УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
10 КЛАС
(рівень стандарту)
(Відповідно до навчальних програмам,
затверджених наказом МОН від 23.10.2017 № 1407)
70 годин, 2 години на тиждень
Форми контролю |
К-сть |
Контрольна робота (тест)
Контрольний класний твір (есе чи міні-твір) |
2 |
1
|
|
Позакласне читання |
1 |
Виразне читання |
1 |
Література рідного краю |
1 |
Розвиток мовлення |
2 |
|
|
Тема уроку |
Примітки |
Вступ. Реалістична українська проза |
|||
1 |
|
Вступ. Українська література другої половини ХІХ століття у контексті розвитку тодішнього суспільства, культури, мистецтва. Особливості реалістичної прози |
|
Іван Нечуй-Левицький |
|||
2 |
|
Іван Нечуй-Левицький. Життя і творчість письменника як новий імпульс української літератури («Колосальне всеобіймаюче око України» (І.Франко)). «Кайдашева сім’я» – соціально-побутова повість-хроніка ТЛ: соціально-побутова повість, поглиблення поняття про реалізм |
|
3 |
|
Іван Нечуй-Левицький. «Кайдашева сім’я». Реалізм твору, сучасна (вічна) актуальність проблеми батьків і дітей. Колоритні людські характери в повісті |
|
4 |
|
Українська ментальність, гуманістичні традиції народного побуту й моралі. Урок мовленнєвого розвитку №1. Дискусія «Українська ментальність, національний характер, народна мораль і етика» |
РМ №1 усно |
5 |
|
Ствердження цінностей національної етики засобами комічного у повісті «Кайдашева сім’я» ТЛ: засоби змалювання комічного |
|
Панас Мирний |
|||
6 |
|
Панас Мирний. Основне про життєвий і творчий шлях. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» – перший в українській літературі соціально-психологічний роман. Співавторство Панаса Мирного з Іваном Біликом ТЛ: соціально-психологічний роман |
|
7 |
|
Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Свідчення можливостей роману у художньому дослідженні дійсності. Широта представлення народного життя |
|
8 |
|
Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Шлях Ничипора Варениченка: від правдошукацтва до розбійництва |
|
9 |
|
Жіночі образи в романі Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» |
|
10 |
|
Ствердження народних поглядів на духовне здоров’я людини. Урок виразного читання №1. Панас Мирний. «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» (прозовий уривок) |
ВЧ №1 |
11 |
|
Контрольна робота №1. Реалістична українська проза |
КР №1 (тест) |
«Театр корифеїв» Іван Карпенко-Карий |
|||
12 |
|
Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії М.Старицького, М.Кропивницького, Панаса Мирного та ін. Перші театральні трупи. Популярність «театру корифеїв» в Україні та за її межами |
|
13 |
|
Іван Карпенко-Карий. Основне про життєвий і творчий шлях митця, світогляд, багатогранність діяльності. Жанрова різноманітність творів. Комедія «Мартин Боруля», її сценічна історія ТЛ: комедія |
|
14 |
|
Урок позакласного читання №1. Іван Франко. «Перехресні стежки» |
ПЧ №1 |
15 |
|
Іван Карпенко-Карий. «Мартин Боруля». Дворянство як міф про краще життя. Підміна особистісних етичних цінностей (чесності, порядності, працелюбства) становою приналежністю |
|
16 |
|
Психологічна переконливість розкриття образу Мартина Борулі. Урок мовленнєвого розвитку №2. Складання анкети головного героя |
РМ №2 письмово |
17 |
|
Урок літератури рідного краю №1. Письменники Херсонщини |
ЛРК №1 |
18 |
|
Значення творчості Івана Карпенка-Карого |
|
19 |
|
Контрольна робота №2. Література 70 – 90-х років ХІХ століття |
КР № 2 (твір) |
Титан духу і думки Іван Франко |
|||
20 |
|
Багатогранність діяльності Іван Франка, її вплив на культурний і політичний розвиток України. Творчість І. Франка в музиці |
|
21 |
|
Лірика збірки «З вершин і низин». Символ вічної жіночності, материнства, краси; суперечки про роль краси і користі («Сікстинська мадонна»). Франкова концепція поступу людства, вираження незламного оптимізму («Гімн» («Замість пролога»)) ТЛ: гімн, сонет |
Вивчити 1 поезію напам’ять (на вибір) |
22 |
|
Поетична збірка «Зів’яле листя». «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...». Життєві імпульси появи творів (автобіографічність). Широка емоційна гама почуттів ліричного героя, ствердження невмирущості почуттів, ідеалу кохання |
|
23 |
|
Філософська поезія. Змістовий зв’язок «Легенди про вічне життя» з поезією збірки «Зів’яле листя». ТЛ: філософська поезія |
|
24 |
|
«Легенда про вічне життя». Драматизм людських стосунків, роздуми про взаємність кохання |
|
25 |
|
Поема «Мойсей» – один із вершинних творів І.Франка. Пролог до поеми – заповіт українському народові ТЛ: терцини |
|
26 |
|
Поема «Мойсей». Проблематика твору: історичний шлях нації, визначна особистість як її провідник, пробудження національної свідомості, історичної пам’яті |
|
27 |
|
Проза І. Франка (ідеї, проблеми). Художні шукання прозаїка. Франко й український модернізм. Новела «Сойчине крило» – жіноча доля в новітній інтерпретації ТЛ: поняття про модернізм |
|
28 |
|
Образ героя-адресата – уособлення боротьби між «естетикою» і «живим чоловіком». Гуманізм новели «Сойчине крило» |
|
29 |
|
Роль І. Франка в розвитку драматургії й театру («Украдене щастя»). Значення творчості І.Франка, її актуальність |
|
30 |
|
Контрольна робота №3. Титан духу і думки |
КР №3 (тест) |
Модерна українська проза Михайло Коцюбинський |
|||
31 |
|
Особистісні чинники у світогляді людини на рубежі віків. Основні риси українського прозового модернізму (О.Кобилянська, М.Коцюбинський, В.Стефаник, В.Винниченко). «Нова школа» у прозі |
|
32 |
|
Життя і творчість, гуманізм світогляду. Жанр новели у творчості М. Коцюбинського. Психологічна новела «Intermezzo» з жанровими ознаками «поезії у прозі». Автобіографічна основа ТЛ: психологічна новела, «поезія в прозі», імпресіонізм |
|
33 |
|
Проблеми душевної рівноваги, повноцінного життя, специфіки творчого процесу. Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини. Символічні образи, ускладнена метафора. Поетика імпресіонізму |
|
34 |
|
Повість «Тіні забутих предків». Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю |
|
35 |
|
Світ людини у зв’язку зі світом природи. Фольклорне тло твору |
|
36 |
|
Образи й символи повісті. Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання |
|
|
|
Ольга Кобилянська
|
|
37 |
|
Життя і творчість О. Кобилянської. Її проза – зразок раннього українського модернізму. Жанрові особливості, провідні теми та ідеї. Автобіографізм «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт») |
|
38 |
|
Становлення особистості, цілеспрямованої й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму «Іmpromtu phantasie» |
|
39 |
|
Образи нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти, пристрасної і вольової художниці Ганнусі у «Valse melancolique» («Меланхолійний вальс») |
|
40 |
|
Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь новели «Valse melancolique». Глибокий психологізм твору як новаторство О.Кобилянської |
|
41 |
|
Контрольна робота № 4. Модерна українська проза
|
КР № 4 (тест) |
Василь Стефаник |
|||
42 |
|
Життя і творчість В. Стефаника. Новаторство письменника. «Камінний хрест» – психологічне розкриття теми еміграції. Історична основа твору. Сюжетно-композиційні особливості ТЛ: експресіонізм |
|
43 |
|
Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з рідною землею. Урок мовленнєвого розвитку №3. Аналіз життєвої ситуації з певної позиції |
РМ №3 (усно) |
44 |
|
Багатозначність символічних образів. Камінний хрест – уособлення долі людини. Останній танець Івана Дідуха перед від’їздом із села як символ трагізму прощання з рідним краєм |
|
45 |
|
Урок позакласного читання №2. В.Стефаник. «Марія» |
ПЧ №2 |
Володимир Винниченко |
|||
46 |
|
Життя і творчість, громадська і політична діяльність. Перший український науково-фантастичний роман «Сонячна машина» |
|
47 |
|
Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності тощо) |
|
48 |
|
Образ панни (Мусі) – утілення ідеї вічної жіночності, краси. Імпресіонізм новели «Момент» |
|
49 |
|
Урок літератури рідного краю №2. Поети Хмельниччини |
ЛРК №2 |
50 |
|
Узагальнення та систематизація вивченого |
|
51 |
|
Контрольна робота № 5. Модерна українська проза |
КР № 5 (твір) |
Образне слово поетичного модернізму Загальнолюдське, національне, особисте Леся Українка |
|||
52 |
|
Альманах «З-над хмар і з долин», угруповання «Молода муза». Життєвий і творчий шлях Лесі Українки. Драматична спадщина |
|
53 |
|
Збірка поезій «На крилах пісень», її висока оцінка І.Франком. Неоромантизм як основа естетичної позиції Лесі Українки. «Contra spem spero!» як світоглядна декларація сильної, вольової особистості ТЛ: неоромантизм |
Вивчити напам’ять |
54 |
|
Призначення поета й поезії, мужність ліричної героїні, автобіографічні мотиви («Слово, чому ти не твердая криця…») |
|
55 |
|
Відданість своїм мріям, наполегливе прагнення до мети («Мріє, не зрадь»). Зображення повені людських почуттів у вірші «Стояла я і слухала весну…» |
|
56 |
|
Урок виразного читання №2. Поезії Лесі Українки |
ВЧ №2 |
57 |
|
Драма-феєрія «Лісова пісня». Фольклорно-міфологічна основа. Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності і краси ТЛ: драма-феєрія |
|
58 |
|
Мати Лукаша й Килина – антиподи головній героїні Мавці. Урок мовленнєвого розвитку №4. Порівняння образів Мавки й Килини |
РМ №4 (письмово) |
59 |
|
Симбіоз високої духовності і буденного прагматизму в образі Лукаша. Почуття кохання Мавки й Лукаша як розквіт творчих сил людини |
|
60 |
|
Природа і людина у творі. Неоромантичне ствердження духовної сутності людини, її творчих можливостей |
|
61 |
|
Конфлікт між буденним життям і високими пориваннями особистості, дійсністю і мрією. Художні особливості драми-феєрії |
|
Микола Вороний |
|||
62 |
|
М. Вороний – ідеолог модернізації української літератури. Його творчість – перша декларація ідей і форм символізму.Єдність краси природи і мистецтва, образотворчі засоби в поезії («Блакитна Панна») ТЛ: символізм |
Вивчити напам’ять |
63 |
|
Мотив самотності людини. Згадка про революцію як данина естетиці доби соціальних перетворень («Інфанта») |
|
Олександр Олесь |
|||
64 |
|
Коротко про життя і творчість, світоглядні переконання Олександра Олеся. Неоромантичні, символістські тенденції у творчості («З журбою радість обнялась...») |
|
65 |
|
«Чари ночі» – перлина інтимної лірики української поезії. Мотив краси кохання й молодості. Експресивне висловлювання патріотичних почуттів («О слово рідне! Орле скутий!..») |
Вивчити напам’ять
|
66 |
|
Драматичний етюд «По дорозі в казку». Дорога в казку – символ духовних поривань до кращого життя. Трагічна суперечність між мрією, духовністю й жорстокістю ТЛ: драматичний етюд |
|
67 |
|
Узагальнення та систематизація вивченого |
|
68 |
|
Контрольна робота № 6. Образне слово поетичного модернізму. Загальнолюдське, національне, особисте |
КР № 6 (тест) |
69 |
|
Узагальнення та систематизація вивченого. Бесіда про вивчені твори української літератури |
|
70 |
|
Узагальнення та систематизація вивченого. Обмін думками про знакові для свого часу твори, актуальних нині |
|