Календарно-тематичний план з математики для 3 класу, за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р.
Б. Шияна, до підручника «Математика» 3 клас (у 2-х частинах)
(автори О. Гісь, І. Філяк)
5 годин на тиждень
№ |
Тема уроку |
Дата |
|
Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
|
1 |
Нумерація чисел у межах 100. Натуральні числа. Числа кожного десятка першої сотні. Характеристика числа |
|
2 |
Число десятків, число одиниць, загальна кількість одиниць у числі. Розрядна таблиця. Порівняння чисел |
|
3 |
Арифметичні дії додавання і віднімання. Розв’язування задач на 2 дії, які є комбінаціями простих задач |
|
4 |
Прийоми усного додавання і віднімання. Схематичний рисунок як допоміжна модель задачі |
|
5 |
Компоненти та результати дій додавання і віднімання. Взаємозв'язок між додаванням та відніманням |
|
6 |
Компоненти та результати дій додавання і віднімання. Взаємозв'язок між додаванням та відніманням |
|
7 |
Перевірка правильності виконання дій додавання і віднімання. Пряма й обернена задачі. Задача на знаходження третього доданка |
|
8 |
Задачі на різницеве порівняння. Складання оберненої задачі. Дослідження задачі |
|
9 |
Арифметична дія множення. Таблиці множення чисел 2–5. Розв’язування задач на множенная |
|
10 |
Пропедевтика до вивчення таблиць множення чисел 6–9 |
|
11 |
Таблиці множення чисел 6–9 |
|
12 |
Арифметична дія ділення. Таблиці ділення на 2–5. Ознака парності чисел. Розв’язування задач на ділення і складання обернених |
|
13 |
Арифметична дія ділення. Таблиці ділення на 2–5. Ознака парності чисел. Розв’язування задач на ділення і складання обернених |
|
14 |
Компоненти дій множення і ділення. Таблиці ділення на 6 і на 7. Взаємозв’язок між діями множення та ділення |
|
15 |
Таблиці ділення на 8 і на 9 |
|
16 |
Перевірка правильності виконання дій множення і ділення. Збільшення і зменшення числа у кілька разів |
|
17 |
Складання задач за коротким записом як допоміжною моделлю задачі |
|
18 |
Задачі на кратне порівняння. Складання обернених до них. Задачі міжпредметного змісту на роботу з табличними даними |
|
19 |
Задачі на кратне порівняння. Складання обернених до них. Задачі міжпредметного змісту на роботу з табличними даними |
|
20 |
Закріплення знань таблиць множення і ділення та вмінь їх застосовувати. Розв’язування задач |
|
21 |
Діагностична робота №1 |
|
Математичні вирази. Рівності. Нерівності |
||
22 |
Числові вирази. Порядок виконання дій у числових виразах. Різні способи читання виразів |
|
23 |
Складання виразу до задачі |
|
24 |
Вирази зі змінною. Знаходження значення виразу при заданих значеннях змінної. Задачі з буквеними даними |
|
25 |
Буквені вирази. Переставний та сполучний закони додавання. Властивості арифметичних дій. Задачі з буквеними даними |
|
26 |
Буквені вирази. Переставний та сполучний закони додавання. Властивості арифметичних дій. Задачі з буквеними даними |
|
27 |
Переставний закон множення |
|
28 |
Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць, що сформульовані у непрямій формі |
|
29 |
Задачі на збільшення та зменшення числа у кілька разів, сформульовані в непрямій формі. Аналіз задач і добір виразів |
|
30 |
Знаходження невідомих компонентів дій першого ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівнянням |
|
31 |
Правильні і неправильні числові рівності та нерівності. Прості рівняння. Розв'язування рівнянь з діями першого ступеня |
|
32 |
Знаходження невідомих компонентів дій другого ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівнянням |
|
33 |
Знаходження невідомих компонентів дій другого ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівнянням |
|
34 |
Розв’язування рівнянь з діями другого ступеня |
|
35 |
Нерівність зі змінною. Знаходження розв’язків нерівності зі змінною |
|
Величини |
||
36 |
Довжина як властивість навколишнього світу. Одиниці вимірювання довжини: метр, дециметр, сантиметр, міліметр |
|
37 |
Довжина як властивість навколишнього світу. Одиниці вимірювання довжини: метр, дециметр, сантиметр, міліметр |
|
38 |
Розв’язування задач з одиницями довжини |
|
39 |
Діагностична робота №2 |
|
Просторові відношення. Геометричні фігури |
||
40 |
Пряма, промінь, відрізок. Прямі і криві. Замкнені тa незамкнені лінії. Ламана. Довжина ламаної |
|
41 |
Пряма, промінь, відрізок. Прямі і криві. Замкнені тa незамкнені лінії. Ламана. Довжина ламаної |
|
42 |
Кути. Прямий кут, непрямі кути. Многокутник та його елементи |
|
43 |
Характерні ознаки прямокутника і квадрата. Побудова прямокутника і квадрата із заданими довжинами сторін |
|
44 |
Периметр прямокутника і квадрата. Задачі на знаходження периметра прямокутника і квадрата |
|
45 |
Задачі на знаходження сторони квадрата за відомим периметром |
|
46 |
Закріплення знань, умінь і навичок з теми «Периметр прямокутника «квадрата» |
|
47 |
Коло і круг. Елементи кола й круга: центр, радіус, діаметр та їх позначення. Побудова кола (круга) за допомогою шаблону |
|
48 |
Задачі, що передбачають розвиток уміння розрізняти елементи кола і круга |
|
49 |
Задачі, що передбачають розвиток уміння розрізняти елементи кола і круга |
|
Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
||
50 |
Лічильна одиниця «сотня». Лічба сотнями. Порівняння сотень. Арифметичні дії над сотнями |
|
51 |
Лічба у межах тисячі. Трицифрові числа Розрядний склад числа. Читання чисел за розрядною таблицею |
|
52 |
Запис чисел у розрядну таблицю. Утворення трицифрових чисел. Лічба одиницями, десятками, сотнями |
|
53 |
Запис чисел у розрядну таблицю. Утворення трицифрових чисел. Лічба одиницями, десятками, сотнями |
|
54 |
Закріплення знань, умінь і навичок |
|
55 |
Розклад чисел на розрядні доданки |
|
56 |
Віднімання одного з розрядних доданків. Нестандартний розклад трицифрового числа |
|
57 |
Додавання та віднімання суми двох розрядних доданків. Розв’язування задач |
|
58 |
Визначення загальної кількості одиниць, десятків і сотень у числі |
|
59 |
Задача на знаходження кожного з трьох доданків за сумами двох і сумою трьох. Збільшення та зменшення числа у 10 і 100 разів |
|
60 |
Місце числа в натуральному ряді. Порівняння чисел |
|
61 |
Закріплення вмінь порівнювати числа |
|
62 |
Удосконалення вмінь порівнювати числа. Розв’язування задач |
|
63 |
Діагностична робота №3 |
|
Величини. Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
||
64 |
Довжина. Кілометр |
|
65 |
Довжина. Кілометр |
|
66 |
Збільшення та зменшення трицифрового числа на 1 |
|
67 |
Додавання і віднімання круглих чисел. Розв’язування задач |
|
68 |
Вибір схеми розв’язування задачі відповідно до запитання. Складання задачі за числовими даними і схемою |
|
69 |
Множення і ділення круглого числа на одноцифрове число. Розв’язування задач |
|
70 |
Ділення круглого числа на кругле двома способами. Ознайомлення із задачею на знаходження четвертого пропорційного |
|
71 |
Ділення круглого числа на кругле двома способами. Ознайомлення із задачею на знаходження четвертого пропорційного |
|
72 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Ділення круглих чисел. Розв’язування задач |
|
73 |
Розв’язування задач |
|
74 |
Складання і розв’язування задач. Доповнення задачі, оберненої до даної |
|
75 |
Множення одноцифрового числа на кругле і ділення круглого числа на кругле шляхом послідовного множення (ділення) |
|
76 |
Творча робота над задачею |
|
77 |
Творча робота над задачею |
|
78 |
Закріплення знань, умінь і навичок |
|
79 |
Закріплення знань, умінь і навичок |
|
80 |
Діагностична робота №4 |
|
Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
||
81 |
Додавання виду 350 + 200, 350 + 20. Віднімання виду 350 - 200, 350 - 20 |
|
82 |
Закріплення навичок усного додавання і віднімання вивчених видів |
|
83 |
Додавання виду 350 + 240. Віднімання виду 350 - 240 |
|
84 |
Додавання виду 260 + 40. Віднімання виду 300 - 70. Задача на знаходження четвертого пропорційного (другий вид) |
|
85 |
Додавання виду 70 + 60, 260 + 50 частинами |
|
86 |
Віднімання виду 120 - 50 частинами: способом розкладання від’ємника на зручні доданки |
|
87 |
Додавання виду 380 + 120. Віднімання виду 500 - 340 |
|
88 |
Додавання виду 380 + 120. Віднімання виду 500 - 340 |
|
89 |
Додавання виду 350 + 170 |
|
90 |
Віднімання виду 350 - 170 двома способами |
|
91 |
Закріплення вмінь усно додавати і віднімати круглі трицифрові числа |
|
92 |
Округлення чисел до десятків, до сотень |
|
93 |
Додавання і віднімання круглих чисел способом округлення до сотень |
|
94 |
Діагностична робота №5 |
|
95 |
Алгоритм виконання письмового додавання й віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд |
|
96 |
Алгоритм виконання письмового додавання й віднімання трицифрових чисел без переходу через розряд |
|
97 |
Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд, коли в сумі одержуємо нуль в одному з розрядів |
|
98 |
Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Письмове додавання у випадку кількох доданків |
|
99 |
Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд. Письмове додавання у випадку кількох доданків |
|
100 |
Письмове додавання трицифрових чисел з переходом через розряд |
|
101 |
Письмове віднімання трицифрових чисел, коли зменшуване містить нулі в різних розрядах. Перевірка правильності обчислень |
|
102 |
Письмове віднімання трицифрових чисел, коли зменшуване містить нулі в різних розрядах. Розв’язування задач |
|
103 |
Письмове віднімання трицифрових чисел, коли зменшуване містить нулі в різних розрядах. Розв’язування задач |
|
104 |
Письмове віднімання чисел із переходом через розряд. Перевірка правильності обчислень |
|
105 |
Письмове віднімання чисел із переходом через розряд. Перевірка правильності обчислень |
|
Величини. Сюжетні задачі |
||
106 |
Одиниці часу: тисячоліття, століття, десятиліття, рік. Перетворення іменованих чисел |
|
107 |
Одиниці часу: тисячоліття, століття, десятиліття, рік. Перетворення іменованих чисел |
|
108 |
Одиниці часу: рік, місяць, тиждень, доба. Календар. Порівняння іменованих чисел та дії над ними |
|
109 |
Одиниці часу: рік, місяць, тиждень, доба. Календар. Порівняння іменованих чисел та дії над ними |
|
110 |
Одиниці часу: доба, година, хвилина, секунда. Дії над іменованими числами |
|
111 |
Одиниці часу: доба, година, хвилина, секунда. Дії над іменованими числами |
|
112 |
Перетворення іменованих чисел та дії над ними |
|
113 |
Два способи називання часу за годинником. Розв’язування задач на визначення тривалості події |
|
114 |
Визначення часу за годинником. Визначення тривалості події, часу початку і закінчення події |
|
115 |
Одиниці часу: доба, година, хвилина, секунда. Дії над іменованими числами |
|
116 |
Визначення часу за електронним годинником. Задачі на визначення тривалості події |
|
117 |
Задачі з одиницями часу |
|
118 |
Закріплення знань, умінь і навичок з теми «Час» |
|
119 |
Діагностична робота №6 |
|
Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
||
120 |
Прості задачі, що містять трійки взаємопов’язаних величин, та обернені до них |
|
121 |
Прості задачі, що містять трійки взаємопов’язаних величин, та обернені до них |
|
122 |
Множення суми на число і числа на суму |
|
123 |
Множення виду 24 • 3, 240 • 3, 204 • 3, 4 • 23, 4 • 230, 4 • 203. Розв’язування задач |
|
124 |
Множення трицифрового числа на одноцифрове і одноцифрового — на трицифрове |
|
125 |
Сполучний закон множення. Пропедевтика розв’язування задач на спільну роботу |
|
126 |
Задача на спільну роботу та обернена до неї |
|
127 |
Задача на спільну роботу та обернена до неї |
|
128 |
Правило ділення суми на число. Розв’язування задач на спільну роботу та складання виразу до неї |
|
129 |
Ділення двоцифрового, трицифрового числа на одноцифрове виду 39 : 3, 63 : 3, 396 : 3. Розв’язування задач |
|
130 |
Ділення двоцифрового, трицифрового числа на одноцифрове виду 42 : 3, 112 : 7 |
|
131 |
Закріплення знань, умінь і навичок ділити двоцифрове, трицифрове число на одноцифрове |
|
132 |
Закріплення знань, умінь і навичок ділити двоцифрове, трицифрове число на одноцифрове |
|
133 |
Ділення круглого числа на кругле виду 420 : 20. Задача на подвійне зведення до одиниці |
|
134 |
Розв’язування задач на подвійне зведення до одиниці. Обернені до них задачі |
|
135 |
Ділення виду 51 : 17 способом підбору |
|
136 |
Ділення виду 51 : 17 способом підбору |
|
137 |
Обчислення виразів виду 64 : 16 способом послідовного ділення |
|
138 |
Обчислення виразів виду 64 : 16 способом послідовного ділення |
|
139 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Творча робота над задачею |
|
140 |
Закріплення знань, умінь і навичок. Творча робота над задачею |
|
141 |
Діагностична робота №7 |
|
142 |
Ділення з остачею |
|
143 |
Ділення з остачею |
|
144 |
Властивість остачі |
|
145 |
Закріплення вмінь знаходити остачу від ділення та застосовувати властивість остачі |
|
146 |
Закріплення вмінь знаходити остачу від ділення та застосовувати властивість остачі |
|
147 |
Перевірка ділення з остачею |
|
148 |
Закріплення знань, умінь і навичок з теми «Ділення з остачею» |
|
149 |
Частини. Поділ на рівні частини. Дріб з чисельником 1 |
|
150 |
Частини. Поділ на рівні частини. Дріб з чисельником 1 |
|
151 |
Порівняння дробів із чисельником 1 |
|
152 |
Знаходження частини від числа |
|
153 |
Знаходження частини від числа |
|
154 |
Закріплення знань, умінь і навичок знаходити частину від числа |
|
155 |
Знаходження числа за його частиною |
|
156 |
Знаходження числа за його частиною |
|
157 |
Закріплення знань, умінь і навичок знаходити число за його частиною |
|
158 |
Закріплення знань, умінь і навичок знаходити число за його частиною |
|
Величини. Сюжетні задачі |
||
159 |
Маса. Перетворення та порівняння іменованих чисел, виражених в одиницях маси. Дії над ними |
|
160 |
Маса. Перетворення та порівняння іменованих чисел, виражених в одиницях маси. Дії над ними |
|
161 |
Розв’язування задач з одиницями маси |
|
162 |
Розв’язування задач з одиницями маси |
|
163 |
Вартість. Підрахунок грошей |
|
154 |
Перетворення і порівняння іменованих чисел, виражених в одиницях вартості |
|
165 |
Діагностична робота №8 |
|
166 |
Додавання і віднімання різнойменних іменованих чисел |
|
167 |
Задачі з одиницями вартості |
|
168 |
Задачі для майбутніх бізнесменів |
|
169 |
Підбір грошей |
|
170 |
Підбір грошей |
|
171- 175 |
Повторення вивченого |
|