Календарно – тематичне планування з природознавства для 2 класу (ІІ семестр) складено відповідно до «Навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи.» – К.: Видавничий дім «Освіта», 2011 (зі змінами 2016 року), автори - Гільберг Т.Г., Сак Т.В.
Природознавство
(за підручником «Природознавство: підруч. для 2 кл.
загальноосвіт. навч. закл. / Т.Г. Гільберг, Т.В. Сак. –К.: Генеза, 2012.- 160 с.: іл.»)
ІІ семестр
(2 години на тиждень)
№ з/п |
Зміст уроку |
Дата |
Прим. |
|
Турбота людей про тварин взимку. Праця людей взимку. Повторення. Явища природи. (с.4-5) |
|
|
|
Взаємозв’язки у природі взимку. Повторення. Пори року.(5-6) |
|
|
|
Навчальний проект. Як рослини готуються до зими? Як тварини готуються до зими? |
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
|
Контрольна робота «Природа взимку» |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Природничі цікавинки |
|
Тема |
|
Природа навесні |
|
|
|
Весняні явища у живій та неживій природі. Відлига. Льодохід. Повінь. Повторення. Наша планета – Земля. (с.7) |
|
|
|
Сокорух. Розвиток бруньок, цвітіння. Повторення. Чому на Землі бувають день і ніч. (с.7-8) |
|
|
|
Ранньоквітучі трав’янисті рослини. Повторення. Чому на Землі існують пори року. (с.10-11) |
|
|
|
Практична робота №6. Розпізнавання органів трав’янистих рослин. |
|
|
|
Праця людей навесні. Повторення. Ознаки осені (с.15-18) |
|
|
|
Тварини навесні. Піклування про потомство. Повторення. Водойми (с.19-21) |
|
|
|
Комахи навесні. Повторення. Зміна стану води при нагріванні (с.21-22) |
|
|
|
Птахи навесні. Повернення перелітних птахів Повторення. Термометр (с.22-24) |
|
|
|
Пора гніздування. Облаштування гнізд, насиджування та виведення пташенят. Повторення. Кругообіг води в природі (с.28-30) |
|
|
|
Взаємозв’язки у природі навесні. Повторення. Що таке погода та як її передбачити (с.31-34) |
|
|
|
Охорона рослин і тварин. Повторення. Осінні явища в житті рослин (с.35-37) |
|
|
|
Узагальнення знань з теми |
|
|
|
Контрольна робота «Природа навесні» |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Природничі цікавинки |
|
|
|
Екскурсія в природу. Спостереження за явищами природи навесні. |
|
Тема |
|
Природа влітку |
|
|
|
Ознаки літа. Жива і нежива природа влітку. Повторення. Якими бувають дерева, кущі, травянисті рослини (с.38-39) |
|
|
|
Сонячний годинник. Повторення. Плоди і насіння (с. 41-43) |
|
|
|
Запитання до природи. Які рослини можуть слугувати годинником. Повторення. Гриби: їстівні та отруйні (с.45-47) |
|
|
|
Рослини лісу. Повторення. Комахи восени (с.48-50) |
|
|
|
Тварини лісу. Повторення. Птахи восени (с.51-52) |
|
|
|
Охорона лісу. Повторення. Звірі восени (с. 54-57) |
|
|
|
Рослини і тварини луків. Повторення. Ознаки зими (с.62-63) |
|
|
|
Рослини і тварини прісних водойм. Повторення. Як утворюється лід на ставку (с. 64-66) |
|
|
|
Практична робота №7. Розпізнавання деяких отруйних рослин рідного краю за ілюстраціями. |
|
|
|
Взаємозв’язки у природі влітку. Повторення. Погода взимку (с. 66-69) |
|
|
|
Червона книга України. Повторення. Рослини та тварини взимку (с.69-75) |
|
|
|
Навчальний проект. Червона книга України. |
|
|
|
Систематизація та узагальнення знань |
|
|
|
Контрольна робота «Природа влітку» |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Природничі цікавинки |
|
|
|
Екскурсія в природу. Здрастуй, літечко! (спостереження за ознаками літа, що наближається). Підсумковий урок за рік. |
|
Тема |