення

 

 

  1.                   

Середнє значення величин

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота №22

 

 

  1.                   

Задачі на всі дії з натуральними числами

 

 

  1.                   

Розв’язування задач і вправ.

 

 

  1.                   

Задачі на всі дії із звичайними дробами

 

 

  1.                   

Узагальнення і систематизація знань

 

 

  1.                   

Діагностувальна робота №11 «Середнє арифметичне. Середні величини»

 

 

  1.                   

Дії з  натуральними числами. Множення і ділення натуральних чисел

 

 

  1.                   

Рівняння, вирази, формули. Відрізок,промінь, пряма.

 

 

 

 

  1.                   

Трикутники, прямокутник, квадрат.

 

 

 

 

  1.                   

Подільність натуральнихчисел.

 

 

 

 

  1.                   

Звичайні  і десяткові дроби

 

 

 

 

  1.                   

Відсотки. Середнє арифметичне

 

 

 

 

  1.                   

Підсумкова контрольна робота

 

 

 

 

  1.                   

Аналіз результатів підсумкової контрольної роботи

 

 

 

 

  1.                   

Розкладання натуральних чисел, більших за тисячу на прості множники.

 

 

 

 

  1.                   

Логічні задачі

 

 

 

 

  1.                   

Задачі підвищенної складності

 

 

 

 

  1.                   

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Планування
Додано
10 вересня 2022
Переглядів
456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку