Календарное планирование по русскому языку для 8 класса. Рекомендовано для школ с русским языком обучения. Составлено по новой программе. Использованы ресурсы учебника. Весь программный материал распределён по темам. Включает в себя содержание урока, повторение и домашнее задание.
Календарне планування
з російської мови в 8-Б класі
(Календарное планирование
по русскому языку в 8-Б классе)
І семестр
Тема № 1. «Повторення. Словосполучення і речення». (8+ 4РМ)
Тема № 1. Повторение. Словосочетание и предложение
№ п/п |
Содержание программы |
Повторение |
Домашнее задание |
Дата |
1. |
Про розвиток російської мови . Мова Інтернету. Російська мова у соціальної мережі.(О развитии русского языка. Язык Интернета. Русский язык в социальных сетях) |
Частини мови |
§ 1;впр.6 |
|
2. |
Повторення вивченого в 5- 7 класах. Частини мови, їх значення та граматичні ознаки. Стилістичні особливості частин мови. (Повторение изученного в 5-7-м классах. Части речи (самостоятельные и служебные, их значение и грамматические признаки. Стилистические особенности частей речи) |
Частини мови |
§2;скласти текст, вказати частини мови |
|
3. |
РМ №1. Спілкування ,види та правила спілкування. Слухання та розуміння науково-популярного тексту про культуру мови «Культура мовлення»(підр. с.212,впр№3).(РР №1. Общение, виды и правила общения. Слушание-понимание научно-популярного текста о культуре общения «Культура общения». ) |
Вимоги до діалогу |
§1;усне висловлю вання за тезою |
|
4. |
Повторення. Частини мови, їх значення та граматичні ознаки. Стилістичні особливості частин мови. (Повторение. Части речи (самостоятельные и служебные, их значение и грамматические признаки. Стилистические особенности частей речи. ) |
Стилістичні особливості частин мови |
§2; скласти текст,вжив. більшою часткою дієслова |
|
5. |
Р.М №2. Закони спілкування. Читання-розуміння мовчки науково-популярного тексту про культуру мови. «Закони спілкування» (с. 215.впр.1) Складання діалогу про культуру мовлення «Закон гармонійного діалогу». (Р.Р №2. Законы общения. Чтение-понимание (молча) научно-популярного текста о культуре общения «Законы общения». Составление диалога о культуре общения «Закон гармонизирующего диалога »)
|
Правила спілкування |
§2;розповісті батькам про закони спілкуван. |
|
№ п/п |
Содержание программы |
Повторение |
Домашнее задание |
Дата |
6. |
Поняття про синтаксис та пунктуацію. Словоспо-лучення , його значення в мові. Структура словосполучення. Види словосполучень за типом граматичного зв`язку (систематизація та поглиблення знань).(Понятие о синтаксисе и пунктуации. Словосочетание ,его назначение в языке. Строение словосочетания. Виды словосочетания по типу грамматической связи) |
Граматичну основу |
§4;скласти словоспо-лучення за вказаними схемами |
|
7. |
Р.М № 3. Підготовлена та спонтанна мова .Усне висловлювання про мову та культуру мовлення з елементами порівняння та узагальнення «Культура мовлення як наукова дисципліна». (РР № 3.Подготовленная и спонтанная речь. Устное сообщение о языке и культуре речи с элементами сравнения и обобщения «Культура речи как научная дисциплина») |
Закони спілкування |
§3;піготовити мову на тему «Книгі, без яких я не можу обійтися» |
|
8. |
Речення, його роль в мові. Види речень за метою висловлювання та емоційного забарвлення. Розділові знаки в кінці речення. (Предложение, его роль языке. Типы предложений по цели высказывания. Знаки препинания в конце предложения. Предложения с эмоциональной окраской.) |
Види словосполучень за типом граматичного зв`язку |
§7; впр.63 |
|
9. |
РМ № 4.Стислий письмовий переказ за само-стійно складеним планом «Виступи, які читають за конспектом». (РР №4.Сжатое изложение по самостоятельно составленному сложному плану «Выступления, которые читают по конспекту» |
Стилі мовлення |
Піготовити усний вислів на тему «Закони мовлення» |
|
10. |
Двоскладні та односкладні речення. (Двусоставные и односоставные предложения) |
Граматичну основу |
§6; впр.56 |
|
11. |
Прості та складні речення (Простые и сложные предложения) |
Другорядні члени речення |
§6;впр.52
|
|
12. |
Контрольна робота № 1 за темою «Повторення. Словосполучення. Речення».(тестові завдання). (Контрольная работа № 1 по теме «Общие сведения о языке. Повторение. Словосочетание и предложение » (тестовые задания). |
Службові частини мови |
|
|
Тема № 2.Двоскладні прості речення. Головні
та другорядні члени речення(7+3РМ)
Тема № 2. Двусоставные простые предложения.
Главные и второстепенные члены предложения(7+3РР)
№ п/п |
Содержание программы |
Повторение |
Домашнее задание |
Дата |
13. |
Двоскладне речення. Головні члени речення (підмет та присудок). Засоби вираження підмета. Тире між підметом та присудком. (Подлежащее и сказуемое как главные члены предложения. Способы выражения подлежащего.) |
Складні речення |
§8,10;впр.74 |
|
14. |
Простий (дієслівний) присудок . Складений імен-ний та дієслівний присудки.( Простое(глагольное) и составное (глагольное и именное) сказуемые.) |
Тире між підметом та присудком |
§9; впр. 82 |
|
15. |
РМ № 5. Текст та його ознаки. Слухання та розуміння тексту публіцистичного стилю мовлення «Контроль над собою».( РР №5.Текст и его признаки. Слушание-понимание текста публицистического стиля «Контроль над собою») |
Підготовлена та спонтанна мова |
§5; впр.18 |
|
16. |
Другорядні члени речення. Означення узгоджені та неузгоджені. (Второстепенные члены предложения. Определение (согласованное и несогласованное). |
Головні члени речення |
§11;впр. 101 |
|
17. |
Прикладка як різновид означення. Виділення прикладок дефісом й лапками. (Приложение как особый вид определения. Дефис и кавычки при приложении. ) |
Означення узгодженні та неузгодженні. |
§12; впр. 110 |
|
18. |
РМ №6.Вимоги до вступу; види вступів. Читання-розуміння (вголос) тексту публіцистичного стилю мовлення «Біле чудо природи».(підр.,с.227). (РР №6.Требования к вступлению; виды вступлений. Чтение-понимание текста публицистического стиля «Белое чудо природы») |
Ознаки тексту |
§6; впр.22 |
|
19. |
Другорядні члени речення. Додаток прямий та непрямий. ( Второстепенные члены предложения. Дополнение (прямое и косвенное) |
Прикладка як різновид означення |
§13; впр 120 |
|
20. |
РМ №7. Докладний переказ тексту публіцистичного стилю мовлення із діалогами «У блокадному місті»(усно).( РР №7.Подробный пересказ текста публицистического стиля «В блокадном городе»(см.кн.по аудир. ,с.14) |
Вимоги до вступу |
§7; переказ тексту |
|
21. |
Другорядні члени речення. Обставина. Види обста-вин за значенням.( Второстепенные члены пред-ложения. Обстоятельство и его виды по значению) |
Додаток прямий та непрямий |
§13; скласти 4 речення з обставин. |
|
22. |
Контрольна робота № 2 за темою« Двоскладне речення» (тестові завдання).( Контрольная работа № 2 по теме «Двусоставные предложения» (тестовые задания) |
Виділення прикладок дефісом й лапками |
|
|
Тема № 3. Односкладні речення. Неповні речення(7+3РМ)
Тема № 3. Односоставные предложения. Неполные
предложения(7+3РР)
№ п/п |
Содержание программы |
Повторение |
Домашнее задание |
Дата |
23. |
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Означено-особові речення,їх роль в мові.( Виды односоставных предложений с главным членом в форме сказуемого (определѐнно-личные) |
Двоскладне речення |
§14; впр 126 |
|
24. |
РМ №7.Види зв’язку речень у тексті. (Виды связи предложений в тексте. ) |
Види вступів |
§8; впр.33 |
|
25. |
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка. Неозначено-особові речення (Виды односоставных предложений с главным членом в форме сказуемого (неопределѐнно-личные, обобщѐнно- личные) |
Означено-особові речення |
§15; впр 131 |
|
26. |
РМ №9. Контрольний Докладний письмовий переказ тексту публіцистичного стилю мовлення «Живі свідки історії».( РР №9.Контрольное подробное изложение текста публицистического стиля «Живые свидетели истории» (см.кн.Пилипенко,с.145) |
Види зв’язку речень у тексті |
впр.34 |
|
27. |
Односкладні прості речення з головним членом у формі присудка (безособові речення), їх роль в мові.( Виды односоставных предложений с главным членом в форме сказуемого (безличные) |
Неозначено-особові речення |
§16;виписати з худ. л. 6 безособ. речень |
|
28. |
Односкладні прості речення з головним членом у формі підмета (називні), їхня роль в мові ( Предложения с главным членом в форме подлежащего (назывные), их роль в языке) |
Безособові речення |
§17;скл. текст,вжив. називні речення |
|
29. |
Неповні речення,їхня роль в мові .Тире в неповних реченнях.( Неполные предложения. Тире в неполном предложении.) |
Називні речення |
§18; впр 147 |
|
30. |
Систематизація й узагальнення матеріалу за темою «Односкладні речення». |
Правопис коренів,префіксів |
Скласти слов. дикт. з 12 слів |
|
31. |
Контрольна робота № 3 за темою «Односкладні речення» (зорово-слуховий диктант за I семестр ). Контрольная работа № 3 по теме «Односоставные предложения.» (зрительно-слуховой диктант за I семестр) |
Правопис коренів, суфіксів |
Скласти 3 речення, вжив.слова з черед. голосною |
|
32. |
РМ №10.Аналіз письмового переказу. Аналіз зорово-слухового диктанту. (РР №10. Анализ изложения. Анализ зрительно-слухового диктанта) |
Неперевір. написання |
|
|
II семестр
Тема № 4. Речення з однорідними членами. Речення із звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)(7+4РМ). Тема №4.Предложения с однородными членами. Предложения с обращениями, вводными словами (словосоч., предложениями)(7+4РР)
№ п/п |
Содержание программы |
Повторение |
Домашнее задание |
Дата |
33. |
Однорідні члени речення, іхня роль в реченні (систематизація та поглиблення знань). Кома між однорідними членами речення. Однорідні та неоднорідні означення (Однородные члены предложения (систематизация и углубление знаний). Запятая между однородными членами. Однородные и неоднородные определения |
Неповні речення |
|
|
34. |
РМ №10.Типи мовлення. Побудова опису місцевості , пам`ятників історії та культури Слухання-розуміння текстів різних типів і стилів з елементами опису місцевості, пам`ятників історії та культури. (РР№10.Типы речи. Построение описания местности ,памятников истории и культуры. Слушание-понимание текстов разных типов и стилей речи с элементами описания памятников местности, истории и культуры) |
Види зв`язку речень у тексті |
|
|
35. |
РМ №11.Усний твір-розповідь з і елементами опису місцевості, пам`ятників історії та культури «Перед святинею міста». ( РР №11. Устное сочинение-рассказ с обрамлением и элементами описания местности, памятников истории и культуры «Перед святыней города») |
Побудову опису місцевості , пам`ятників історії та культури |
|
|
36. |
Узагальнюючі слова в реченнях з однорідними членами. Двокрапка при узагальнюючих словах у реченнях з однорідними членами.( Обобщающие слова в предложениях с однородными членами. Двоеточие при обобщающих словах) |
Однорідні та неоднорідні означення |
|
|
37. |
Узагальнюючі слова в реченнях з однорідними членами.Тире при узагальнюючих словах у реченнях з однорідними членами. ( Обобщающие слова в предложениях с однородными членами. Тире при обобщающих словах)
|
Двокр. при узагальнюючих словах у реченнях з однорідними членами |
|
|
№ п/п |
Содержание программы |
Повторение |
Домашнее задание |
Дата |
38. |
РМ №12.Твір-розповідь з обрамленням і елементами опису місцевості, пам`ятників історії та культури « Краще місто в світі». ( РР №12.Сочинение-рассказ с обрамлением и элементами описания местности, памятников истории и культуры «Лучший город в мире» ) |
Побудову опису місцевості , пам`ятників історії та культури |
|
|
39. |
Звертання, його призначення в мові. Непоширені та поширені звертання. Розділові знаки при звертанні.( Обращение, его назначение в языке. Нераспространённое и распространённое обращение (систематизация и углубление знаний).Знаки препинания при обращении) |
Тире при узагальнюючих словах у реченнях з однорідними членами |
|
|
40. |
РМ №13.Публіцістичний стиль. Слухання-розуміння текстов публіцістичного стилю. РР № 13.Публицистический стиль. Слушание-понимание текстов публицистического стиля |
Стилі мовлення |
|
|
41. |
Вставні слова, словосполучення, їхня роль в мові. Розділові знаки в реченнях з вставними конструкціями.МД. Читання вголос текстів пуб-ліцістичного стилю. (Вводные слова, словосоч., их роль в языке. Знаки препинания в предл. с вводными словами, словосочетаниями. РД. Чтение вслух текстов публицистич. стиля) |
Розділові знаки при звертанн |
|
|
42. |
Вставні речення. Розділові знаки в реченнях з вставними конструкціями. (Вставные предложения. Знаки препинания в предложениях с вводными конструкциями) |
Вставні слова, словосполучення |
|
|
43. |
Контрольна робота № 4 за темою «Речення з однорідними членами. Речення із звертаннями, вставними словами (словосполученнями, речен.) (тестові завдання). М Д.Контрольне аудиювання «Барсучий ніс».( Контрольная работа № 4 по теме «Предложения с однородными членами. Предложения с обращениями, ввод-ными словами» (словосоч., предложениями) (тестовые задания). Р Д.Контрольное аудирование «Барсучий нос» |
. Розділові знаки в реченнях з вставними конструкціями |
|
|
Тема № 5. Речення з відокремленими членами (9+1РМ). (Тема №5 .Предложения с обособленными членами.)(9+1РР)
№ п/п |
Содержание программы |
Повторение |
Домашнее задание |
Дата |
44. |
Поняття про відокремлення .Відокремленні членів , їхня роль в реченні. (Понятие об обособлении .Обособленные второстепенные члены, их роль в языке) |
Однорідні та неоднорідні означення |
|
|
45. |
Поняття про відокремлення .Відокремленні членів , їхня роль в реченні. РМ №14. Контрольний вибірковий переказ тексту публіцістичного стилю з елементами опису місцевості ,пам`ятників історії та культури «Парк Софіївка». (Понятие об обособлении . Обособленные второстепенные члены, их роль в языке . РР №14.Контрольный выборочный пересказ текста публицистического стиля с элементами описания местности, памятников истории и культуры «Парк Софиевка») |
Узгоджені означення |
|
|
46. |
Відокремлені узгоджені означення. Розділові знаки при узгоджених означеннях. (Обособленные согласованные определения. Знаки препинания при согласованных определениях) |
Дієприкметниковий зворот |
|
|
47. |
Відокремлені узгоджені означення. Розділові знаки при відокремлених узгоджених означеннях. (Обособленные согласованные определения. Знаки препинания при обособленных согласованных определениях) |
Розділові знаки при дієприкметниковому звороті |
|
|
48. |
Відокремлені неузгоджені означення. Розділові знаки при відокремлених неузгоджених означеннях. . МД. Контрольний діалог на морально-етичну тему «Чи треба бути благородною людиною?» (Обособленные согласованные определения. Знаки препинания при обособленных несогласованных определениях РД. Контрольный диалог на морально-этичес-кую тему «Нужно ли быть благородным?») |
Неузгоджені означення |
|
|
49. |
Відокремлені неузгоджені означення. Розділові знаки при відокремлених неузгоджених означеннях (Обособленные согласованные определения. Знаки препинания при обособленных несогласованных определениях.) |
Прикладку як різновид означення |
|
|
50. |
Відокремлені прикладки. Використання їх в мові. Розділові знаки при відокремлених прикладках. (Обособленные приложения. Использование их в речи. Знаки препинания) |
Відокремлені неузгоджені означення |
|
|
№ п/п |
Содержание программы |
Повторение |
Домашнее задание |
Дата |
51. |
Контрольна робота № 5 за темою «Речення з відокремленими членами»)(тестові завдання). МД Контрольне читання мовчки «По канату через водоспад». ( Контрольная работа № 5 по теме «Предложения с обособленными членами) (тестовые задания) РД.Контрольное чтение молча «По канату через водопад») |
Відокремлені означення, прикладки |
|
|
Тема № 6. Речення з відокремленими членами. Засоби передачі чужої мови (8+3РМ). (Тема №6 .Предложения с обособленными членами. Способы передачи чужой речи)(8+3РР)
№ п/п |
Содержание программы |
Повторение |
Домашнее задание |
Дата |
53. |
Відокремлені обставини, виражені поодиноким дієприслівником та дієприслівниковим зворотом. (Обособленные обстоятельства, выраженные одиночным деепр. и деепричастным оборотом. ) |
Відокремлені означення, прикладки |
|
|
54. |
Відокремлені обставини, виражені порівняльним зворотом. РМ №16.Контрольний усний твір-роздум «З чого починається Вітчизна?». (Обособленные обстоятельства, выраженные сравнительным оборотом. РР №16. Контрольное устное сочинение-рассуждение «С чего начинается Родина?» ) |
Відокремлені обставини, виражені поодиноким дієприслівником та дієприслівниковим зворотом |
|
|
55. |
РМ №17.Контрольний твір-роздум на морально-етичну тему «Людина славна добрими ділами».(РР №17.Контрольное сочинение -рассуждение на морально-этическую тему «Человек славен добрими делами») |
Риси публіцістичного стилю |
|
|
56. |
Відокремлені обставини. Відокремлені додатки. Розділові знаки при відокремлених додатках. (Обособленные обстоятельства, выраженные существительными с предлогами .Обособление дополнения. Знаки препинания при обособленных дополнениях.) |
Відокремлені обставини, виражені порівняльним зворотом |
|
|
57. |
Пряма мова як засіб передачі чужої мови. Розділові знаки при прямої мові. РМ №18. Жанри публіцістичного стилю. Iнтерв`ю (Прямая речь как способ передачи чужой речи. Знаки препинания при прямой речи .РР №18. Жанры публицистического стиля. Интервью) |
Розділові знаки в складному реченні(кома |
|
|
№ п/п |
Содержание программы |
Повторение |
Домашнее задание |
Дата |
58. |
Непряма мова як засіб передачі чужої мови. Розділові знаки при діалозі .(Косвенная и несобственно прямая речь как способы передачи чужой речи. Знаки препинания при диалоге) |
Розділові знаки при прямої мові |
|
|
59. |
Цитата як засіб передачі чужої мови. Розділові знаки при цитаті.(Цитата как способ передачи чужой речи. Способы цитирования.Знаки препинания при цитате) |
Розділові знаки при діалозі |
|
|
60. |
Контрольна робота № 5 за темою «Речення з відокремленими членами. Засіби передачі чужої мови (контрольний слуховий диктант за рік).(Контрольная работа по теме «Предложения с обособленными членами. Способы передачи чужой речи. (контрольный слуховой диктант за год) |
Розділові знаки при цитаті |
|
|
61. |
Повторення в кінці року.(Повторение в конце года) |
|
|
|