І СЕМЕСТР
І розділ « Мистецькі мандри ліричних персонажів і легендарних героїв»
№ |
ДАТА |
ТЕМА УРОКА |
МАТЕРІАЛ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ |
МАТЕРІАЛ ДЛЯ РОЗУЧУВАННЯ І ВИКОНАННЯ |
ПРИМІТКИ |
||||
1 |
|
«Лясолька і Барвик у країні мистецтв» (ст.4-5)
|
Слухання:М Равель «Красуня і Чудовисько»; С Борткевич «Принцеса на горошині» |
Виконання:Ю. Рибчинський Л Бражнікова «Мрії збуваються»; руханка «Потяг у казку» |
Куплетна форма |
||||
2. |
|
«Портретна галерея» (ст.8-9) |
Перегляд:М/ф «Пригоди Буратіно»;Ю.Шевченко балет «Буратіно і чарівна скрипка» |
Імпровізація мелодій до віршів персонажів балету «Буратіно» |
Інтонація |
||||
3. |
|
«Ліричні персонажі» (ст.12-13) |
Слухання: С.Прокоф’єв вальс з балету «Попелюшка»; «Джульєтта -дівчинка» з балету «Ромео і Джульєтта» |
Інструментальна, вокальна та танцювальна імпровізація.
|
Музична форма |
||||
4. |
|
«Людина і природа єдині» (ст.16-17) |
Слухання:М. Римський-Корсаков вступ до опери «Казка про царя Салтана» - Три дива |
Розучування пісні І.Танчак «Добрий день» Виконання:творчі вправи від Лясольки |
Контраст. |
||||
5. |
|
«Людина і природа єдині» продовження (ст.20-21) |
Слухання:В.Кохановська марш Маркіза Карабаса з казки - мюзиклу «Кіт у чоботах»; Перегляд: Т Джекман саун трек з м/ф «Кіт у чоботах» |
Виконання: руханка Н.Савко «Котобент»; гра «Оркестр» музикування |
Марш; розмір |
||||
6. |
|
«Дружба та братство – найбільше багатство» (ст.24-25) |
Слухання: М.Степаненко « Дражнилка»; (з «Дитячого зошита») ; Перегляд: М/ф «Бременські музиканти» (фрагменти) |
Розучування пісні: О.Янушкевич «Дружба»; руханка Н.Савко «Дружба» |
|
||||
7. |
|
«Дружба та братство – найбільше багатство» продовження (ст.24-25) |
Слухання:М.Степаненко « Скривдили» (з «Дитячого зошита») ; Перегляд: М/ф «Бременські музиканти» (фрагменти) |
Виконання: О.Янушкевич «Дружба»; руханка Н.Савко «Дружба» |
|
||||
8. |
|
Урок – гра «Перевір себе»
|
Музичні ігри, загадки, вікторини |
|
|||||
9. |
|
«Героїзм у мистецтві» (ст.28-29) |
Слухання:П.Чайковський «Марш дерев’яних солдатиків» з «Дитячого альбому»;В.Моцарт «Рондо в турецькому стилі»; Перегляд: м/ф «Микита Кожум’яка» (фрагменти) |
Розучування пісні: « Наша рідни Україна» Виконання:ритм маршу |
Рондо, нота з крапкою |
||||
10. |
|
«Богатирі в мультиплікації» (ст..32-33) |
Слухання:Ф.Телегрино «Парад героїв»; пісня А.Соловйова з м/ф «Котигорошка та його друзів» |
Виконання:ритм.впр. – ритм маршу |
Мідні духові інструменти |
||||
11. |
|
«Козацькому роду нема переводу» (ст.36-37) |
Слухання: С.Климовський «Їхав козак за Дунай» в обр. Л Ван Бетховена Перегляд: «Вогнем і мечем» Є.Адамцевич «Запорізький марш». |
Розучування пісні: А.Олейнікова «Ми нащадки козаків»; ритм.впр. «Козацький марш»; руханка «Дружба» |
Варіації |
||||
12. |
|
«Козацькому роду нема переводу» продовження (ст.36-37) |
Слухання: С.Климовський «Їхав козак за Дунай» в обр. Л Ван Бетховена
|
Виконання: гра-імпровізація «Музична форма» |
Варіації |
||||
13. |
|
«Наша слава, краса і велич» (ст..40-41) |
Слухання:Укр.нар.пісня у виконанні С.Крушельницької Т Керичок пісня-марш «Спортивний дух» |
Виконання: Р.Обшарської « Гімнастика ранкова»; ритм вірша «Соло – усі разом»
|
Хортинг |
||||
14. |
|
«Новорічний калейдоскоп» (ст..44-45) |
Слухання: Піккардійська терція «Нова радість стала»; А.Мігай «Ялиночка» Перегляд:к/ф «Пригоди Св. Миколая» |
Розучування пісні: Н.Май « Новорічна пісня». Виконання:Муз-хор. Гра «Веселе свято» |
|
||||
15. |
|
«Новорічний калейдоскоп» продовження (ст..48-49) |
Слухання: колядка «Добрий вечір, тобі пану господарю»(в різному виконанні) |
Розучування пісні: укр.нар. пісня « Го – го – го коза» |
|
||||
16. |
|
Урок – гра «Перевір себе» |
Музичні ігри, загадки, вікторини |
|
|||||
ІІ СЕМЕСТР
ІI розділ « Фантастичні та комічні персонажі в мистецтві »
№ |
ДАТА |
ТЕМА УРОКА |
МАТЕРІАЛ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ |
МАТЕРІАЛ ДЛЯ РОЗУЧУВАННЯ І ВИКОНАННЯ |
ПРИМІТКИ |
17 |
|
«Мандрівки у світ фантастики» (с. 54-55) |
Перегляд: пісня робота СЕ-Е («Oh, Oh, Oh, Watch CE-E go»); M. Римський-Корсаков «Політ джмеля» (у виконанні дівчин- ки-піаністки Чен Анке і робота Тео Троніко). |
Виконання:Д.Пташинська пісня «Планета дитинства» |
Динаміка |
18. |
|
«Мандрівки у світ фантастики» (продовження) (с. 58-59) |
Слухання: П. Чайковський «Баба-Яга»; Ю. Тесняк «Карлсон». Перегляд: мультфільм «Карлсон, який мешкає на даху»(фрагменти). |
Виконання:М\ф пісня «Друзі-мандрівники» |
Ансамбль, дует, тріо, квартет. |
19. |
|
«Чарівні дива» (с. 62-63). |
Слухання: Ж. Колодуб «Троль. Герда. Снігова Королева» (з альбому «Снігова Королева»). |
Виконання: М. Ровенко «Баба снігова» |
Дієз, бемоль, бекар |
20. |
|
«Чарівні дива» (продовження) (с. 66-67). |
Слухання: О. Шимко балет «Снігова Королева» (фрагменти). |
Виконання мелодій у помірному й повільному темпах. |
Темп і динаміка |
21. |
|
«У світі реального та уявного» (с. 70-71). |
Слухання: «Створюємо оркестр» (у виконанні НА- ОНІ, фрагменти). |
Виконання: «Щебетала пташечка» (укр..нар. пісня) |
Темп. Українські народні інструменти. |
22. |
|
«У світі реального та уявного» (продовження) (с. 74-75). |
Слухання: М. Стецюн лірична фантазія «Калинонька» (фрагмент); «Українська в’язанка» (у виконанні НАОНІ); В. Джозеф «Фантазія» (у виконанні скрипки з оркестром). |
Виконання: «Щебетала пташечка» (укр..нар. пісня) |
Фантазії. |
23. |
|
«Картинки з виставки» (с. 78-79). |
Слухання: М. Мусоргський сюїта для фортепіано «Картинки з виставки». Перегляд: мультфільм «Білосніжка і семеро гномів». |
Виконання: А. Житкевич «Семеро гномів» |
Сюїта |
|
24. |
|
«Картинки з виставки» (продовження) (с. 82-83). |
Слухання: М. Мусоргський сюїта для фортепіано «Картинки з виставки». Перегляд: мультфільм «Картинки з виставки». |
Виконання: поспівка |
Лади в музиці |
|
25. |
|
«Фантастичні пригоди Країни Див» (с. 86-87). |
Перегляд: Дж. Талбот, К. Уілдон балет «Аліса в Країні Див» (фрагменти). |
Створення вокальних портретів героїв казки. |
|
|
26. |
|
Урок – гра «Перевір себе»
|
Музичні ігри, загадки, вікторини |
|||
27. |
|
«Політ фантазії» (с. 90-91). |
Слухання: А. Шнітке «Політ» (з мул-му «Казка мандрів; Р.Шуман «Фантастичний танець»; Ю. Щуровський «Фантастична п’єса». Перегляд: муль-м «ВАЛЛІ» (фрагмент). |
Виконання: В. Бистряков, 0. Вратарьов «Давайте розбудимо радість» |
Імпровізація |
|
28. |
|
«Гумор у мистецтві» (с. 94-95). |
Слухання: Дж. Россіні каватина Фігаро з опери «Севільський цирульник». |
Виконання: «Грицю, Грицю, до роботи» (українська народна пісня) |
Пародія |
|
29. |
|
«Гумор у мистецтві» (продовження) (с. 98-99). |
Слухання: І. Шамо «Скерцо»; П. Бриль «Українська гумореска». И.-С. Бах «Жарт» (у різних обробках). |
Виконання: Ритмічна гра «Ну-бо, дожени!». Створення гумористичних пісеньок на вірші й заданий ритм |
Схеми диригування 2/4, 3/4, 4/4 |
|
30. |
|
«Ляльки-іграшки в житті та мистецтві» (с. 102-103). |
Перегляд, мультфільму «Танці ляльок» (фрагменти). Слухання: Д. Шостакович «Вальс- жарт» (із циклу «Танці ляльок»). |
Виконання: ритм вальсу-жарту на дитячих ударних інструментах. Руханка |
|
|
31. |
|
«Ляльки-іграшки в житті та мистецтві» (продовження) (с. 106-107). |
Слухання: Л. Моцарт «Симфонія іграшок, або Дитяча симфонія». |
Виконання: М. Жабляк, Л. Повз «Канікули». Гра-поспівка «Створюємо контрасти» |
симфонія |
|
32. |
|
«Мистецька подорож до Європи» с. 110-111). |
Перегляд: І. Стравинський балет «Пульчинелло» (фрагмент); Е. Вілла-Лобос «Полішинель»; В. Косенко «Петрушка». Порівняння творів |
Виконання: імпровізація танцю Полішинеля з дзвіночками і Петрушки з бубном (в парах) |
Шістнадцяті тривалості та паузи |
|
33. |
|
«Мистецька подорож до Європи» (продовження) (с. 114-115). |
Слухання: К. Дебюсі «Серенада ляльці. Ляльковий кекуок»; Е. Градецький «Морозиво». |
Виконання: А. Мігай, Н. Кулич «Подарунок». Перегляд: «Смаколики» (муз. А. Кривути); мультфільм «Козаки. Навколо світу» (фрагмент |
|
|
34. |
|
Урок – гра «Перевір себе» |
Музичні ігри, загадки, вікторини
|
|||
35. |
|
Урок-концерт
|
Виконання вивчених пісень |
|||