Календарно-тематичне планування з предмета «Основи правознавства» в 9 класі

Про матеріал

Календарно-тематичне планування з предмета «Основи правознавства» в 9 класі до підручника Т. О. Ремех

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з предмета «Основи правознавства» в 9 класі

 (1 година на тиждень, 35 годин на рік)

                              

Програма: Навчальна програма з основ правознавства для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Ремех Т.О.,

                    затверджена Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017

                    № 804  

 

Підручник: Основи правознавства: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Т. О. Ремех–

                      К.: Літера, 2017. – 224 с.: іл., рекомендований  Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства

                      освіти і науки України від 20.03.2017№ 417).

  

№ з/п

уроку

Дата уроку

Тема уроку

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Домашнє завдання

1.

 

Вступ до «Основ правознавства». 

Право і закони в житті  людини і суспільства (з курсів історії).

Зміст, завдання і структура курсу. Побудова підручника. Додаткова навчальна література, електронні та Інтернет-ресурси.

Учень (учениця):

згадує з курсів історії та пояснює причини  й значення виникнення держави і права, роль права в житті суспільства;

згадує та називає найдавніші правові пам’ятки в історії людства;

пояснює завдання та структуру предмета «Основи правознавства»;

висловлює власні очікування щодо вивчення предмета.

§1

 

2.

 

Поняття й ознаки держави.

Причини виникнення держави. Поняття й ознаки держави. Державний лад.

Учень (учениця):

називає ознаки державної влади, соціальних норм, права;

пояснює та застосовує поняття: «держава», «форма держави», «право», «джерела права», «галузь права», «норма права»;

характеризує функції держави, державний лад, джерела права, елементи системи права;

наводить приклади соціальних норм, джерел права;

описує елементи державного ладу;

висловлює судження щодо ролі соціальних норм, держави і права в житті людини та суспільства.

§ 2

3.

 

Форми держави. Державна влада.

Форми держави. Державна влада. Функції держави.

§ 3

4.

 

Право і законодавство

Ознаки права. Джерела права. Система законодавства.

§ 4

5.

 

Практичне заняття.

Соціальні норми в житті  людей

Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи.

 

§ 5

6.

 

Правовідносини.

Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин.

Учень/учениця:

називає ознаки правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності;

пояснює та застосовує поняття: «правовідносини», «склад правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична відповідальність»;

характеризує підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; склад і види правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності;

наводить приклади юридичних фактів, видів правопорушень;

описує обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння;

розв’язує правові ситуації з використанням знань про правовідносини, правопорушення та юридичну відповідальність;

застосовує засвоєні поняття та вміння під час розв’язування простих правових ситуацій та регулюванні власної поведінки відповідно до норм права;

висловлює судження щодо ролі правовідносин у житті людини і суспільства; оцінює власну поведінку й поведінку інших осіб щодо її правомірності.

§ 6

7.

 

Правопорушення: поняття, склад, види.

Правопорушення: поняття, склад, види.

 

§ 7

8.

 

Юридична відповідальність: поняття, підстави, види.

Юридична відповідальність: поняття, підстави, види.

§ 8

9.

 

Практичне заняття.

 Обставини,

що виключають

шкідливість

 (суспільну небезпеку)

 діяння.

 

 

§ 9

10.

Узагальнення

11.

 

Поняття Основного закону держави.

Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Повноваження Конституційного Суду України.

Учень/учениця:

називає ознаки конституції; механізми захисту прав і свобод людини та громадянина;

пояснює та застосовує поняття «людина», «особа», «громадянин», «громадянство», «конституція», «права і свободи людини»,  «конституційні обов’язки»;

описує види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина, органи державної влади та місцевого самоврядування;

наводитьприклади повноважень Конституційного Суду України, видів звернення громадян;

характеризує підстави набуття та припинення громадянства України;

аналізує окремі статті Конституції України;

розв’язує правові ситуації із застосуванням знань розділу;

оцінює значення Конституції України; форми участі громадян у житті держави та місцевої громади.

§ 10

12.

 

Громадянство України.

 

Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Права і свободи людини. Громадянство України.

§ 11

13.

 

Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина.

Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні.

§ 12

14.

 

Практичне заняття.

Звернення громадян.

§ 15

15.

 

Органи державної влади в Україні.

Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні.

§ 13, 14

16.

Узагальнення

17.

 

Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність.

Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх.

Учень/учениця:

пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «адміністративне правопорушення», «злочин», «кримінальний проступок»;

характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб, права неповнолітніх як власників, права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та кримінальну відповідальність неповнолітніх;

наводитьприклади державних органів з охорони права дітей, адміністративних правопорушень і злочинів, адміністративних стягнень і кримінальних покарань;

описує шляхи влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування,  особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми;

аналізує окремі статті відповідних нормативно-правових актів;

розв’язує правові ситуації з використанням знань і положень цивільного, сімейного, трудового, адміністративного, кримінального законодавства України щодо неповнолітніх;

вчиняє власні дії відповідно до норм права в різних видах правовідносин;

висловлює судження щодо взаємних прав і обов’язків батьків та дітей; охорони праці неповнолітніх; особливостей адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.

 

 

 

§ 16

18.

 

Практичне заняття.

Власність неповнолітніх.

§17

19.

 

Практичне заняття.

                                               

 

Захист прав споживачів.   Особливості електронного продажу й операцій із кредитною   карткою.      

 

§18

20.

 

Сім’я. Шлюб.

Сім’я. Шлюб.

§ 19

21.

 

Взаємні права й обов’язки батьків і дітей.

 

Взаємні права й обов’язки батьків і дітей.

Державні органи з охорони прав дітей.

§ 20

22.

 

Практичне заняття. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування.

§ 21

23.

 

Прийняття на роботу неповнолітніх.

Прийняття на роботу неповнолітніх. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці.

§ 22

24.

 

Охорона праці неповнолітніх.

Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми.

Охорона праці неповнолітніх.

§ 23

25.

 

Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх.

§ 24

26.

 

Адміністративні правопорушення та відповідальність

Адміністративні правопорушення. Проступок .

§ 25

27.

 

Кримінальне право. Злочин

Які відносини регулює кримінальне право. Що таке злочин

§ 26

28.

 

Кримінальна  відповідальність

Кримінальна відповідальність.Покарання.

§27

29.

 

Практичне заняття.        

Особливості

адміністративної та              

кримінальної

відповідальності    

 неповнолітніх.

§ 28

30.

Узагальнення

31.

 

Працівники в нашому житті

Професія «юрист».  Юристи в нашому житті.

 

Учень/учениця:

називає професії, пов’язані з юриспруденцією; 

знає, хто такі судді, прокурори, слідчі, нотаріуси, адвокати, юрисконсульти,  дільничні офіцери поліції, правозахисники;

наводить приклади видів діяльності  нотаріуса та адвоката; називає основні вимоги до осіб, які мають намір працювати за юридичним фахом чи в поліції;

описує процедуру розгляду цивільної/ кримінальної справи в суді;

розв’язує правові ситуації з використанням знань про професію юриста;

оцінює життєві ситуації, за яких потрібна допомога юриста.

§ 29

32.

 

Ми і поліція

Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції).

§ 30

33.

 

Практичне заняття. Ігровий суд

§ 31- 32

34.

Узагальнення

35.

Підсумкове повторення

 

doc
Додано
13 вересня 2021
Переглядів
3408
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку