МИСТЕЦТВО
6 клас
Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків
(авт. Олена Гайдамака, Наталія Лємешева)
розроблено відповідно до модельної навчальної програми «Мистецтво. 5–6 класи»
(інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (авт. Масол Л.М., Просіна О.В.)
Умовні позначення:
СММ – сприймання і аналіз – інтерпретація музичного мистецтва
СОМ – сприймання і аналіз – інтерпретація образотворчого мистецтва
СКМ – сприймання і аналіз – інтерпретація кіномистецтва, відеофрагментів
ХТД – художньо-творча діяльність
П - поняття
№
|
Дата |
Тема |
Стор. під-ка |
Д.з |
|
|
Вступ. Жанри мистецтва |
|
|
1 |
|
Образи народного і професійного мистецтва. Художній образ та його народження. Жанри образотворчого мистецтва. СОМ: Павло Міхеєв «Київ. Вулиця Інститутська», Віра Барінова-Кулеба (натюрморт), Микола Мазур та Богдан Мазур монументально-скульптурна композиція «Віра. Надія. Любов». м. Хмельницький. ХТД: ілюстрування вірша (художні матеріали та техніка за вибором) «І сотворив Бог небо голубе…» (автор невідомий). Проєкт. «Жанри мистецтва»: (презентація, лепбук, відеоролик тощо). П: жанр, художній образ.
|
6-7 |
Чим особливі художні образи образотворчого мистецтва? Назви жанри образотворчого мистецтва. На дозвіллі досліди, які жанри/види образотворчого мистецтва є найбільш популярними. Розпочніть підготовку групового проєкту «Жанри мистецтва»; об’єднайтеся в групи; розподіліть обов’язки; розплануйте свою діяльність: обговоріть очікувані результат проєкту, наприклад, електронний каталог. |
2 |
|
Образи народного і професійного мистецтва(продовження). Декоративне мистецтво. Особливості створення декоративного образу. Роль кольору в декоративному мистецтві. Локальний колір. СОМ: роботи мисткинь (Марія Приймаченко, Марфа Тимченко, Ольга Машевська, Ольга Бердник-Отнякіна) ХТД: малювання декоративного образу іграшкивідгадки до однієї із загадок (гуаш) П: Декоративне мистецтво, локальний колір. |
10-11 |
Як народжується декоративні образи? За допомогою яких прийомів вони набувають виразності? За матеріалами в підручнику порівняй декоративні образи що їх єднає, а що – вирізняє? У вільний час досліди в інтернеті декоративні образи птахів, які створили митці України і світу. Які емоції, почуття вони викликають у тебе? Який настрій навіюють? |
|
|
Розділ І. Образи природи в мистецьких жанрах |
|
|
3 |
|
Образи тварин у мистецтві. Анімалістичний жанр у скульптурі. Види скульптури. Різновиди рельєфів. СОМ: світлини скульптур тварин первісних часів, трипільської культури, скіфської, давньоєгипетської, вавилонської доби, мистецтва народів Америки та Індії. ХТД: експериментування з різними інструментами та витиснення візерунків на фользі; створення образу слона в рельєфі (тиснення фольги). П: анімалістичний жанр, контррельєф, барельєф, горельєф. |
14-15 |
Як народився анімалістичний жанр? Назви види рельєфів. Які засоби виразності застосовують скульптори-анімалісти? На дозвіллі в інтернеті розглянь пластику кришок для перемикачів Леандри Драмм. Чи можна зарахувати їх до візуального пластичного мистецтва? Розгадай секрет успіху бізнесу студії та галереї Дона Драмма.
|
4 |
|
Образи тварин у мистецтві (продовження). Особливості створення скульптурного анімалістичного образу. Ліплення і висікання. Види скульптури за змістом і функціями. СОМ: світлини скульптури Давнього Єгипту. ХТД: експериментування із стекою та різними підручними інструментами й створення фактури різного хутра тварин. Ліплення кота в один зі способів: витягування з цілого шматка; конструктивний спосіб – з’єднування окремих частин тіла тварини (пластилін або глина чи паперова маса). П: фактура, монументальна скульптура, монументально-декоративна, станкова скульптура, скульптура малих форм. |
18-19 |
Чим особлива скульптура як вид образотворчого мистецтва? Якими засобами досягається виразність художніх образів у скульптурі? Разом з однолітками створи електронний каталог фото з анімалістичними скульптурами. Поцікався, чи є такі скульптури в тій місцевості, де ти живеш. |
5 |
|
Образи тварин у мистецтві (продовження). Анімалістична графіка. Тон і тональні співвідношення. СОМ: печерні малюнки із зображенням тварин, Давньокитайський малюнок коня тушшю, рисунки котів Леонардо да Вінчі, Альбрехт Дюрер «Заєць». ХТД: досягнення різного ступеня насиченості штрихуванням, крапкуванням, тушуванням; графічні замальовки котиків, у яких потрібно спробувати передати враження об’ємності форм тіла тварин через тональні співвідношення (графічні матеріали). П: тон, світлотінь, штрих. |
22-23 |
Поміркуй, чому світлотінь в образотворчому мистецтві важлива. Досліди, які засоби виразності графіки найбільше застосовували анімалісти від найдавніших часів до сьогодення. Чи використовують їх у комп’ютерній графіці? |
6 |
|
Образи тварин у мистецтві (продовження). Монументальний живопис. Фреска. Мозаїка. Основні властивості кольору. Колірний тон. Світлота та насиченість. СОМ: світлини із зразками монументального живопису, розписи, що покривають будівлі Давнього Єгипту, Криту, Помпеїв. ХТД: утворення колірних тонів способом розбілення та затемнення. П: монументальний живопис, фреска, мозаїка. |
26-27 |
Назви властивості кольору. Що тобі відомо про монументальний живопис? Чим особливі фрески та мозаїки? На дозвіллі здійсни віртуальний екскурс до давніх споруд. Поміркуй, чому архітектура та монументальний живопис творять разом цілісний художній образ окремої споруди чи ансамблю? |
7 |
|
Узагальнення з тем: «Образи народного і професійного мистецтва», «Образи тварин у мистецтві». |
|
|
8 |
|
Довкілля в художніх образах. Пейзаж як жанр образотворчого мистецтва. Історія появи пейзажу. Різновиди пейзажів. Тоновий розподіл у композиції пейзажу. СОМ: Віктор Гайдук «Річка Ворскла», світлини фресок давньоєгипетської, критомікенської, давньоримської культури, Фан Фангу. «Хижка анахорета у високих горах». ХТД: групова робота малювання пейзажів у вертикальному форматі з деревами в різні пори року в наближеному колориті (пастель або соус чи інший м’який матеріал). П: пейзаж, пейзажист, фреска |
30-31 |
Що ти можеш розповісти про пейзаж? Під час роботи над пейзажем потрібно дотримуватися тонового розподілу? Поцікавтеся на дозвіллі, як пейзаж може впливати на емоційний стан людини. Які пейзажі лікують людей? Переглянь відео Всеукраїнської школи онлайн «6 клас. Мистецтво. Пейзаж. Як відчувати природу?» та дізнайся більше про пейзаж.
|
9 |
|
Довкілля в художніх образах (продовження). Друкована графіка. Передача простору засобами лінійної перспективи. СОМ: Друкована графіка Роба Барнса «Над полями», Тараса Шевченка «У Лихвині», Георгія Нарбута «Архітектурна фантазія», Якова Гніздовського «Безлисте дерево, дереворіз». ХТД: друкування пейзажу за допомогою форми, виготовленої із речей, що були у вжитку (лоток зі спіненого полістиролу (або картон), шпажка). П: перспектива, лінійна перспектива, сільський пейзаж |
34-35 |
Що ти знаєш про лінійну перспективу? Яким буде малюнок із зображенням довкілля, якщо не дотримуватися правил лінійної перспективи? На дозвіллі подивись відео та дізнайся, як можна друкувати картоном. За бажанням проекспериментуйте у цей спосіб. За можливості створи світлини з об’єктами довкілля (залізні колії, стовпи обабіч дороги, дорога алеї тощо). Визнач точку сходження. Проаналізуй висоту об’єктів. |
10 |
|
Довкілля в художніх образах (продовження). Закони повітряної перспективи. Колорит нічного (вечірнього) пейзажу. СОМ: Альберт Бірштадт «Долина Йосеміті», Ян Скотт Мессі, роботи проєкту «Місця паломництва», Архип Куїнджі «Місячна ніч на Дніпрі». ХТД: малювання пейзажу з використанням законів повітряної перспективи (акварельні фарби). П: повітряна перспектива. |
38-39 |
Що тобі відомо про повітряну перспективу? Чому для написання живописного пейзажу важливо знайти закономірності повітряної перспективи? Дізнайся в мережі «Інтернет» цікаві факти про виставки полотна Архипа Куїнджі «Місячна ніч на Дніпрі» |
11 |
|
Довкілля в художніх образах (продовження). Вираження характеру пейзажу через колорит та за допомогою авторської манери письма. Як гармонійно поєднати кольори. Особливості техніки скрап. СОМ: Джованні Фатторі «Буря», Карла Бош «Красиві моменти», Микола Глущенко «Осіннє озеро». ХТД: експериментування з інструментами, пристроями тощо та утворення скрапу різними способами. Малювання пейзажу у техніці скрап (фарби, пензель, зубна щітка, гребінець). П: колорит, гармонія кольорів, скрап. |
42-43 |
Що допомагає наповнити живописні пейзажі особливою емоційністю? Які способи гармонійного поєднання кольорів тобі відомі? На дозвіллі доповни разом з однолітками електронний каталог пейзажами з різними характерами. Обговоріть з однолітками проблему забруднення річок, морів, вирубки лісів тощо. Які заходи потрібно здійснювати для збереження нашого довкілля? Як у цьому може допомогти мистецтво? |
12 |
|
Мистецтво у звичайних речах. Натюрморт – жанр образотворчого мистецтва, художні образи якого «розповідають» про природу. Як встановлювати пропорції за допомогою олівця. Аналіз форми предметів та розкладання її на геометричні тіла і фігури. СОМ: елементи натюрмортів у монументальному живописі Давнього Єгипту, Давньої Греції та Давнього Риму; Мікеланджело Мерісі да Караваджо «Кошик з фруктами», зразок цифрового живопису кошика з фруктами. ХТД: малювання тістечка з натури чи світлини. Дослідження на дозвіллі: де у житті мені трапляються натюрморти. П: натюрморт, пропорції. |
46-47 |
Що тобі відомо про натюрморт? Продовж речення «Щоб правдиво зобразити предмет, потрібно вміти…» На дозвіллі спостерігай, де ти бачиш натюрморти. |
13 |
|
Мистецтво у звичайних речах. Тематичний натюрморт як «розповідь» про людину (автора, власника речей). Розміщення натюрмортної групи. Роль композиції в жанрі натюрморт. СОМ: натюрморти Віктора Вазарелі СМК: реклама соку. ХТД: створення фотонатюрмортів, малювання тематичного натюрморту, який є своєрідною рекламою товарів для сучасних підлітків (кольорові олівці). |
50-51 |
Поміркуй разом з однолітками, чому композиція в жанрі натюрморт відіграє першорядну роль і вимагає пильної уваги. За бажання створити вдома фотонотюрморти. Пам’ятай про важливість добору предметів до його композиції. |
14 |
|
Мистецтво у звичайних речах. Живописний натюрморт, його інформативність та роль у житті. Рефлекс, його роль та способи відтворення. Світлотіньові відношення предметів. СОМ: Наталія Іванченко «Кераміка Опішні», Микола Кафтан «Різдвяний подарунок», Ірина Гресик «Українські обереги», «Мотанка та жовті квіти», Олег Шупляк «Натюрморт». ХТД: написання живописного натюрморту з натури (графітний олівець, фарби). Колективний проєкт «Різдвяний артярмарок». Створіть натюрморти на різдвяну тематику. П: рефлекс |
54-55 |
Колективний проєкт «Різдвяний артярмарок». Створіть натюрморти на різдвяну тематику. Сплануйте етапи підготовки та організуйте благодійний ярмарок. Продумайте заходи шодо його популяризації. |
15 |
|
Мистецтво у звичайних речах(продовження). Декоративний натюрморт. Засоби виразовості, що розкривають художній образ: спрощена форма, контраст, колір, площинність зображення, зіставлення кольорів. Використання декоративних натюрмортів у житті. Гармонійні поєднання кольорів. СОМ: Фернандо Ботеро «Натюрморт», Іван Марчук «Золота симфонія», Наталія Бойчук «Різдвяний натюрморт», Радочина «Дідух», Юлія Немировська «Різдвяний натюрморт», Тетяна Зеленченко робота із циклу «Український рік». ХТД: Створення декоративного натюрморту із дідухом (ліплення з пластичних матеріалів). На дозвіллі: добери в інтернеті інформацію та зразки робіт із зображенням дідуха. П: декоративний натюрморт, колірна гармонія, дідух. |
58-59 |
Що ти дізнався / дізналася про декоративні натюрморти? Як за допомогою кольорових поєднань можна розкрити ідею твору декоративного мистецтва? Поцікався особливостями народних традицій, пов’язаних із дідухом. |
16 |
|
Узагальнення з тем: «Довкілля в художніх образах», «Мистецтво у звичайних речах». |
60-61 |
«Перевір себе». Дайте відповіді на питання. |
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
|
РОЗДІЛ ІІ. ОБРАЗИ ЛЮДИНИ В МИСТЕЦЬКИХ ЖАНРАХ |
|
|
17 |
|
Кожна людина – неповторна. Відтворення неповторності людини мовою образотворчого мистецтва. Особливості та роль у житті портретного жанру. Види портретів. Основні пропорції голови. СОМ: Анжела Міа де ла Везі, Пол Зіфферт. «Гітарист», Егон Шіле. «Портрет Єви Бенеш», паперові портрети Ельзи Феррейра. ХТД: аналіз пропорцій голови людини, визначення геометричних гур. Що в основі частин голови; виконання портрету улюбленого кіноперсонажа (техніка аплікації). П: портрет |
64-65 |
Чим особливий портретний жанр? Яку роль у роботі портретиста відіграє дотримання пропорцій голови людини? На дозвіллі зроби фотопортрети своїх друзів / знайомих. Спробуй вловити й передати особливості їхнього характеру, настрій. |
18 |
|
Кожна людина – неповторна(продовження). Відтворення неповторності людини мовою образотворчого мистецтва. Як досягти емоційного відгуку у глядача. Парадний і камерний портрет. Роль міміки та емоцій у портреті, їх пластична передача. СКМ: як скульптор ліпить обличчя Міа Халіфи з глини. СОМ: Жан Батист Симеон Шарден «Хлопчик із дзиґою», Юстус Сустерманс. «Фердинандо де Медічі та його сестра Анна Марія Луїза де Медічі з їхньою гувернанткою», Микола Бодаревський. «Дівчинка з України», Ярослав Ціко «Тато з сином», скульптури Юрги Мартін. ХТД: порівняння портретів, створених у різних видах образотворчого мистецтва; розгляд обличчя та аналізування, як змінюються риси під впливом різних емоцій; ліплення портрету людини, дотримуючись пропорцій та передаючи певний емоційний стан (пластичні матеріали). П: парадний портрет, камерний портрет |
68-69 |
Поміркуй, де тобі траплялися парадний і камерний портрети. Вислови свої міркування з приводу того, що вміння володіти своїми емоціями та правильно реагувати на емоції інших людей є важливим у житті. На дозвіллі спостерігай за людьми, розглядай світлини чи кадри з фільмів і досліджуй, як виявляються емоції та настрої. |
19 |
|
Кожна людина – неповторна(продовження). Відображення поглядів на власне «я» у автопортреті. Цінність автопортретів. Пропорції фігури людини. СОМ: автопортрети Дмитра Шевчука, Фріди Кало, Вінсента Ван Гога, Поля Гогена, Тараса Шевченка. ХТД: дослідження, що про себе «говорять» художники та кого вони бачать у дзеркалі, що «розповіли» автопортрети Тараса Шевченка, створені в різні періоди його життя; з’ясування пропорцій тіла людини; малювання портрету митця, з посильною передачею свого бачення та ставлення до творчості портретованого / портретованої (техніка і матеріали за вибором). П: автопортрет. |
72-73 |
Як і навіщо художники малюють самих себе? Чим цінні автопортрети? На дозвіллі створи селфі та проаналізуй пропорції свого тіла. Дізнайся більше про автопортрет.
|
20 |
|
Кожна людина – неповторна. Краса людських стосунків у портретному жанрі. Особливості групового портрету в образотворчому мистецтві та фотомистецтві: роль у житті. Композиція групового портрету та створення враження спільності. СОМ: Френсіс Англійський. «Пам'ятник Ла-Кобла», Гаетана Беллея «Бабуся», Джозеф Боулер «День тата»; світлини з групою людей. ХТД: порівняння групових портретів у різних видах образотворчого мистецтва та фотомистецтві; аналіз композицій лінійних рисунків групових портретів та визначення засобів, що допомагають розрити особливості стосунків; малювання групового портрету «Моя сім’я» або створення групових фотопортретів, які висвітлюють стосунки у класі. П: груповий портрет |
76-77 |
У яких видах мистецтва створюють групові портрети? Що складає враження спільності портретованих у композиції групового портрета? На дозвіллі поділися з друзями через світлини важливими моментами свого життя, які розкривають цінність взаємовідносин з людьми чи рідними. |
21 |
|
Герої міфів у мистецтві. Сюжети міфів, легенд, казок – зміст творів міфологічного жанру образотворчого мистецтва. Уявлення давніх єгиптян у творах графіки, живопису, скульптури минувшини. Єгипетський канон. Особливості організації статичної та динамічної композиції. СОМ: світлини давньоєгипетського стінопису. ХТД: аналіз композицій та визначення, за допомогою яких засобів досягнуто статики (динаміки); створення ілюстрації-фентезі до єгипетського міфу «Ра та Апоп» (воскові олівці, акварель). П: міфологічний жанр, статична композиція, динамічна композиція, фентезі. |
80-81 |
Чим характерне образотворче мистецтво Давнього Єгипту? Що нового ти для себе відкрив / відкрила? Що повинні знати й уміти художник або художниця, щоб утілити в художній образ сюжет міфу? |
22 |
|
Герої міфів у мистецтві(продовження). Чим вирізняється китайський живопис та про що розповідають його художні образи міфологічного жанру. Особливості композиції вертикального та горизонтального сувою. Характерна манера зображення персонажів і тла в аніме. СОМ: світлини давніх китайських сувоїв із зображенням богів (Хань Сян Цзи. Богпокровитель музикантів і садоводів, Нюйва), ілюстрації Цуйоші Нагано, кадри аніме та фентезі. ХТД: аналіз побудови композицій, охарактеризування колориту та порівняння художніх образів давньої китайської міфології у творах образотворчого мистецтва давнини і сучасності; малювання аніме міфічних персонажів народів Далекого Сходу. П: сувій, аніме |
84-85 |
Що тобі стало відомо про китайський живопис? Які художні засоби характеризують композиції сувоїв китайських майстрів? Поміркуй, чому про китайську картину кажуть , що вона «записана», а не «намальована», і її слід «читати», а не «розглядати». |
|
Герої міфів у мистецтві(продовження). Давня грецька міфологія як основа змісту творів різних видів мистецтва. Її цінність та роль у сучасному мистецтві. Єдність і цілісність композиції. Гармонія. СКМ: «Ви почули істину святу» (Геркулес). «Пригоди Одіссея» (режисер Маріо Камеріні, 1954), «Орфей та Евридіка». СОМ: художні образи Пігмаліона і Галатеї у цифровому мистецтві, живописі, скульптурі; зображення сирен на давньогрецькій вазі та мозаїці в сучасній графіці. ХТД: аналіз побудови композицій та порівняння художніх образів давньої грецької міфології у творах образотворчого мистецтва давнини і сучасності; створення графічної композиції із сиренами, які співають (графічні матеріали за вибором). П: гармонія цілого, цілісна композиція. |
88-89 |
У чому цінність давньогрецької міфології для сучасної людини? Чому вона донині викликає інтерес митців? У яких видах образотворчого мистецтва митці створювали художні образи богів Олімпу та героїв давньогрецьких легенд? На дозвіллі дізнайся, які персонажі давньої грецької міфології є в серії книжок про Гпррі Поттера англійської письменниці Джоан Роулінг. |
|
24 |
|
Герої міфів у мистецтві(продовження). Уявлення пращурів українців про розуміння створення Всесвіту, мотиви рушників, писанок з образом Світового Яйця. СОМ: Юрій Мацик «Писанки України», Олег Шупляк «Неначе писанка, село», роботи Олесі Вакуленко. СКМ: «Я люблю Україну». ХТД: аналіз композицій робіт Олесі Вакуленко та визначення засобів враження в них руху; створення антистресової розмальовки з теми міфу «Створення Всесвіту». П: антистресова розмальовка |
92-93 |
На дозвіллі знайди в інтернеті зображення великодніх писанок із символами : «вічка» (Боже Око), «птахи» (Сокіл-Род), хрестики (Єднання неба та землі). Спробуй розшифрувати зміст інших давніх символів у писанкарстві. |
25 |
|
Узагальнення з тем: «Кожна людина – неповторна», «Герої міфів у мистецтві». |
|
|
26 |
|
Історичні сюжети в мистецтві. Зміст творів образотворчого мистецтва історичного жанру. Виробництво коміксу. СОМ: Василь Бородай. «Пам’ятний знак на честь заснування Києва», Антон Лосенко. «Володимир і Рогніда», Данило Нарбут. «Пристань на Дніпрі», мініатюри Радзивіллівського літопису. ХТД: створення коміксу із української історичної теми. П: історичний жанр, комікс. |
96-97 |
Засобами яких видів образотворчого мистецтва митцям удалося реконструювати та висвітлити події минулого нашої Батьківщини? На дозвіллі поцікався, які онлайн-ресурси (Bitstrips, Canva, Witty Comics, Pixton, Storyboard That) можуть допомогти тобі і твоїм друзям створити комікс. |
27 |
|
Історичні сюжети в мистецтві(продовження). Роль творів образотворчого мистецтва історичного жанру у житті українців. Марки: чим вони цінні, хто і як їх створює. СОМ: Микола Стороженко. «Гонта і Залізняк», Роман Мінін. «Одна дорога», зразки марок з каталогу поштових марок України. СКМ: ТНМК – Історія України за 5 хвилин. ХТД: робота з медіатекстом «Марки як зброя. Історія українського поштового спротиву», дослідження тем, до яких намагаються привернути увагу людей митці; відгадування героя країни за словесним портретом; аналіз композицій та сполучень кольорів сучасних поштових марок про події в Україні; створення ескізу власної марки на тему історичної спадщини України (художні матеріали та техніка виконання за вибором). П: марка |
100-101 |
Яку роль у житті відіграє творчість українських художників історичного жанру? У чому, на твою думку, цінність поштових марок? Що потрібно знати і вміти, щоб створити марку? На дозвіллі разом з однолітками створіть альбом із добіркою творів з історичними сюжетами української старовини та сьогодення. Під час презентації порівняйте зображенні полії, характери, зокрема прагнення українців до свободи. |
28 |
|
Побутові сюжети в мистецтві. Зміст творів образотворчого мистецтва побутового жанру, їх роль та значення в житті. Цифрова графіка, що висвітлює побут українців. СОМ: Пітер Брейгель-старший. «Селянський танець», Олена Кульчицька, Ірина Яскова. СКМ: відео Всеукраїнської школи онлайн «6 клас. Мистецтво. Побутовий жанр і композиція». ХТД: створення засобами графіки ескізу авторського стікера «Запрошуємо в Україну!» (художні матеріали за вибором). П: побутовий жанр. |
104-105 |
Поміркуй та обговори з однолітками, чому, на твою думку, цінність творів побутового жанру? |
29 |
|
Побутові сюжети в мистецтві (продовження). Зміст творів образотворчого мистецтва побутового жанру, їх роль та значення в житті (подовження). Композиція: форми організації зображень та ритм. СОМ: Інна Руда. «Весела бабуся», Юрій Клапоух. «Діди», Юрій Камишний. «Святії Воїни Землі – ти серед них, мій татко милий», Доріт Левінштейн. «Танцівниці Матісса». ХТД: аналіз композиції скульптур; створення скульптури танцівників з м’якого дроту та будь-яких матеріалів, що є під руками. П: побутовий жанр, ритм (повторення). |
108-109 |
Чи цікаві роботи художників побутового жанру? Яку роль вони відіграють у житті? На дозвіллі досліди сюжети творів побутового жанру різних видів образотворчого мистецтва (плакати, гравюри, картини олією, мініатюри, скульптури). Порівняй мову художньої виразності. |
30 |
|
Узагальнення з тем: «Історичні сюжети в мистецтві», «Побутові сюжети в мистецтві». |
|
|
31 |
|
Образи людини в кіножанрах. Вплив кінематографа на людину. Складові мови кіно. Види кіно. Піктограма як засіб передачі інформації. СОМ: Кадри з фільмів «Мій друг містер Персіваль», «Клара і чарівний дракон», «Марш пінгвінів», «Земля: створити планету». СКМ: фрагменти фільмів «Мій друг містер Персіваль», «Клара і чарівний дракон», «Марш пінгвінів», «Земля: створити планету». ХТД: малювання піктограм на тему кіномистецтва (графічні матеріали). П: кінематограф, піктограми |
112-113 |
Що тобі відомо про кіномистецтво? Як за допомогою піктограм можна обмінюватися інформацією? На дозвіллі спостерігай піктограми у довкіллі та зафіксуй на фото чи виконай їх замальовки. Узагальни свої спостереження про наявність у нашому житті картинок-символів висновками та поділися ними з однолітками та рідними. |
32 |
|
Образи людини в кіножанрах (продовження). Кіножанри, професії у кіно. Особливості організації композиції кадру фільму. СОМ: кадри фільмів «Отроцтво», «Цирк дю Солей: Казковий світ»», «Моє літо пінпонгу», «Белль і Себастьян». СКМ: фільми дитячого фестивалю Children Kinofest. ХТД: створення короткометражного ролика доступними технічними засобами (смартфон, відеокамера, комп’ютер тощо). П: кіножанр |
116-117 |
Групова робота. Створіть власний короткометражний ролик доступними технічними засобами (смартфон, відеокамера, комп’ютер тощо). Сходинки до майстерності:
Порівняй жанри в живописі, літературі та кіномистецтві. На дозвіллі ознайомся з фільмами переможців конкурсу дитячих фільмів «Children Kinofest», «Меліса» (реж. Матвій Глазунов. 11 років м. Ізюм). «Зупини це!» (реж. Аріна Горієва, 14 років, м. Дніпро). |
33 |
|
Єднання в мистецькому колі. Поєднання мотивів різних жанрів у одній картині для відображення різних просторів життя. СОМ: Богдані Якоб. «Краєвид з екзотичними птахами та двома собаками», роботи Лі Цзіцзянь, Стівена Гарднера, листівки Ольга Гайдамаки. ХТД: створення колажу про те, якою має бути Україна. П: колаж |
120-121 |
Робота в групах. Створіть колаж «Україна моєї мрії». Для цього добери відмінні від основи матеріал (шматки тканини, нитки чи природні матеріали тощо), ретельно підбери за формою, кольором і фактурою елементи та склади способом наклеювання свою композицію. Пам’ятай про важливість досягнення цілісності та гармонійності всіх елементів! Досліди, які матеріали використовує Ольга Гайдамака для створення листівок. Чому художники поєднують мотиви різних жанрів в одному творі? Що можна поєднати в колажі? |
34 |
|
Єднання в мистецькому колі (продовження). Єдність жанрів у творах образотворчого мистецтва різних видів. Відтворення свого погляду на світ художниками ілюзіоністами. Створення 3D-малюнка. СОМ: роботи Пере Боррель дель Касу, Роберта Гонсалвеса, Юліана Бівера. ХТД: виконання 3D-малюнка метелика кольоровими олівцями. П: картина-ілюзія, 3D-малюнок. |
124-125 |
У вільний час за бажанням поспостерігай єдність жанрів у творах образотворчого мистецтва різних видів. Зверни увагу, в яких випадках художні образи одного жанру домінують над іншими, а в яких – рівносильно поєднані.
|
35 |
|
Узагальнення з тем: «Образи людини в кіножанрах», «Єдність жанрів у творах образотворчого мистецтва різних видів». |
126-127 |
«Перевір себе». Дайте відповіді на запитання. |
36 |
|
Узагальнення вивченого за ІІ семестр. |
|
Підготуватися до захисту індивідуальних проєктів. |
37 |
|
Презентація індивідуальних творчих проєктів |
|
Підготуватися до захисту групових проєктів. |
38 |
|
Презентація групових творчих проєктів. |
|
Підготувати питання до конференції. |
39 |
|
Конференція. |
|
Підібрати пісні для виконання на уроці за бажанням. |
40 |
|
Підсумковий урок. Узагальнення вивченого за рік. Виконання пісень на вибір учнів. Виставка творчих робіт. |
|
Під час канікул поцікавтеся творчістю сучасних митців – майстрів ілюзій та видовищ. Сфотографуй (чи збережи) роботи, які тебе вразили, та поділися ними з однолітками через соціальну мережу. |