Календарно-тематичне планування з укр. мови 6 клас НУШ

Про матеріал
Календарно – тематичне планування уроків української мови 6 клас (140 годин/4 години на тиждень) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795). Складено до підручника «Українська мова»: підруч. для 6 кл. закл. загальн. середн. освіти / Олександр Заболотний Віктор Заболотний. – Київ: ТОВ «Генеза», 2023. – 347 с. : іл.
Перегляд файлу

1

 

                                             Календарно – тематичне планування

 уроків української мови

6 клас

(140 годин/4 години на тиждень)

 

 

Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Заболотний О. В., Заболотний В. В., Лавринчук В. П., Плівачук К. В., Попова Т. Д.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795).

                                       

Складено до підручника «Українська мова»: підруч. для 6 кл. закл. загальн. середн. освіти / Олександр Заболотний Віктор Заболотний. – Київ: ТОВ «Генеза», 2023. – 347 с. : іл.

з/п

Зміст програмового матеріалу

Дата проведення

Примітки

І семестр

ВСТУП

Краса та багатство української мови (5 год.)

 

1

Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста.

 

 

2

РМ №1. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування.

 

 

3

РМ №2. Типи мовлення

 

 

4

РМ №3. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування щодо безпеки спілкування телефоном та в соціальних мережах.

 

 

5

Багатство української мови: словниковий склад, фразеологізми, крилаті вислови, синоніми, різноманітні суфікси й префікси, граматичні форми, синтаксичні синоніми.

 

 

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

Синтаксис і пунктуація. Орфографія (7 год.)

 

6

Словосполучення і речення. Види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням. Головні і другорядні члени речення

 

 

7

Однорідні члени речення, звертання, вставні слова 

 

 

8

Складне речення. Пряма мова. Діалог

 

 

9

РМ №4. Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери

 

 

10

РМ №5. Складання оголошення для розміщення на вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та н..).

 

 

11

Основні орфограми та пунктограми (практично)

 

 

12

Діагностична (контрольна) робота №1. Диктант. Аудіювання.

 

 

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ

Групи слів за походженням та вживанням.

Написання слів іншомовного походження. Фразеологізми (22 год.)

 

13

Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені). Лексичні помилки (практично) .

 

 

14 

Букви и, і в словах іншомовного походження.

 

 

15

Подвоєні букви в словах іншомовного походження.

 

 

16

Апостроф у словах іншомовного походження.

 

 

17

М’який знак у словах іншомовного походження.

 

 

18

РМ №6. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту.

 

 

19

Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми.

 

 

20

Загальновживані слова. Професійні слова й терміни .

 

 

21

РМ №7. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

 

 

22

Діалектні та просторічні слова. Лексичні помилки (практично).

 

 

23

Стилістично забарвлені слова. Лексичні помилки (практично).

 

 

24

Пароніми (практично).

 

 

25

Діагностична (контрольна) робота № 2. Лексикологія. (тестування, завдання відкритої форми).

 

 

26

РМ №8. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів(орієнтовні теми: «Чому треба берегти природу», «Який вчинок можна вважати героїчним»). Редагування твору-роздуму.

 

 

27

РМ №9. Аналіз письмового твору-роздуму.

 

 

28

Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.

 

 

29

Фразеологічний словник.

 

 

30

Фразеологіз­ми в ролі членів речення.

 

 

31

Джерела українських фразеологізмів.

 

 

32

Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів.

 

 

33

Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів.

 

 

34

Діагностична (контрольна) робота №3. Фразеологія (тестування, завдання відкритої форми). Читання вголос.

 

 

СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ (12 год.).

35

Змінювання і творення слів. Похідні і непохідні слова.

 

 

36

Твірне слово. Словотвірний ланцюжок.

 

 

37

Словотвірний розбір слова.

 

 

38

Основні способи словотворення: префіксальний, суфіксальний, префіксально-суфіксальний, безафіксний (відкидання від твірного слова префіксів, суфіксів), складання основ (або слів), абревіація (абревіатури), перехід слів з однієї частини мови в іншу.

 

 

39

Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-, -ств-.

 

 

40

Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на -ський, -цький.

 

 

41

Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних.

 

 

42

Правопис складних слів разом і з дефісом.

 

 

43

Правопис складних слів разом і з дефісом.

 

 

44

Написання слів з пів.

 

 

45

Написання слів з пів.

 

 

46

Діагностична (контрольна) робота № 4. Словотвір. Орфографія (тестування, завдання відкритої форми).

 

 

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Частини мови (оглядово).

Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників (18 год.)

47

Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово)

 

 

48

Іменник як частина мови.

 

 

49

Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення).

 

 

50

Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення).

 

 

51

Збірні іменники.

 

 

52

Велика буква та лапки у власних назвах.

 

 

53

Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.

 

 

54

Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників.

 

 

55

РМ №10. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними

іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса) , «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі ); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо).

 

 

56

Число іменників (повторення).

 

 

57

Іменники, що  мають форми тільки  однини або тільки  множини.

 

 

58

Відмінки іменників (повторення).

 

 

59

Відмінки іменників (повторення).

 

 

60

Поділ іменників на відміни та групи.

 

 

61

Поділ іменників на відміни та групи.

 

 

62

РМ №11. Будова опису приміщення.Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.

 

 

63

Діагностична (контрольна) робота № 5. Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників (тестування, завдання відкритої форми).

 

 

64

РМ №12. Редагування тексту переказу.

 

 

ІІ семестр

Відмінювання та правопис іменників (17 год.)

65

Відмінювання іменників І відміни.

 

 

66

Відмінювання іменників ІІ відміни.

 

 

67

Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого  роду ІІ відміни.

 

 

68

РМ № 13. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі.

 

 

69

Відмінювання іменників ІІІ відміни.

 

 

70

Відмінювання іменників ІV відміни.

 

 

71

Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично).

 

 

72

Відмінювання іменників, що  мають  форму тільки множини.

 

 

73

Відмінювання іменників, що  мають  форму тільки множини.

 

 

74

Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ.

 

 

75

Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ.

 

 

76

Букви е, и, і  в суфіксах -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-;  -інн(я), -енн(я), -инн(я), -ен(я)

 

 

77

Букви е, и, і  в суфіксах -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-;  -інн(я), -енн(я), -инн(я), -ен(я)

 

 

78

Написання не з  іменниками.

 

 

79

Написання не з  іменниками.

 

 

80

Правопис складних  іменників (повторення й поглиблення).

 

 

81

Діагностична (контрольна) робота № 6. Відмінювання та правопис іменників (тестування, завдання відкритої форми).

 

 

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Прикметник (22 год.)

82

Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

 

83

Групи  прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід  прикметників з однієї  групи  в іншу.

 

 

84

РМ №14. Написання творів-описів з використанням прикметників-епітетів (з обґрунтуванням свого вибору).

 

 

85

Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.

 

 

86

Повні й короткі форми прикметників.

 

 

87

Відмінювання прикметників. Прикметники  твердої  і м’якої  груп.

 

 

88

Відмінювання прикметників. Прикметники  твердої  і м’якої  груп.

 

 

89

РМ №15. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.

 

 

90

Творення прикметників; перехід  прикметників в іменники (практично). Особливості творення присвійних прикметників.

 

 

91

РМ №16. Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи.Редагування тексту переказу.

 

 

92

РМ  №17.Аналіз письмового переказу.

 

 

93

Діагностична (контрольна) робота № 7. Диктант (тестування, завдання відкритої форми). Аудіювання.

 

 

94

Букви  е, о, и, і  в прикметникових  суфіксах  -ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (-їчн-).

 

 

95

Написання прикметників із  суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -зьк-, -цьк-

 

 

96

Написання не з  прикметниками.

 

 

97

РМ №18. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень або за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів.

 

 

98

РМ №19.Редагування твору-опису.

 

 

99

Написання складних  прикметників разом і з дефісом.

 

 

100

Написання складних  прикметників разом і з дефісом.

 

 

101

Написання прізвищ  прикметникової  форми.

 

 

102

Написання прізвищ  прикметникової  форми.

 

 

103

Діагностична (контрольна) робота № 8. Прикметник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми).

 

 

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Числівник як частина мови (16 год.)

104

Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

 

105

Числівники кількісні і порядкові.

 

 

106

Числівники прості, складні та складені.

 

 

107

Розряди  кількісних числівників: на означення цілих чисел, дробові, збірні. Неозначені числівники.

 

 

108

РМ № 20. Аудіювання медіаційного повідомлення, яке містить багато числівників, у тому числі розпізнавання в ньому фактів і суджень.

 

 

109

Відмінювання числівників на означення цілих чисел.

 

 

110

Відмінювання дробових числівників.

 

 

111

Відмінювання збірних числівників.

 

 

112

Відмінювання порядкових числівників.

 

 

113

Написання разом порядкових числівників із -сотий, -тисячний, -мільйонний, -мільярдний.

 

 

114

РМ № 21. Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини.

 

 

115

М’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках. 

 

 

116

Узгодження кількісних числівників з іменниками.

 

 

117

РМ № 22. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі.

 

 

118

Узгодження кількісних числівників з іменниками.

 

 

119

Діагностична (контрольна) робота № 9. Числівник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми).

 

 

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Займенник як частина мови (17 год.)

120

Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

 

 

121

РМ № 23. Аудіювання і читання мовчки текстів, що містять займенники; з’ясування ролі займенників у цих текстах (практично).

 

 

122

Розряди займенників за значенням: особові, зворотний, присвійні, вказівні, питальні, відносні,заперечні, означальні й неозначені.

 

 

123

Особливості визначення розряду займенників його, її, їх (практично).

 

 

124

Відмінювання займенників усіх розрядів.

 

 

125

РМ № 24. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день», «Як провести вихідний»).

 

 

126

Приставний н у формах особових і вказівних займенників.Типові помилки у вживанні займенників.

 

 

127

Уживання займенника ви у ввічливому значенні для звертання до однієї особи.

 

 

128

РМ № 25. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів. Редагування твору.

 

 

129

РМ № 26. Аналіз письмового твору.

 

 

130

Написання разом і з дефісом неозначених займенників.

 

 

131

Правопис заперечних займенників.

 

 

132

Наголошування займенників мій, твій, свій, той, цей, весь у непрямих відмінках (практично).

 

 

133

Використання займенників для зв’язку речень у тексті (практично).

 

 

134

Використання займенників для зв’язку речень у тексті (практично).

 

 

135

РМ № 27. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»). Редагування есе.

 

 

136

Діагностична (контрольна) робота № 10. Займенник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми). Читання мовчки.

 

 

Повторення та узагальнення вивченого в 6 класі (4 год.)

 

137

Лексикологія. Фразеологія.

 

 

138

Словотвір та орфографія.

 

 

139

Морфологія та орфографія.

 

 

140

Морфологія та орфографія.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Остахова Алла Олексіївна
    Надзвичайно професійно
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Інна Томчук
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мугінова Валерія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
3 жовтня 2023
Переглядів
9088
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку