1
Календарно – тематичне планування
уроків української мови
6 клас
(140 годин/4 години на тиждень)
Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795).
Складено до підручника «Українська мова»: підруч. для 6 кл. закл. загальн. середн. освіти / Олександр Заболотний Віктор Заболотний. – Київ: ТОВ «Генеза», 2023. – 347 с. : іл.
№ з/п |
Зміст програмового матеріалу |
Дата проведення |
Примітки |
І семестр ВСТУП Краса та багатство української мови (5 год.)
|
|||
1 |
Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста. |
|
|
2 |
РМ №1. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування. |
|
|
3 |
РМ №2. Типи мовлення |
|
|
4 |
РМ №3. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування щодо безпеки спілкування телефоном та в соціальних мережах. |
|
|
5 |
Багатство української мови: словниковий склад, фразеологізми, крилаті вислови, синоніми, різноманітні суфікси й префікси, граматичні форми, синтаксичні синоніми. |
|
|
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО Синтаксис і пунктуація. Орфографія (7 год.)
|
|||
6 |
Словосполучення і речення. Види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням. Головні і другорядні члени речення |
|
|
7 |
Однорідні члени речення, звертання, вставні слова |
|
|
8 |
Складне речення. Пряма мова. Діалог |
|
|
9 |
РМ №4. Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери |
|
|
10 |
РМ №5. Складання оголошення для розміщення на вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та н..). |
|
|
11 |
Основні орфограми та пунктограми (практично) |
|
|
12 |
Діагностична (контрольна) робота №1. Диктант. Аудіювання. |
|
|
ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ Групи слів за походженням та вживанням. Написання слів іншомовного походження. Фразеологізми (22 год.)
|
|||
13 |
Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені). Лексичні помилки (практично) . |
|
|
14 |
Букви и, і в словах іншомовного походження. |
|
|
15 |
Подвоєні букви в словах іншомовного походження. |
|
|
16 |
Апостроф у словах іншомовного походження. |
|
|
17 |
М’який знак у словах іншомовного походження. |
|
|
18 |
РМ №6. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту. |
|
|
19 |
Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми. |
|
|
20 |
Загальновживані слова. Професійні слова й терміни . |
|
|
21 |
РМ №7. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. |
|
|
22 |
Діалектні та просторічні слова. Лексичні помилки (практично). |
|
|
23 |
Стилістично забарвлені слова. Лексичні помилки (практично). |
|
|
24 |
Пароніми (практично). |
|
|
25 |
Діагностична (контрольна) робота № 2. Лексикологія. (тестування, завдання відкритої форми). |
|
|
26 |
РМ №8. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів(орієнтовні теми: «Чому треба берегти природу», «Який вчинок можна вважати героїчним»). Редагування твору-роздуму. |
|
|
27 |
РМ №9. Аналіз письмового твору-роздуму. |
|
|
28 |
Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. |
|
|
29 |
Фразеологічний словник. |
|
|
30 |
Фразеологізми в ролі членів речення. |
|
|
31 |
Джерела українських фразеологізмів. |
|
|
32 |
Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
|
33 |
Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
|
34 |
Діагностична (контрольна) робота №3. Фразеологія (тестування, завдання відкритої форми). Читання вголос. |
|
|
СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ (12 год.). |
|||
35 |
Змінювання і творення слів. Похідні і непохідні слова. |
|
|
36 |
Твірне слово. Словотвірний ланцюжок. |
|
|
37 |
Словотвірний розбір слова. |
|
|
38 |
Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів), складання основ (або слів), абревіація (абревіатури), перехід слів з однієї частини мови в іншу. |
|
|
39 |
Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-. |
|
|
40 |
Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на -ський, -цький. |
|
|
41 |
Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних. |
|
|
42 |
Правопис складних слів разом і з дефісом. |
|
|
43 |
Правопис складних слів разом і з дефісом. |
|
|
44 |
Написання слів з пів. |
|
|
45 |
Написання слів з пів. |
|
|
46 |
Діагностична (контрольна) робота № 4. Словотвір. Орфографія (тестування, завдання відкритої форми). |
|
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Частини мови (оглядово). Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників (18 год.) |
|||
47 |
Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово) |
|
|
48 |
Іменник як частина мови. |
|
|
49 |
Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення). |
|
|
50 |
Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення). |
|
|
51 |
Збірні іменники. |
|
|
52 |
Велика буква та лапки у власних назвах. |
|
|
53 |
Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду. |
|
|
54 |
Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників. |
|
|
55 |
РМ №10. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса) , «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі ); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо). |
|
|
56 |
Число іменників (повторення). |
|
|
57 |
Іменники, що мають форми тільки однини або тільки множини. |
|
|
58 |
Відмінки іменників (повторення). |
|
|
59 |
Відмінки іменників (повторення). |
|
|
60 |
Поділ іменників на відміни та групи. |
|
|
61 |
Поділ іменників на відміни та групи. |
|
|
62 |
РМ №11. Будова опису приміщення.Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення. |
|
|
63 |
Діагностична (контрольна) робота № 5. Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників (тестування, завдання відкритої форми). |
|
|
64 |
РМ №12. Редагування тексту переказу. |
|
|
ІІ семестр Відмінювання та правопис іменників (17 год.) |
|||
65 |
Відмінювання іменників І відміни. |
|
|
66 |
Відмінювання іменників ІІ відміни. |
|
|
67 |
Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого роду ІІ відміни. |
|
|
68 |
РМ № 13. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі. |
|
|
69 |
Відмінювання іменників ІІІ відміни. |
|
|
70 |
Відмінювання іменників ІV відміни. |
|
|
71 |
Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично). |
|
|
72 |
Відмінювання іменників, що мають форму тільки множини. |
|
|
73 |
Відмінювання іменників, що мають форму тільки множини. |
|
|
74 |
Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ. |
|
|
75 |
Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ. |
|
|
76 |
Букви е, и, і в суфіксах -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-; -інн(я), -енн(я), -инн(я), -ен(я) |
|
|
77 |
Букви е, и, і в суфіксах -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-; -інн(я), -енн(я), -инн(я), -ен(я) |
|
|
78 |
Написання не з іменниками. |
|
|
79 |
Написання не з іменниками. |
|
|
80 |
Правопис складних іменників (повторення й поглиблення). |
|
|
81 |
Діагностична (контрольна) робота № 6. Відмінювання та правопис іменників (тестування, завдання відкритої форми). |
|
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Прикметник (22 год.) |
|||
82 |
Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
83 |
Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід прикметників з однієї групи в іншу. |
|
|
84 |
РМ №14. Написання творів-описів з використанням прикметників-епітетів (з обґрунтуванням свого вибору). |
|
|
85 |
Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. |
|
|
86 |
Повні й короткі форми прикметників. |
|
|
87 |
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп. |
|
|
88 |
Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп. |
|
|
89 |
РМ №15. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи. |
|
|
90 |
Творення прикметників; перехід прикметників в іменники (практично). Особливості творення присвійних прикметників. |
|
|
91 |
РМ №16. Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи.Редагування тексту переказу. |
|
|
92 |
РМ №17.Аналіз письмового переказу. |
|
|
93 |
Діагностична (контрольна) робота № 7. Диктант (тестування, завдання відкритої форми). Аудіювання. |
|
|
94 |
Букви е, о, и, і в прикметникових суфіксах -ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (-їчн-). |
|
|
95 |
Написання прикметників із суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -зьк-, -цьк- |
|
|
96 |
Написання не з прикметниками. |
|
|
97 |
РМ №18. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів. |
|
|
98 |
РМ №19.Редагування твору-опису. |
|
|
99 |
Написання складних прикметників разом і з дефісом. |
|
|
100 |
Написання складних прикметників разом і з дефісом. |
|
|
101 |
Написання прізвищ прикметникової форми. |
|
|
102 |
Написання прізвищ прикметникової форми. |
|
|
103 |
Діагностична (контрольна) робота № 8. Прикметник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми). |
|
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Числівник як частина мови (16 год.) |
|||
104 |
Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
105 |
Числівники кількісні і порядкові. |
|
|
106 |
Числівники прості, складні та складені. |
|
|
107 |
Розряди кількісних числівників: на означення цілих чисел, дробові, збірні. Неозначені числівники. |
|
|
108 |
РМ № 20. Аудіювання медіаційного повідомлення, яке містить багато числівників, у тому числі розпізнавання в ньому фактів і суджень. |
|
|
109 |
Відмінювання числівників на означення цілих чисел. |
|
|
110 |
Відмінювання дробових числівників. |
|
|
111 |
Відмінювання збірних числівників. |
|
|
112 |
Відмінювання порядкових числівників. |
|
|
113 |
Написання разом порядкових числівників із -сотий, -тисячний, -мільйонний, -мільярдний. |
|
|
114 |
РМ № 21. Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини. |
|
|
115 |
М’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. |
|
|
116 |
Узгодження кількісних числівників з іменниками. |
|
|
117 |
РМ № 22. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. |
|
|
118 |
Узгодження кількісних числівників з іменниками. |
|
|
119 |
Діагностична (контрольна) робота № 9. Числівник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми). |
|
|
МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ Займенник як частина мови (17 год.) |
|||
120 |
Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. |
|
|
121 |
РМ № 23. Аудіювання і читання мовчки текстів, що містять займенники; з’ясування ролі займенників у цих текстах (практично). |
|
|
122 |
Розряди займенників за значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні, питальні, відносні,заперечні, означальні й неозначені. |
|
|
123 |
Особливості визначення розряду займенників його, її, їх (практично). |
|
|
124 |
Відмінювання займенників усіх розрядів. |
|
|
125 |
РМ № 24. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день», «Як провести вихідний»). |
|
|
126 |
Приставний н у формах особових і вказівних займенників.Типові помилки у вживанні займенників. |
|
|
127 |
Уживання займенника ви у ввічливому значенні для звертання до однієї особи. |
|
|
128 |
РМ № 25. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів. Редагування твору. |
|
|
129 |
РМ № 26. Аналіз письмового твору. |
|
|
130 |
Написання разом і з дефісом неозначених займенників. |
|
|
131 |
Правопис заперечних займенників. |
|
|
132 |
Наголошування займенників мій, твій, свій, той, цей, весь у непрямих відмінках (практично). |
|
|
133 |
Використання займенників для зв’язку речень у тексті (практично). |
|
|
134 |
Використання займенників для зв’язку речень у тексті (практично). |
|
|
135 |
РМ № 27. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»). Редагування есе. |
|
|
136 |
Діагностична (контрольна) робота № 10. Займенник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми). Читання мовчки. |
|
|
Повторення та узагальнення вивченого в 6 класі (4 год.)
|
|||
137 |
Лексикологія. Фразеологія. |
|
|
138 |
Словотвір та орфографія. |
|
|
139 |
Морфологія та орфографія. |
|
|
140 |
Морфологія та орфографія. |
|
|