Календарно-тематичне планування з предмета «Основи правознавства» в 9 класі до підручника Т. О. Ремех
Календарно-тематичне планування
з предмета «Основи правознавства» в 9 класі
(1 година на тиждень, 35 годин на рік)
Програма: Навчальна програма з основ правознавства для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Ремех Т.О.,
затверджена Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017
№ 804
Підручник: Основи правознавства: підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Т. О. Ремех–
К.: Літера, 2017. – 224 с.: іл., рекомендований Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства
освіти і науки України від 20.03.2017№ 417).
№ з/п уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
Домашнє завдання |
1. |
|
Вступ до «Основ правознавства». |
Право і закони в житті людини і суспільства (з курсів історії). Зміст, завдання і структура курсу. Побудова підручника. Додаткова навчальна література, електронні та Інтернет-ресурси. |
Учень (учениця): згадує з курсів історії та пояснює причини й значення виникнення держави і права, роль права в житті суспільства; згадує та називає найдавніші правові пам’ятки в історії людства; пояснює завдання та структуру предмета «Основи правознавства»; висловлює власні очікування щодо вивчення предмета. |
§1 |
|
|||||
2. |
|
Поняття й ознаки держави. |
Причини виникнення держави. Поняття й ознаки держави. Державний лад. |
Учень (учениця): називає ознаки державної влади, соціальних норм, права; пояснює та застосовує поняття: «держава», «форма держави», «право», «джерела права», «галузь права», «норма права»; характеризує функції держави, державний лад, джерела права, елементи системи права; наводить приклади соціальних норм, джерел права; описує елементи державного ладу; висловлює судження щодо ролі соціальних норм, держави і права в житті людини та суспільства. |
§ 2 |
3. |
|
Форми держави. Державна влада. |
Форми держави. Державна влада. Функції держави. |
§ 3 |
|
4. |
|
Право і законодавство |
Ознаки права. Джерела права. Система законодавства. |
§ 4 |
|
5. |
|
Практичне заняття. Соціальні норми в житті людей |
Поняття і види соціальних норм. Поняття та ознаки права. Джерела права. Система права та її елементи.
|
§ 5 |
|
6. |
|
Правовідносини. |
Правовідносини. Склад правовідносин. Підстави виникнення, зміни і припинення правовідносин. |
Учень/учениця: називає ознаки правовідносин, правопорушення, юридичної відповідальності; пояснює та застосовує поняття: «правовідносини», «склад правовідносин», «юридичні факти», «правопорушення», «юридична відповідальність»; характеризує підстави виникнення, зміни та припинення правовідносин; склад і види правопорушень; підстави і види юридичної відповідальності; наводить приклади юридичних фактів, видів правопорушень; описує обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння; розв’язує правові ситуації з використанням знань про правовідносини, правопорушення та юридичну відповідальність; застосовує засвоєні поняття та вміння під час розв’язування простих правових ситуацій та регулюванні власної поведінки відповідно до норм права; висловлює судження щодо ролі правовідносин у житті людини і суспільства; оцінює власну поведінку й поведінку інших осіб щодо її правомірності. |
§ 6 |
7. |
|
Правопорушення: поняття, склад, види. |
Правопорушення: поняття, склад, види.
|
§ 7 |
|
8. |
|
Юридична відповідальність: поняття, підстави, види. |
Юридична відповідальність: поняття, підстави, види. |
§ 8 |
|
9. |
|
Практичне заняття. Обставини, що виключають шкідливість (суспільну небезпеку) діяння. |
|
§ 9 |
|
10. |
Узагальнення |
||||
11. |
|
Поняття Основного закону держави. |
Поняття Основного закону держави. Структура Конституції України. Повноваження Конституційного Суду України. |
Учень/учениця: називає ознаки конституції; механізми захисту прав і свобод людини та громадянина; пояснює та застосовує поняття «людина», «особа», «громадянин», «громадянство», «конституція», «права і свободи людини», «конституційні обов’язки»; описує види конституційних прав, свобод, обов’язків людини і громадянина, органи державної влади та місцевого самоврядування; наводитьприклади повноважень Конституційного Суду України, видів звернення громадян; характеризує підстави набуття та припинення громадянства України; аналізує окремі статті Конституції України; розв’язує правові ситуації із застосуванням знань розділу; оцінює значення Конституції України; форми участі громадян у житті держави та місцевої громади. |
§ 10 |
12. |
|
Громадянство України.
|
Правова характеристика понять «людина», «особа», «громадянин». Права і свободи людини. Громадянство України. |
§ 11 |
|
13. |
|
Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. |
Конституційні права, свободи та обов’язки людини і громадянина. Механізми захисту прав та свобод людини і громадянина в Україні. |
§ 12 |
|
14. |
|
Практичне заняття. Звернення громадян. |
§ 15 |
||
15. |
|
Органи державної влади в Україні. |
Органи державної влади в Україні. Місцеве самоврядування в Україні. |
§ 13, 14 |
|
16. |
Узагальнення |
||||
17. |
|
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. |
Цивільна правоздатність і цивільна дієздатність. Обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх. |
Учень/учениця: пояснює та застосовує поняття «цивільна правоздатність», «цивільна дієздатність», «сім’я», «шлюб», «адміністративне правопорушення», «злочин», «кримінальний проступок»; характеризує обсяг цивільної правосуб’єктності неповнолітніх осіб, права неповнолітніх як власників, права споживачів, права й обов’язки батьків і дітей, робочий час і час відпочинку неповнолітніх, адміністративну та кримінальну відповідальність неповнолітніх; наводитьприклади державних органів з охорони права дітей, адміністративних правопорушень і злочинів, адміністративних стягнень і кримінальних покарань; описує шляхи влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування, особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми; аналізує окремі статті відповідних нормативно-правових актів; розв’язує правові ситуації з використанням знань і положень цивільного, сімейного, трудового, адміністративного, кримінального законодавства України щодо неповнолітніх; вчиняє власні дії відповідно до норм права в різних видах правовідносин; висловлює судження щодо взаємних прав і обов’язків батьків та дітей; охорони праці неповнолітніх; особливостей адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх.
|
§ 16 |
18. |
|
Практичне заняття. |
Власність неповнолітніх. |
§17 |
|
19. |
|
Практичне заняття.
|
Захист прав споживачів. Особливості електронного продажу й операцій із кредитною карткою.
|
§18 |
|
20. |
|
Сім’я. Шлюб. |
Сім’я. Шлюб. |
§ 19 |
|
21. |
|
Взаємні права й обов’язки батьків і дітей.
|
Взаємні права й обов’язки батьків і дітей. Державні органи з охорони прав дітей. |
§ 20 |
|
22. |
|
Практичне заняття. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування. |
§ 21 |
||
23. |
|
Прийняття на роботу неповнолітніх. |
Прийняття на роботу неповнолітніх. Робочий час і час відпочинку неповнолітніх. Оплата праці. |
§ 22 |
|
24. |
|
Охорона праці неповнолітніх. |
Особливості розірвання трудового договору з неповнолітніми. Охорона праці неповнолітніх. |
§ 23 |
|
25. |
|
Практичне заняття. Працевлаштування неповнолітніх. |
§ 24 |
||
26. |
|
Адміністративні правопорушення та відповідальність |
Адміністративні правопорушення. Проступок . |
§ 25 |
|
27. |
|
Кримінальне право. Злочин |
Які відносини регулює кримінальне право. Що таке злочин |
§ 26 |
|
28. |
|
Кримінальна відповідальність |
Кримінальна відповідальність.Покарання. |
§27 |
|
29. |
|
Практичне заняття. Особливості адміністративної та кримінальної відповідальності неповнолітніх. |
§ 28 |
||
30. |
Узагальнення |
||||
31. |
|
Працівники в нашому житті |
Професія «юрист». Юристи в нашому житті.
|
Учень/учениця: називає професії, пов’язані з юриспруденцією; знає, хто такі судді, прокурори, слідчі, нотаріуси, адвокати, юрисконсульти, дільничні офіцери поліції, правозахисники; наводить приклади видів діяльності нотаріуса та адвоката; називає основні вимоги до осіб, які мають намір працювати за юридичним фахом чи в поліції; описує процедуру розгляду цивільної/ кримінальної справи в суді; розв’язує правові ситуації з використанням знань про професію юриста; оцінює життєві ситуації, за яких потрібна допомога юриста. |
§ 29 |
32. |
|
Ми і поліція |
Поліцейські (патрульні, дільничні офіцери поліції). |
§ 30 |
|
33. |
|
Практичне заняття. Ігровий суд |
§ 31- 32 |
||
34. |
Узагальнення |
||||
35. |
Підсумкове повторення |
||||