Календарне планування
Предметно-практичне навчання
8 клас
105 год. / 3 год. на тиждень
Календарне планування складено відповідно до навчальної програми для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів: Навчальна програма «Предметно-практичне навчання» для 5-10 класів для дітей з інтелектуальними порушеннями помірного та тяжкого ступенів, 2020 Програму підготували Литвин І.М., Хронік Т.Є., Шестопал В.М., Шпилька І.І.( Лист МОН від 25.08.2020 №1/9-469 )
№ |
Зміст навчального матеріалу |
|||||
|
Вступ |
1 |
|
|
||
Розділ 1. Технологія ручної обробки матеріалів ( 27 год.) |
||||||
|
|
1 |
|
|
||
|
Правила заготівлі та зберігання природного матеріалу. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Заготівля природного матеріалу. |
1 |
|
|
||
|
Виготовлення об’ємних виробів з природного матеріалу(10 год.) Троянда, її види |
1 |
|
|
||
|
Технологія виготовлення троянд з кленового листя. |
1 |
|
|
||
|
Правила підготовки листя для виробу. |
1 |
|
|
||
|
Матеріали та інструменти: свіже кленове листя, нитка, лак акриловий. |
1 |
|
|
||
|
Правила нанесення лаку, необхідність лакування виробів. Організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги до роботи. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Виготовлення букету з квітів троянд з кленового листя – 7-15 троянд. Підготовка кленового листя (миття листя, протирання). |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Скручування троянд. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Лакування квітів (вчителем або за допомогою вчителя). |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Оформлення стебла. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Оформлення букету. |
1 |
|
|
||
|
Виготовлення декоративних аплікацій із круп та макаронів (14 год.) Крупа та її види. Технологія виготовлення «круп’яних» баночок. |
1 |
|
|
||
|
Технологія виготовлення «круп’яних» баночок. Матеріали та інструменти: скляна баночка, рідина для миття посуду, крупа (гречка, пшоно, рис тощо), клей ПВА, акриловий лак. Організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги до роботи. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Виготовлення «круп’яних» баночок із круп .Підготовка матеріалів для роботи. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Миття баночки рідиною для миття посуду для знежирення. Просушування баночки. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Змазування баночки товстим шаром клею ПВА. Обкачування в крупі. Просушування. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Оздоблення баночки (насінням, квасолею тощо) – викладання орнаменту. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Лакування виробу. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Остаточне оформлення виробу. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Виготовлення «круп’яних» баночок із макаронів .Підготовка матеріалів для роботи. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Миття баночки рідиною для миття посуду для знежирення. Просушування баночки. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Змазування баночки товстим шаром клею ПВА. Обкачування в крупі. Просушування. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Оздоблення баночки (насінням, квасолею тощо) – викладання орнаменту. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Лакування виробу. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Остаточне оформлення виробу. |
1 |
|
|
||
|
||||||
|
Технологія вирощування рослин. Осінні роботи. Необхідність очищення квітника. Терміни проведення цих робіт. |
1 |
|
|
||
|
Осіння обробка ґрунту. Правила безпечної роботи з граблями, лопатою. |
1 |
|
|
||
|
Способи прибирання всохлих стебел і листя. Практична робота. Робота на шкільній ділянці. Висмикування з коренем усохлих стебел однорічних рослин, зрізка усохлих стебел і листя багаторічних квіткових рослин. |
1 |
|
|
||
|
Назви рослин, що ростуть на ділянці. |
1 |
|
|
||
|
Правила збору насіння квітів та способи його збереження. Практична робота. Збирання насіння квітів та підготовка його до зберігання. Сортування насіння квітів. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Виготовлення паперових пакетів для насіння і підписування назв. |
1 |
|
|
||
|
||||||
|
Робота з папером і картоном Технологія виготовлення пап'є-маше Пап’є-маше: історія виникнення та розвитку. |
1 |
|
|
||
|
Технологія виготовлення пап'є-маше. Матеріали, що використовуються: папір (газетний, тонкий), клей (клей ПВА, шпалерний, клейстер на мучній основі), речовина для змащування форми (вазелін, олія), пензлик, шпаклівка для ґрунтовки, фарба (водоемульсійна, гуаш, акрилова тощо). |
1 |
|
|
||
|
Технологія виготовлення пап'є-маше. Види технік виготовлення з пап’є-маше: листкове, з рідкої паперової маси, під тиском. Санітарно-гігієнічні вимоги до організації робочого місця. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Виготовлення тарілки з пап’є-маше. Вибір форми для роботи (тарілка). Підготовка паперу (розривання на дрібні шматочки, занурення у розведений клей ПВА). |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Змащування форми для запобігання прилипання. Оклеювання форми газетними шматочками у 6-20 шарів в декілька підходів з просушуванням шарів. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Відокремлення тарілки від форми. Ґрунтовка тарілки шпаклівкою. Просушування. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Фарбування тарілки в білий колір (для подальшого розпису фарбами). |
1 |
|
|
||
|
|
1 |
|
|
||
|
Основи декоративного петриківського розпису. |
1 |
|
|
||
|
Елементи петриківського розпису. Приклади декоративного розпису. |
1 |
|
|
||
|
Образи квітково-рослинних мотивів петриківського орнаменту. |
1 |
|
|
||
|
Особливості петриківського розпису. Матеріали, інструменти та його підготовка. Організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги до роботи. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Оволодіння чотирма типами мазка, традиційно названих «грібенець», «зернятко», «горішок», «перехідний мазок». |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Вправи на поєднання вивчених мазків (колосок, пірчасте листя, початок квітки – пуп’янок.) петриківським орнаментом |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Вправи на складання орнаменту |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Розпис посуду з пап’є-маше (виготовлений раніше) петриківським орнаментом |
1 |
|
|
||
Розділ 4. Технологія ручної обробки матеріалів( 27 год.) |
||||||
|
Технологія виготовлення рельєфної ліпки з пластиліну на твердій основі Поняття рельєфу у мистецтві. Види рельєфу (барельєф, горельєф). Матеріали та інструменти для роботи: пластилін, основа (фанера, скло, пластик, картон), стеки. |
1 |
|
|
||
|
Етапи виготовлення ліпки. Організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги до роботи. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Виготовлення рельєфної ліпки на твердій основі (рибка) Підбір інструментів і матеріалів. Створення ескізу виробу. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Покриття основи тонким шаром пластиліну. Виготовлення рельєфної ліпки на твердій основі. Малювання стекою контуру усіх об’єктів ліпки. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Укладання пластилінового джгутика по контурах. Примазування пластиліну. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Заповнення пластиліном всередині контурів та надання необхідної опуклості. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Оформлення деталей пластиліном та стеками. Остаточне оформлення виробу. |
1 |
|
|
||
|
|
1 |
|
|
||
|
Вата, її виготовлення та види. |
1 |
|
|
||
|
Види паперу (повторення) Оксамитовий папір – різновид декоративного паперу. Матеріали, інструменти та приладдя для виконання робіт: оксамитовий папір темних кольорів (чорний, синій, бордо), вата, голка. |
1 |
|
|
||
|
Особливості виконання аплікації. Техніка безпечної роботи з інструментами. Організація робочого місця та санітарно-гігієнічні вимоги до роботи. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Виготовлення аплікації з бавовни (вати) на оксамитовому папері (сюжет аплікації обирають учні самостійно) – 2-3 вироби. Підготовка матеріалів. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Вибір сюжету для аплікації. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Перенесення контуру малюнка на оксамитовий папір (через копіювальний жовтий). |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Укладання вати за малюнком та задумом з допомогою пальців та голки. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Остаточне оформлення виробу. |
1 |
|
|
||
|
|
1 |
|
|
||
|
Короткі відомості про історію української народної вишивки. Використання вишивки для оздоблення одягу та виробів інтер’єру. |
1 |
|
|
||
|
Інструменти і матеріали для вишивання. Санітарно-гігієнічні вимоги, правила безпечної праці та волого-теплових робіт. Організація робочого місця. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Виконання раніше вивчених швів |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Тепла і холодна гама кольорів. Символічне значення кольору в українській народній вишивці. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Розміщення вишивки на виробі. Застосування швів. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Послідовність та технічні умови виконання початкових швів. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Вишивання серветки або рушничка. Добір матеріалів. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Виконання ескізу виробу. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Відмірювання довжини нитки для вишивання. Закріплення вишивальної нитки без вузлика. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Вишивання виробу вивченими швами. Аналіз виконаних робіт. |
1 |
|
|
||
|
||||||
|
Технологія вирощування рослин. Весняні роботи на пришкільній ділянці. Квітникарство як частина декоративного садівництва. Види квітів для вирощування на клумбах, квітниках, присадибних ділянках, приміщеннях. |
1 |
|
|
||
|
Однорічні, дворічні та багаторічні квіти. |
1 |
|
|
||
|
Отруйні квіткові рослини. |
1 |
|
|
||
|
Поєднання квітів на присадибних ділянках, клумбах, приміщеннях. Традиційні квіти, які прикрашають українські садиби. |
1 |
|
|
||
|
Види клумб та квітників, їх форми. Технологія створення квітників та клумб. |
1 |
|
|
||
|
Інструменти, пристрої, матеріали, які використовуються під час вирощування та догляду за квітами. Санітарно-гігієнічні вимоги, правила безпечної праці, організація робочого місця під час вирощування і догляду за квітами. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Підготовка до весняних робіт. Очищення квітників. Підготовка ґрунту. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Пророщування насіння однорічних квітів (сальвія, петунія, агератум і інші). |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Прийоми висівання насіння у ящики, горщики та у відкритий ґрунт. Правила догляду за розсадою: поливання, підживлення, пікірування. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Вирощування, розмноження та догляд за квітами (у відкритому ґрунті, приміщенні). |
1 |
|
|
||
|
Екскурсія на території школи до квітучих квітів. |
1 |
|
|
||
Розділ 6. Технологія ручної обробки матеріалів (12 год.) |
||||||
|
Ремонт одягу Одяг. |
1 |
|
|
||
|
Догляд за одягом. |
1 |
|
|
||
|
Можливі проблеми з одягом: розрив по шву, розрив тканини. Правила безпечної роботи при шитті та прасуванні. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Виконання ремонтних робіт одягу, який розірвався, ручним способом. Підбір ниток відповідно до тканини за кольором. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Підбір ниток відповідно до тканини за товщиною, якістю. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Складання тканини по лінії розриву або шву, що розпоровся. Сточування шва, що розпоровся, ручним з’єднувальним швом. |
1 |
|
|
||
|
|
1 |
|
|
||
|
Вибір і заміна фурнітура на одязі та предметах побуту. |
1 |
|
|
||
|
Правила безпечної роботи при шитті та прасуванні. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Виконання ремонтних робіт по заміні фурнітури одягу. Пришивання ґудзиків. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Пришивання ґудзиків, гачків, кнопок. |
1 |
|
|
||
|
Практична робота. Пришивання вішалки-ланцюжка на одязі. |
1 |
|
|
||
Практичне повторення ( 4 год.) |
||||||
|
Створення ескізу виробу-сувеніру |
1 |
|
|
||
|
Виготовлення виробу-сувеніру з використанням вивчених технік роботи з тканиною або пластичними чи текстильними матеріалами за вибором і смаком учнів. |
1 |
|
|
||
|
Виготовлення виробу-сувеніру |
1 |
|
|
||
|
Самостійна робота. Виконання необхідного ремонту одягу молодших школярів. |
1 |
|
|
||
|
Підсумковий урок |
1 |
|
|