МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
Принципи корекційно-педагогічної роботи в інклюзивному навчальному закладі
Сьогодні загальноосвітній навчальний заклад має бути готовим для спільного навчання здорових дітей та їхніх однолітків з різними типами дизонтегенезу. Особливої актуальності набуває організація сучасного системного психологопедагогічного супроводу учнів з порушеннями розвитку. Для цього в освітньому середовищі необхідно створити не тільки спеціальні умови, а й організувати відповідну корекційну роботу.
Основні принципи корекційно-педагогічної роботи:
системності корекційних, профілактичних та розвиваючих задач;
єдності діагностики та корекції розвитку;
взаємозв’язку та компенсації;
комплексності методів клініко-психолого-педагогічного впливу;
урахування вікових та індивідуальних особливостей розвитку;
особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходу в системі корекційнопедагогічної роботи;
оптимістичного підходу в корекційній роботі з дитиною, яка має особливості психофізичного розвитку;
активного залучення найближчого соціального оточення в системі корекційного впливу;
індивідуального та диференційного підходу в умовах колективного навчання.
Спеціаліст, який працює з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку насамперед повинен пам’ятати:
1. У кожній дитині закладені можливості і здібності, які необхідно розкрити, підтримувати і розвивати.
2. Кожна дитина є унікальною особистістю.
3. Порушення інтелектуального розвитку - це порушення у сфері розуміння. Несприятливе оточення перетворює це на недолік, значить, це проблема оточення, а не хворого.
4. Дитина з порушенням інтелекту зростає і дорослішає, її життєвий цикл такий самий, як у інших людей.
5. Дитина з порушенням інтелектуального розвитку має можливість прожити хороше і різноманітне життя. Давайте надамо їй цю можливість!