Календарно-тематичне планування з музичного мистецтва
1 клас
2024-2025 н.р.
(1 година на тиждень)
(Мистецтво: підруч. інтегр. курсу для 1 кл. закл. заг. серед. освіти / Л. М. Масол, О. В. Гайдамака, О. М. Колотило. — Київ : Генеза, 2018. — 144 с. )
І СЕМЕСТР
РОЗДІЛ І «МИСТЕЦТВО – ЧАРІВНЕ ВІКНО У СВІТ !»
№ |
ДАТА |
ТЕМА УРОКА |
МАТЕРІАЛ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ |
МАТЕРІАЛ ДЛЯ РОЗУЧУВАННЯ І ВИКОНАННЯ |
ПРИМІТКИ |
||
1. |
|
«Перший раз у перший клас» (с. 4-5) |
Музичні та шумові звуки. Мелодія. Сприймання: М.Скорик «Мелодія», Н.Матвієнко «Гойда, гойда-гой, ніченька іде» (фрагмент), |
Виконання: Н.Май «Пісня першокласника». |
Правила під час співу. |
||
2. |
|
«Мої друзі» (с. 8-9) |
Музичні звуки: довгі та короткі. Сприймання: В. Волегов. Діти; А. Логінова. Моя конячка. Укр. нар. пісня «Котику сіренький»; Я. Барнич. Коник. Перегляд: М/ф «Тихо, вечір надворі». |
Виконання:поспівка «Ми дружній і веселий клас». |
Скрипковий ключ |
||
3. |
|
«Моє довкілля» (с. 12-13) |
Високі та низькі звуки. Сприймання: Звуки грому. Е.Гріг «Пташка», В.Подвала «Їжачок», «Дятел». |
Виконання:Гра «Зозуля та соловейко». Створи поспівку «Дінь-дон» |
|
||
4. |
|
«Світ навколо тебе» (с. 16-17) |
Гучні та тихі звуки. Сприймання: В.Барвінський «Жучок і жучиха», А.Штогаренко «Метелик». |
Виконання: Гра «Луна». Поспівка «Павук» |
Форте, піано |
||
5. |
|
«Лялькові настрої» (с. 20-21) |
Сумно. Весело. Сприймання: Л.Колодуб «Лялька співає», Перегляд: м\ф «Дитячий альбом» П.Чайковський «Нова лялька», «Хвороба ляльки». |
Виконання: Пісенька «Каша» |
|
||
6. |
|
«Дитячі захоплення» (с. 24-25) |
Сприймання: Б.Фільц «Гра у м’ячик», Р.Шуман фортепіанний цикл «Дитячі сцени». Гра піжмурки. Перегляд:м\ф «Літачок жука». |
|
|
||
7. |
|
«Осінній ярмарок» (с. 28-29) |
Пауза. Сприймання:В.Кузнєцова Укр. ярмарок гурт «Дзвони», укр.. нар. танець «Козачок», |
Виконання:муз.народна, сл.Н.Кукловської «Урожайна» |
Знак перерви у звучанні |
||
8. |
|
«Моя Україна багата й гостинна» (с. 32-33) |
Сприймання:Муз. О.Осадчий, сл. Ю.Рибчинського «Земле моя» |
Виконання:Поспівка «Рідний край», муз А.Філіпенка «На місточку» |
|
||
9. |
|
«Краса рідної землі.» (с. 36-37) |
Пісня. Заспів. Приспів. Сприймання:К.Стеценко «Вечірня пісня», С.Людкевич «Старовинна пісня» |
Виконання:М.Медведері «Ой ходила осінь».. |
Знак дихання |
||
10. |
|
«Веселковий дивограй (с. 40-41) |
Ноти. Нотоносець. Сприймання:С.Прокоф’єв «Дощик і веселка». Н.Май «Кап-кап-кап» |
Виконання:Поспівка «веселка» |
|
||
11. |
|
«Різні барви у природи.» (с. 44-45) |
Танець. Перегляд:укр. нар. танець «Метелиця» (фрагмент), |
Виконання:пісня «Метелиця», В.Верховинець «Зробим коло» |
|
||
12. |
|
«Зимові ритми» (с. 48-49) |
Ритм. Сприймання:К.Дебюссі «Сніг танцює» (ксилофон). |
Виконання:Ритмічні вправи. |
|
||
13. |
|
«Святкові перетворення» (52-53) |
Ритм у мистецтві |
Виконання: Руханка «Танці-зігріванці» (фіз.хвилинка). Н.Рубальська «Пісня сніговиків» |
|
||
14. |
|
«Зимові свята» (56-57) |
Сприймання:Дж. Л. П’єрпонт «Дзвіночки дзвенять», |
Виконання: А.Олейнікова «Святий Миколай» |
|
||
15. |
|
«Радійте, свято йде!» (60-61) |
Колядки. Щедрівки. Сприймання:Колядка «Бог ся рождає!» |
Виконання: Колядка |
|
||
16. |
|
Урок «Перевір себе» |
Завдання Лясольки та Барвика. Музична вікторина. Виконання вивчених пісень |
||||
ІІ СЕМЕСТР
ІІ розділ « Загадки художніх мов »
№ |
ДАТА |
ТЕМА УРОКА |
МАТЕРІАЛ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ |
МАТЕРІАЛ ДЛЯ РОЗУЧУВАННЯ І ВИКОНАННЯ |
ПРИМІТКИ |
|
17 |
|
«Мандри країною мистецтв» (с.66-67) |
Слухання:Укр. нар. мел. «Щедрівочка щедрувала» у вокальному та інструментальному виконанні; Ф. Мендельсон. «Танець клоунів» з концертної сюїти «Сон літньої ночі». |
Виконання:створення мелодії до вірша. |
Вокальна та інструментальна музика. Цирк.
|
|
18. |
|
«Зустріч із театром» (с.70-71) |
Слухання: М. Равель. Балет «Дитя та чари» (відеофрагмент). |
Виконання: Укр. нар.пісня «Два півники» ( виконання в ролях, з ритмічним супроводом – барабан, трикутник, бубон). Інсценізація змісту віршів. |
Театр. Актор. Правила поведінки в театрі. |
|
19. |
|
«Чарівники балету» (с.74-75) |
Слухання: : П. Чайковський. Вальс сніжинок із балету «Лускунчик». |
Виконання: Пісня «Сніжинки» Я. Степового, слова народні |
Балет. Мова танцю. Вальс. |
|
20. |
|
«Балет-казка» (с. 78-79) |
Слухання: Б. Павловський. Балет-казка «Білосніжка і семеро Гномів» (фрагмент). |
Перегляд: м/ф «Білосніжка і семеро гномів» (фрагмент). Виконання: гра «Оркестр». |
Оркестр. Музичні інструменти: скрипка (струнні), флейта (духові), барабан (ударні). |
|
21. |
|
«Веселий мандрівник на оперній сцені» (с.82-83) |
Слухання: Г. Гриневич. Опера-казка «Плескачик». Арії героїв Опери |
Виконання: Музика Н. Барабаш. Арія Тіста з опери-казки «Колобкові мандри». |
Опера. Арія |
|
22. |
|
«Веселий мандрівник у театрі та кино»(с.86-87) |
Слухання: Музика і вірші О. Шевченка. М/ф «Колобок» (фрагменти ) |
Виконання: створення власної опери-казки «Колобок» (спів соло та в ансамблі).
|
Ансамбль. Хор. |
|
23. |
|
«Казкові розповіді» (с. 90-91) |
Слухання: Сильванський. Музична казка «Івасик-Телесик» (фрагменти: теми Івасика-Телесика, Змії, плескоту хвиль і передзвону молотів ковалів). |
Виконання: створення мелодії до вірша, добір інструментів для героїв музичної казки. |
Музична казка. Музичні інструменти оркестру: арфа, флейта. |
||||
24. |
|
«Казкові розповіді» (с. 94-95) |
Слухання: М. Чембержі. Казка про синій пролісок. |
Виконання: Пісня А.Олєйнікової, Н. Іванової «Пролісок» . Перегляд:М/ф«Квіти дружби» |
Музична казка (продовження). Регістр (на прикладі клавіатури піаніно). |
||||
25. |
|
«Краса і здоров’я» (с. 98-99) |
Ф. Шуберт. Вечірня серенада. П. Чайковський. Вальс квітів з балету «Лускунчик». Ж. Бізе. Марш Тореодора з опери «Кармен». |
Виконання: Укр. нар. пісня-гра «Гей, ви дітки чорнобриві». Перегляд: м/ф «Холодне серце» (фрагмент з фігурним катанням). |
Вплив музики на емоційний стан людини. Музика і спорт. Соліст. |
||||
26. |
|
«Великодні дива» (с. 102-103) |
Слухання: Н. Курій-Максимів. «Великдень». |
Виконання: Пісня М.Катричка, В. Кленця, Н. Андрусич «Писанка». Створення мелодії до вірша. |
Великдень, писанки. Музична фраза. |
||||
27. |
|
Урок – гра «Перевір себе» |
Музичні ігри, загадки, вікторини
|
||||||
28. |
|
«Народна творчість» (с106-107) |
Слухання: «Колискова» (обробка А. Авдієвського), Я. Степовий. «Колискова», Укр. нар.пісня «Сонечко» (обр. В. Барвінського). |
Виконання: Нар. пісня «Вийди, вийди, сонечко». |
Народна музика |
||||
29. |
|
«Народні інструменти та іграшки» (с. 110-111) |
Перегляд: Гра на українській волинці (дуді). Й. С. Бах. «Волинка». Українські народні танцювальні мелодії (ансамбль народних інструментів). |
Виконання: Створення ритмічного супроводу, мелодії до вірша. |
Народні музичні інструменти: бандура, сопілка, бубон, волинка (дуда). Свищики |
||||
30. |
|
«Митці - професіонали» (с114-115) |
Слухання: пісні Котика, Півника, Лисички з опери-казки К. Стеценка «Лисичка, Котик і Півник». |
Виконання: ПісняА. Філіпенка, О. Журливої «Узяла лисичка скрипку». |
Професійна музика. Музичні професії: композитор, виконавець. |
||||
31. |
|
«Створюємо красу» (с. 118-119) |
Слухання: М. Лисенко. Хор «А вже весна» з опери «Зима і Весна». |
Виконання: Гра «Оркестр». |
Музичні професії: диригент |
||||
32. |
|
«До вершин майстерності» (с.122-123) |
Слухання: К. Дебюссі. Доктор «Gradus ad Parnassum» (Шлях до Парнасу). Н. Нижанківський. «Івасик грає на чельйо.» |
Виконання: Пісня Т. Попатенко, М. Івенсен«Урок». Робота в парах: виконання ритмічних послідовностей. |
Професійна мистецька освіта: музичні школи, музичні академії. |
||||
33. |
|
«Мистецька подорож о Європи» (с.126-127) |
Слухання: Ф. Шопен. Полонез; Італійська народна пісня «Санта Лючія»; Н. Паганіні. Баркарола. А. Ніколаєв. Бал; М. Глущенко. «Вечірня Венеція.» |
Перегляд : м/ф «Танок маленьких каченят». Виконання: Т. Вернер. Танок маленьких каченят (виконання рухів). |
Знайомство з мистецтвом різних країн. Пісні й танці |
||||
34. |
|
Урок – гра «Перевір себе» |
Музичні ігри, загадки, вікторини
|
||||||
35. |
|
Урок-концерт
|
Виконання вивчених пісень |
||||||