Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 6 клас
до підручника С.М. Железняк, О.В. Ламонова, видавництво «Ґенеза»
«Художній образ» 35 годин Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
зміни |
Дата |
Тема та завдання уроку
|
Орієнтовна тематика практичних завдань |
Матеріали та техніка виконання практичного завдання |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
|
Тема №1 ( ) Жанри образотворчого мистецтва |
|||||
|
|
|
Жанри образотворчого мистецтва. Класифікація жанрів в образотворчому мистецтві
|
Сприймання |
Олівці |
|
|
|
|
Як в образотворчому мистецтві з’явилися жанри. Виникнення розподілу жанрів у мистецтві та їх академічна ієрархія
|
Створення композиції на вільну тему в одому із жанрів за вибором учнів |
Техніка і матеріали на вибір учня |
|
|
|
|
Новаторство в мистецтві.
|
Створення абстрактної композиції |
Фарби |
|
|
|
|
Традиційний (академічний) розподіл на жанри. |
Створення абстрактної композиції |
Фарби |
|
|
|
|
Абстракціонізм |
Створення композиції на вільну тему в одому із жанрів за вибором учнів |
Фарби |
|
|
Тема№ 2. ( ) Анімалістичний жанр. Пейзаж |
|
||||
|
|
|
Анімалістичний жанр. Періоди популярності анімалістичного жанру в різні часи
|
Зображення улюбленої тварини |
Фарби |
Учень / учениця Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Ціннісний компонент
висловлює й аргументує своє ставлення до творів анімалістичного та пейзажного жанрів |
|
|
|
Зображення тварин. Особливості зображення тварин. Начерк
|
Створення начерку тварини, що рухається з натури або фотографії |
Графічні матеріали |
|
|
|
|
Анімалістка в скульптурі. Особливості анімалістичного жанру в скульптурі. Етапи створення скульптури тваринки
|
Створення скульптури тваринки (вола, вівці, кози, теля, віслюка, собаки, кота) як приклад малої пластики |
Ліплення, пластилін |
|
|
|
|
Деталь, подрібненість. Цілісні і подрібнені форми
|
Створення рельєфної композиції |
Ліплення, солоне тісто, глина |
|
|
|
|
Узагальнення, площинність. Площинний і глибинно-просторовий способи зображення.
|
Створення площинної композиції використовуючи різні фактури |
Ліплення, пластилін |
|
|
|
|
Фантастичні тварини
|
Створення зображення будь-якої фантастичної тварини |
Фарби |
|
|
|
|
Пейзаж. Історія пейзажу. Розвиток пейзажного жанру в Україні і світі. Етапи роботи над пейзажем.
|
Створення замальовки зимового пейзажу |
Акварель, парафінова свічка |
|
|
|
|
Настрій у пейзажі. Спокійні і динамічні пейзажі. Поділ пейзажів за тематикою. Напрямки пейзажів.
|
Виконання пейзажної замальовки |
Фарби |
|
|
|
|
Спостережна перспектива. Закони перспективи
|
Зображення інтер’єру своєї оселі |
Акварель, олівець |
|
|
Тема№ 3( ). Побутовий жанр. Натюрморт. |
|||||
|
|
|
Портрет. Історія виникнення жанру. Типи портрету. Пропорції голови людини.
|
Зображення портрету друга, подруги |
Акварель, олівець |
Учень / учениця Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Ціннісний компонент
усвідомлює цінність поваги, розуміння, шанобливого ставлення до людини |
|
|
|
Образ у портреті
|
Створення автопортрету в історичному костюмі минулих часів. |
Акварель, олівець |
|
|
|
|
Історія вивчення пропорцій людини. Канон. Пропорції тіла людини
|
Замальовки схем побудови постаті людини з підручника.с.90. Створення ляльки-мотанки на основі використання на основі знань пропорцій. |
Олівець, тканина, нитки |
|
|
|
|
Як робити начерки
|
Начерки постаті людини з натури |
Графічні матеріали |
Учень / учениця Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Ціннісний компонент
усвідомлює загальнолюдські, естетичні та художні цінності, транслятором яких є образотворче мистецтво |
|
|
|
Лялька – уособлення образу людини. Символіка українських народних ляльок
|
Створення ляльки-стовбушки |
Картон, тканина, нитки |
|
|
|
|
Мистецтво оформлення театральної вистави. Різдвяний вертеп.
|
Створення різдвяного вертепу |
Папір, тканина, пластилін, нитки… |
|
|
|
|||||
|
|
|
Натюрморт. Художники-натюрмоністи
|
Зображення натюрморту у теплому або холодному колориті |
Фарби |
|
|
|
|
Натюрморт тематичний
|
Зображення тематичного натюрморту |
Фарби |
|
|
|
|
Натюрморт у різних видах мистецтва
|
Створення натюрморту в одному із видів образотворчого мистецтва (графіка, живопис, скульптура) |
Техніка і матеріали на вибір учня |
|
|
Тема№ 4. ( ) Жанри: історичний, міфологічний, релігійний, батальний |
|||||
|
|
|
Сюжетно-тематична картина. Побутовий жанр
|
Створення композиції спогаду у теплому або холодному колориті |
Фарби |
Учень / учениця Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Ціннісний компонент
висловлює судження щодо творів мистецтва вітчизняного і світового значення |
|
|
|
Побутовий жанр у народному мистецтві
|
Створення композиції на тему народної пісні |
Витинанка |
|
|
|
|
Український народний одяг
|
Створення ескізів сучасного жіночого, чоловічого одягу з елементами народної традиції |
Комбінована техніка: акварель з графічним доопрацюванням |
|
|
|
|
Шевченко-художник
|
Ілюстрування творів Т.Г.Шевченка |
Фарби або графічні матеріали |
|
|
|
|
Біблійна тема в мистецтві
|
Створення зображення янгола |
Витинанка, авторська лялька |
|
|
|
|
Міфологічна тема
|
Створення силуетної композиції у стилі грецького вазопису |
Силует, гуаш |
|
|
|
|
Історичний і батальний жанри.
|
Створення композиції на історичну тематику |
Фарби |
|
|
|
|
Історична спадщина
|
Створення ескізів костюмів до казки про Кирила Кожум’яку |
Фарби або графічні матеріали |
|
|
|
|
Ознайомлення з музеями
|
Віртуальна екскурсія |
|
|
|
|
|
Оформлення виставки малюнків. |
Оформлення рамкою робіт. |
Фарби або графічні матеріали |
|