Календарно-тематичне планування з музичного мистецтва
2 клас
2024-2025 н.р.
(1 година на тиждень)
(Мистецтво: підруч. для 2-го кл. закл. заг. серед.
освіти / Л.М. Масол, О.В. Гайдамака, О.М. Колотило. — Київ : Генеза, 2019. — 112 с.)
І СЕМЕСТР
РОЗДІЛ І «ПОРИ РОКУ В МИСТЕЦТВІ !»
№ |
Дата |
Тема уроку |
МАТЕРІАЛ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ |
МАТЕРІАЛ ДЛЯ РОЗУЧУВАННЯ І ВИКОНАННЯ |
ПРИМІТКИ |
|
1 |
|
«Прощавай, веселе літечко!» (с. 4-5) |
Ноти. Правила співу. Слухання: К. Меладзе «Квітка-душа» у виконанні Н. Матвієнко і С. Шурінса. |
Виконання: поспівка; 0. Янушкевич, М. Ясакова «Де поділось літечко?» |
ноти |
|
2. |
|
«Звуки та кольори природи» (с. 8-9) |
Нотна грамота. Скрипковий ключ. Слухання: В. Косенко «Пасторальна»; Д. Саррі «Пастораль». Порівняння творів. |
Виконання: «Пішли діти в поле» (українська народна пісня) |
Пастораль, нотоносець |
|
3. |
|
«Осінні перетворення» (с. 12-13) |
Програмна музика. Музичний цикл. Слухання: А. Вівальді «Осінь» із циклу «Пори року»; П. Чайковський «Осіння пісня» («Жовтень») із циклу 12 п’єс «Пори року». |
Виконання: створення за допомогою музичних інструментів циклу музичних «картин» осені |
Музичний цикл |
|
4. |
|
«Хмарки-чарівниці, невтомні мандрівниці» (с. 16-17) |
Музичний пейзаж. Звуки різної тривалості, записування їх нотами. Слухання: М. Чембержі «Хмаринка»; Р. Шуман «Порив». |
Виконання: Н. Антоник, Н. Двойкіна «Хмаринки» |
Ціла,половинна, четвертна,восьма |
|
5. |
|
«Ритми осіннього дощу.» (с. 20-21) |
Настрій у музичному творі. Штрихи і пауза в музиці. Перегляд: мул-м «Капітошка» (фрагменти). Слухання: В. Косенко «Дощик». |
Виконання: А. Мігай, Н. Кулик «Дощик»; ритмічні композиції «Танок осіннього дощу» |
Пауза, четвертна, восьма |
|
6. |
|
«Про що розповів натюрморт» (с. 24-25) |
Балет. Слухання: К. Хачатурян балет «Цибулино» (фрагменти). Перегляд: мул-м «Цибулино» (фрагмент). |
Виконання: Гра «Оживи картину». «Ходить гарбуз по городу» (українська народна пісня) |
|
|
7. |
|
«Про що розповів натюрморт» продовження (с. 25) |
Календарно-обрядові пісні. Слухання: «Женчичиок-бренчичок» (в обробці М. Леонтовича); М. Мусоргський гопак з опери «Сорочинський ярмарок». |
Виконання: «Ходить гарбуз по городу» (українська народна пісня), проплескування ритму гопака |
|
|
8. |
|
Урок – гра «Перевір себе»
|
Музичні ігри, загадки, вікторини |
|
||
9. |
|
«Троїсті музики» (с. 28-29) |
Народні музичні інструменти. Ансамбль. Слухання: Л. Колодуб «Троїсті музики». |
Виконання: А. Філіпченко, В. Панченко «Ой заграйте, дударики» |
ансамбль |
|
10. |
|
«Як сопілка флейтою стала» (с. 32-33) |
Тембр. Нотна грамота. Слухання: В. Кирейко награвання Лукаша з опери «Лісова пісня» (сопілка); Й. С. Бах «Жарт» (флейта). |
Створення поспівки з вивчених нот. Виконання: Л. Масол, В. Тименко «Кольорова гама» |
тембр |
|
11. |
|
«Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси.» (с. 36-37) |
Симфонічна казка. Струнні інструменти. Слухання: С. Прокоф’ев симфонічна казка «Петрик і Вовк» (теми Петрика, Пташки, Качки, Кішки, Дідуся) |
|
Дерев’яні духові |
|
12. |
|
«Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси.» продовження (с. 37) |
Симфонічна казка. Дерев’яні духові інструменти. |
Виконання: І. Білик «Ки- ця-Кицюня» |
|
|
13. |
|
«Для кожного звіра і птаха у казки свої голоси.» продовження (с. 40-41) |
Звукоряд. Нотний стан. Симфонічна казка Мідні духові та ударні інструменти. |
Слухання: С. Прокоф’єв симфонічна казка «Петрик і Вовк» (теми Вовка, Мисливців) |
Звукоряд, нотний стан |
|
14. |
|
«Зимові свята» (с. 44-45)
|
Українські колядки та щедрівки. Слухання: А. Вівальді «Зима» Перегляд: мул-м «Різдво»; кінофільм «Один удома» (фрагмент «Щедрик»). |
Виконання: українська народна пісня «Ой хто Миколая любить» |
|
|
15. |
|
«Зимові свята.» продовження
|
|
Виконання: Дж. П’єрпонт «Jingle Bells» («Дзвоники дзвенять»). Створення ритмічного супроводу до пісні на ударних інструментах |
|
|
16 |
|
Урок-концерт
|
Виконання вивчених пісень |
|||
ІІ СЕМЕСТР
ІІ розділ « Природа мова кольорова »
№ |
ДАТА |
ТЕМА УРОКА |
МАТЕРІАЛ ДЛЯ СПРИЙМАННЯ |
МАТЕРІАЛ ДЛЯ РОЗУЧУВАННЯ І ВИКОНАННЯ |
ПРИМІТКИ |
17. |
|
«Зимові етюди» (с.50-51) |
Слухання: Ф. Ліст. «Юнацький етюд № 12 «Заметіль»» |
Виконання: поспівка, ритмічні етюди |
Етюд. Такт. |
18. |
|
«Зимові захоплення і спорт» (с.54-55) |
Слухання: В. Косенко «Скакалка». |
Виконання. В. Сорока, Р. Обшарська «Спортивна зима». Перегляд: «Танці-зігріванці» |
Ритм і темп у відображенні руху |
19. |
|
«Карнавал тварин» (с.58-59) |
Слухання: К. Сен-Санс цикл «Карнавал тварин». Слон. Королівський марш Лева. |
Перегляд: мультфільм «Лис Микита, «Король Лев» (фрагменти) |
|
20. |
|
«Карнавал птахів» (с. 62-63) |
Слухання: К. Сен-Санс цикл «Карнавал тварин». Півень і кури. Зозуля в хащі лісу. Лебідь. |
Перегляд: К. Сен-Санс «Карнавал тварин». Виконання: пісенні загадки; гра «Луна» |
|
21. |
|
«Подорож до далеких країн» (с.66-67) |
Слухання: К. Сен-Санс цикл «Карнавал тварин». Кенгуру. Акваріум |
Виконання: В. Гребенюк, Е. Саталкіна «Кенгуру». Створення власного «Карнавалу тварин» |
Клавішні інструменти |
22. |
|
«Космічна подорож» (с.70-71) |
Слухання: Т. Ньюман «Зоряний корабель «Авалон»» (із фільму «Пасажири»). майбутнього» |
Перегляд: мультфільм «Майлз з планети» (фрагменти). Виконання: інст.-ня вірша Н. Карпенко «Парад планет» |
|
23. |
|
«Завітаймо др. театру» (с. 74-75) |
Слухання: М. Лисенко опера-казка «Коза-Дереза» (пісні Кози, Лисички, Рака). |
Виконання: М. Лисенко, вірші народні «Пісня Лисички», «Теми Кози і Рака» |
Оперний театр. |
|
24. |
|
«Пори року зустрічаються» (с. 78) |
Слухання: П. Чайковський цикл «Пори року». Масляна (лютий), Пісня жайворонка (березень) жнива (серпень). Порівняння п’єс. |
Виконання: імпровізація пісні жайворонка на музичному інструменті |
|
|
25. |
|
«Пори року зустрічаються» (продовження) (с. 79) |
|
Виконання: О. Янушкевич, М. Ясакова «Весняні котики». Створення весняної заклички про пташку за записом ритму. Розгадування музичних загадок |
|
|
26. |
|
«Наша рідна Україна,мов веснянка солов’їна» (с. 82-83) |
Слухання: Р. Гриньків «Веснянка»; І. Шамо «Веснянка». Порівняння творів. |
Виконання: А. Філіпченко, 'Г. Шевченко «Зацвіла в долині...» |
Українські народні музичні інструменти. |
|
27. |
|
Урок – гра «Перевір себе» |
Музичні ігри, загадки, вікторини
|
|||
28. |
|
«Квіткові фантазії» (с86-87) |
Слухання: «Віночок українських народних пісень»; Є. Русинов балет «Дюймовочка» (фрагменти). |
Виконання: М. Ведмедері, В. Верховень «Віночок» |
|
|
29. |
|
«Квіткові фантазії» (продовження) (с. 87) |
Перегляд: руханка «Сонячний віночок» |
Виконання: М. Ведмедері, В. Верховень «Віночок». Виконання танцювальних рухів до пісні. Створення мелодії за ритмом. |
||
30. |
|
«Ритми життя в мистецтві» (с90-91.) |
Слухання: Е. Гріг «Ранок» (із сюїти «Пер Гюнт»); С. Прокоф’єв «Вечір» (із циклу «Дитяча музика»). |
Виконання: Н. Рубальська «Різні барви у природи» |
|
|
31. |
|
«Ритми життя в мистецтві» (продовження) (с. 91) |
Слухання: А. Вівальді «Весна. Літо» (із циклу концертів «Пори року»). Порівняння музики весни і літа. |
Виконання: створення звукових картин. Гра «Оркестр» |
Концерт. |
|
32. |
|
«Рекламуємо красиве та корисне» (с.94-95) |
Слухання: Поль Моріа «Така-Таката». |
Виконання: Н. Май «Веселка». Перегляд: руханка «Райдуга» |
Музика в рекламі. |
|
33. |
|
«Мистецька подорож о Європи» (с.98-99) |
Слухання: А. Дворак «Слов’янські танці (за вибором). |
Виконання: А. Олєйніков, К. Орлов «We can fly» |
Полька - чеський народний танець. Характер танцю. |
|
34. |
|
Урок – гра «Перевір себе» |
Музичні ігри, загадки, вікторини
|
|||
35. |
|
Урок-концерт
|
Виконання вивчених пісень |
|||