Календарно-тематичне планування з музичного мистецтва в 5 класі (НУШ)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з музичного мистецтва для 5 класу розроблено за навчальною програмою за модельною програмою «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори: Масол Л. М., Просіна О. В.)
Перегляд файлу

Календарно-тематичне  планування

з музичного мистецтва в 5 класі (НУШ)

Навчальна програма «Мистецтво. 5 клас» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти створена на основі модельної навчальної програми «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори: Масол Л. М.,  Просіна О. В.), якій надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795).

Навчальна програма забезпечує наступність між початковою і базовою освітою, гнучкий перехід учнів від молодшого шкільного віку до підліткового, сенситивного для формування цінностей і пошуку життєвих сенсів, розвитку емоційного інтелекту і критичного мислення. Вона розроблена на основі Державного стандарту базової середньої освіти, яким визначено мету мистецької освітньої галузі.

Навчальна програма представляє органічне поєднання змісту різних видів мистецтва з домінантністю музичного і образотворчого, тому цей курс може викладати як один, так і два вчителі відповідно до фаху − вчитель музичного мистецтва, вчитель образотворчого мистецтва, які мають співпрацювати у команді, узгоджуючи планування своїх уроків.

У разі викладання цього курсу двома вчителями у Навчальній програмі виокремлено дві складові за видами мистецтва із зазначенням відповідної кількості годин «Мистецтво: музичне мистецтво» (1 година на тиждень) – Додаток 1, «Мистецтво: образотворче мистецтво» (1 година на тиждень) – Додаток 2.

Необхідною умовою реалізації завдань мистецької освітньої галузі є дотримання інтегративного підходу через узгодження програмового змісту і результатів навчання з різних видів мистецтва. Тому необхідною умовою є упровадження інтегрованого курсу «Мистецтво» протягом усього навчального року, не виокремлюючи його складові (музичну, образотворчу) в окремі навчальні періоди (семестри). Відповідно − у класному журналі для кожної складової відводяться окремі сторінки,  на яких після назви інтегрованого курсу через двокрапку прописується уточнення: «Мистецтво: музичне мистецтво», «Мистецтво: образотворче мистецтво».

Мета та завдання курсу

Метою мистецької освітньої галузі є цілісний розвиток успішної особистості учня у процесі освоєння мистецьких надбань людства; усвідомлення власної національної ідентичності в міжкультурній комунікації; формування компетентностей, необхідних для художньо-творчого самовираження; розкриття креативного потенціалу, залучення до культурних процесів в Україні.

Мета інтегрованого навчання мистецтва досягається шляхом реалізації таких завдань:

виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток художніх інтересів

та естетичних потреб, емоційного інтелекту;

формування системи художніх знань, яка відображає видову і жанрову специфіку та взаємодію мистецтв;

опанування мистецької грамоти, насамперед музичної і візуальної;

розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; здатності

брати участь у дискусіях на теми мистецтва, висловлювати й аргументувати власні думки, судження, пріоритети;

здобуття мистецького досвіду в різних видах практичної діяльності; в індивідуальних, групових і колективних мистецьких проєктах; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження, до роботи в команді на засадах толерантності й партнерства;

розвиток художніх здібностей, уяви та інтуїції, критичного і креативного мислення, інноваційності;

 формування потреби в естетизації середовища, готовності до участі в соціокультурному житті, до збереження і примноження мистецько-культурних цінностей.

Принципи, на яких ґрунтується програма та визначаються дидактичні пріоритети:

дитиноцентризму та індивідуалізації, врахування вікових особливостей і природних здібностей учнів;

систематичності, неперервності, наступності між початковою і базовою освітою, адаптаційним і основним циклами навчання;

глокальної освіти – поєднання глобального (загальнолюдського), національного (державного) та локального (етнокраєзнавчого) аспектів змісту освіти;

дидактичної інтеграції на основі взаємодії мистецтв і методів компаративістики, спрямованих на поліхудожній розвиток учнів;

континуальності – єдності навчання і виховання особистості, художнього і технічного, емоційного та раціонального, свідомого та інтуїтивного в процесі опанування мистецьких цінностей;

варіативності змісту, засобів, методів і технологій навчання мистецтва;

діалогічної суб’єкт-суб’єктної взаємодії, партнерства, емоційно-енергетичної насиченості навчання;

пріоритету художньо-творчої самореалізації учнів, пошуку особистісних сенсів у навчанні мистецтва;

стимулювання мистецької самоосвіти, єдність формальної, неформальної та інформальної освіти.

 

Програма ґрунтується на визначених Державним стандартом ціннісних орієнтирах, а саме: повага до особистості учня та визнання пріоритету його інтересів, досвіду, власного вибору, прагнень, ставлення у визначенні мети й організації освітнього процесу, підтримка пізнавального інтересу та наполегливості; забезпечення рівного доступу кожного учня до освіти без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу; дотримання принципів академічної доброчесності у взаємодії учасників освітнього процесу та організації всіх видів навчальної діяльності; становлення вільної особистості учня, підтримка його самостійності, підприємливості й ініціативності, розвиток критичного мислення та впевненості в собі; формування культури здорового способу життя учня, створення умов для забезпечення його гармонійного фізичного та психічного розвитку, добробуту; створення освітнього середовища, в якому забезпечено атмосферу довіри, без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу; утвердження людської гідності, чесності, милосердя, доброти, справедливості, співпереживання, взаємоповаги і взаємодопомоги, поваги до прав і свобод людини, здатності до конструктивної взаємодії учнів між собою та з дорослими; формування в учнів активної громадянської позиції, патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій, державної мови; плекання в учнів любові до рідного краю, відповідального ставлення до довкілля.

 

Програмою передбачено, що навчання мистецтва в основній школі буде ефективним, якщо освітній процес базуватиметься на таких стрижневих наукових підходах, як :

особистісно орієнтований (визнання індивідуальності кожного учня/учениці, розкриття особистісного креативного потенціалу);

суб’єктно-діяльнісний (позиціонування здобувачів освіти як активних суб’єктів навчання мистецтва, формування готовності до застосування набутого досвіду в різних життєвих ситуаціях);

аксіологічний (спрямування суб’єктів освітнього процесу на емоційне переживання знань та умінь, їх рефлексію і перетворення мистецьких творів та явищ на особистісні цінності);

культурологічний (формування цілісного художнього образу світу, пізнання мистецьких явищ у контексті інших сфер знання);

діалогічний (виховання особистості як людини культури, націлювання на діалог як природний спосіб мистецького, міжособистісного, міжкультурного буття);

компетентнісний (формування компетентнісної сфери в єдності ключових і мистецьких предметних / міжпредметних компетентностей з метою успішної самореалізації в будь-якій обраній в майбутньому професії, домінантності взаємодії різних видів мистецтва у навчанні, встановлення міжпредметних зв’язків з іншими сферами знання, формування потреби в естетизації життєвого простору).

 

Компетентнісний потенціал мистецької освітньої галузі

1. Вільне володіння державною мовою.

Уміння: грамотно висловлювати українською мовою в усній чи письмовій формі свої враження від мистецтва; чітко формулювати судження, міркування; дискутувати щодо мистецьких явищ та інформації про мистецтво, отриманої з різних джерел; ділитися творчими ідеями, коментувати та оцінювати власні художні результати і творчість інших осіб; шукати художню літературу та літературу мистецького спрямування для читання й пізнання нового та отримання задоволення.

Ставлення: усвідомлення національної ідентичності через українське і світове мистецтво; цінування української мови як основи національного мистецтва (літератури, театру, кіно тощо); готовність активно користуватися українською мовою під час спілкування на теми мистецтва.

2. Здатність спілкуватися іноземними мовами.

Уміння: використовувати іншомовні джерела інформації про мистецтво та іншомовну мистецьку термінологію. Ставлення: шанування культурного різноманіття, усвідомлення широких можливостей у творчій діяльності зі знанням іноземних мов; усвідомлення необхідності популяризації іноземними мовами культурних надбань України.

3. Математична компетентність.

Уміння: застосовувати математичні поняття і категорії як інструменти під час створення художніх робіт; використовувати математичні знання для пояснення художньої виразності творів, логіки, структури художньої форми; аналізувати твори мистецтва та створювати власні художні твори за правилами художньої композиції; здійснювати у разі потреби розрахунки для встановлення пропорцій, відношень між величинами, створення об’ємно-просторових композицій, запису ритму, створення сценічних композицій тощо; створювати сценічні композиції, різноманітні художні продукти із використанням медіаресурсів; актуалізувати за допомогою мистецтва математичні поняття і категорії; вибудовувати логіку презентації власних проєктів.

Ставлення: усвідомлення взаємозв’язків математики і мистецтва як універсальних мов на прикладах творів різних видів мистецтва; усвідомлення взаємозумовленості художньо-образного та математичного мислення у становленні особистості; розуміння впливу художнього пізнання на розвиток математичних здібностей і вмінь.

4. Компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій.

Уміння: спостерігати і відтворювати довкілля в художніх образах засобами різних видів мистецтва; аналізувати роль людини в соціокультурному просторі та її відображення в мистецтві; використовувати технічні засоби для втілення художніх ідей з урахуванням постійного розвитку інформаційно-комунікаційних технологій; застосовувати знання з природничих наук та використовувати природні ресурси для творчості; застосовувати мистецькі знання і вміння для естетизації навколишнього середовища, розширювати діапазон емоційних переживань через сприйняття довкілля.

Ставлення: сприйняття довкілля і знання з природничих наук як об’єктів для художньо-образної інтерпретації; розуміння естетичних якостей технічних винаходів, усвідомлення взаємовпливу знань природничих наук, техніки, технологій і мистецтва (на прикладі дизайну, ландшафтної архітектури, звукозаписів, сценічних ефектів тощо), художнє осмислення людського досвіду.

5. Інноваційність.

Уміння: виявляти креативність у різних сферах життєтворчості, критично оцінювати та інтерпретувати явища культури з урахуванням взаємодії традицій та інновацій; пропонувати неординарні способи виконання творчих завдань, розвивати критичне мислення щодо власної художньо-творчої діяльності; генерувати і впроваджувати нові мистецькі ідеї у різних сферах життєдіяльності.

Ставлення: відкритість до інновацій і передбачення їхнього позитивного результату, ініціативність щодо участі в мистецьких заходах, творенні нових культурних продуктів; прагнення творчої самореалізації, вираження креативності; відповідальність за особистий і спільний результат у мистецьких проєктах; виявлення прагнення до сталості результату, мультиплікаційності результату; демонстрування впевненості в собі, визначення перспективи діяльності.

6. Екологічна компетентність.

Уміння: використовувати взаємодію “людина ─ природа” для вираження мистецькими засобами власних емоцій, почуттів, переживань; запобігати негативним впливам інформації на власний емоційний стан; поширювати засобами мистецтва ідеї свідомого споживання.

Ставлення: усвідомлення необхідності гармонійної взаємодії людини і довкілля; сприйняття довкілля як об’єкта для художньо-образної інтерпретації, виявлення емоційно-ціннісного ставлення до життєвого простору, сприйняття природи як естетичного об’єкта.

7. Інформаційно-комунікаційна компетентність.

Уміння: застосовувати цифрові технології для створення, презентації і популяризації художніх образів, мистецьких ідей; визначати художню цінність цифрового контенту; добирати та опрацьовувати художню інформацію у пошуково-дослідницькій і соціокультурній діяльності для пізнання і творення мистецтва; переводити художню інформацію з цифрового формату в нецифровий і навпаки; використовувати інформаційні технології для здобуття мистецької інформації та формування власного мистецького простору; вирізняти маніпулятивну квазімистецьку інформацію, запобігати негативним інформаційно-технологічним впливам на власний культурний розвиток; оцінювати художню якість створеного цифрового продукту.

Ставлення: усвідомлення естетичного потенціалу цифрових технологій для художньо-творчого самовираження, обробки, поширення мистецьких творів і здійснення віртуальних мистецьких подорожей; розуміння ролі мистецьких засобів у впливі медіатекстів на свідомість людини.

8. Навчання впродовж життя.

Уміння: визначати власні художні інтереси та потреби, виявляти мобільність у пізнанні мистецьких явищ і процесів; сприяти розвитку інтересу до мистецтва протягом життя; розвивати емоційний інтелект; вибудовувати перспективу художнього самовдосконалення, планувати та організовувати свій час для пізнання, сприймання, творення мистецтва, самовираження через мистецтво; критично оцінювати та аналізувати результати власної творчої діяльності, раціонально використовувати час для задоволення культурних потреб; здобувати, опрацьовувати мистецьку інформацію.

Ставлення: усвідомлення власних потреб і досягнень у художньому самовираженні; побудова позитивних векторів власної життєвої стратегії; поглиблення власної мотивації творити, інтелектуально розвиватися, зокрема у процесі художнього пізнання; розуміння місії мистецтва у власному житті та впливу мистецької діяльності на успішну самореалізацію, психологічну стабільність; виявлення готовності до пошуку нових способів художнього пізнання; отримання задоволення від спілкування за допомогою мистецтва в різних культурних середовищах.

9. Громадянські та соціальні компетентності.

Громадянські компетентності.

Уміння: виробляти активну позицію у творенні естетичного середовища; ефективно взаємодіяти для реалізації громадських мистецьких проєктів; критично аналізувати та оцінювати мистецькі явища як засіб впливу на формування громадянського суспільства; брати участь у культурному житті України, бути причетним до соціокультурних, суспільних та історичних процесів.

Ставлення: шанування національної ідентичності через пізнання українського мистецтва у світовому контексті; усвідомлення причетності до соціокультурних, суспільних та історичних процесів; розуміння значення загальнолюдських цінностей; дбайливе ставлення до народних мистецьких традицій рідного краю та виявлення поваги до надбань інших культур; виявлення активної громадянської позиції у збереженні культурного різноманіття,

в утвердженні рівності як основи демократії та визнання особливостей різних культур; шанування досягнень українців у мистецькій і науково-дослідницькій діяльності.

Соціальні компетентності.

Уміння: визначати роль мистецтва в соціокультурному просторі; оцінювати соціально-економічні результати культурної діяльності; виявляти партнерські якості, солідарність, зацікавлення в спільному розв’язанні соціальних проблем засобами мистецтва; підтримувати громадські проєкти в культурній сфері.

Ставлення: розуміння важливості мистецтва для соціального розвитку, виявлення поваги до прав і свобод людини як загальнолюдських цінностей, зокрема до свободи слова і думки, втілених у мистецтві; готовність брати участь у волонтерському русі, зокрема в мистецько-просвітницькій діяльності.

10. Культурна компетентність.

Уміння: орієнтуватися в культурному різноманітті, визначати вияви взаємодії між різними культурами та усвідомлювати їхній внесок у сталий розвиток суспільства; аналізувати способи вираження і передачі ідей у різних культурах за допомогою мистецтва; розвивати власну емоційно-почуттєву сферу на основі сприйняття мистецтва і художньо-творчої діяльності; інтерпретувати, давати естетичну оцінку явищам і об’єктам навколишнього середовища; створювати художні образи засобами різних видів мистецтва; продукувати ідеї та реалізувати їх; відповідально ставитися до інтелектуальної і культурної власності; визначати різні способи художньої комунікації між суб’єктами мистецького діалогу; розуміти значення комунікації в креативних індустріях.

Ставлення: усвідомлення загальнолюдських, естетичних і художніх цінностей, транслятором яких є мистецтво різних регіонів світу; виявлення пошани до мистецького надбання українського народу і гордості за нього, поваги і толерантного ставлення до культурного різноманіття регіонів світу; усвідомлення власної ідентичності у світовій культурній спадщині; потреба пропагування національної культури через власну мистецьку діяльність; розуміння необхідності збереження художнього надбання людства; розуміння важливості естетичних чинників у повсякденному житті.

11. Підприємливість та фінансова грамотність.

Уміння: визначати цілі, планувати і досягати їх; виявляти творчу ініціативу і сприяти її реалізації, зокрема через утілення в практичній художньо-творчій діяльності (індивідуальній і колективній); використовувати в пошуковій діяльності різні джерела інформації; працювати в команді для виконання художньо-творчих завдань з урахуванням основ культурного менеджменту; знаходити мистецькі форми самовираження в креативних індустріях (економічній діяльності); пояснювати на прикладах реалізації мистецьких проєктів, фестивалів, виставок значення інвестицій у культуру; оцінювати практичне втілення мистецьких проєктів; реалізовувати мистецькі проєкти; презентувати власні надбання.

Ставлення: виявлення активності в процесі пізнання мистецтва; усвідомлення важливості творчої діяльності для самореалізації особистості; прагнення участі в мистецьких заходах і подіях; засудження плагіату; виявлення здатності мислити творчо; сприйняття мистецького твору як форми самовираження людини; демонстрування готовності до партнерства у творчому процесі, самостійності та мобільності у творенні ідей та прийнятті рішень; генерування нових ідей та ініціатив, втілення їх у життя для забезпечення власного добробуту і розвитку суспільства.

Наступність із опануванням учнями/ученицями мистецтва з початковою мистецькою освітою зумовила врахування програмою змістових ліній освітньої галузі.

Сутність змістових ліній полягає в акцентуванні способів художнього освоєння учнями/ученицями мистецтва і світу через мистецтво, що спрямовані на формування ціннісної сфери, системи компетентностей. Такими змістовими лініями є: «Сприймання та інтерпретація мистецтва»; «Художньо-практична діяльність»; «Комунікація через мистецтво».

Наскрізними змістовими лініями в основній школі визначено такі: «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність».

Наскрізна змістова лінія «Екологічна безпека й сталий розвиток» (НЛ1) націлена на формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь. Реалізація змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» здійснюється на основі творів мистецтва та художньо-творчої діяльності у процесі виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до природи; усвідомлення себе частиною світу, в якому все взаємопов’язане; розуміння єдності національно-регіональних цінностей і глобальних людських пріоритетів.

Наскрізна змістова лінія «Громадянська відповідальність» (НЛ2)спрямована на виховання відповідального громадянина своєї держави. Вагомою її складовою є формування в учнів культурної самосвідомості – здатності розуміти роль культури у становленні способу мислення і поведінки людей, шанобливого, толерантного ставлення до культурних надбань свого народу, країни, світу; усвідомлення власної значущості і відповідальності щодо причетності до свого народу. Це здійснюється під час опанування учнями досягнень українського мистецтва, зокрема в контексті світової мистецької спадщини.

Наскрізна змістова лінія «Здоров’я і безпека» (НЛ3)націлена на формування духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і формувати безпечне життєве середовище. Її реалізація засобами мистецтва сприятиме гармонізації інтелектуальної та емоційної сфер особистості. Це відбувається у процесі усвідомлення учнями впливу мистецтва на емоційну сферу людини, зокрема через емоційно-образне пізнання навколишнього світу на основі синтезу різних видів мистецтва; ознайомлення з елементами арттерапії, які сприятимуть збагаченню емоційно-почуттєвої сфери школярів, зниженню кількості захворювань та поведінкових ризиків.

Наскрізна змістова лінія «Підприємливість і фінансова грамотність»(НЛ4) націлена на формування проактивної особистості, яка вміє планувати й досягати поставлених цілей, розвиває свої лідерські якості тощо. Вона реалізується у процесі формування в учнів умінь реально визначати свої сильні й слабкі сторони; мотивації учнів до виявлення творчих ініціатив та сприяння їхній реалізації, зокрема через втілення їх у практичній художньо-творчій діяльності (індивідуальній і колективній).

Календарно-тематичне планування з музичного мистецтва для 5 класу  розроблено за навчальною програмою за модельною  програмою «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори: Масол Л. М.,  Просіна О. В.)

Підручник: • Мистецтво : Підручник для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / Л. С. Аристова, Н. В. Чєн. — Київ :УОВЦ «Оріон», 2022. — 224 с., іл.

Усього : 35 год.  1 год. на тиждень.   Резервний час – 1 год.

 

1-й семестр

Тема 1. Народне і професійне мистецтво

 

Дата

Пимітка 

Тема

уроку

Сприйняття та інтерпретація творів музичного мистецтва

Виконання творів музичного мистецтва

Наскрізні змістові лінії

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

5-І

5-У

1

 

 

 

Народження музики

Ритм, музичні інструменти (духові, струнні,

ударні) Луї Клод Дакен. Зозуля;

Пер Нергар. Образ шуму (фрагмент)

 

 «Чудовий край» (муз. А. Олєйнікова,

сл. В. Шпорт) — розучування

НЛ1

НЛ2

          В 1 семестрі

Знаннєвий компонент

  • орієнтується в основних засобах музичної виразності, їхньої ролі у створенні  музичного образу;
  • називає особливості народних пісень і танців, народних музичних інструментів;
  • наводить приклади значення музики в житті, зокрема в побуті, медіапросторі

Діяльнісний компонент

  • дотримується правил співу;
  • виразно виконує народні пісні з елементами театралізації, зокрема обрядові, побутові, історичні та ін.;
  • створює найпростіший ритмічний супровід до пісні;
  • розрізняє тембри співацьких голосів, звучання українських народних  інструментів;
  • застосовує музичні знання та вміння у власному житті;
  • інтерпретує зміст прослуханих музичних творів

Ціннісний компонент

  • висловлює оцінні судження щодо образного змісту прослуханих музичних творів;
  • виявляє емоційно-ціннісне ставлення до творів музичного мистецтва;
  • усвідомлює українську культурну ідентичність, виявляє шану до мистецького надбання українського народу й гордість за нього;
  • пропагує національн культуру через власну художньо-творчу діяльність;

виявляє повагу та толерантне ставлення до культурного розмаїття різних регіонів світу

2

 

 

 

Таємниця впливу музики

Мелодія, гармонія, акомпанемент. Кінофільм «Пригоди маленького Ремі»

(Франція, 2018) (фрагмент); Ф. Шопен.

Ноктюрн оп. 9 № 1, сі-бемоль мінор

(фрагмент). Н. Паганіні. Каприз № 24

«Чудовий край»

(муз. А. Олєйнікова, сл. В. Шпорт) —  виконання

НЛ2

НЛ3

3

 

 

 

Народна пісня – душа народу

Народна пісня, куплетна форма, канон. Норвезька народна пісня «Чарівний

смичок»; Індонезійська народна пісня

«Прогулянка з батьком»; Французька

народна пісня «Братик Яків».

Французька народна пісня «Братик Яків» —розучування

НЛ3

НЛ1

4

 

 

 

У родинному колі пісня звучить

Родинно-побутові пісні, колискові,жартівливі, ліричні пісні; інтонація. Українські народні пісні «Ой ходить сон коло вікон», «Ой на горі жита много».

Українська народна пісня «При долині кущ калини» — розучування, французька

народна пісня «Братик Яків» — виконання

НЛ2

НЛ4

5

 

 

 

Календарно

-обрядові пісні

Календарно

-обрядові пісні: жниварські,щедрівки, колядки, веснянки; обробка. Українська народна пісня «Вийшли в

поле косарі», українська народна пісня

«Святвечор, свят», українська народна пісня

«Ой, нумо, заплетемо шума». Пісня «Шум» (у виконанні гурту «GO_A»)

Українська народна пісня «При долині  кущ калини»

— виконання

НЛ1

НЛ2

НЛ4

6

 

 

 

У народних ритмах

Аркан, краков’як, кантр. Український народний танець «Аркан», польський народний танець «Краков’як», американський народний танець «Кантрі»

«Гопак» (муз. О. Злотника,

сл. Л. Ямкового)— розучування

НЛ1

НЛ2

7

 

 

 

Музична візитівка країни

СММ: українська народна пісня «Ой лопнув

обруч» (у виконанні Національної заслуженої капели бандуристів України імені Георгія Майбороди);кавер-версії світових хітів

й українських  народних пісень у виконанні гурту «Шпилясті кобзарі»

«Гопак» (муз. О. Злотника,

сл. Л. Ямкового)

— виконання

 

 

 

 

НЛ2

НЛ4

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

Таємниця людського голосу

Вокальна музика, тембр, вокальні голоси

– сопрано, альт, тенор, бас; нота, штрих

(легато, стаккато, нон легато) М. Лисенко, фрагменти з опери «Коза- Дереза» (Пісня Лисички, Пісня Кози, Пісня Вовка, Пісня Рака)

«Веселі ноти» (муз. і сл. І. Танчака) — розучування

НЛ1

НЛ2

9

 

 

 

Секрети співочих голосів

Діапазон, регістр

Хабанера з опери «Кармен» у виконанні

М. Каллас (сопрано); Моє сонце» («’O sole

mio») музика Е. ді Капуа, вірші Дж. Капурро у виконанні Л. Паваротті (тенор), П. Домінго (тенор), Х.Каррерас (тенор); українська народна пісня «Ніч яка місячна» у виконанні

Б. Гмирі (бас-баритон)

«Веселі ноти» (муз. і сл. І. Танчака) — виконання

НЛ1

НЛ2

НЛ3

10

 

 

 

Хорове мистецтво

Хор, унісон, а капела, хормейстер. Рафаель Регіні. «Ave Maria» у

виконанні Великого дитячого хору Національної радіокомпанії України; Джоаккіно Россіні. «Дует котів» у виконанні хору хлопчиків; українська народна пісня «Не стій, вербо, над водою»

у виконанні віртуального хору

«Золота зіронька» (муз. і сл. Н. Май) — розучування

НЛ2

НЛ4

11

 

 

 

Інструментальна музика звучить

Інструментальна музика, ансамбль,камерний ансамбль, тембр, динаміка, темп. Ф. Шопен. «Етюд до-мінор» у виконанні юних піаністів (соло);Д. Косорич. «Казка нових часів» у виконанні ансамблю віртуозів «AKKO Quartet»;

Й. Гайдн. «Струнний квартет № 2».

«Золота зіронька» (муз. і сл. Н. Май) — виконання

НЛ1

НЛ2

12

 

 

 

Музичні інструменти симфонічного оркестру

Оркестр, симфонічний оркестр, диригент, партитура, варіації. Бенджамін Бріттен. «Путівник по оркестру для молоді» (фрагменти)

«Золота зіронька» (муз. і сл. Н. Май) — виконання

НЛ1

НЛ3

13

 

 

 

Слухаємо симфонію

Симфонія, дімінуендо, крещендо.  Йозеф Гайдн. Симфонія № 94 соль-мажор («Сюрприз») (фрагмент 2-ї

частини); Вольфганг Амадей Моцарт.

Симфонія № 40 соль мінор (фрагмент 1-ї

частини)

«Посміхайтеся» (муз. О. Осадчого, сл. А. Дмитрука) — розучування

НЛ1

НЛ3

НЛ4

14

 

 

 

Види оркестрів

Естрадно-симфонічний (естрадний) оркестр,

духовий оркестр, аранжування в музиці. В. А. Моцарт. «Симфонія № 40 соль мінор» у виконанні естрадно-симфонічного оркестру Поля Моріа (аранжування Джеймса Ласта); О. Шварц. «Навколо світу за 80 днів» у виконанні Національного

академічного духового оркестру України,

диригент Михайло Мороз.

Українська народна пісня «Добрий вечір тобі, пане господарю» — розучування;

«Посміхайтеся» (муз. О. Осадчого, сл. А. Дмитрука) — виконання

НЛ1

НЛ3

15

 

 

 

Мелодії рідного дому

Оркестр народних інструментів. «Українські віртуози» у виконанні

Національного академічного оркестру

народних інструментів України; Я. Орлов. «Гопак» у виконанні  Національного академічного оркестру народних інструментів України

українська народна пісня «Добрий вечір тобі, пане господарю» — виконання

НЛ1

НЛ2

НЛ4

16

 

 

 

Перевіряємо свої досягнення

 

 

НЛ1

НЛ3

 

17

 

 

 

Різдвяний вертеп

Вертеп. Фрагмент виступу лялькового вертепу; Вистава «Український вертеп» (сценарій Сашка Лірника)

Колядка «Нова радість стала» — розучування

НЛ2

НЛ4

 

18

26.

12

29.

12

 

Ляльковий театр

Ляльковий театр, театральні професії. Фрагмент вистави «Бременськi музиканти»

«Зелене слоненя» (муз. І. Кириліної, сл. О. Вратарьова) – розучування; колядка

«Нова радість стала» — виконання

НЛ 1

НЛ4

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Варга Наталья
    дякую, гарно зроблено
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 травня 2023
Переглядів
1248
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку