Календарно-тематичне планування
з музичного мистецтва в 5 класі (НУШ)
Навчальна програма «Мистецтво. 5 клас» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти створена на основі модельної навчальної програми «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори: Масол Л. М., Просіна О. В.), якій надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795).
Навчальна програма забезпечує наступність між початковою і базовою освітою, гнучкий перехід учнів від молодшого шкільного віку до підліткового, сенситивного для формування цінностей і пошуку життєвих сенсів, розвитку емоційного інтелекту і критичного мислення. Вона розроблена на основі Державного стандарту базової середньої освіти, яким визначено мету мистецької освітньої галузі.
Навчальна програма представляє органічне поєднання змісту різних видів мистецтва з домінантністю музичного і образотворчого, тому цей курс може викладати як один, так і два вчителі відповідно до фаху − вчитель музичного мистецтва, вчитель образотворчого мистецтва, які мають співпрацювати у команді, узгоджуючи планування своїх уроків.
У разі викладання цього курсу двома вчителями у Навчальній програмі виокремлено дві складові за видами мистецтва із зазначенням відповідної кількості годин «Мистецтво: музичне мистецтво» (1 година на тиждень) – Додаток 1, «Мистецтво: образотворче мистецтво» (1 година на тиждень) – Додаток 2.
Необхідною умовою реалізації завдань мистецької освітньої галузі є дотримання інтегративного підходу через узгодження програмового змісту і результатів навчання з різних видів мистецтва. Тому необхідною умовою є упровадження інтегрованого курсу «Мистецтво» протягом усього навчального року, не виокремлюючи його складові (музичну, образотворчу) в окремі навчальні періоди (семестри). Відповідно − у класному журналі для кожної складової відводяться окремі сторінки, на яких після назви інтегрованого курсу через двокрапку прописується уточнення: «Мистецтво: музичне мистецтво», «Мистецтво: образотворче мистецтво».
Мета та завдання курсу
Метою мистецької освітньої галузі є цілісний розвиток успішної особистості учня у процесі освоєння мистецьких надбань людства; усвідомлення власної національної ідентичності в міжкультурній комунікації; формування компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження; розкриття креативного потенціалу, залучення до культурних процесів в Україні.
Мета інтегрованого навчання мистецтва досягається шляхом реалізації таких завдань:
виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх інтересів
та естетичних потреб, емоційного інтелекту;
формування системи художніх знань, яка відображає видову і жанрову специфіку та взаємодію мистецтв;
опанування мистецької грамоти, насамперед музичної і візуальної;
розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; здатності
брати участь у дискусіях на теми мистецтва, висловлювати й аргументувати власні думки, судження, пріоритети;
здобуття мистецького досвіду в різних видах практичної діяльності; в індивідуальних, групових і колективних мистецьких проєктах; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження, до роботи в команді на засадах толерантності й партнерства;
розвиток художніх здібностей, уяви та інтуїції, критичного і креативного мислення, інноваційності;
формування потреби в естетизації середовища, готовності до участі в соціокультурному житті, до збереження і примноження мистецько-культурних цінностей.
Принципи, на яких ґрунтується програма та визначаються дидактичні пріоритети:
дитиноцентризму та індивідуалізації, врахування вікових особливостей і природних здібностей учнів;
систематичності, неперервності, наступності між початковою і базовою освітою, адаптаційним і основним циклами навчання;
глокальної освіти – поєднання глобального (загальнолюдського), національного (державного) та локального (етнокраєзнавчого) аспектів змісту освіти;
дидактичної інтеграції на основі взаємодії мистецтв і методів компаративістики, спрямованих на поліхудожній розвиток учнів;
континуальності – єдності навчання і виховання особистості, художнього і технічного, емоційного та раціонального, свідомого та інтуїтивного в процесі опанування мистецьких цінностей;
варіативності змісту, засобів, методів і технологій навчання мистецтва;
діалогічної суб’єкт-суб’єктної взаємодії, партнерства, емоційно-енергетичної насиченості навчання;
пріоритету художньо-творчої самореалізації учнів, пошуку особистісних сенсів у навчанні мистецтва;
стимулювання мистецької самоосвіти, єдність формальної, неформальної та інформальної освіти.
Програма ґрунтується на визначених Державним стандартом ціннісних орієнтирах, а саме: повага до особистості учня та визнання пріоритету його інтересів, досвіду, власного вибору, прагнень, ставлення у визначенні мети й організації освітнього процесу, підтримка пізнавального інтересу та наполегливості; забезпечення рівного доступу кожного учня до освіти без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу; дотримання принципів академічної доброчесності у взаємодії учасників освітнього процесу та організації всіх видів навчальної діяльності; становлення вільної особистості учня, підтримка його самостійності, підприємливості й ініціативності, розвиток критичного мислення та впевненості в собі; формування культури здорового способу життя учня, створення умов для забезпечення його гармонійного фізичного та психічного розвитку, добробуту; створення освітнього середовища, в якому забезпечено атмосферу довіри, без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу; утвердження людської гідності, чесності, милосердя, доброти, справедливості, співпереживання, взаємоповаги і взаємодопомоги, поваги до прав і свобод людини, здатності до конструктивної взаємодії учнів між собою та з дорослими; формування в учнів активної громадянської позиції, патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій, державної мови; плекання в учнів любові до рідного краю, відповідального ставлення до довкілля.
Програмою передбачено, що навчання мистецтва в основній школі буде ефективним, якщо освітній процес базуватиметься на таких стрижневих наукових підходах, як :
особистісно орієнтований (визнання індивідуальності кожного учня/учениці, розкриття особистісного креативного потенціалу);
суб’єктно-діяльнісний (позиціонування здобувачів освіти як активних суб’єктів навчання мистецтва, формування готовності до застосування набутого досвіду в різних життєвих ситуаціях);
аксіологічний (спрямування суб’єктів освітнього процесу на емоційне переживання знань та умінь, їх рефлексію і перетворення мистецьких творів та явищ на особистісні цінності);
культурологічний (формування цілісного художнього образу світу, пізнання мистецьких явищ у контексті інших сфер знання);
діалогічний (виховання особистості як людини культури, націлювання на діалог як природний спосіб мистецького, міжособистісного, міжкультурного буття);
компетентнісний (формування компетентнісної сфери в єдності ключових і мистецьких предметних / міжпредметних компетентностей з метою успішної самореалізації в будь-якій обраній в майбутньому професії, домінантності взаємодії різних видів мистецтва у навчанні, встановлення міжпредметних зв’язків з іншими сферами знання, формування потреби в естетизації життєвого простору).
Компетентнісний потенціал мистецької освітньої галузі
1. Вільне володіння державною мовою.
Уміння: грамотно висловлювати українською мовою в усній чи письмовій формі свої враження від мистецтва; чітко формулювати судження, міркування; дискутувати щодо мистецьких явищ та інформації про мистецтво, отриманої з різних джерел; ділитися творчими ідеями, коментувати та оцінювати власні художні результати і творчість інших осіб; шукати художню літературу та літературу мистецького спрямування для читання й пізнання нового та отримання задоволення.
Ставлення: усвідомлення національної ідентичності через українське і світове мистецтво; цінування української мови як основи національного мистецтва (літератури, театру, кіно тощо); готовність активно користуватися українською мовою під час спілкування на теми мистецтва.
2. Здатність спілкуватися іноземними мовами.
Уміння: використовувати іншомовні джерела інформації про мистецтво та іншомовну мистецьку термінологію. Ставлення: шанування культурного різноманіття, усвідомлення широких можливостей у творчій діяльності зі знанням іноземних мов; усвідомлення необхідності популяризації іноземними мовами культурних надбань України.
3. Математична компетентність.
Уміння: застосовувати математичні поняття і категорії як інструменти під час створення художніх робіт; використовувати математичні знання для пояснення художньої виразності творів, логіки, структури художньої форми; аналізувати твори мистецтва та створювати власні художні твори за правилами художньої композиції; здійснювати у разі потреби розрахунки для встановлення пропорцій, відношень між величинами, створення об’ємно-просторових композицій, запису ритму, створення сценічних композицій тощо; створювати сценічні композиції, різноманітні художні продукти із використанням медіаресурсів; актуалізувати за допомогою мистецтва математичні поняття і категорії; вибудовувати логіку презентації власних проєктів.
Ставлення: усвідомлення взаємозв’язків математики і мистецтва як універсальних мов на прикладах творів різних видів мистецтва; усвідомлення взаємозумовленості художньо-образного та математичного мислення у становленні особистості; розуміння впливу художнього пізнання на розвиток математичних здібностей і вмінь.
4. Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій.
Уміння: спостерігати і відтворювати довкілля в художніх образах засобами різних видів мистецтва; аналізувати роль людини в соціокультурному просторі та її відображення в мистецтві; використовувати технічні засоби для втілення художніх ідей з урахуванням постійного розвитку інформаційно-комунікаційних технологій; застосовувати знання з природничих наук та використовувати природні ресурси для творчості; застосовувати мистецькі знання і вміння для естетизації навколишнього середовища, розширювати діапазон емоційних переживань через сприйняття довкілля.
Ставлення: сприйняття довкілля і знання з природничих наук як об’єктів для художньо-образної інтерпретації; розуміння естетичних якостей технічних винаходів, усвідомлення взаємовпливу знань природничих наук, техніки, технологій і мистецтва (на прикладі дизайну, ландшафтної архітектури, звукозаписів, сценічних ефектів тощо), художнє осмислення людського досвіду.
5. Інноваційність.
Уміння: виявляти креативність у різних сферах життєтворчості, критично оцінювати та інтерпретувати явища культури з урахуванням взаємодії традицій та інновацій; пропонувати неординарні способи виконання творчих завдань, розвивати критичне мислення щодо власної художньо-творчої діяльності; генерувати і впроваджувати нові мистецькі ідеї у різних сферах життєдіяльності.
Ставлення: відкритість до інновацій і передбачення їхнього позитивного результату, ініціативність щодо участі в мистецьких заходах, творенні нових культурних продуктів; прагнення творчої самореалізації, вираження креативності; відповідальність за особистий і спільний результат у мистецьких проєктах; виявлення прагнення до сталості результату, мультиплікаційності результату; демонстрування впевненості в собі, визначення перспективи діяльності.
6. Екологічна компетентність.
Уміння: використовувати взаємодію “людина ─ природа” для вираження мистецькими засобами власних емоцій, почуттів, переживань; запобігати негативним впливам інформації на власний емоційний стан; поширювати засобами мистецтва ідеї свідомого споживання.
Ставлення: усвідомлення необхідності гармонійної взаємодії людини і довкілля; сприйняття довкілля як об’єкта для художньо-образної інтерпретації, виявлення емоційно-ціннісного ставлення до життєвого простору, сприйняття природи як естетичного об’єкта.
7. Інформаційно-комунікаційна компетентність.
Уміння: застосовувати цифрові технології для створення, презентації і популяризації художніх образів, мистецьких ідей; визначати художню цінність цифрового контенту; добирати та опрацьовувати художню інформацію у пошуково-дослідницькій і соціокультурній діяльності для пізнання і творення мистецтва; переводити художню інформацію з цифрового формату в нецифровий і навпаки; використовувати інформаційні технології для здобуття мистецької інформації та формування власного мистецького простору; вирізняти маніпулятивну квазімистецьку інформацію, запобігати негативним інформаційно-технологічним впливам на власний культурний розвиток; оцінювати художню якість створеного цифрового продукту.
Ставлення: усвідомлення естетичного потенціалу цифрових технологій для художньо-творчого самовираження, обробки, поширення мистецьких творів і здійснення віртуальних мистецьких подорожей; розуміння ролі мистецьких засобів у впливі медіатекстів на свідомість людини.
8. Навчання впродовж життя.
Уміння: визначати власні художні інтереси та потреби, виявляти мобільність у пізнанні мистецьких явищ і процесів; сприяти розвитку інтересу до мистецтва протягом життя; розвивати емоційний інтелект; вибудовувати перспективу художнього самовдосконалення, планувати та організовувати свій час для пізнання, сприймання, творення мистецтва, самовираження через мистецтво; критично оцінювати та аналізувати результати власної творчої діяльності, раціонально використовувати час для задоволення культурних потреб; здобувати, опрацьовувати мистецьку інформацію.
Ставлення: усвідомлення власних потреб і досягнень у художньому самовираженні; побудова позитивних векторів власної життєвої стратегії; поглиблення власної мотивації творити, інтелектуально розвиватися, зокрема у процесі художнього пізнання; розуміння місії мистецтва у власному житті та впливу мистецької діяльності на успішну самореалізацію, психологічну стабільність; виявлення готовності до пошуку нових способів художнього пізнання; отримання задоволення від спілкування за допомогою мистецтва в різних культурних середовищах.
9. Громадянські та соціальні компетентності.
Громадянські компетентності.
Уміння: виробляти активну позицію у творенні естетичного середовища; ефективно взаємодіяти для реалізації громадських мистецьких проєктів; критично аналізувати та оцінювати мистецькі явища як засіб впливу на формування громадянського суспільства; брати участь у культурному житті України, бути причетним до соціокультурних, суспільних та історичних процесів.
Ставлення: шанування національної ідентичності через пізнання українського мистецтва у світовому контексті; усвідомлення причетності до соціокультурних, суспільних та історичних процесів; розуміння значення загальнолюдських цінностей; дбайливе ставлення до народних мистецьких традицій рідного краю та виявлення поваги до надбань інших культур; виявлення активної громадянської позиції у збереженні культурного різноманіття,
в утвердженні рівності як основи демократії та визнання особливостей різних культур; шанування досягнень українців у мистецькій і науково-дослідницькій діяльності.
Соціальні компетентності.
Уміння: визначати роль мистецтва в соціокультурному просторі; оцінювати соціально-економічні результати культурної діяльності; виявляти партнерські якості, солідарність, зацікавлення в спільному розв’язанні соціальних проблем засобами мистецтва; підтримувати громадські проєкти в культурній сфері.
Ставлення: розуміння важливості мистецтва для соціального розвитку, виявлення поваги до прав і свобод людини як загальнолюдських цінностей, зокрема до свободи слова і думки, втілених у мистецтві; готовність брати участь у волонтерському русі, зокрема в мистецько-просвітницькій діяльності.
10. Культурна компетентність.
Уміння: орієнтуватися в культурному різноманітті, визначати вияви взаємодії між різними культурами та усвідомлювати їхній внесок у сталий розвиток суспільства; аналізувати способи вираження і передачі ідей у різних культурах за допомогою мистецтва; розвивати власну емоційно-почуттєву сферу на основі сприйняття мистецтва і художньо-творчої діяльності; інтерпретувати, давати естетичну оцінку явищам і об’єктам навколишнього середовища; створювати художні образи засобами різних видів мистецтва; продукувати ідеї та реалізувати їх; відповідально ставитися до інтелектуальної і культурної власності; визначати різні способи художньої комунікації між суб’єктами мистецького діалогу; розуміти значення комунікації в креативних індустріях.
Ставлення: усвідомлення загальнолюдських, естетичних і художніх цінностей, транслятором яких є мистецтво різних регіонів світу; виявлення пошани до мистецького надбання українського народу і гордості за нього, поваги і толерантного ставлення до культурного різноманіття регіонів світу; усвідомлення власної ідентичності у світовій культурній спадщині; потреба пропагування національної культури через власну мистецьку діяльність; розуміння необхідності збереження художнього надбання людства; розуміння важливості естетичних чинників у повсякденному житті.
11. Підприємливість та фінансова грамотність.
Уміння: визначати цілі, планувати і досягати їх; виявляти творчу ініціативу і сприяти її реалізації, зокрема через утілення в практичній художньо-творчій діяльності (індивідуальній і колективній); використовувати в пошуковій діяльності різні джерела інформації; працювати в команді для виконання художньо-творчих завдань з урахуванням основ культурного менеджменту; знаходити мистецькі форми самовираження в креативних індустріях (економічній діяльності); пояснювати на прикладах реалізації мистецьких проєктів, фестивалів, виставок значення інвестицій у культуру; оцінювати практичне втілення мистецьких проєктів; реалізовувати мистецькі проєкти; презентувати власні надбання.
Ставлення: виявлення активності в процесі пізнання мистецтва; усвідомлення важливості творчої діяльності для самореалізації особистості; прагнення участі в мистецьких заходах і подіях; засудження плагіату; виявлення здатності мислити творчо; сприйняття мистецького твору як форми самовираження людини; демонстрування готовності до партнерства у творчому процесі, самостійності та мобільності у творенні ідей та прийнятті рішень; генерування нових ідей та ініціатив, втілення їх у життя для забезпечення власного добробуту і розвитку суспільства.
Наступність із опануванням учнями/ученицями мистецтва з початковою мистецькою освітою зумовила врахування програмою змістових ліній освітньої галузі.
Сутність змістових ліній полягає в акцентуванні способів художнього освоєння учнями/ученицями мистецтва і світу через мистецтво, що спрямовані на формування ціннісної сфери, системи компетентностей. Такими змістовими лініями є: «Сприймання та інтерпретація мистецтва»; «Художньо-практична діяльність»; «Комунікація через мистецтво».
Наскрізними змістовими лініями в основній школі визначено такі: «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність».
Наскрізна змістова лінія «Екологічна безпека й сталий розвиток» (НЛ1) націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Реалізація змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» здійснюється на основі творів мистецтва та художньо-творчої діяльності у процесі виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до природи; усвідомлення себе частиною світу, в якому все взаємопов’язане; розуміння єдності національно-регіональних цінностей і глобальних людських пріоритетів.
Наскрізна змістова лінія «Громадянська відповідальність» (НЛ2)спрямована на виховання відповідального громадянина своєї держави. Вагомою її складовою є формування в учнів культурної самосвідомості – здатності розуміти роль культури у становленні способу мислення і поведінки людей, шанобливого, толерантного ставлення до культурних надбань свого народу, країни, світу; усвідомлення власної значущості і відповідальності щодо причетності до свого народу. Це здійснюється під час опанування учнями досягнень українського мистецтва, зокрема в контексті світової мистецької спадщини.
Наскрізна змістова лінія «Здоров’я і безпека» (НЛ3)націлена на формування духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище. Її реалізація засобами мистецтва сприятиме гармонізації інтелектуальної та емоційної сфер особистості. Це відбувається у процесі усвідомлення учнями впливу мистецтва на емоційну сферу людини, зокрема через емоційно-образне пізнання навколишнього світу на основі синтезу різних видів мистецтва; ознайомлення з елементами арттерапії, які сприятимуть збагаченню емоційно-почуттєвої сфери школярів, зниженню кількості захворювань та поведінкових ризиків.
Наскрізна змістова лінія «Підприємливість і фінансова грамотність»(НЛ4) націлена на формування проактивної особистості, яка вміє планувати й досягати поставлених цілей, розвиває свої лідерські якості тощо. Вона реалізується у процесі формування в учнів умінь реально визначати свої сильні й слабкі сторони; мотивації учнів до виявлення творчих ініціатив та сприяння їхній реалізації, зокрема через втілення їх у практичній художньо-творчій діяльності (індивідуальній і колективній).
Календарно-тематичне планування з музичного мистецтва для 5 класу розроблено за навчальною програмою за модельною програмою «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори: Масол Л. М., Просіна О. В.)
Підручник: • Мистецтво : Підручник для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / Л. С. Аристова, Н. В. Чєн. — Київ :УОВЦ «Оріон», 2022. — 224 с., іл.
Усього : 35 год. 1 год. на тиждень. Резервний час – 1 год.
1-й семестр Тема 1. Народне і професійне мистецтво |
||||||||
№
|
Дата |
Пимітка |
Тема уроку |
Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва |
Виконання творів музичного мистецтва |
Наскрізні змістові лінії |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
|
5-І |
5-У |
|||||||
1 |
|
|
|
Народження музики |
Ритм, музичні інструменти (духові, струнні, ударні) Луї Клод Дакен. Зозуля; Пер Нергар. Образ шуму (фрагмент)
|
«Чудовий край» (муз. А. Олєйнікова, сл. В. Шпорт) — розучування |
НЛ1 НЛ2 |
В 1 семестрі Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Ціннісний компонент
виявляє повагу та толерантне ставлення до культурного розмаїття різних регіонів світу |
2 |
|
|
|
Таємниця впливу музики |
Мелодія, гармонія, акомпанемент. Кінофільм «Пригоди маленького Ремі» (Франція, 2018) (фрагмент); Ф. Шопен. Ноктюрн оп. 9 № 1, сі-бемоль мінор (фрагмент). Н. Паганіні. Каприз № 24 |
«Чудовий край» (муз. А. Олєйнікова, сл. В. Шпорт) — виконання |
НЛ2 НЛ3 |
|
3 |
|
|
|
Народна пісня – душа народу |
Народна пісня, куплетна форма, канон. Норвезька народна пісня «Чарівний смичок»; Індонезійська народна пісня «Прогулянка з батьком»; Французька народна пісня «Братик Яків». |
Французька народна пісня «Братик Яків» —розучування |
НЛ3 НЛ1 |
|
4 |
|
|
|
У родинному колі пісня звучить |
Родинно-побутові пісні, колискові,жартівливі, ліричні пісні; інтонація. Українські народні пісні «Ой ходить сон коло вікон», «Ой на горі жита много». |
Українська народна пісня «При долині кущ калини» — розучування, французька народна пісня «Братик Яків» — виконання |
НЛ2 НЛ4 |
|
5 |
|
|
|
Календарно -обрядові пісні |
Календарно -обрядові пісні: жниварські,щедрівки, колядки, веснянки; обробка. Українська народна пісня «Вийшли в поле косарі», українська народна пісня «Святвечор, свят», українська народна пісня «Ой, нумо, заплетемо шума». Пісня «Шум» (у виконанні гурту «GO_A») |
Українська народна пісня «При долині кущ калини» — виконання |
НЛ1 НЛ2 НЛ4 |
|
6 |
|
|
|
У народних ритмах |
Аркан, краков’як, кантр. Український народний танець «Аркан», польський народний танець «Краков’як», американський народний танець «Кантрі» |
«Гопак» (муз. О. Злотника, сл. Л. Ямкового)— розучування |
НЛ1 НЛ2 |
|
7 |
|
|
|
Музична візитівка країни |
СММ: українська народна пісня «Ой лопнув обруч» (у виконанні Національної заслуженої капели бандуристів України імені Георгія Майбороди);кавер-версії світових хітів й українських народних пісень у виконанні гурту «Шпилясті кобзарі» |
«Гопак» (муз. О. Злотника, сл. Л. Ямкового) — виконання
|
НЛ2 НЛ4
|
|
8 |
|
|
|
Таємниця людського голосу |
Вокальна музика, тембр, вокальні голоси – сопрано, альт, тенор, бас; нота, штрих (легато, стаккато, нон легато) М. Лисенко, фрагменти з опери «Коза- Дереза» (Пісня Лисички, Пісня Кози, Пісня Вовка, Пісня Рака) |
«Веселі ноти» (муз. і сл. І. Танчака) — розучування |
НЛ1 НЛ2 |
|
9 |
|
|
|
Секрети співочих голосів |
Діапазон, регістр Хабанера з опери «Кармен» у виконанні М. Каллас (сопрано); Моє сонце» («’O sole mio») музика Е. ді Капуа, вірші Дж. Капурро у виконанні Л. Паваротті (тенор), П. Домінго (тенор), Х.Каррерас (тенор); українська народна пісня «Ніч яка місячна» у виконанні Б. Гмирі (бас-баритон) |
«Веселі ноти» (муз. і сл. І. Танчака) — виконання |
НЛ1 НЛ2 НЛ3 |
|
10 |
|
|
|
Хорове мистецтво |
Хор, унісон, а капела, хормейстер. Рафаель Регіні. «Ave Maria» у виконанні Великого дитячого хору Національної радіокомпанії України; Джоаккіно Россіні. «Дует котів» у виконанні хору хлопчиків; українська народна пісня «Не стій, вербо, над водою» у виконанні віртуального хору |
«Золота зіронька» (муз. і сл. Н. Май) — розучування |
НЛ2 НЛ4 |
|
11 |
|
|
|
Інструментальна музика звучить |
Інструментальна музика, ансамбль,камерний ансамбль, тембр, динаміка, темп. Ф. Шопен. «Етюд до-мінор» у виконанні юних піаністів (соло);Д. Косорич. «Казка нових часів» у виконанні ансамблю віртуозів «AKKO Quartet»; Й. Гайдн. «Струнний квартет № 2». |
«Золота зіронька» (муз. і сл. Н. Май) — виконання |
НЛ1 НЛ2 |
|
12 |
|
|
|
Музичні інструменти симфонічного оркестру |
Оркестр, симфонічний оркестр, диригент, партитура, варіації. Бенджамін Бріттен. «Путівник по оркестру для молоді» (фрагменти) |
«Золота зіронька» (муз. і сл. Н. Май) — виконання |
НЛ1 НЛ3 |
|
13 |
|
|
|
Слухаємо симфонію |
Симфонія, дімінуендо, крещендо. Йозеф Гайдн. Симфонія № 94 соль-мажор («Сюрприз») (фрагмент 2-ї частини); Вольфганг Амадей Моцарт. Симфонія № 40 соль мінор (фрагмент 1-ї частини) |
«Посміхайтеся» (муз. О. Осадчого, сл. А. Дмитрука) — розучування |
НЛ1 НЛ3 НЛ4 |
|
14 |
|
|
|
Види оркестрів |
Естрадно-симфонічний (естрадний) оркестр, духовий оркестр, аранжування в музиці. В. А. Моцарт. «Симфонія № 40 соль мінор» у виконанні естрадно-симфонічного оркестру Поля Моріа (аранжування Джеймса Ласта); О. Шварц. «Навколо світу за 80 днів» у виконанні Національного академічного духового оркестру України, диригент Михайло Мороз. |
Українська народна пісня «Добрий вечір тобі, пане господарю» — розучування; «Посміхайтеся» (муз. О. Осадчого, сл. А. Дмитрука) — виконання |
НЛ1 НЛ3 |
|
15 |
|
|
|
Мелодії рідного дому |
Оркестр народних інструментів. «Українські віртуози» у виконанні Національного академічного оркестру народних інструментів України; Я. Орлов. «Гопак» у виконанні Національного академічного оркестру народних інструментів України |
українська народна пісня «Добрий вечір тобі, пане господарю» — виконання |
НЛ1 НЛ2 НЛ4 |
|
16 |
|
|
|
Перевіряємо свої досягнення |
|
|
НЛ1 НЛ3 |
|
17 |
|
|
|
Різдвяний вертеп |
Вертеп. Фрагмент виступу лялькового вертепу; Вистава «Український вертеп» (сценарій Сашка Лірника) |
Колядка «Нова радість стала» — розучування |
НЛ2 НЛ4 |
|
18 |
26. 12 |
29. 12 |
|
Ляльковий театр |
Ляльковий театр, театральні професії. Фрагмент вистави «Бременськi музиканти» |
«Зелене слоненя» (муз. І. Кириліної, сл. О. Вратарьова) – розучування; колядка «Нова радість стала» — виконання |
НЛ 1 НЛ4 |
|