Календарно-тематичне планування з природознавства для 5 класу

Про матеріал
Календарно - тематичне планування уроків "Природознавство" За «Програмою для середньої загальноосвітньої школи Природознавство. 5 клас» (Наказ МОНМСУ від 06.06.2012 р № 664 «Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня», Наказ МОН України від 07.06.2017 №804 "Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів")
Перегляд файлу

 

Природознавство (5 клас)

  1. год. на тиждень – 70 год.
  1. Підручник: О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко «Природознавство», Київ, видавництво «Світоч», 2018 р.
  2. Збірник завдань для узагальнення знань з природознавства у 5 класі

 http://yavoriv-rmk.kl.com.ua/2018/02/07/zbirnyk-zavdan-dlya-uzagalnennya-znan-z-pryrodoznavstva-u-5-klasi/

  1. Зошит для контрою знань. О. М. Кулініч, А.Й Басюк.- Харків: ПЕТ, 2018.

 

№ уроку

Дата

Тема уроку

Домашнє завдання

Вступ (6 год)

1

 

Науки, що вивчають природу. Значення природничо-наукових знань для людини

§1

2

 

Джерела знань про природу

Практичне заняття:

  • Ознайомлення з довідковими виданнями з природничих наук різних типів: енциклопедії, словники, довідники величин, атласи географічних карт, атласи-визначники рослин і тварин, науково-популярна література природознавчого змісту, хрестоматії з природознавства, Інтернет-ресурси тощо.

§2

3

 

Методи вивчення природи

  • Організація спостережень  за тілами живої та неживої природи

§3

4

 

Обладнання для вивчення природи

Практичне заняття:

  • Ознайомлення з простим обладнанням для природничо-наукових  спостережень та дослідів.

§4

5

 

Внесок видатних учених-натуралістів у вивчення природи

§5

6

 

Навчальний проект

«Жива і нежива природа навколо нас»

 

Розділ I. ТІЛА, РЕЧОВИНИ ТА ЯВИЩА НАВКОЛО НАС (15год)

7

 

Тіла навколо нас. Характеристики тіла, їх вимірювання

§6

8

 

Практична робота:

  • Вимірювання  маси та розмірів різних тіл.

 

9

 

Речовини. Фізичні властивості речовин. Властивості твердих тіл, рідин і газів

§7

10

 

Атоми і молекули. Дифузія.

§8

11

 

Різноманітність речовин. Неорганічні та органічні речовини у найближчому оточенні людини

§9

12

 

Чисті речовини і суміші

§10

13

 

Способи розділення сумішей 

§11

14

 

Практичне заняття: 

  • Розділення сумішей фільтруванням

§11

15

 

Підсумковий урок №1 за темами «Вступ», «Тіла, речовини та явища навколо нас»

 

16

 

Явища природи

Організація спостережень за явищами природи

§12

17

 

Фізичні явища, їх різноманітність

§13

18

 

  • Практичне заняття:

Дослідження залежності швидкості випаровування рідини від   температури та площі поверхні.

 

19

 

Хімічні явища, їх ознаки. Гниття. Горіння.

§14

20

 

Повторюваність явищ. Взаємозв’язок  явищ у природі

§15

21

 

Підсумковий урок №2 «Тіла, речовини та явища навколо нас» 

 

Розділ II. Всесвіт (8 год)

22

 

Небо і небесна сфера. Небесні світила. Видимі рухи світил.

§16

23

 

Небесні тіла. Зоря-самоосвітнє небесне тіло. Відмінності між зорями. Міжзоряний простір

§17

24

 

Поняття  сузір’я

Практичне заняття :

  • Визначення найвідоміших сузір’їв на карті зоряного неба.

Організація спостережень  за сузір’ями Малої та Великої Ведмедиці

§17

25

 

Сонячна система. Планети. Відмінності між планетами

§18

26

 

Всесвіт та його складові. Зоряні системи — галактики.

§19

27

 

Астрономія – наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень Людина і Всесвіт.  

§20

28

 

Навчальний проект

«Наш дім – Сонячна система»

 

29

 

Підсумковий урок №3 «Всесвіт»

 

   30                         Контрольна робота №1

РОЗДІЛ ІІІ. ЗЕМЛЯ  – ПЛАНЕТА СОНЯЧНОЇ СИСТЕМИ(15 год)

Тема 1. Земля як планета

31

 

Форма і розміри Землі

§21, 22

32

 

Внутрішня будова Землі

§ 23

33

 

Рухи Землі.

§24

34

 

Розподіл сонячного тепла і світла на поверхні Землі. Пори року

Практичне заняття: 

  • Дослідження нагрівання тіл (різних за кольором і прозорістю) променями Сонця

Організація спостережень: за повертанням листя і квітів рослин до Сонця;  нагріванням тіл  променями Сонця.

§ 25

35

 

Місяць – супутник Землі. Сонячні та місячні затемнення

§26

36

 

Способи зображення Землі

Практичне заняття: 

  • Знаходження на карті та глобусі екватора, полюсів, меридіанів, півкуль., материків і частин світу; географічних об’єктів.

§27

37

 

Підсумковий урок №4 «Земля як планета»

 

38

 

Ґрунт, його значення. Утворення ґрунту. Властивості ґрунту. Догляд за ґрунтом .

§28

39

 

Повітря — суміш газів. Значення повітря.

§29

40

 

Властивості повітря

§30

41

 

Вода на Землі. Три стани води. Колообіг води. Властивості води.

§31

42

 

Вода — розчинник. Розчинні й нерозчинні речовини. Розчини у природі.

Практичне заняття:

  • Дослідження розчинності речовин (цукру, солі, лимонної кислоти, олії).
  • Вивчення розчинності речовин: глини, олії, лимонної кислоти.
  • Дослідження впливу різних температур на розчинення цукру (солі) у воді.

§32

43

 

Значення води у природі. Використання води людиною

§32

44

 

Підсумковий урок №5 «Земля як планета»

 

Тема 2. Планета Земля як середовище життя організмів

45

 

Організм і його властивості. Клітинна будова організмів. Організація спостережень за основними властивостями живих організмів

§33

46

 

Різноманітність організмів. Рослини. Тварини

§34

47

 

Різноманітність організмів. Гриби. Бактерії

§35

48

 

Отруйні рослини, тварини, гриби

Практичне заняття

  • Ознайомлення з найпоширенішими й отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості

 

§36

49

 

Визначення організмів за визначниками

Практичне заняття

  • Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин за допомогою атласів-визначників.

§37

50

 

Чинники середовища життя на планеті Земля. Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи.

§38

51

 

Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища.

§39

52

 

Наземно-повітряне середовище , пристосування живих організмів до життя в ньому.   

§40

53

 

 Водне середовище життя. Пристосування організмів до життя у воді

§41

54

 

Ґрунтове середовище життя. Пристосування організмів до життя у ґрунті

§42

55

 

 Взаємозв’язки між організмами. Співіснування організмів. Угруповання організмів.

§43

56

 

Екосистеми

§44

57

 

 Рослинний і тваринний світ нашої місцевості

 

58

 

Навчальний проект «Вирощування найвищої бобової рослини»

Ст. 193

59

 

Підсумковий урок №6 «Планета Земля як середовище життя організмів»

 

Тема 3. Людина на планеті Земля (8 год)

60

 

Людина – частина природи. Зв’язок людини з природою. Зміни в природі, що виникають унаслідок природних чинників і діяльності людини. 

§45

61

 

Екологічні проблеми та їх розв’язування

§46

62

 

Практичне заняття:

  • Дослідження екологічних проблем своєї місцевості.

§46

63

 

Охорона природи. Червона книга

Практична робота:

  • Складання Червоної книги своєї місцевості.

§47

64

 

Заповідники, заказники, національні парки та їх значення для збереження природи Землі.

Організація спостережень за природоохоронною діяльністю людей у своїй місцевості

§48

65

 

Навчальний проект

 «Смітити не можна переробляти»

(про «друге життя» побутових речей)

 

66

 

Підсумковий урок №7 «Людина на планеті Земля»

 

67

 

Контрольна робота №2

 

68

 

Екскурсія (відповідно до місцевих умов)

до зоопарку, живого куточку, Будинку природи, краєзнавчого музею, на ферму тощо.

 

 

 

docx
Додано
31 серпня 2020
Переглядів
4037
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку