Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва у 6 класі

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва у 6 класі за новою програмою (підручник С.М. Железняк).
Перегляд файлу

Орієнтовне календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва 6 клас

до підручника С.М. Железняк, О.В. Ламонова, видавництво «Ґенеза»

«Художній образ» 35 годин Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

№ з/п

зміни

Дата

Тема та завдання уроку

 

Орієнтовна тематика практичних завдань

Матеріали та

техніка виконання практичного завдання

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

 

 

 

Тема №1 (                )   Жанри образотворчого мистецтва 

  1. 1.

 

 

Жанри образотворчого мистецтва.

Класифікація жанрів в образотворчому мистецтві

 

Сприймання

Олівці

 

  1. 2.

 

 

Як в образотворчому мистецтві з’явилися жанри.

Виникнення розподілу жанрів у мистецтві та їх академічна ієрархія

 

Створення композиції на вільну тему в одому із жанрів за вибором учнів

Техніка і матеріали на вибір учня

 

  1. 3.

 

 

Новаторство в мистецтві.

 

Створення абстрактної композиції

Фарби

 

  1.  

 

 

Традиційний (академічний) розподіл на жанри.

Створення абстрактної композиції

Фарби

 

  1.  

 

 

Абстракціонізм

Створення композиції на вільну тему в одому із жанрів за вибором учнів

Фарби

 

 

Тема№ 2. (           ) Анімалістичний      жанр. Пейзаж

 

  1. 4.

 

 

Анімалістичний жанр. Періоди популярності анімалістичного жанру в різні часи

 

Зображення улюбленої тварини

Фарби

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає особливості анімалістичного і пейзажного жанрів; види пейзажів; елементарну будову тварин;
  • розуміє закони лінійної та повітряної перспективи; послідовність зображення тварин та пейзажу

Діяльнісний компонент

  • створює художні образи тварин на площині та об’ємні, у статиці та динаміці;
  • передає простір засобами лінійної та повітряної  перспективи;
  • дотримується законів композиції під час виконання творчих робіт

Ціннісний компонент

  • усвідомлює відповідальність людини за збереження природного середовища свого краю, України й планети;

висловлює й аргументує своє ставлення до творів анімалістичного та пейзажного жанрів

  1. 5.

 

 

Зображення тварин. Особливості зображення тварин. Начерк

 

Створення начерку тварини, що рухається з натури або фотографії

Графічні матеріали

  1. 6.

 

 

Анімалістка в скульптурі. Особливості анімалістичного жанру в скульптурі. Етапи створення скульптури тваринки

 

Створення скульптури тваринки (вола, вівці, кози, теля, віслюка, собаки, кота) як приклад малої пластики

Ліплення, пластилін

  1. 7.

 

 

Деталь, подрібненість. Цілісні і подрібнені форми

 

Створення рельєфної композиції

Ліплення, солоне тісто, глина

  1. 8.

 

 

Узагальнення, площинність. Площинний і глибинно-просторовий способи зображення.

 

Створення площинної композиції використовуючи різні фактури

Ліплення, пластилін

  1. 9.

 

 

Фантастичні тварини

 

Створення зображення будь-якої фантастичної тварини

Фарби

  1. 10.

 

 

Пейзаж. Історія пейзажу. Розвиток пейзажного жанру в Україні і світі. Етапи роботи над пейзажем.

 

Створення замальовки зимового пейзажу

Акварель, парафінова свічка

  1. 11.

 

 

Настрій у пейзажі. Спокійні і динамічні пейзажі. Поділ пейзажів за тематикою. Напрямки пейзажів.

 

Виконання пейзажної замальовки

Фарби

  1. 12.

 

 

Спостережна перспектива. Закони перспективи

 

Зображення інтер’єру своєї оселі

Акварель, олівець

 

Тема№ 3(               ). Побутовий жанр. Натюрморт.

  1. 13.

 

 

Портрет. Історія виникнення жанру. Типи портрету. Пропорції голови людини.

 

Зображення портрету друга, подруги

Акварель, олівець

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає види портрету й особливості портретного жанру;
  • розуміє елементарну будову та пропорційні особливості голови та фігури людини

Діяльнісний компонент

  • створює образи людини на площині та в обємі;
  • зображує фігуру людини у статиці та динаміці;
  • відтворює міміку, емоційні стани людини; 
  •  застосовує художні прийоми для  створення шаржів, карикатур

Ціннісний компонент

  • висловлює судження щодо творів портретного жанру різних видів, стилів, епох;
  • висловлює ціннісні ставлення щодо ролі портретів як культурного надбання людства;

усвідомлює цінність  поваги, розуміння, шанобливого  ставлення до людини

  1. 14.

 

 

Образ у портреті

 

Створення автопортрету в історичному костюмі минулих часів.

Акварель, олівець

  1. 15.

 

 

Історія вивчення пропорцій людини. Канон. Пропорції тіла людини

 

Замальовки схем побудови постаті людини з підручника.с.90.

Створення ляльки-мотанки  на основі використання на основі знань пропорцій.

Олівець, тканина, нитки

  1. 16.

 

 

Як робити начерки

 

Начерки постаті людини з натури

Графічні матеріали

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає закони зображення  інтер’єру
  •  розуміє особливості побутового жанру й натюрморту;

Діяльнісний компонент

  • виконує пошукові ескізи варіантів композиції натюрморту;
  • дотримується послідовності зображення натюрморту;
  • зображує натюрморти в різних видах образотворчого мистецтва;
  • відтворює сцени з повсякденного життя людей у сюжетно-тематичних  і декоративних композиціях;
  • застосовує різні техніки та матеріали у процесі виконання творчих робіт

Ціннісний компонент

  • висловлює ціннісні ставлення щодо творів образотворчого мистецтва, які  відображають життя та побут різних верств населення минулого й сучасності;

усвідомлює загальнолюдські, естетичні та художні цінності, транслятором яких є образотворче мистецтво

  1. 17.

 

 

Лялька – уособлення образу людини. Символіка українських народних ляльок

 

Створення ляльки-стовбушки

Картон, тканина, нитки

  1. 18.

 

 

Мистецтво оформлення театральної вистави. Різдвяний вертеп.

 

Створення різдвяного вертепу

Папір, тканина, пластилін, нитки…

 

 

  1. 19.

 

 

Натюрморт. Художники-натюрмоністи

 

Зображення натюрморту у теплому або холодному колориті

Фарби

  1. 20.

 

 

Натюрморт тематичний

 

Зображення тематичного натюрморту

Фарби

  1. 21.

 

 

Натюрморт у різних видах мистецтва

 

Створення натюрморту в одному із видів образотворчого мистецтва (графіка, живопис, скульптура)

Техніка і матеріали на вибір учня

 

Тема№ 4. (               ) Жанри: історичний,   міфологічний,  релігійний, батальний

  1. 22.

 

 

Сюжетно-тематична картина. Побутовий жанр

 

Створення композиції спогаду у теплому або холодному колориті

Фарби

Учень / учениця

Знаннєвий компонент

  • знає і розуміє особливості історичного, міфологічного,  релігійного,  батального  жанрів

Діяльнісний компонент

  • уміє виділяти композиційний центр у сюжетно-тематичній композиції;
  • використовує різні техніки для створення сюжетно-тематичні композиції в історичному, батальному, релігійному, міфологічному жанрах

Ціннісний компонент

  • усвідомлює роль образотворчого мистецтва як засобу збереження історичної пам’яті людства;

висловлює судження щодо творів мистецтва вітчизняного і світового значення

  1. 23.

 

 

Побутовий жанр у народному мистецтві

 

Створення композиції на тему народної пісні

Витинанка

  1. 24.

 

 

Український народний одяг

 

Створення ескізів сучасного жіночого, чоловічого одягу з елементами народної традиції

Комбінована техніка: акварель з графічним доопрацюванням

  1. 25.

 

 

Шевченко-художник

 

Ілюстрування творів Т.Г.Шевченка

Фарби або графічні матеріали

  1. 26.

 

 

Біблійна тема в мистецтві

 

Створення зображення янгола

Витинанка, авторська лялька

  1. 27.

 

 

Міфологічна тема

 

Створення силуетної композиції у стилі грецького вазопису

Силует, гуаш

  1. 28.

 

 

Історичний і батальний жанри.

 

Створення композиції на історичну тематику

Фарби

  1. 29.

 

 

Історична спадщина

 

Створення ескізів костюмів до казки про Кирила Кожум’яку

Фарби або графічні матеріали

  1. 30.

 

 

Ознайомлення з музеями

 

Віртуальна екскурсія

 

  1.  

 

 

Оформлення виставки  малюнків.

Оформлення рамкою робіт.

Фарби або графічні матеріали

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Потоцкая Танюша
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Корніченко Тетяна
    Дякую за розробку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
19479
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку