КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з предмету «Пізнаємо природу»
для учнів 5-их класів
І семестр
(32 години – 2 години на тиждень)
Складено за програмою: Модельна навчальна програма «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.), затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795
Складено для підручника: Пізнаємо природу:підручник інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти / Л.Я.Мідак, Н.В. Фоменко, В.Я. Гайда, С. М. Подолюк, В.І. Кравець, І.В.Кравець, І.В.Олійник, В.П. Стахурська, З.М. Пушкар, С. В. Банах, Л.П. Козловська. – Тернопіль : Астон, 2023. – 264 с.
І СЕМЕСТР |
||||
Дата
|
№ з/п |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
|
РОЗДІЛ 1. ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ (10 год.) |
||||
Тема 1. Знайомство з наукою (3 год.) |
||||
4.09. |
|
Наука. Природничі науки. Наукові терміни та факти. |
§1, створити ментальну карту «Природничі науки». |
|
5.09. |
|
Патенти природи. Винаходи та відкриття. Учені-природодослідники. |
§2, доробити таблицю про винаходи учених-природодослідників. |
|
11.09. |
|
Значення науки та техніки. Узагальнення знань з теми |
§3, підготувати есе про винахід чи відкриття. |
|
Тема 2. Науковий метод пізнання (2 год.) |
||||
12.09. |
|
Роль органів чуття у вивченні природи. Спостереження. |
§4 опрацювати. |
|
18.09. |
|
Гіпотеза моделювання. Експеримент. Науковий метод пізнання. Узагальнення знань з теми |
§5 опрацювати. |
|
Тема 3. Фізичні величини та їхнє вимірювання (5 год.) |
||||
19.09. |
|
Фізична величина. Одиниця фізичної величини. |
§6, зробити перетворення с.23 |
|
25.09. |
|
Вимірювальні прилади та інструменти. |
§7, завд. 2 на с.25. |
|
26.09. |
|
Маса. Еталони маси. Вимірювання маси. Практична робота. Порівняння та визначення мас. |
§8, завд. 2 на с. 28. |
|
2.10. |
|
Довжина. Об’єм. Вимірювання довжини та об’єму. Практична робота. Вимірювання об’єму тіла неправильної форми. |
§9 опрацювати. |
|
3.10. |
|
Температура. Час. Вимірювання температури та проміжків часу. Практична робота. Вимірювання температури води. Тематичне оцінювання №1 |
§10, завд. 3 на с.3. |
|
РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО БУДОВУ РЕЧОВИНИ (9 год.) |
||||
Тема 1. Тіла та речовини (3 год.) |
||||
9.10. |
|
Фізичні тіла. |
§11, зош. с. 21-22. |
|
10.10. |
|
Частинки речовини – атоми та молекули. |
§12 опрацювати, зош. с.23-24. |
|
16.10. |
|
Різноманіття речовин, їхні властивості та застосування. Узагальнення знань з теми |
§13 опрацювати, зош. с.25-26. |
|
Тема 2. Три стани речовини (4 год.) |
||||
17.10 |
|
Розташування, рух та взаємодія частинок у твердих тілах, рідинах і газах. |
§14 опрацювати, зош. с.27-28. |
|
23.10. |
|
Властивості твердих тіл, рідин і газів та їх пояснення на основі знань про будову речовини. |
§15 опрацювати, зош. с.29-30. |
|
24.10. |
|
Явище дифузії. Вплив температури на швидкість дифузії. Дифузія в природі та організмі людини. |
§16 опрацювати, зош.31-32. |
|
30.10. |
|
Використання властивостей твердих тіл, рідин і газів людиною. Узагальнення знань з теми |
§17, зош. с.33-34. |
|
Тема 3. Розчинні та нерозчинні речовини (2 год.) |
||||
31.10. |
|
Вода як розчинник. Розчини в природі, побуті та організмі людини. |
§18 опрацювати, зош. с.35-36. |
|
6.11. |
|
Приготування та вивчення розчинів. Практична робота. Приготування розчинів. Дослідження впливу температури на розчинність речовин.Тематичне оцінювання №2 |
§19 опрацювати, зош. с.37-38. |
|
РОЗДІЛ 3. ПІЗНАЄМО НАШУ ПЛАНЕТУ (20 год.) |
||||
Тема 1. Наша планета – Земля (4 год.) |
||||
1711. |
|
Гіпотези виникнення Землі. Будова і склад Землі. |
§20, 21, зош. с.39-41. |
|
13.11. |
|
Мінерали та гірські породи. Корисні копалини. Практична робота. Визначення основних фізичних властивостей гірських порід і мінералів шкільної колекції |
§22, зош. с. 42. |
|
14.11. |
|
Речовини підземного царства: метали і неметали |
§23, зош. с. 43-44. |
|
21.11. |
|
Руйнування гірських порід. Узагальнення знань з теми |
§24 опрацювати, зош. с. 45. |
|
Тема 2. Земля на глобусі і фізичній карті. План місцевості (4 год.) |
||||
21.11. |
|
Яку форму має Земля. Зображення Землі на глобусі та географічній карті. Основні напрямки на глобусі та карті. |
§25 опрацювати, зош. с. 46. |
|
27.11. |
|
Умовні знаки фізичної карти. Масштаб карт і глобусів. Вимірювання відстаней на місцевості й карті Практична робота. Вимірювання відстаней на місцевості й географічній карті за масштабом. |
§26, зош. с. 47-48. |
|
28.11. |
|
Фізична карта України. Значення географічної карти в житті і діяльності людини |
§27, зош. с. 49-50. |
|
4.12. |
|
Від карти до плану. Полярна й маршрутна зйомки місцевості Практична робота Креслення простого плану місцевості. Узагальнення знань з теми |
§28 опрацювати, зош. с.51-52. |
|
Тема 3. Суходіл на Землі (3 год.) |
||||
5.12. |
|
Материки та частини світу. Острови, півострови й архіпелаги. Практична робота. Позначення на контурній карті світу номенклатури, поданої в тексті. |
§29 опрацювати, зош. с.53. |
|
11.12. |
|
Рельєф земної поверхні та його зображення на фізичній карті |
§30, зош. с.54-55. |
|
12.12. |
|
Як змінюється поверхня Землі. Практична робота. позначення на контурній карті України номенклатури, поданої в тексті Тематичне оцінювання №3 |
§31 опрацювати, зош. с. 56-57. |
|
Тема 4. Вода на Землі (2 год.) |
||||
18.12. |
|
Розподіл води на поверхні Землі. Колообіг води в природі. Значення води для життя на Землі. |
§32,33, зош. с. 58-61. |
|
19.12. |
|
Дослідження океанів і морів. |
§34, зош. с. 62-63. |
|