Календарно-тематичне планування з української літератури (10 клас)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з української літератури (10 клас) за підручником О.Авраменко, В.Пахаренко "Українська література 10 клас", Київ "Грамота", 2018 рік.
Перегляд файлу

       Підручник: О.Авраменко, В.Пахаренко

«Українська література 10 клас»,

Київ «Грамота», 2018 рік

 

 

Календарно-тематичне планування

з української літератури (10 клас)

70 годин (2 години на тиждень)

 

Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури

в 10-му класі (рівень стандарту)

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи у формі:

3

3

контрольного класного твору*;

1

1

виконання інших  завдань (тестів, відповідей на запитання)

2

2

Уроки розвитку мовлення**

2 (у+п)

2 (у+п)

Уроки позакласного

читання

1

1

Перевірка зошитів

4

5

 

І семестр

Вступ

1.

Вступ. Реалістична українська проза. Українська література другої половини ХІХ ст. у контексті розвитку тодішнього суспільства, культури, мистецтва. Новий етап національно-визвольного руху, культурно-просвітницька діяльність «громад». Періодичні видання. Розвиток реалізму, натуралізму, пізній романтизм. Тодішні поезія, драматургія. Особливості реалістичної прози.

 

 

Реалістична українська проза

2

Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сім’я». Життя і творчість письменника як новий імпульс української літератури («Колосальне всеобіймаюче око України»

 

 

3

«Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка. Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей.

ТЛ: соціально-побутова повість, реалізм (поглиблено)

 

 

4

Колоритні людські характери в повісті.

 

 

5

Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Ствердження цінностей національної етики засобами комічного.

ТЛ: Засоби змалювання комічного (поглиблено).

 

 

6

Розвиток мовлення №1. Порівняльний письмовий твір-характеристика образів-персонажів.

 

 

7

Панас Мирний (П.Рудченко) «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (1, 4 частини). Основне про життєвий і творчий шлях. Загальна характеристика творчості.

 

 

8

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Перший український соціально-психологічний роман, свідчення його можливостей у художньому дослідженні дійсності. Співавторство з І.Біликом.

 

 

9

«Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Широта представлення народного життя.

 

 

10

Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва.

 

 

11

Жіночі образи, ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини.

 

 

12

Розвиток мовлення №2. Творче дослідження: спільне і відмінне у художній манері Івана Нечуя-Левицького і Панаса мирного (усно).

 

 

13

Контрольна робота №1. (тестові завдання). Вступ. І.Нечуй-Левицький, Панас Мирний.

 

 

Театр корифеїв

14

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. «Театр корифеїв». Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії М.Старицького, М.Кропивницького, Панаса Мирного та ін. Від аматорських гуртків до професійного «театру корифеїв», що став «школою життя» (І.Франко). Перші театральні трупи М.Кропивницького та М.Старицького. Родина Тобілевичів та український театр.

Популярність «театру корифеїв» в Україні та за її межами. Перша народна артистка України Марія Заньковецька.

 

 

15

Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевич) «Мартин Боруля». Основне про життєвий і творчий шлях митця, світогляд, багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. І. Карпенко-Карий і «театр корифеїв». Драматургічне новаторство письменника.

ТЛ: комедія.

 

 

16

Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія. Дворянство як міф про краще життя. Підміна особистісних етичних цінностей (чесності, порядності, працелюбства) становою приналежністю.

 

 

17

Психологічна переконливість розкриття образу Мартина Борулі. Значення творчості І.Карпенка-Карого.

 

 

18

Контрольна робота №2. (твір). «Театр корифеїв». Творчість Івана Карпенка-Карого.

 

 

19

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Титан духу і думки. Іван Франко «Гімн» («Замість пролога»), «Сікстинська мадонна», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...», «Легенда про вічне життя», «Мойсей», «Сойчине крило».

Письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності, її вплив на культурний і політичний розвиток України. Франко-перекладач, публіцист. Значення творчості для розвитку української літератури, у пробудженні національної свідомості. Творчість І. Франка в музиці.

 

 

20

Лірика збірки «З вершин і низин». .Загальне уявлення про композицію збірки. Творчість великих майстрів Відродження; символ вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користі («Сікстинська мадонна»).

Франкова концепція поступу людства, вираження незламного оптимізму («Гімн» («Замість пролога»)).

 

 

21

Поетична збірка «Зів’яле листя», загальне уявлення про її композицію.«Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...» Місце любовної теми у творчості І.Франка. Життєві імпульси появи творів (автобіографічність). Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості почуттів, ідеалу кохання.

 

 

22

Філософська поезія. Змістовий зв’язок «Легенди про вічне життя» з поезією збірки «Зів’яле листя». Драматизм людських стосунків, роздуми про взаємність кохання.

 

 

23

Поема «Мойсей» – один із вершинних творів І.Франка.

 

 

24

Проблематика твору «Мойсей»: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті. Пролог до поеми – заповіт українському народові.

ТЛ: філософська поезія, терцини, гімн, сонет.

 

 

25

Проза І. Франка (ідеї, проблеми). Художні шукання прозаїка. Франко й український модернізм.

ТЛ: поняття про модернізм.

 

 

26

Новела «Сойчине крило» жіноча доля в новітній інтерпретації. Образ героя-адресата – уособлення боротьби між «естетикою» і «живим чоловіком». Гуманізм новели.

 

 

27

Роль І.Франка в розвитку драматургії й театру («Украдене щастя»).

 

 

28

Значення творчості І.Франка, її актуальність.

 

 

29

Контрольна робота №3. (тестові завдання). Іван Франко.

 

 

30

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі. Література рідного краю №1. Знайомство з творчістю Сергія Жадана.

 

 

31

Позакласне читання №1. О.Кобилянська «Земля».

 

 

32

Повторення та узагальнення вивченого в І семестрі.

 

 

ІІ семестр

Модерна українська проза

33

Модерна українська проза. Особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Посилення зв’язку з культурою Європи, активні націотворчі процеси. Основні риси українського прозового модернізму                  (О. Кобилянська, М. Коцюбинський, В. Стефаник,                  В. Винниченко). «Нова школа» у прозі.

 

 

34

Михайло Коцюбинський «Intermezzo», «Тіні забутих предків». Життя і творчість, гуманізм світогляду. Жанр новели у творчості М. Коцюбинського. Еволюція художньої свідомості: від просвітницьких орієнтацій і реалізму до модернізму. Значення стильового новаторства М. Коцюбинського для української літератури.

 

 

35

Психологічна новела «Intermezzo» з жанровими ознаками «поезії у прозі». Автобіографічна основа. Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіки творчого процесу.

ТЛ: психологічна новела, «поезія в прозі», імпресіонізм.

 

 

36

«Intermezzo». Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини. Символічні образи, ускладнена метафора. Поетика імпресіонізму.

 

 

37

Повість «Тіні забутих предків». Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю. Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання.

 

 

38

Світ людини у зв’язку зі світом природи. Фольклорне тло твору. Образи й символи повісті.

 

 

39

Ольга Кобилянська «Іmpromtu phantasie», «Valse melancolique». Життя і творчість. Формування світогляду письменниці (вплив європейської культури, українського феміністичного руху). Її проза – зразок раннього українського модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї. Краса вільної душі, аристократизм духу як провідні мотиви новел «Іmpromtu phantasie», «Valse melancolique»

 

 

40

Автобіографізм «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»). Становлення особистості, цілеспрямованої  й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму.

 

 

41

Образи нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти, пристрасної і вольової художниці Ганнусі у «Valse melancolique» («Меланхолійний вальс»).

 

 

42

Розвиток мовлення №3. Характеристика образів-персонажів у їхньому порівнянні (письмово).

 

 

43

Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь. Глибокий психологізм твору як новаторство  О. Кобилянської.

 

 

44

Василь Стефаник. «Камінний хрест». Життя і творчість. Новаторство письменника. «Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору.

 

 

45

«Камінний хрест». Сюжетно-композиційні особливості. Трагічна подія – композиційний центр новел Стефаника. Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного. Багатозначність символічних образів.

ТЛ: експресіонізм.

 

 

46

Камінний хрест – уособлення долі людини. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з рідною землею. Останній танець Івана Дідуха перед від’їздом із села як символ трагізму прощання з рідним краєм.

 

 

47

Контрольна робота №4. (зв’язні відповіді на запитання або комплексна). М. Коцюбинський, О. Кобилянська, В. Стефаник.

 

 

Образне слово поетичного модернізму

(загальнолюдське, національне, особисте)

48

Образне слово поетичного модернізму. Альманах «З-над хмар і з долин», угруповання «Молода муза» – зв’язок із зарубіжною літературою, «нова» драма на межі століть.

 

 

49

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.  Загальнолюдське, національне, особисте. Леся Українка (Лариса Косач) «Contra spem spero!», «Слово, чому ти не твердая криця…», «Мріє, не зрадь», «Стояла я і слухала весну…», «Лісова пісня».

Життєвий і творчий шлях. Драматична спадщина. Роль родини, культурного оточення й самоосвіти у формуванні світобачення письменниці. Збірка поезій «На крилах пісень», її висока оцінка І. Франком. Основні цикли поезій. Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки.

ТЛ: неоромантизм.

 

 

50

«Contra spem spero!» як світоглядна декларація сильної, вольової особистості. Символічність, романтичні образи, образотворчий прийом контрасту.

 

 

51

Призначення поета й поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви («Слово, чому ти не твердая криця…»). Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети («Мріє, не зрадь»). Зображення повені людських почуттів у вірші «Стояла я і слухала весну…»

 

 

52

Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа.

ТЛ: драма-феєрія.

 

 

53

Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності і краси. Симбіоз високої духовності і буденного прагматизму в образі Лукаша.

 

 

54

Мати Лукаша й Килина – антиподи головній героїні Мавці.

 

 

55

Природа і людина у творі. Неоромантичне ствердження духовної сутності людини, її творчих можливостей.

 

 

56

Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями особистості, дійсністю і мрією. Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини. Художні особливості драми-феєрії.             

 

 

57

Контрольна робота №5.  (твір-міркування про життя і творчість Лесі Українки).

 

 

58

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.  Микола Вороний «Блакитна Панна», «Інфанта». Коротко про життя і творчість, багатогранну діяльність митця. М. Вороний – ідеолог модернізації української літератури. Естетична програма митця, націленість на модерністські течії в новій літературі. Його творчість – перша декларація ідей і форм символізму.

ТЛ: символізм.

 

 

59

Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії («Блакитна Панна»). Узагальнено-ідеалізований жіночий образ як сюжетний центр символістського твору. Мотив самотності людини. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень («Інфанта»).

 

 

60

Олександр Олесь (О. Кандиба). Коротко про життя і творчість, світоглядні переконання митця. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості («З журбою радість обнялась...»).

 

 

61

«Чари ночі» – перлина інтимної лірики української поезії. Мотив краси кохання й молодості, філософські роздуми про гармонію людини і природи. Музичність, звукова виразність поезій. Майстерність у відтворенні настрою, емоцій. Експресивне висловлювання патріотичних почуттів («О слово рідне! Орле скутий!..»).

 

 

62

Драматичний етюд «По дорозі в казку». Дорога в казку – символ духовних поривань до кращого життя. Маса, гурт людей і їх провідник. Лідер – сильна особистість. Трагічна суперечність між мрією, духовністю й жорстокістю.

ТЛ: драматичний етюд.

 

 

63

Розвиток мовлення №4. Формування відповіді (усно) на запитання «Казка життя людини – вимисел чи реальність?»

 

 

64

Володимир Винниченко «Момент». Життя і творчість, громадська і політична діяльність. Винниченко-художник. Прозові й драматичні твори. Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина», його популярність у 1920-ті роки. Успіх п’єс В. Винниченка на світовій сцені.

 

 

65

Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності тощо).

 

 

66

Образ панни (Мусі) – утілення ідеї вічної жіночності, краси. Імпресіонізм новели. Значення літературно-художньої спадщини В. Винниченка.

 

 

67

Контрольна робота №6. (тестові завдання). Микола Вороний, Олександр Олесь, Володимир Винниченко.

 

 

68

Робота над помилками, допущеними в контрольній роботі.  Позакласне читання №2. І. Франко  «Украдене щастя».

 

 

69

Література рідного краю №2. Знайомство з творчістю Микити Чернявського.

 

 

70

Узагальнення і систематизація вивченого. Бесіда про вивчені твори української літератури. Обмін думками про знакові для свого часу твори, актуальні нині.

 

 

 

docx
Додано
7 лютого 2020
Переглядів
1550
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку