Календарно-тематичне планування з правознавства 9 клас. 1 година на тиждень, автор підручника Ратушняк С.П. Календарно-тематичне планування має 5 розділів і 10 практичних робіт.
ВОЗНЕСЕНСЬКА ЗШ І-ІІІ СТУПЕНІВ
«ПОГОДЖЕНО» «ЗАТВЕРДЖЕНО»
Заступник директора з НВР ДИРЕКТОР
В.О. Левадна М.М. Биковський
________________________ ___________________
«_____» _____________ 20____ р. «_____» ___________ 20_____ р.
Календарно-тематичне планування
з правознавства
9 класу
на 2018 / 2019
Сидоренко І. В.
Розглянуто на засіданні МО філологічного, художньо-естетичного циклу
Протокол № від
Голова МО: Є.О. Федорець
Складено до підручника: Ратушняк С.П. Основи правознавства : підручник для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С.П. Ратушняк. — Тернопіль : Навчальна книга — Богдан, 2017. — 272 с. : іл.
Оновлена програма укладена відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13 січня 2017 р. і № 201 від 10 лютого 2017 р.
ПРАВОЗНАВСТВО
9 КЛАС (35 годин)
№ |
Дата |
Зміст |
Д/з |
Державні вимоги |
ВСТУП ДО «ОСНОВ ПРАВОЗНАВСТВА» |
|
|||
1 |
|
Право і закони в житті людини і суспільства (з курсів історії). Зміст, завдання і структура курсу. Побудова підручника. Додаткова навчальна література, електронні та Інтернет-ресурси. |
§1 |
Учень/учениця: згадує з курсів історії та пояснює причини й значення виникнення держави і права, роль права в житті суспільства; |
Розділ 1. ОСНОВИ ТЕОРІЇ ДЕРЖАВИ І ПРАВА (4 год.) |
Учень/учениця: називає ознаки державної влади, соціальних норм, права; пояснює та застосовує поняття: «держава», «форма держави», «право», «джерела права», «галузь права», «норма права»; характеризує функції держави, державний лад, джерела права, елементи системи права; |
|||
2 |
|
Причини виникнення держави. Поняття й ознаки держави. |
§2 |
|
3 |
|
Державний лад. Форми держави. Державна влада. Функції держави. |
§3 |
|
4 |
|
Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи. |
§4 |
|
5 |
|
Практичне заняття. Соціальні норми в житті людей |
§5 |
|
6 |
|
Урок узагальнення |
|
|
Розділ 2. Правовідносини. Правопорушення. Юридична відповідальність |
Учень/учениця: називає ознаки правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності; пояснює та застосовує поняття: «правовідносини», «склад правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична відповідальність»; |
|||
7 |
|
Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин. |
§6 |
|
8 |
|
Правопорушення: поняття, склад, види. |
§7 |
|
9 |
|
Юридична відповідальність: поняття, підстави, види. |
§8 |
|
10 |
|
Практичне заняття. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння |
§9 |
|
11 |
|
Урок узагальнення |
С. 64-66 |
|
РОЗДІЛ 3. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК ЛЮДИНИ І ДЕРЖАВИ |
Учень/учениця: називає ознаки конституції; механізми захисту прав і свобод людини та громадянина; пояснює та застосовує поняття «людина», «особа», «громадянин», «громадянство», «конституція», «права і свободи людини», «конституційні обов’язки»; описує види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина, органи державної влади та місцевого самоврядування;
|
|||
12 |
|
Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Повноваження Конституційного Суду України. |
§10 |
|
13 |
|
Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Права і свободи людини. Громадянство України. |
§11 |
|
14 |
|
Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. |
§12 |
|
15 |
|
Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні. |
§13 |
|
16 |
|
Практичне заняття. Звернення громадян. |
§14 |
|
17 |
|
Урок узагальнення |
С.113-116 |
|
Розділ 4. Неповнолітні як суб’єкти цивільних, сімейних, трудових, адміністративних І кримінальних правовідносин |
Учень/учениця: пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «адміністративне правопорушення», «злочин», «кримінальний проступок»; характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб, права неповнолітніх як власників, права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та кримінальну відповідальність неповнолітніх; наводить приклади державних органів з охорони права дітей, адміністративних правопорушень і злочинів, адміністративних стягнень і кримінальних покарань; описує шляхи влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування, особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми; аналізує окремі статті відповідних нормативно-правових актів; |
|||
18 |
|
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх. |
§15 |
|
19 |
|
Практичне заняття. Власність неповнолітніх. |
§16 |
|
20 |
|
Практичне заняття. Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із кредитною карткою. |
§17 |
|
21 |
|
Сім’я. Шлюб. Взаємні права й обов’язки батьків і дітей. Державні органи з охорони прав дітей. |
§18 |
|
22 |
|
Практичне заняття. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування. |
§19 |
|
23 |
|
Прийняття на роботу неповнолітніх. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці. |
§20 |
|
24 |
|
Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх. |
§21 |
|
25 |
|
Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх. |
§22 |
|
26 |
|
Адміністративні правопорушення. |
§23 |
|
27 |
|
Злочини. Кримінальний проступок. |
§24 |
|
28 |
|
Адміністративна та кримінальна відповідальність неповнолітніх. |
§24 |
|
29 |
|
Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх. |
§25 |
|
30 |
|
Урок узагальнення |
С.193-196 |
|
Розділ 5. ЯКЩО ПРАВО - ЦЕ ПРОФЕСІЯ (4 год.) |
Учень/учениця: називає професії, пов’язані з юриспруденцією; знає, хто такі судді, прокурори, слідчі, нотаріуси, адвокати, юрисконсульти, дільничні офіцери поліції, правозахисники;
|
|||
31 |
|
Професія «юрист». Юристи в нашому житті. |
§26 |
|
32 |
|
Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції). |
§27 |
|
33 |
|
Практичні заняття. Ігровий суд |
§28 |
|
34 |
|
Практичні заняття. Зустріч з юристами чи правозахисниками. |
§29 |
|
35 |
|
Урок узагальнення |
С. 224 |